LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] onterecht dure rekening orange
onterecht dure rekening orange
hoi allemaal,
Ik heet sabine,
Ik heb een abonnement op orange. Ik betaal iedere maand 30 euro.
Op een gegeve moment kreeg ik een rekening van 585 euro! Ik schrok me eigen kapot! En ik had juist deze maand bijna niet gebeld! We hebben gelijk naar dutchtone(orange) gebeld en gevraagd hoe dit kan.
Hun beweren dat ik zoveel had gebeld!
Toen ik me nieuwe 30 euro weeer kreeg was het binnen 1 dag op terweil ik niet had gebeld!
Orange wou dat ik gewoon betaalde!
Hun zeiden dat we bewijs moesten hebben!
Heb iemand dit ook weleens gehad?
Kan iemand mij hier mee helpen om me geld en alles terug te krijgen?
Liefs sabine
Ik heet sabine,
Ik heb een abonnement op orange. Ik betaal iedere maand 30 euro.
Op een gegeve moment kreeg ik een rekening van 585 euro! Ik schrok me eigen kapot! En ik had juist deze maand bijna niet gebeld! We hebben gelijk naar dutchtone(orange) gebeld en gevraagd hoe dit kan.
Hun beweren dat ik zoveel had gebeld!
Toen ik me nieuwe 30 euro weeer kreeg was het binnen 1 dag op terweil ik niet had gebeld!
Orange wou dat ik gewoon betaalde!
Hun zeiden dat we bewijs moesten hebben!
Heb iemand dit ook weleens gehad?
Kan iemand mij hier mee helpen om me geld en alles terug te krijgen?
Liefs sabine
Re: onterecht dure rekening orange
Hoi Sabine,
Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt, maar je hoort en leest dit wel vaker ook van andere aanbieders. Ik zelf heb prepaid maar twijfel soms om ook over te stappen op een abonnement maar ben juist zo bang voor dit soort gevallen. Omdat ik ook zeker weet van mezelf dat ik weinig bel en dan toch zo een rekening kan krijgen. Bewijs inderdaad maar dat je niet zoveel gebelt hebt. Hoe dan? Ik hoop voor je dat het goed komt. Misschien weten anderen er meer over te vertellen wat je kunt doen.
Succes ermee.
Merel.
Ik heb dit zelf gelukkig niet meegemaakt, maar je hoort en leest dit wel vaker ook van andere aanbieders. Ik zelf heb prepaid maar twijfel soms om ook over te stappen op een abonnement maar ben juist zo bang voor dit soort gevallen. Omdat ik ook zeker weet van mezelf dat ik weinig bel en dan toch zo een rekening kan krijgen. Bewijs inderdaad maar dat je niet zoveel gebelt hebt. Hoe dan? Ik hoop voor je dat het goed komt. Misschien weten anderen er meer over te vertellen wat je kunt doen.
Succes ermee.
Merel.
Re: onterecht dure rekening orange
Hai Sabine,
Ik raad je aan om in de Algemene Voorwaarden van Orange staat over het betalen en betwisten van rekeningen. Waarschijnlijk zal er instaan dat je eerst moet betalen en dat ze het dan pas uit gaan zoeken. Ten tweede is het niet zo dat Orange moet bewijzen dat jij de dienst wel hebt afgenomen en niet andersom. Het probleem is alleen dat hun registratie telt als bewijs. Ze zullen dus overtuigt moeten worden dat de registratie niet klopt. Geen simpele taak.
Ten derde: Je hebt een abonnement BIJ Orange, Op een GEGEVEN moment, je schrok JEZELF kapot,ZIJ beweren, toen ik MIJN nieuwe, TERWIJL je niet had gebeld, ZIJ zeiden, HEEFT iemand, om MIJN geld terug te krijgen....
Maar dat terzijde.
