Pagina 1 van 1

PureHosting

Geplaatst: 18 dec 2008 15:51
door Xander96
Wie heeft er ervaring met webhosting bedrijg Pure Hosting uit Groningen?

Ik heb tientallen domein namen bij ze geregistreerd en vroeger kon je bij problemen nog wel bellen. Nu stapelen de problemen zich steeds meer en meer op (downtime), maar je kan nu ook niet meer bellen.

Ik heb twee sites die al een maand offline zijn en niemand reageert op de e-mails. Op internet kom ik veel klachten tegen. Het wordt dus tijd dat er een vuist gemaakt wordt en dat deze jongens eens in actie komen.

Zo ga je niet met je klanten om, toch?

Re: PureHosting

Geplaatst: 18 dec 2008 19:41
door D1RK
Een naam via dit soort firma's goedkoop registreren betekend vaak dat je na een aantal jaren meer moet betalen!

Als goedkoopste kun je bij meerdere een naam en site maken en als het goed loopt en je een grotere site wilt of meer bezoekers kreeg komt de rekening.

Zelf ervaring bij starthosting.nl en tussen eerste jaar en vervolg zit al prijsverschil.
Zelf een eigen naam aanvragen en beheren website zonder tussen firma is best mogelijk, geen extra kosten voor dure firma en alles draaide op mijn eigen server!

Verder kunt U op speciale forums als www.helpmij.nl meer info en antwoorden vinden dan op dit consumenten forum.

Re: PureHosting

Geplaatst: 19 dec 2008 10:43
door Xander96
Beste Dirk,

Het gaat niet om goedkoop registreren, het gaat er om dat als je een hosting pakket hebt, je mag verwachten dat de hosting partij enige service levert EN vooral dat je site gewoon ONLINE blijft.

Indien er storingen zijn (wat in een zeldzaam geval voor mag komen) dan dien je dat snel an adequaat te verhelpen.

Zij zijn NIET bereikbaar, niet per e-mail en niet per telefoon en stroingen worden pas na weken opgelost.

Als je oip internet speurt, krijg je tientallen klachten over dit bedrijf. Op het adres waar ze ingeschreven staan neemt een makelaar op die de ruimte aan het verhuren is. Ik vermoed dus dat ze daar niet meer zitten.

Hebben we te maken met oplichting?

Re: PureHosting

Geplaatst: 24 dec 2008 10:04
door lindah
Ervaring heb ik ja.......XXXX

Er word nergens meer op gereageerd, zelfs een aangetekende brief komt retour...en om het nog eens wat mooier te maken kwam er gister een mail dat ik voor dit jaar niet betaald zou hebben en dat ze dat bedrag alsnog gingen incasseren.
Bij controle van mijn rekening bleek dat ze het al hadden afgeschreven dus moet ik daar nu ook weer achter aan.

Had reeds in maart dit jaar betaald en wilde nu de hele boel opzeggen dmv aangetekende brief maar ook dat is dus niet gelukt daar de aangetekende brief gewoon niet is opgehaald op het postkantoor.
Er is dus ook niemand meer aanwezig op het door hun opgegeven adres neem ik aan.

Ze zijn in ieder geval nog niet van me af!

Re: PureHosting

Geplaatst: 26 dec 2008 10:05
door Chris08
Beste Xander,

Ik ben inmiddels opgestapt bij deze provider. Met veel pijn en moeite mijn domein kunnen migreren.
Met name het laatste jaar alleen maar ellende bij Purehosting.

Ook bij mij onterecht bedragen geïncasseerd. Maar terugbetalen? Ho maar! Toen je nog kon bellen, kreeg ik maanden lang te horen dat de persoon van de administratie net weg was, ziek was, met vakantie was, etc. Meerdere malen is mij beloofd dat ik zou worden teruggebeld. Dat is dus nooit gebeurd. Op e-mailtjes kreeg ik ook bijna geen reactie. Het faxnummer dat ze hebben is altijd buiten gebruik.

Erg vaak lag mijn site en e-mail plat. En niemand bij Purehosting die het probleem oplost. Wat is het nut om je site door ze te laten hosten, als je site steeds plat ligt en je geen e-mail kan verzenden/ontvangen?!

In het verleden had ik geen klachten over deze provider. Tuurlijk ging er wel eens wat mis, maar dat gebeurt overal. Maar nu zijn ze alleen maar bezig geld te incasseren. Ik ben het daarom met lindah eens en vind ook dat dit eigenlijk oplichtingspraktijken zijn. Ze laten je betalen voor diensten die niet worden geleverd. En bij voorkeur laten ze je dubbel betalen.

En dat deze praktijken geen uitzondering zijn bij Purehosting, blijkt voor mij uit het feit dat Purehosting ook te veel heeft geïncasseerd bij een kennis van mij. En ook die krijgt geen reactie op zijn mailtjes en op zijn brief!

Re: PureHosting

Geplaatst: 27 dec 2008 21:11
door D1RK
Vooraf zoeken of er veel klachten zijn, en dan wel rekening houden dat de grotere ook meer klachten horen te hebben....

