Pagina 1 van 1

Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 15 jun 2002 20:14
door Hauber Gerd-Jan
Mijn naam is gerd-Jan Hauber en ik heb recentelijk voor mijn moeder een Nokia 3110 gekocht.
Mijn moeder gebruikt het toestel enkel als reservetelefoon voor als ze zich onwel voelt en als ze iemand wil kunnen bereiken. Wij hebben namelijk geen telefoonaansluiting boven vandaar. Het toestel ligt dus alleen maar in haar lade van het nachtkastje en wordt daar enkel uitgehaald om te telefoneren en om op te laden. Nu op een avond heeft ze 's avonds nog een SMS naar mij gestuurd. De volgende ochtend wilde ze hem weer aanzetten en deed hij niets meer. Ik ermee terug naar de winkel, zij hebben hem vervolgens naar het Nokia Repair Centre gestuurd en daar kwam het verdict: ONHERSTELBAAR wegens waterschade. Ik was zeer verontwaardigd en heb boze brief naar winkelier gestuurd, hij heeft vervolgens terug opnieuw contact opgenomen en zijn ontevredenheid kenbaar gemaakt. Gevolg, nu ineens was het geen waterschade meer, maar er was wat condens op de printplaat gekomen, dat zou volgens hen kunnen komen door hevige temperatuurschommelingen ??? Erg vreemd vond ook de winkelier, hij gelooft ons en heeft zijn best gedaan maar kan voor de rest ook niets doen. Er kan geen sprake zijn van waterschade of van condens want het toestel ligt altijd netjes in een lade. Wij hebben bovendien nog een 5110 van Nokia ook en die wordt overal mee naar toe genomen, en die doet het na 2 jaar nog prima. Bovendien, hoe kan een "nat" toestel 's avonds nog werken en 's morgens niet meer. Dat moet u mij eens uitleggen. Zou u mij verder kunnen helpen en/of advies geven, want dit vind ik echt schandalig. Bovendien valt het nog binnen jet jaar garantie ook, want het toestel is nog geen 3 maanden oud !!!

Heeft iemand dezelfde ervaringen of kan iemand mij advies geven ????

Re: Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 16 jun 2002 14:06
door aapie
ik heb dat een keer met een v serie gehad steeds gezeur ermee ik kan die gene die mij belde niet verstaan
dus deze werd ook steeds teruggestuurd en opeens kwamen ze met waterschade

maarja dat ging er bij mij niet in dus vol blijven houden en die verkoper was het met me eens en die heeft toen een nieuwe geregeld

maarjaaaaaa nokia is een bekend verhaal ik heb 8310 is *** me ma heeft 8210 die ligt voor de tweede keer bij de nokia store (zelfde probleem als jouw ook het beeldscherm)


tip: ga langs een nokia store

Re: Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 26 jun 2002 09:18
door Es
Het is helaas zo dat mobieltjes heel gevoelig zijn voor waterschade. Waterschade betekent niet dat het toestel in contact is geweest met een vloeistof, maar dat er condens op de printplaat is geweest waardoor er corrosie ontstaat. Door deze corrosie ontstaat er een soort van kortsluiting en daardoor kan het toestel er van de een op de andere dag mee uitsheiden. Deze vochtschade valt niet te repareren en hierdoor valt het toestel volledig buiten de fabrieksgarantie.
In de gebruiksaanwijzing van Nokia toestellen wordt heel duidelijk gezegd dat je de telefoon droog moet houden (logisch!!!), maar ook dat vochtschade kan ontstaan wanneer een telefoon van een koude naar een warme plaats komt.
Ook is het niet zo dat elke telefoon met vochtschade kapot gaat, dat ligt eraan welk gedeelte van de printplaat er beschadigd is.

Je kunt altijd vragen of je telefoon naar een andere reparateur kan worden opgestuurd, maar veel reparateurs berekenen inmiddels onderzoekskosten die je dan wel moet betalen.
Dus knap lullig, maar helaas niets aan te doen...