Veel sucses,
Info
Ik raad je aan om in de Algemene Voorwaarden van Orange staat over het betalen en betwisten van rekeningen. Waarschijnlijk zal er instaan dat je eerst moet betalen en dat ze het dan pas uit gaan zoeken. Ten tweede is het niet zo dat Orange moet bewijzen dat jij de dienst wel hebt afgenomen en niet andersom. Het probleem is alleen dat hun registratie telt als bewijs. Ze zullen dus overtuigt moeten worden dat de registratie niet klopt. Geen simpele taak.
Ten derde: Je hebt een abonnement BIJ Orange, Op een GEGEVEN moment, je schrok JEZELF kapot,ZIJ beweren, toen ik MIJN nieuwe, TERWIJL je niet had gebeld, ZIJ zeiden, HEEFT iemand, om MIJN geld terug te krijgen....
Maar dat terzijde.
Veel sucses,
Info
Re: onterecht dure rekening orange
Hai Sabine,
Ik raad je aan om na te kijken wat er in de Algemene Voorwaarden van Orange staat over het betalen en betwisten van rekeningen. Waarschijnlijk zal er instaan dat je eerst moet betalen en dat ze het dan pas uit gaan zoeken. Ten tweede is het zo dat Orange moet bewijzen dat jij de dienst hebt afgenomen en niet andersom. Het probleem is alleen dat de registratie van Orange telt als bewijs. Ze zullen dus overtuigd moeten worden dat de registratie niet klopt. Geen simpele taak.
Ten derde: Je hebt een abonnement BIJ Orange, Op een GEGEVEN moment, je schrok JEZELF kapot,ZIJ beweren, toen ik MIJN nieuwe, TERWIJL je niet had gebeld, ZIJ zeiden, HEEFT iemand, om MIJN geld terug te krijgen....
Maar dat terzijde.
Veel sucses,
Info
Ik raad je aan om na te kijken wat er in de Algemene Voorwaarden van Orange staat over het betalen en betwisten van rekeningen. Waarschijnlijk zal er instaan dat je eerst moet betalen en dat ze het dan pas uit gaan zoeken. Ten tweede is het zo dat Orange moet bewijzen dat jij de dienst hebt afgenomen en niet andersom. Het probleem is alleen dat de registratie van Orange telt als bewijs. Ze zullen dus overtuigd moeten worden dat de registratie niet klopt. Geen simpele taak.
Ten derde: Je hebt een abonnement BIJ Orange, Op een GEGEVEN moment, je schrok JEZELF kapot,ZIJ beweren, toen ik MIJN nieuwe, TERWIJL je niet had gebeld, ZIJ zeiden, HEEFT iemand, om MIJN geld terug te krijgen....
Maar dat terzijde.
Veel sucses,
Info
Re: onterecht dure rekening orange
Hallo Sabine.
Ik zelf heb ook Orange van 20 euro per maand wat ik eerlijk gezegt niet eens opmaak per maand. Maar ik had begrepen van Orange als je boven je in mijn geval dan die 20 eurolimiet komt, dat je dan een soort van waarschuwings smsje van ze krijgt. Dan kan je er ook rekening mee houden dat je dan meer moet betalen maar wat jij zegt, vind ik inderdaad ook wel een beetje veel.Pfffffff ik hoop dat je er uit komt. Wat een gedoe zeg!
Gr. Ivo.
Ik zelf heb ook Orange van 20 euro per maand wat ik eerlijk gezegt niet eens opmaak per maand. Maar ik had begrepen van Orange als je boven je in mijn geval dan die 20 eurolimiet komt, dat je dan een soort van waarschuwings smsje van ze krijgt. Dan kan je er ook rekening mee houden dat je dan meer moet betalen maar wat jij zegt, vind ik inderdaad ook wel een beetje veel.Pfffffff ik hoop dat je er uit komt. Wat een gedoe zeg!
Gr. Ivo.
Re: onterecht dure rekening orange
Hmm.. dat is wel een heel groot verschil..