Test vooraf nog voor je iets tekende of ze bereikbaar zijn en of je netjes goede antwoorden kreeg of een duur 0900 nummer en lang wachten!
Dit soort dingen vooraf uitzoeken voorkomt veel problemen.

Naast Radar kun je ook via Zoeken op Kassa kijken of daar berichten staan en als je deze naam meerdere keren tegenkomt via de knop Zoeken... dan is het meestal erg mis.

Re: PureHosting

Geplaatst: 07 jan 2009 00:23
door Pure Hosting
Vandaag 06-01-2009, zijn de activiteiten van Pure Hosting overgenomen door Happy Hosting. De mensen van Happy Hosting doen er momenteel alles aan om het goed op de rit te krijgen. De telefoon van Pure Hosting is doorgeschakeld naar Happy Hosting. De emails worden opgevolgd.

Heeft u een vraag, neem gerust even contact met ons op. Of via het telefoonnummer van Pure Hosting of via het nummer wat u vindt op de site www.happyhosting.nl

Met vriendelijk groet,

Het nieuwe Pure Hosting Team

Re: PureHosting

Geplaatst: 07 jan 2009 19:00
door D1RK
Nieuwe naam, maar blijven de oude klachten dan wel te vinden?

Het gebeurde al eerder dat bepaalde bedrijven zo probeerde de stroom slechte berichten te beperken.

Ik weet niet waarom deze nieuwe naam er is, maar heb vermoedens.
Helaas kan ik niets met zekerheid zeggen maar volgens mij veranderde er niets, wel stond online op hun website de matige bereikbaarheid, dus niet bellen maar mailen, heb je gelijk bewijs voor verdere klachten!

Re: PureHosting

Geplaatst: 08 jan 2009 08:14
door Pure Hosting
Beste Dirk,

Ik zie dat je twijfelt of Happy Hosting echt een ander bedrijf is als Pure Hosting. Happy Hosting is gevestigd in Prinsenbeek (Breda), Pure Hosting was gevestigd Groningen. Er heeft een daadwerkelijke overname van de activiteiten plaats gevonden.

Natuurlijk kunnen we niet alles in 1 dag veranderen. Maar we zijn er volop mee bezig.

Je kan ons even bellen, dan weet je het zeker. Je kan of het telefoonnummer gebruiken dat op www.purehosting.nl staat, of het telefoonnummer dat op op www.happyhosting.nl staat.
Wij verzoeken iedereen die op dit moment problemen ondervind even te bellen. Direct contact is op dit moment het beste. Mailen mag natuurlijk ook. Vermeld dat even het telefoonnummer waaronder u bereikbaar bent, zodat wij u kunnen bellen.

Met vriendelijke groet,

Pure Hosting / Happy Hosting

Re: PureHosting

Geplaatst: 10 mar 2009 12:50
door Elena de Hollander
Met alle respect, maar PureHosting.nl heeft nog nooit een reactie gegeven via de telefoon of mail. Op 22-12-2008 kreeg ik een mail met daarin een factuur. Toen ik naar de factuur keek kwam ik erachter dat deze factuur al betaald was op 01-10-2008, dus ik stuurde een mail met daarin een betalingsbewijs van 01-10-2008 en het verzoek om het geld terug te storten die door PureHosting.nl op 22-12-2008 geïncasseerd was. Op het moment dat ik de mail schreef ging ik ervan uit dat het een foutje was, maar al vrij snel kwam ik erachter dat dit geen fout was, want ik kreeg geen reactie en ook het geld werd niet terug gestort.

Happy Hosting heeft PureHosting.nl overgenomen, dus ik nam contact met hen op en legde uit wat het probleem is. Zij vertelde mij dat ik niet de enige ben die dit probleem heeft en dat zij er ook last van hebben, want dankzij de vreemde acties van XXXX moet het nieuwe bedrijf Happy Hosting allerlei problemen oplossen waar ze liever niet mee te maken had willen hebben. Na een paar keer met hen gesproken te hebben, hebben zij mij de adresgegevens van XXXX gegeven. Inmiddels heb ik al meerdere keren contract gelegd met XXXX, maar hij weigert om reactie te geven.

Ik zeg niet dat hij een oplichter is, maar zijn werkwijze lijkt naar mijn mening er wel op, want hij heeft geld geïncasseerd terwijl hij daar geen recht op heeft en ook laat hij niets van zich horen. Vandaag heb ik hem de laaste mail gestuurd waarin ik hem sommeer om het geld voor 15-03-2009 terug te storten en als hij dat weigert terug te storten dat ik dan aangifte tegen hem ga doen wegens oplichting.

Re: PureHosting

Geplaatst: 11 mar 2009 14:08
door Elena de Hollander
Vandaag kreeg ik een aantal mails van XXXX en die wilde ik u niet onthouden.
Geachte mevrouw Hollander,
U bent bij mij compleet aan het verkeerde adres, ik heb al maanden niets meer te zeggen over Pure Hosting. Mijn naam wordt alleen nog steeds misbruikt door de eigenaren van Pure Hosting.

