HI/KPN Abonnement mobiele telefonie ontbinden/verlagen.
Geplaatst: 15 dec 2008 14:16
Op 28 februari ben ik naar The Phonehouse geweest om mijn contract te verlengen omdat ik de melding van T-Mobile kreeg dat dit kon en dat ik dan ook een nieuw mobiel toestel uit kon kiezen.
Omdat op dat moment HI goedkopere abonnementen aanbood, werd door The Phonehouse aangeraden over te gaan op HI. Mijn nummer zou dan uiteraard wel behouden blijven en dan per 1 juni overgezet worden van T-Mobile naar HI. Nu heb ik sinds 1 juni j.l. een abonnement bij HI. Ondertussen ben ik verhuisd en bel sindsdien veel minder met m’n mobiele telefoon, terwijl het abonnement van HI (25 euro per maand voor 2 jaar) wel door loopt.
Ik had in februari nog niet voorzien dat ik zou verhuizen en dat ik een vaste telefoonaansluiting kreeg (waar ik over het algemeen ook weinig mee bel). Inmiddels heb ik al enkele keren de HI/KPN klantenservice opgebeld met de vraag of ik mijn abonnement kan verlagen. Omdat ik vanaf juni het contract niet verhoogd heb, kan ik het niet bijstellen naar beneden omdat mijn mobiele toestel afhankelijk is van het soort abonnement, wat ik ook wel begrijp.
Inmiddels is het ongebruikt tegoed opgelopen naar € 87,91, wat wel erg veel is en dit bedrag bel ik echt niet even weg. Dit bedrag zou dus als het abonnement niet veranderd echt gaan oplopen tot in de honderden euro’s. Zo verdiend HI wel lekker, maar dit is dus niet leuk voor de consument, want die betaald voor iets wat hij/zij niet gebruikt. En in de tijd van de financiële crisis kan dit gewoon niet en willen mensen ook niet meer betalen dan nodig is. Dit zou wel bij meerdere telefoon-maatschappijen zijn, maar er moet drastisch aandacht aan geschonken worden, want HI brengt mij zo wel in een lastige situatie. Het is mijn eigen keuze geweest, maar ik baal er wel van dat ik me zo’n abonnement heb aan laten smeren.
Het liefst zou ik mijn contract per direct willen ontbinden en de onkosten vergoed willen krijgen. Ik vind het ook geen enkel probleem om mijn mobiele toestel daarvoor in te leveren. Maar ik weet niet in tot hoeverre dit mogelijk is, maar ik wil echt van de kosten af die ik voor niks aan HI betaal. In deze tijd, kan ik deze ongebruikte kosten ook heel goed ergens anders voor gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de mening van andere consumenten over dit probleem.
Omdat op dat moment HI goedkopere abonnementen aanbood, werd door The Phonehouse aangeraden over te gaan op HI. Mijn nummer zou dan uiteraard wel behouden blijven en dan per 1 juni overgezet worden van T-Mobile naar HI. Nu heb ik sinds 1 juni j.l. een abonnement bij HI. Ondertussen ben ik verhuisd en bel sindsdien veel minder met m’n mobiele telefoon, terwijl het abonnement van HI (25 euro per maand voor 2 jaar) wel door loopt.
Ik had in februari nog niet voorzien dat ik zou verhuizen en dat ik een vaste telefoonaansluiting kreeg (waar ik over het algemeen ook weinig mee bel). Inmiddels heb ik al enkele keren de HI/KPN klantenservice opgebeld met de vraag of ik mijn abonnement kan verlagen. Omdat ik vanaf juni het contract niet verhoogd heb, kan ik het niet bijstellen naar beneden omdat mijn mobiele toestel afhankelijk is van het soort abonnement, wat ik ook wel begrijp.
Inmiddels is het ongebruikt tegoed opgelopen naar € 87,91, wat wel erg veel is en dit bedrag bel ik echt niet even weg. Dit bedrag zou dus als het abonnement niet veranderd echt gaan oplopen tot in de honderden euro’s. Zo verdiend HI wel lekker, maar dit is dus niet leuk voor de consument, want die betaald voor iets wat hij/zij niet gebruikt. En in de tijd van de financiële crisis kan dit gewoon niet en willen mensen ook niet meer betalen dan nodig is. Dit zou wel bij meerdere telefoon-maatschappijen zijn, maar er moet drastisch aandacht aan geschonken worden, want HI brengt mij zo wel in een lastige situatie. Het is mijn eigen keuze geweest, maar ik baal er wel van dat ik me zo’n abonnement heb aan laten smeren.
Het liefst zou ik mijn contract per direct willen ontbinden en de onkosten vergoed willen krijgen. Ik vind het ook geen enkel probleem om mijn mobiele toestel daarvoor in te leveren. Maar ik weet niet in tot hoeverre dit mogelijk is, maar ik wil echt van de kosten af die ik voor niks aan HI betaal. In deze tijd, kan ik deze ongebruikte kosten ook heel goed ergens anders voor gebruiken.
Ik ben benieuwd naar de mening van andere consumenten over dit probleem.