Het kan natuurlijk gebeuren dat je je lijn open had staan en de teller dus als maar doorloopt
Het kan natuurlijk gebeuren dat je je lijn open had staan en de teller dus als maar doorloopt
Re: onterecht dure rekening orange
Dat zou kunnen Scummie, maar dan is het toch wel vreemd dat wanneer die 30 euro er weer bij is, het er binnen èèn dag al weer af is. Da,s toch niet normaal? Dan moet er toch iets niet in orde zijn. Maar wat dan? Vraag ik mij af.
Ivo
Ivo
Re: onterecht dure rekening orange
Het is iid ook erg raar!!
Maar hetzelfde overkomt mij nu nog steeds alleen met T-mobile..
Ik ben nu al 5 weken geblokkeerd omdat ik volgens hun gebeld zou hebben buiten mijn belbundel om, wel raar want als ik dan vraag om wat voor nummers dat gaat zeggen ze om 030 en 070 nummers..die zouden net als 06 nummers gewoon van je belbundel moeten gaan?!?!?!en had zeker weten genoeg belmunuten!!
Het rare is dat ik nog steeds geen goede rekening heb gehad.tenminste geen rekening waar op staat dat ik die belletjes gepleegd zou hebben?! toch wel raar..ik betaal nu dus nog wel mijn abbo maar kan niet bellen.
Ook wil de incasso mij niet normaal te woord staan en willen dat ik betaal..maar ik wil toch eerst een rekening en specificatie!!
OOk verteld de ene medewerker van T-mobile incasso dat de kosten komen door sms diensten (nooit gebruikt!) en de andere zegt door bellen naar het buitenland en weer de ander dus dat ik buiten mijn belbundel om heb gebeld..
Maar hoe kan ik hun overhalen om mij een deze rekening te sturen..want hun willen dat ik zonder moeite gewoon het bedrag over maak..
Nog tips????
groetjes Mariska
Maar hetzelfde overkomt mij nu nog steeds alleen met T-mobile..
Ik ben nu al 5 weken geblokkeerd omdat ik volgens hun gebeld zou hebben buiten mijn belbundel om, wel raar want als ik dan vraag om wat voor nummers dat gaat zeggen ze om 030 en 070 nummers..die zouden net als 06 nummers gewoon van je belbundel moeten gaan?!?!?!en had zeker weten genoeg belmunuten!!
Het rare is dat ik nog steeds geen goede rekening heb gehad.tenminste geen rekening waar op staat dat ik die belletjes gepleegd zou hebben?! toch wel raar..ik betaal nu dus nog wel mijn abbo maar kan niet bellen.
Ook wil de incasso mij niet normaal te woord staan en willen dat ik betaal..maar ik wil toch eerst een rekening en specificatie!!
OOk verteld de ene medewerker van T-mobile incasso dat de kosten komen door sms diensten (nooit gebruikt!) en de andere zegt door bellen naar het buitenland en weer de ander dus dat ik buiten mijn belbundel om heb gebeld..
Maar hoe kan ik hun overhalen om mij een deze rekening te sturen..want hun willen dat ik zonder moeite gewoon het bedrag over maak..
Nog tips????
groetjes Mariska
Re: onterecht dure rekening orange
nog even iets..
Ook heb ik altijd mijn rekeningen netjes op tijd betaald en bleef ik altijd binnen mijn belbundel..zoals op al mijn nota's kan ik aantonen altijd positief te hebben gestaan maar hoe kan ik mijn gelijk bij hun aantonen zonder dat ze me normaal aan willen horen en zonder dat hun mij die specificatie opsturen, die trouwens ook niet op internet te bekijken is..
Bestaat ie wel???
groetjes en alvast bedankt voor alle info!!