Re: Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 01 aug 2002 15:45
door Frits
Ikweetnie of je laatst Ook Zoiets gezien hebt met Eddy Zoey.
Die ging daar met alle mobiele telefoons onder de douche
staan en gooide ze daarna nog in het water ook, en wat bleek
de Ericsson bleef het na een aantal minuten in de emmer water, nog steeds doen.....
Dus al dat gelul met waterschade is gewoon een smoes die
Nokia vaker gebruikt... Een vriendin van mij hebben ze ook
zo ooit het bos ingestuurd !!!

Re: Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 01 okt 2002 14:14
door Ándre van gennip
Niet alleen bij een Nokia gebeuren rare dingen maar ook bij een Sony gaat het niet altijd zoals je zou verwachten. Ik heb een Ben pre-paid pakket gekocht waar een Sony CMD J70 bij zat. Een mooi toestel waar ik jaren mee vooruit zou kunnen. Na in totaal zo'n 10 minuten met het toestel gebeld te hebben toetste ik mijn pin-code 3x verkeerd in. Een blokkade was het gevolg. Op zich niet erg want daar heb je je PUK-code voor. Werkte ook prima. Daarna uiteraard mijn pincode veranderd in een beter te onthouden code. Nadat de batterij daarna leeg was geraakt en ik deze weer geladen had wilde ik het toestel weer gebruiken. Mijn nieuwe pincode werd probleemloos geaccepteerd maar toen gaf het display aan "SIM BLOKK" Aangezien ik het toestel pas had aangeschaft, toog ik naar de winkel om dit euvel even te laten verhelpen. De winkelbediende had geen enkel idee en ik moest maar contact opnemen met Ben. Ik naar de klanten-service gebeld en het probleem voorgelegd. Ik moest weer naar de winkel om SIM-kaartjes uit te wisselen om de oorzaak van het probleem te achterhalen. Na veel vijven en zessen bleek het aan het Sony-toestel te liggen. Deze moest worden opgestuurd naar de afdeling reparatie. Na een week kreeg ik het terug met een grote sticker op het display waarop schreeuwens "SCRAP" stond. Mijn nieuwe Sony telefoon was niet te repareren. Met de software zou door derden geknoeid zijn. Het IMEI nummer in het toestel gaf alleen maar nullen aan en blijkbaar heb je dan een toestel waarmee geknoeid is. Vreemd omdat je een nieuw pakket koopt met een splinternieuwe telefoon ! Ik voel me verschrikkelijk genaaid en probeer nog via allerlei wegen om mijn toestel weer aan de praat te krijgen. Als derden zogenaamd met mijn toestel hebben geknoeid kunnen dezelfde derden misschien mijn toestel weer herstellen zodat ik, naieve gebruiker met vertrouwen in Ben en Sony, wellicht toch nog iets aan de 160 euro die ik heb besteedt terug krijg.
Tips zijn van harte welkom

Re: Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 04 jun 2003 15:56
door Marcel Bruins
Mijn ervaring met Nokia is exact gelijk aan die van Gerd-Jan Hauber. Zelfs de situatie van mijn moeder en het reserve toestel komt overeen! Onbegrijpelijk dat ze klanten zo met een kluitje in het riet sturen, simpelweg om van garantieclaims af te komen. Hadden ze maar een deugdelijk product moeten maken, Kom zeg! het is hoog tijd dat Radar dit probleem eens aanpakt...

Garantie tot de deur, immers daar buiten kon hij wel eens vochtig worden!

NOOIT MEER NOKIA!!

Re: Nokia 3110 +klacht

Geplaatst: 16 jul 2003 15:11
door joep
Beste mensen,

Waterschade is een probleem waar je iets aan kunt doen!
Elke telefoon die ondergedompeld in het water is geweest, werkt als hij uitgelekt is nog prima, maar na verkoop van tijd ontstaat er "roest" die vervolgens hele sporen vreet in de printplaat, waardoor funkties uitvallen. Dit proces kan, afhankelijk van het toestel, wel drie maanden duren voordat hij gaat haperen.
Waterschade ontstaat o.a. door: het subtropisch zwemparadijs, transpiratievocht, van warme naar koude ruimtes en visa versa etc.
Wil je je toestel sparen, zorg voor een goede bescherming dmv een hoesje; die zijn er ook in hippe verschijningsvormen.

Succes, Joep

PS: alle merken hebben er last van!