LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

In augustus 2008 hebben we meubels en een bankstel bij Poppeliers Almere-Stad gekocht. De verkoper legde ons uit dat het om massief hout ging met een laagje er op. Niets was waar want het was MDF de verkoper durfde ook nog te vertellen dat MDF beter is dan massief hout.

Levering zou 10 - 14 weken zijn tegen ons zij de verkoper 10 - 12 weken, de verkoper heeft er dus 2 weken extra tussen kunnen laten glippen daar waren we niet zo blij mee. De verkoper zag ook kans om het aanbetaling bedrag te verhogen met 1000 euro terwijl ik naar het toilet was. Mijn vrouw heeft daarna ook het contract ondertekend zonder daar bij na te denken.

Na 14+3 weken hebben we ze er op geattendeerd dat ze nog een week de tijd hadden want anders zou het contract ontbonden worden.

Natuurlijk werd ik maandag opgebeld door een ene Poppeliers de eigenaar zij hij probeerde me over te halen voor een langer levertijd of deel levering de bankstel hadden ze nog niet binnen. in het contract stond immer +- en onvoorzien omstandig heden voorbehouden daar moest ik mee eens zijn, maar ik ga niet twee maanden of een jaar wachten voor mij spullen.

Bankstel zou pas volgend jaar eind januari 2009 worden opgeleverd. Hier ben ik dus niet mee eens. Heb hier over geïnformeerd bij het CBW ik mag dus eisen dat er een totaal oplevering wordt gedaan omdat ik alles in een keer had besteld.

En nu komt het, ze hebben het lef gehad om de meubelen op donderdag te komen leveren terwijl we geen afspraak hadden gemaakt. Ik had geen brief ontvangen. (snap ook niet hoe ze de bank binnen twee dagen in huis kunnen hebben terwijl ze kenbaar hebben gemaakt dat het pas eind januari 2009 zou worden.) Vervolgens beweren ze dat we niet bereikbaar waren die dag, ik krijg altijd een sms als ik een oproep heb gemist en ze hadden me niet eens mobiel gebeld. Dus hier klopt helemaal geen reed van.

Vrijdag had mijn vrouw ook een ene poppeliers aan de telefoon om een afspraak te maken voor zaterdag om toch maar te komen leveren. Ze konden niet leveren en hij kon ook niet aangeven op welke dag dan wel. Hij wou ook niet zijn naam vertellen.
We merkte op dat die meneer poppeliers iedere keer een ander persoon was. De persoon is ook nog eens brutaal en bijdehand.

Uit eindelijk een brief gestuurd en vriendelijk verzocht het contract te ontbinden en het aanbetaalde bedrag per direct terug te storten.

We gaan nog een klacht indienen bij de consumenten commissie want zo ga je niet met klanten om en het gaat hen alleen om het geld.

Dat zo een bedrijf aangesloten kan zijn bij het CBW is niet normaal....

Koop niets en ook niets bij Poppeliers het zijn allemaal boeven die verkopers. Ze volgen je de hele winkel door net als een stalker met geld voor de ogen. Het gaat hen alleen om het geld en als je getekend hebt zijn ze niet zo consument vriendelijk meer.
Laatst gewijzigd door mikepop op 07 jan 2009 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.

mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

we hebben nu een brief ontvangen van Jari Holding B.V. te Appeldoorn.
Het is volgens mij een eenmans zaak ze hebben geen receptie. Als je ze niet kan beriken krijgje een bantje te horen en als je wat achterlaat wordt je niet terug gebeld.

We hebben nu de geschillencommisie in geschakkeld.

Via Jari willen ze 50% incasseren of het totaal bedrag als de levering plaats moet vinden.

Brief heeft jari 24 dec verzonden en wij hadden het pas op de 31 binnen en dan nog maar twee weken de tijd geven. Zo niet dan komen er kosten bij..... Ze dreigen nu al...

Volgens mij hebben ze jari niet volledig ingelicht hoe het nu inelkaar zit, ze hebben niet eens de moeite genomen om ons eerst in te lighten voor dat ze jari incasso inschakelen.

