Pagina 1 van 1

Ziggo kabelaansluiting

Geplaatst: 15 dec 2008 16:50
door IsmaelW
Hallo,

ik kreeg een tijdje terug een brief van Ziggodat ik al enige tijd gebruik van 1 of meerdere digitale diensten. Dat klopt, internet namelijk. Maar nu staat er in de brief dat ik over een abonnement beschik op standaard tv (Z1) Door een fout in hun administratie hebben ze mij dat tot nu toe nog niet in rekening gebracht. Daarom gaan ze mij vanaf 1 januari 2009 beschouwen asl betalend abonnee en lekker geld afschrijven van mijn rekening.

Nu is het zo dat ik dus geen tv heb van Ziggo. Toen het nog @home was, is mij een brief gestuurd dat als ik tv wil blijven houden (ik was verhuisd) ik de brief moest terugsturen. Als ik dat niet deed werd ik afgesloten. Ik heb dus niets teruggestuurd, geen behoefte aan. Nu probeer ik het SPECIALE telefoonnummer te bellen maar die is constant in gesprek (088-7171949) Deze moest ik bellen als wel betaal voor Z1. Ik vraag mij af of ze dit zomaar kunnen doen? Lijkt mij niet eigenlijk, ze hopen natuurlijk dat ik niet reageer en hebben hun weer wat centjes..

Wat te doen?

Groeten Ismael

Re: Ziggo kabelaansluiting

Geplaatst: 15 dec 2008 17:34
door axasjaak
Als ik mij niet vergis ,dan maakt Ziggo gebruik van de standaard kabel
aansluiting om internet te kunnen leveren.
Via deze kabel wordt zowel het radio/TV signaal als het internet signaal aan u doorgegeven.
Als u deze kabel aansluiting niet wenst , dan raad ik u aan over te stappen naar een andere internet provider , die gebruik maakt van uw
KPN standaard telefoonaansluiting.

Re: Ziggo kabelaansluiting

Geplaatst: 15 dec 2008 19:17
door TdeHond
Voor zover mij bekend is er standaard afname van tv + internet via kabel.

"Een abonnement op Televisie Z1 (€ 15,90 p/mnd, per 1-1-2009 € 16,25 p/mnd) is vereist om Internet Z1 te kunnen ontvangen."
Bron: kleine letters op:
http://www.ziggo.nl/producten/internet/z1

Re: Ziggo kabelaansluiting

Geplaatst: 15 dec 2008 20:30
door Henk25
Nieuwe naam nieuwe voorwaarden?
Misschien vind je meer lotgenoten op het Ziggo forum:

Dit is een link

Re: Ziggo kabelaansluiting

Geplaatst: 16 dec 2008 01:12
door hola_01
Dit heeft niets te maken met nieuwe voorwaarden. Internet kan niet worden geleverd zonder een abonnement op een kabelaansluiting. Dat het tot nu toe niet is berekend is vooral geluk te noemen.

Ook toen het nog @home was, was deze aansluiting verplicht.

Re: Ziggo kabelaansluiting

Geplaatst: 17 dec 2008 13:34
door deena87
Hallo,

Wij, studenten van HES Rotterdam moeten voor ons onderzoek uw mening weten. Het gaat over de klantgerichtheid van Ziggo. De enquete neemt max 5 minuten in beslag! Bedankt alvast!

http://www.thesistools.com/?qid=65954&ln=ned