Ook heb ik altijd mijn rekeningen netjes op tijd betaald en bleef ik altijd binnen mijn belbundel..zoals op al mijn nota's kan ik aantonen altijd positief te hebben gestaan maar hoe kan ik mijn gelijk bij hun aantonen zonder dat ze me normaal aan willen horen en zonder dat hun mij die specificatie opsturen, die trouwens ook niet op internet te bekijken is..
Bestaat ie wel???
groetjes en alvast bedankt voor alle info!!
Re: onterecht dure rekening orange
O wat erg dan zeg! En ze kunnen je niet zeggen hoe het komt? Ik hoop echt voor je dat er iemand zal reageren op jou item, want dit is toch niet normaal? Het lijkt me zo erg als jezelf bijna niet kunt bewijzen of je nu niet of wel belt met wie dan ook. Kun je maar weer eens zien dat je weer een nummer bent. Ze horen jou te helpen hiermee.
Nu, succes ermee enlaat het eens weten hoe dit afloopt.
Ivo.
Nu, succes ermee enlaat het eens weten hoe dit afloopt.
Ivo.
Re: onterecht dure rekening orange
Hallo Ivo..
Nee ze werken daar bij T-mobile dus niet echt mee..
Heb nu iemand die Incasso zaken afhandeld die mij helpt en die heeft al vele malen faxen gestuurd naar T-mobile (zelfs naar de directeur) maar we horen alsnog helemaal niets..
Toen die man voor mij is gaan bellen werd ie hetzelfde behandeld als ik en kwam dus geen stap verder..'als ik gewoon dat bedrag over zou maken zouden ze me weer deblokkeren'
Ook heb ik een advocate in mijn vriedenkring die er nu naar aant kijken is..Maar ook zei heeft al ervaringen gehad met T-mobile en destijds Ben.. En is het heel moeilijk om je gelijk aan te tonen zonder hun medewerking.
We hopen dat het snel voorbij zal zijn!! en hoop dat deze maand deze 'rare'rekening nu eens binnen zou komen want dan kunnen we verdere stappen ondernemen..
Groetjes mariska
Nee ze werken daar bij T-mobile dus niet echt mee..
Heb nu iemand die Incasso zaken afhandeld die mij helpt en die heeft al vele malen faxen gestuurd naar T-mobile (zelfs naar de directeur) maar we horen alsnog helemaal niets..
Toen die man voor mij is gaan bellen werd ie hetzelfde behandeld als ik en kwam dus geen stap verder..'als ik gewoon dat bedrag over zou maken zouden ze me weer deblokkeren'
Ook heb ik een advocate in mijn vriedenkring die er nu naar aant kijken is..Maar ook zei heeft al ervaringen gehad met T-mobile en destijds Ben.. En is het heel moeilijk om je gelijk aan te tonen zonder hun medewerking.
We hopen dat het snel voorbij zal zijn!! en hoop dat deze maand deze 'rare'rekening nu eens binnen zou komen want dan kunnen we verdere stappen ondernemen..
Groetjes mariska
Re: onterecht dure rekening orange
en het is wel duidelijk dat ze daar rare zaken hebben want als niemand daar al zijn verhaal gelijk kan houden is toch wel erg vreemd!!
Een collega van mij overkomt op dit moment hetzelfde dus ik denk dat T-mobile gewoon extra geld nodig hebben kunnen ze weer reclame campagnes betalen..
doeidoei
Een collega van mij overkomt op dit moment hetzelfde dus ik denk dat T-mobile gewoon extra geld nodig hebben kunnen ze weer reclame campagnes betalen..
doeidoei
Re: onterecht dure rekening orange
hoi mariska!
Wij zijn er nu ook mee bezig om het te bewijzen ,maar ze geloven je gewoon niet.
Ik schijn midden in de nacht elke minuut gebeld moeten hebben.
Dus me moeder zeg dat tegen orange en ze zeggen gewoon misschien slaapt u dochter wel s,nachts niet!
Dat is toch niet normaal!