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door 16again »

1) Schrijf Jari een vriendelijk briefje dat er sprake is van een geschil met poppeliers. Bij een gang naar de geschillencommissie is het gebruikelijk en zelfs verplicht om daar achterstallige stortingen te doen (hier 50% annuleringskosten). Voordat de geschillencommissie een uitspraak heeft gedaan heeft Poppeliers verder niets te vorderen, gemaakte kosten bij inschakelen incassoburo blijven voor rekening van Poppeliers.
Stuur kopie naar poppeliers

2)
Levering zou 10 - 14 weken zijn
Dit betekent dat je bij niet levering na een termijn van 14 weken plus een maand extra kosteloos kan afzien van de koop.
in het contract stond immer +- en onvoorzien omstandig heden voorbehouden
Dat extra beding is ongunstiger dan de CBW voorwaarden, de geschillencommissie schrapt dat beding uit de overeenkomst.

3)
Doe alles schriftelijk ivm dossiervorming. Beklaag je nu al schriftelijk bij Poppeliers dat deze "spookleveringen" hebben verricht: Langskomen zonder afspraak om een briefje in de bus te kunnen gooien dat de klant niet thuis was bij levering.
[/quote]

mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

Ik heb net een tel gehad van Jari. Hij heeft mijn verhaal gelezen en dat vond hij niet zo leuk. Nu weet hij me wel te vinden hij was ook niet zo vriendelijk. Ook opmerkingen over mijn spel fouten gemaakt.

Hij zij dat hij op deze manier niet tot een oplossing wil komen. Volgens mij had hij dit al in het eerste brief kunnen melden, dat tot een oplossing komen mogelijk was.

Hij zij dat het bedrag binnen 3 dagen op hun rekening moet staan anders volgt een dagvaarding. Als ze beginnen te dreigen dan heb ik daar niets aan. Hij begon ook te vragen of ik het geld wel had.

Heb vandaag een brief ontvangen van de geschillencommisie. Het klacht geld en de rest van het bedrag dient over gemaakt te worden :)

Hij was constant aan het dreigen met deurwaarde en dagvaarding. Hij had het iedere keer over ons bedrijf dat zal dan wel Poppeliers zijn. Volgens mij heb ik niets bijzonder verteld over Jari.

Kijk wat ik heb gevonden, we hadden een brief ontvangen van Poppeliers om contact op te nemen. Voordat we die brief hadden ontvangen hadden we dat al gedaan. Wie staat daar onder vermeld de zelfde meneer met het zelfde tel als Jari. Dus mijn conclusie is die menneer werkt gewoon bij Poppeliers.

Dit doet je denken aan ............
Laatst gewijzigd door mikepop op 08 jan 2009 06:17, 7 keer totaal gewijzigd.

hansandy
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2009 20:38

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door hansandy »

had er iets leuks gezien , maar toch maar niet doen dan

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door 16again »

Jari heeft geen poot om op te staan en probeert je alleen te intimideren.
Beklaag je hierover bij poppeliers, en neem deze klacht mee naar de geschillencommissie.

mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

@16again

Bedankt voor het advies en gerust stelling :)

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door sjoegel »

Wanneer je die reactie van Jari zegt mee te nemen naar de geschillencommissie laat Populiers het niet eens voorkomen want ze gaan dan af als een gieter.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door D1RK »

Een incasso bureau dat zulke fouten maakt is niet geloofwaardig en zorg alleen maar voor verloren zaken als ze door zouden gaan.

Taalfouten, U kunt Mozilla Firefox met taalcorrectie gebruiken.
Maar taal of schrijffouten maken niets uit voor de zaak.

Dat deze winkel een eigen incasso bureau zou hebben is vermoedelijk omdat de andere te duur zijn.
Toevallig zelfde naam is echter ook mogelijk.

Een Incasso bureau moet rekening houden met de tragere post tijdens feestdagen dus kan nooit zomaar 2 weken zeggen en te laat bezorgde post is hun verantwoording.

Een niet aangetekende brief die je te laat kreeg kun je als nooit ontvangen vernietingen. Zij moeten bewijzen dat je die wel kreeg en dat is er niet, dus verliezen ze als ze op basis van eerste brief gelijk rechtszaak beginnen en kosten verhogen!

Een telefoon gesprek opnemen want hun dreigende taal kan tegen hun gebruikt worden!

mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

Nu weer een brief ontvangen van Jari holding b.v.

De rest totale kosten van de meubels dienen perdirect overgemaakt te worden. Vervolgens zal er een afspraak worden gemaakt voor levering. