Ik heb onlangs een rookkanaal laten boren in mijn huis. Conform de offerte die ik had ondertekend bedroegen de kosten voor de kachel inclusief het laten installeren van een rookkanaal 5000,00 euro.
De dag dat het rookkanaal werd geboord ging van alles mis. Er moest met een diamantboor door een betonnenvloer worden geboord. De bedoeling is dat vanaf de bovenverdieping naar beneden wordt geboord. Bij de beneden verdieping wordt een stut gezet met een bak eronder om het betonblok op te vangen. Echter de monteurs hadden niet gemeten en het blok beton viel in vrije val naar beneden en verpletterde de laminaatvloer van nog geen jaar oud. Omdat het laatste gedeelte nat werd geboord was ons mooie bloemetjes behang onder een cementlaag gekomen.
Boos belden we het bedrijf op en we kregen 10% korting los van de claim die nog zou volgen. Er werd door de monteur een factuur uitgeschreven van 4500,00 euro i.p.v. de 5000,00 euro overeengekomen in de offerte.
Echter we hebben vandaag weer een rekening ontvangen van het bedrijf dat we de 500,00 euro alsnog moeten voldoen en dat de factuur die de monteur had uitgeschreven met 10 % korting was komen te vervallen. Mag dat zomaar en hebben we een kans bij de rechtbank........om dit aanhangig te maken ?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanleggen rookkanaal
-
Re: Aanleggen rookkanaal
Gaat het hier om het bedrijf 't stokertje?
Waarom vraag je dat? Het bedrijf doet er toch niet toe in dit verhaal ?
Is de claim inmiddels wel voldaan. Lijkt mij dat ze moeten vergoeden wat ze hebben beschadigd en meer niet.
Gebruikelijk is wel dat opdrachtgever 10% van de betaling achter te houden tot het moment de e.e.a. is afgehandeld (en het afwikkelen van de schade hoort hier bij)
Zie in ieder geval geen reden om 10% korting te geven op een uitgevoerde klus als alles naar tevredenheid is opgelost.
Ga ervan uit dat dit een mondelinge overeenkomst is, zou me eerst afvragen of beide partijen in alle commotie elkaar niet verkeerd hebben begrepen.
Dus als alle schade is vergoed zou ik gewoon betalen, is dit nog niet het geval dan zou ik lekker wachten en het bedrijf het repareren van de aangerichte schade laten regelen.
Gebruikelijk is wel dat opdrachtgever 10% van de betaling achter te houden tot het moment de e.e.a. is afgehandeld (en het afwikkelen van de schade hoort hier bij)
Zie in ieder geval geen reden om 10% korting te geven op een uitgevoerde klus als alles naar tevredenheid is opgelost.
Ga ervan uit dat dit een mondelinge overeenkomst is, zou me eerst afvragen of beide partijen in alle commotie elkaar niet verkeerd hebben begrepen.
Dus als alle schade is vergoed zou ik gewoon betalen, is dit nog niet het geval dan zou ik lekker wachten en het bedrijf het repareren van de aangerichte schade laten regelen.
Beste forumlid,
De schade is nog niet vergoed. Ze geven aan dat ze de claim bij hun aanprakelijkheidsverzekeraar hebben neergelegd.
Er is niet volgens afspraak gewerkt. Het bedrijf heeft op een andere plaats een gat geboord dan was afgesproken. Tijdens de installatie hebben we dus 10 % korting bedongen omdat ze zich niet aan de opdracht hebben gehouden. De monteur schreef aan het einde van de dag een nota uit, waarbij het oorspronkelijke bedrag met 10% korting werd verminderd. Dit bedrag heb ik inmiddels volledig betaald.
Echter, nu krijg ik een nieuwe factuur, waarop staat dat ik de 10% korting alsnog moet betalen en dat de factuur waarop rekening is gehouden met het kortingsbedrag is komen te vervallen. M.i. is hier dus geen sprake van een misverstand.
Ik heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd, waarin ik heb geschreven dat ik het kortingsbedrag niet terugbetaal. Ik vraag me af hoe nu verder ?
De schade is nog niet vergoed. Ze geven aan dat ze de claim bij hun aanprakelijkheidsverzekeraar hebben neergelegd.
Er is niet volgens afspraak gewerkt. Het bedrijf heeft op een andere plaats een gat geboord dan was afgesproken. Tijdens de installatie hebben we dus 10 % korting bedongen omdat ze zich niet aan de opdracht hebben gehouden. De monteur schreef aan het einde van de dag een nota uit, waarbij het oorspronkelijke bedrag met 10% korting werd verminderd. Dit bedrag heb ik inmiddels volledig betaald.
Echter, nu krijg ik een nieuwe factuur, waarop staat dat ik de 10% korting alsnog moet betalen en dat de factuur waarop rekening is gehouden met het kortingsbedrag is komen te vervallen. M.i. is hier dus geen sprake van een misverstand.
Ik heb inmiddels een aangetekende brief gestuurd, waarin ik heb geschreven dat ik het kortingsbedrag niet terugbetaal. Ik vraag me af hoe nu verder ?
U had nooit het volle bedrag moeten betalen....
U had het volle bedrag van €5000,- ,minus de schade moeten betalen!
Niets geen 10 % korting.. maar gewoon verrekenen met de gemaakte schade.
Eenmaal betaald is er geen reden meer om dit af te handelen, veel werk voor niets?
Daarom heb ik voor dit soort dingen een rechtsbijstandverzekeraar...
U had het volle bedrag van €5000,- ,minus de schade moeten betalen!
Niets geen 10 % korting.. maar gewoon verrekenen met de gemaakte schade.
Eenmaal betaald is er geen reden meer om dit af te handelen, veel werk voor niets?
Daarom heb ik voor dit soort dingen een rechtsbijstandverzekeraar...