We hebben betaald ,want anders kregen we problemen ,maar we gaan er zeker voor zorgen dat we het terug krijgen!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Wij zijn er nu ook mee bezig om het te bewijzen ,maar ze geloven je gewoon niet.
Ik schijn midden in de nacht elke minuut gebeld moeten hebben.
Dus me moeder zeg dat tegen orange en ze zeggen gewoon misschien slaapt u dochter wel s,nachts niet!
Dat is toch niet normaal!
We hebben betaald ,want anders kregen we problemen ,maar we gaan er zeker voor zorgen dat we het terug krijgen!
Ik hoop dat iemand mij kan helpen
Re: onterecht dure rekening orange
hoi ivo leuk dat je heb gereageert!
Nou het is nog niet op gelost we balen erg!
,Maar ik laat het je wel weten als ik meer weer weet.
liefs sabine
Nou het is nog niet op gelost we balen erg!
,Maar ik laat het je wel weten als ik meer weer weet.
liefs sabine
Re: onterecht dure rekening orange
hoi Sabine en Ivo..
Vandaag kreeg ik een brief van T-mobile.. gelukkig goed nieuws want ik kreeg gelijk..de brief is door de directeur zelf gestuurd met excuses..
Hoe en wat er nu aan de hand is weet ik nog steeds niet maar ik hoef niks te betalen en kan weer bellen..
Maar ongelofelijk he dat telefoonmaatschappijen zoiets doen bij hun klanten!!
Mede door iemand die incassozaken afhandeld is dit nu opgelost.. want zonder hem zouden vast geen onderzoek hebben ingesteld zoals hun beweren in de brief..wel raar dat er niet in vermeld staat wat er dan precies verkeerd is gegaan..
Maar goed ik wens je erg veel sterke met het terug halen van jullie geld en eis om een onderzoek!!want daar heb je recht op..en zoals wij nu hebben ervaren wint de aanhouder!!
hou me op de hoogte..
Vandaag kreeg ik een brief van T-mobile.. gelukkig goed nieuws want ik kreeg gelijk..de brief is door de directeur zelf gestuurd met excuses..
Hoe en wat er nu aan de hand is weet ik nog steeds niet maar ik hoef niks te betalen en kan weer bellen..
Maar ongelofelijk he dat telefoonmaatschappijen zoiets doen bij hun klanten!!
Mede door iemand die incassozaken afhandeld is dit nu opgelost.. want zonder hem zouden vast geen onderzoek hebben ingesteld zoals hun beweren in de brief..wel raar dat er niet in vermeld staat wat er dan precies verkeerd is gegaan..
Maar goed ik wens je erg veel sterke met het terug halen van jullie geld en eis om een onderzoek!!want daar heb je recht op..en zoals wij nu hebben ervaren wint de aanhouder!!
hou me op de hoogte..
Re: onterecht dure rekening orange
en misschien een tip..:
Wij kwamen achter de naam van de directeur hem hebben hem een fax gestuurd en nu is het dus door hem opgelost..
Dat hielp dus wel!!
Misschien dat als je een naam hebt aan hem of haar persoonlijk iets verstuurd..
En een tip van een advocate:
probeer bij de telefoonmaatschappij een dossier op te bouwen want hoe meer je blijft sturen des te eerder ze je serieus moeten gaan nemen!!
nou ik hoor nog wel hoe het afloopt..
groetjes..
Wij kwamen achter de naam van de directeur hem hebben hem een fax gestuurd en nu is het dus door hem opgelost..
Dat hielp dus wel!!
Misschien dat als je een naam hebt aan hem of haar persoonlijk iets verstuurd..
En een tip van een advocate:
probeer bij de telefoonmaatschappij een dossier op te bouwen want hoe meer je blijft sturen des te eerder ze je serieus moeten gaan nemen!!
nou ik hoor nog wel hoe het afloopt..
groetjes..