Ik zal uw mail doorzenden naar de verantwoordelijke personen die ook verantwoordelijk zijn voor het terugstorten van teveel betaalde gelden aan Pure Hosting. Dit kunt u dan ook spoedig op uw rekening verwachten.

Daarbij is mij opgevallen dat u gisteren bij Tros Radar mijn naam heeft gebruikt in een stuk waar ik dus helemaal niets meer mee te maken heb. Ik verzoek u dan ook vriendelijk zorg te dragen dat uw bericht daar verwijderd word of tenminste mijn naam.

Anders zal ik aangifte doen wegens smaad en laster bij de Politie tegen u.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Mijn reactie daarop was als volgt.
Beste XXXX,
Ik verwijder uw naam niet in het bericht en de reden is vrij simpel: u bent verantwoordelijk voor PureHosting.nl aangezien dat uw bedrijf is (geweest). In het bericht staat niets in wat op onjuistheden en/of onwaarheden berust, dus om een lang verhaal kort te maken: aangifte doen wegens smaad en lasten is zinloos aangezien alles op waarheden berust is, dit kan ik ook aantonen en daarbij mag waarheid gezegd worden volgens de wetgeving!
Zijn reactie daarop was als volgt.
Geachte mevrouw Hollander,
Zoals ik u heb proberen uit te leggen ben ik hier al vanaf september 2008 niet meer eindverantwoordelijk voor. Mijn naam wordt sindsdien nog wel gebruikt/misbruikt maar heb er persoonlijk niets mee te maken.

Ik heb uw bericht doorgezonden naar de persoon die voor de terugbetaling zal zorgen van het bedrag. Uw aantijgingen op de tros website zijn ook niet voor mij van toepassing en vind het dan ook een
minimale vereiste dat hieruit mijn persoonlijke naam gehaald zal worden.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Mijn reactie daarop was als volgt.
Beste XXXX,
U zult ook begrijpen dat het wel erg onhandig is om ruim 3 maanden lang niets van u te laten horen nadat ik u de eerste mail gestuurd hebt, ook was u telefonisch niet bereikbaar en dat vind ik erg verdacht en zeker in dit soort situaties. Met andere woorden: uw naam blijft in de berichten staan en op het moment dat ik het geld terug hebt zal ik dat ook melden en u vrijpleiten van hetgeen wat eerder gezegd is.
Zijn reactie daarop was als volgt.
Beste Elena,
Ik heb al ruim 6 maanden geen toegang meer tot mijn Pure Hosting mail en mobiel, dus dat kan goed kloppen dat u geen contact met mij kon krijgen.

Ik zal zelf ook nog vanmiddag telefoontje plegen naar de persoon waarna ik dit heb doorgezonden om te zorgdragen voor een extra snelle storting van het bedrag.

Met vriendelijke groet,
XXXX
Tot zover de update rondom PureHosting.nl en ik houdt u op de hoogte.

Re: PureHosting

Geplaatst: 11 mar 2009 15:28
door Elena de Hollander
Wij willen alle gebruikers van dit topic wijzen op het feit dat het noemen van persoonsnamen niet is toegestaan volgens onze gedragsregels.
Mijn excuses daarvoor!

Re: PureHosting

Geplaatst: 11 mar 2009 15:58
door agro
Ik heb al ruim 6 maanden geen toegang meer tot mijn Pure Hosting mail en mobiel, dus dat kan goed kloppen dat u geen contact met mij kon krijgen.
Pure Hosting
Geplaatst op: 07 Jan 2009 00:23 Onderwerp: Pure Hosting overgenomen



Vandaag 06-01-2009, zijn de activiteiten van Pure Hosting overgenomen door Happy Hosting.

Ikwist niet dat een half jaar zo vlug kon voorbijgaan. :roll: :oops:
Ik zie dat je twijfelt of Happy Hosting echt een ander bedrijf is als Pure Hosting. Happy Hosting is gevestigd in Prinsenbeek (Breda), Pure Hosting was gevestigd Groningen. Er heeft een daadwerkelijke overname van de activiteiten plaats gevonden.
Is dat wel zo?
Op de site staat nog steeds onderaan adres en tel nr in Groningen, ook bij de KvK is de inschrijving nog steeds Groningen.
Volgende gegevens bij KvK
Pure Hosting 04072165 0000
Stavangerweg 21 -1, 9723JC Groningen Hoofdvestiging

Pure Hosting 20113673 0000
de Lind 8, 4841KC Prinsenbeek Hoofdvestiging

HappyHosting 20113673 0000
de Lind 8, 4841KC Prinsenbeek Hoofdvestiging

Zelfde bedrijf met 2 verschillende inschrijvingsnummers :?: rara

Re: PureHosting

Geplaatst: 11 mar 2009 16:23
door Radar
Wij willen alle gebruikers van dit topic wijzen op het feit dat het noemen van persoonsnamen niet is toegestaan volgens onze gedragsregels.

Re: PureHosting

Geplaatst: 13 mar 2009 15:38
door Elena de Hollander
PureHosting.nl heeft het geld terug gestort op mijn rekening, dus de zaak is opgelost.