LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Waterschap

WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.

Ongelezen bericht door Waterschap »

Ik zou heel graag willen weten wat jullie vinden van de waterschapsbelasting. 1 persoon betaald 1 VE (vervuilingseenheid), terwijl een 2-persoonshuishouden voor 3 personen moet betalen per jaar.
Dat zou voor een groot aantal 2-persoonshuishoudens 49 euro 50 per jaar schelen.
Hoelang moeten we nog voor een spook betalen als het een 2-persoonshuishouden betreft.
Vooral omdat de waterschappen van plan zijn de kosten fors te verhogen.
Dit bericht is niet geplaatst door het waterschap maar ik gebruik de naam als wachtwoord.

Sjors_B

Re: WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Van mij mogen de waterschappen en hun dijkgraafjes en andere zakkenvullers worden opgeheven. Gewoon bij rijkswaterstaat voegen en elke nederlander hetzelfde laten betalen voor het beheer via bv de belastingdienst.

1 Onzin verkiezingen ? We hebben belang bij goed beheer goede dijken enz. Bij verkiezingen wordt niet automatisch de beste bestuurder gekozen.
2 Waaom betaald mijn plaatsgenoot aan een ander waterschap een ander bedrag ?

ruitenheer

Re: WATERSCHAPSBELASTING BETALEN WIJ NIET TEVEEL.

Ongelezen bericht door ruitenheer »

De standaardregel is dat iedereen hetzelfde bedrag betaalt, maximaal 3 VE. (Er zijn waterschappen die 2,5VE rekenen) Voor 1 persoonshuishoudens is in de wet een uitzondering gemaakt, die betalen maar 1 VE.

Het is een vergelijkbare situatie als met de afvalstoffenheffing: iedereen betaalt hetzelfde bedrag, tenzij er een uitzondering gemaakt wordt voor huishoudens van een bepaalde omvang.

Gesloten