Re: onterecht dure rekening orange
Ik vind het nogal een sterk verhaal. Heb je een specificatie aangevraagd van de factuur?
Re: onterecht dure rekening orange
hallo anoniem..
Nee ik heb nog geen specificatie alleen een excuus brief dus ik heb ook geen idee wat er nu fout is gegaan bij hun..ik zou binnen enkele dagen een specificatie krijgen..
maar zoals ik al eerder beschreef was het een heel raar zaakje..
maar goed ik ben iig blij dat het nu opgelost is..want het ging om een hoop centjes..
Nee ik heb nog geen specificatie alleen een excuus brief dus ik heb ook geen idee wat er nu fout is gegaan bij hun..ik zou binnen enkele dagen een specificatie krijgen..
maar zoals ik al eerder beschreef was het een heel raar zaakje..
maar goed ik ben iig blij dat het nu opgelost is..want het ging om een hoop centjes..
Re: onterecht dure rekening orange
Hoi sabine,
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Net een nieuwe bundel en de volgende dag of 2 dagen later, zonder er zelf mee gebeld te hebben (en ook niet door iemand anders), was mijn bundel op. Meteen Dutchtone gebeld en ze verklaarden me werkelijk voor gek hoe zo iets mogelijk zou kunnen zijn.
Ik heb snel in de voorwaarden gekeken en las dat als er sprake van diefstal is je de simkaart kunt laten blokkeren en gratis een nieuwe simkaart kunt aanvragen (eerste keer was de simkaart gratis). Wel moest je een politierapport opsturen. Ik heb meteen mijn simkaart laten blokkeren en ben toen naar het politiebureau gegaan en heb aangifte gedaan van diefstal. Het rapport opgestuurd naar Dutchtone en enige tijd later een nieuwe simkaart gekregen. 2 maanden later moest ik opeens 45 euro voor die simkaart betalen, terwijl die de eerste keer gratis zou zijn. Na veel heen en weer bellen heb ik uiteindelijk maar betaald om van het gezeur af te zijn. Zorg dus altijd dat je zwart op wit heb dat je iets gratis kunt krijgen.
Veel succes en als je nog vragen hebt mail maar: [email protected]
Ik heb 2 jaar geleden hetzelfde meegemaakt. Net een nieuwe bundel en de volgende dag of 2 dagen later, zonder er zelf mee gebeld te hebben (en ook niet door iemand anders), was mijn bundel op. Meteen Dutchtone gebeld en ze verklaarden me werkelijk voor gek hoe zo iets mogelijk zou kunnen zijn.
Ik heb snel in de voorwaarden gekeken en las dat als er sprake van diefstal is je de simkaart kunt laten blokkeren en gratis een nieuwe simkaart kunt aanvragen (eerste keer was de simkaart gratis). Wel moest je een politierapport opsturen. Ik heb meteen mijn simkaart laten blokkeren en ben toen naar het politiebureau gegaan en heb aangifte gedaan van diefstal. Het rapport opgestuurd naar Dutchtone en enige tijd later een nieuwe simkaart gekregen. 2 maanden later moest ik opeens 45 euro voor die simkaart betalen, terwijl die de eerste keer gratis zou zijn. Na veel heen en weer bellen heb ik uiteindelijk maar betaald om van het gezeur af te zijn. Zorg dus altijd dat je zwart op wit heb dat je iets gratis kunt krijgen.
Veel succes en als je nog vragen hebt mail maar: [email protected]
Re: onterecht dure rekening orange
Ok, mensen.....Dat al deze gevallen vervelend zijn, ok. Dat jullie hier boos en verdrietig over zijn, vooruit dan maar. Maar weet hier dan NIEMAND het correcte gebruik van hun/hen en zij ? Het niveau van de spelling hier is echt om te janken. Daarom een tip: Lees je post voordat je hem plaatst. Je komt namelijk ontzettend dom over als je dat soort fouten maakt.
Mvg.
Info
Mvg.
Info