Zou iemand mij kunnen vertellen of een restitutie van abonnementsgelden op grond van 'Wet implementatie Europees regelgevingskader elektronische communicatie', art. 7.1g bij UPC na ingebreke stelling kans maakt.... of dat ik mijn energie beter kan sparen.
Ik kom er gisteren pas achter dat ik al 18 maanden niet de dienst ontvang welke ik 18 maanden geleden wel aangeschaft heb en waarvoor ik wel betaal. Pas na ontvangst van een mailing waarmee ik de snelheid kom meten, (http://upc.emessaging.nl/ext.dll?ID=pJo ... MFppp1&r=r), kwam ik tot de constatering dat mijn internet 'te traag' was in relatie tot mijn abonnement.
Na contact met een hulpvolle meneer van de UPC Technische Dienst, blijkt de bandbreedte nooit vergroot te zijn, voor de CMAC-code van mijn modem, waardoor ik al die tijd een 'Internet Basic'-brandbreedte bleef houden, terwijl ik een 'Internet Power'-abonnement betaal (!?). Het verschil over deze periode bedraagt: 18x (35-/-15) = 360 Euro.
Had ik dit niet eerder kunnen zien.....?
Ik vond de verbinding niet razendsnel, maar gebruik 'm alleen voor e-mail, en surfen (, geen down- of uploaden). Ik heb al wel vaker mijn verbinding getest met de 'UPC QuickFix', maar deze levert iedere keer als resultaat 'Verinding: OK'. Pas na ontvangst van een nieuwsbrief met de betreffende link kon ik als niet-technische gebruiker 'meten en weten'.
Vervolgens ben ik opnieuw gaan bellen, nu met een medewerkster van UPC Billing. Tijdens een zeer onprettig gesprek waarin 'afwimpelen van deze vervelende klant' alleen maar centraal stond, werd mij doodleuk verteld dat ze alleen maar de modem hebben ge-reset en dat daarvoor geen creditering plaatsvindt. Mijn betoog dat ik nog nooit de dienst heb ontvangen welke mij wel 18 maanden geleden verkocht is kwam niet over.... de melding was binnen 24 uur verholpen en daarom kom ik niet in aanmerking voor een creditering...... op navraag met wie ik gesproken had, werd geantwoord:'
'...dat heb ik U aan het begin van ons gesprek verteld, en hoef ik U maar 1 keer te vertellen, Goedemiddag..... tuut, tuut, tuuut,.....
Na even diep ademhalen, nogmaals contact gezocht met werderom een zeer hulpvolle medewerker van UPC Technische Dienst (Chapeaux ). Ik heb 'm gevraagd of de rapportage van de storing misschien niet volledig of ongelukkig was, waardoor de afdeling billing niet tot een re-fund kon overgaan. Maar hij wist mij te verklaren dat de algemene voorwaarden vermelden dat er alleen een re-fund plaatsvindt wanneer een storing niet binnen 24 uur verholpen wordt. Oftewel: Ik had eerder melding van een storing moeten doen, waarvan ik nog altijd zeg dat ik, als niet-technische gebruiker, deze niet had kunnen constateren, de 'UPC quickfix' kwam immers elke keer weer met het resultaat 'verbing getest: OK'.
Ik zou graag willen weten of ik dit snel moet vergeten... Of dat het echt de moeite loont het schriftelijk in gebreke te stellen, schriftelijke bevestiging vragen, waaruit blijkt dat UPC dit bedrag niet terug geeft, voorleggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie, etc. etc. of dat ik me deze moeite beter kan besparen...
Ook zou ik willen weten of ik een melding kan maken over de onprettige wijze van afhandeling, kwaliteit van dienstverlening door de medewerkster van de afdeling 'UPC Billing'.
Alvast bedankt voor jullie reacties...