LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ikea Keuken -31 dagen wachten voordat klacht opgepakt wordt?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
malonso

Ikea Keuken -31 dagen wachten voordat klacht opgepakt wordt?

Ongelezen bericht door malonso »

Beste lezers,

Op 25/11 maken de werkmannen bij ons, onze Ikea-keuken af door het composieten werkblad te monteren. Bij het uitpakken blijkt dat er een beschadiging (pit) in een van de bladen zit. Tevens zijn de bijgeleverde spatranden niet afgewerkt.

Ik neem diezelfde dag nog contact op met Ikea, een medewerkster verteld mij dat ik foto's moet maken, de orders en tekeningen moet inscannen en het hele verhaal via email naar haar toe moet sturen, zodat dit met spoed opgepakt kan worden, daar het om een werkblad gaat. Het bestellen van werkbladen kost namelijk 6-8 weken.

Op 27/11 stuur ik alles door.
Op 9/12 heb ik nog geen bevestiging gekregen op bovenstaande email en pleeg ik een telefoontje naar de desbetreffende afdeling.
Hier krijg ik ineens een heel ander verhaal, namelijk dat Ikea de klachten/problemen oplost op orde van binnenkomst (op zich logisch) en dat het 31 dagen duurt voordat er überhaupt iets gedaan wordt met een klacht! Dit laatste is mij helemaal niet verteld, staat ook nergens in geen enkele voorwaarde.

Ik geef aan dat ik dit onacceptabel vind, dat mij in 1e instantie verteld is dat er met spoed aan deze klacht gewerkt zou worden, omdat het anders te lang gaat duren. in het uiterste geval kan het dan 1 maand wachttijd + 1 maand oplostijd + 2 maanden levertijd = 4 maanden kosten voordat er hier weer een nieuw werkblad staat, dan moet er een afspraak gemaakt worden met het installatiebedrijf om het beschadigde blad te demonteren en het nieuwe te monteren, kost ook weer een paar weken, het op laten halen van de beschadigde spullen kost ook een paar weken, dan ben ik een halfjaar bezig....dat lijkt mij niet de bedoeling....???

De medewerkster is het met mij eens, geeft aan dat ze dit verhaal doorspeelt naar de desbetreffende afdeling, er komt verder geen schriftelijke bevestiging, ik moet van haar aannemen dat het wel in behandeling genomen wordt en dat ik hier binnen een week over teruggebeld wordt. Ik geef aan dat ik dit vreemd vind, maar het zij zo.

15/12: ik ben nog niet teruggebeld en er is niets van een bevestiging binnengekomen. Ik bel opnieuw om te vragen hoe het ervoor staat.
Weer krijg ik te horen dat ik in een wachtrij geplaatst ben en dat het 31 dagen duurt voordat er actie ondernomen wordt. Op het feit dat hierover niets in de voorwaarden van Ikea staat kan niet gereageerd worden. Ik geef aan dat ik Ikea tot vrijdag a.s. de kans geef om met een oplossing te komen, zo niet dan zal ik m'n rechtsbijstand in gaan schakelen. De medewerkster zal dit allemaal in mijn dossier plaatsen en de desbetreffende afdeling (welke overigens telefonisch niet te bereiken is) gaan inlichten.

Heeft er iemand een soortgelijk probleem gehad met Ikea?
Graag hoor ik hoe dit verlopen is...
Is er iemand die toevallig weet of een bedrijf zomaar een klacht een maand lang mag bevriezen alvorens tot actie over te gaan?

Alvast bedankt voor je reactie!

Groeten,

Martin

oostd188

Re: Ikea Keuken -31 dagen wachten voordat klacht opgepakt wordt?

Ongelezen bericht door oostd188 »

Hoi Malonso,

Tja dat je in een wachtrij geplaats word is voor ikeabegrippen vrij'logisch' maar erg ongebruikelijk!
Ik zal ikea hier aangetekent een melding van geven en verder de bal bij hun laten liggen na de vastgestelde tijd van min. 2 weken rechtbijstand inschakelen!

Al met al word dit een erg grote en lange juridisch getouw trek!

Gr. Oostd188

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Weer krijg ik te horen dat ik in een wachtrij geplaatst ben en dat het 31 dagen duurt voordat er actie ondernomen wordt.

Is er iemand die toevallig weet of een bedrijf zomaar een klacht een maand lang mag bevriezen alvorens tot actie over te gaan?
In een wachtrij geplaatst, betekend dat de behandeling van klachten chronologisch afgewerkt worden en er geen onderscheid in urgentie gemaakt wordt.

Een klacht "bevriezen" zou men onder verstaan dat de klacht gewoon, tijdelijk, terzijde wordt gelegd, dat is er, uit uw verhaal te verstaan niet gebeurd.

Natuurlijk is het vervelend, maar probeer in ieder geval iets zwart op wit te verkrijgen zodat u zich er van verzekeren kunt DAT de klacht opgelost wordt, telefonische afspraken zijn lastig te bewijzen.....
Rechtsbijstand kan ingevolge de door IKEA aangegeven termijn, nu weinig voor u betekenen!

Ik zal ikea hier aangetekent een melding van geven en verder de bal bij hun laten liggen na de vastgestelde tijd van min. 2 weken rechtbijstand inschakelen!
Gelukkig zijn er altijd behulpzame mensen, dus oostd188 lost het voor u op :)

(of weet ie zich niet zo goed schriftelijk uit te drukken?) :?

oostd188

Nee zelfstandigste,

Ik kan het zo goed begrijpen dat je na de dag toeleeft en als de keuken dan staat behalve het keukenblad dat dat een beste domper is!! gewoon vervelend!
Als Ikea/montage bedrijf in dienst van, nalatig is kan de rechtsbijstand ten alle tijden ingeschakeld worden! (verschilt per pakket!!)

*.*

Ongelezen bericht door *.* »

Ach, wij wachten al bijna een jaar op een paar onderdeeltjes voor een bed. Voor de rest is het wel gezellig bij Ikea.

zelfstandigste

Ongelezen bericht door zelfstandigste »

Beste oostd188, het is heel vriendelijk dat u meeleeft, maar in een discussie meegaan over keukens terwijl u meer verstand van bankzaken heeft en u uw gedachten niet grammatikaal kunt weergeven, is niet een verstandig besluit...

@ malonso,

Nu afspraken schriftelijk vastleggen voorkomt straks een hoop ellende! Als IKEA beloofd er over 31 dagen op terug te komen, laat ze dit dan maar verzekeren door dit vast te leggen zodat er bij het niet nakomen daarvan makkelijker een traject "in den rechte" gevolgd kan worden.
Eerst IKEA de kans geven de afspraken na te komen :wink:

oostd188

@ zelfstandigste

Ik moet ook toegeven dat mijn laatste reactie qwa gramatica niet uit de verf kwam :oops: !!
Maar inderdaad ik kan evt wel tips geven voor een normale oplossing op civiel gebied!
31 dagen is erg ruim maar geeft wel naar ikea de intentie dat u als klant hen de tijd geeft dit op een volwassen marnier op te lossen.
Daarna kan de tijd in gekort worden bijv. 2 weken na het bedrijf schriftelijk in gebreken stellen!
Uiteraard reageerd men hierop, zo niet dan kan met dit gaan aanvechten via rechtsbijstand enz... 80% vd gevallen worden voor die tijd opgelost!

Gesloten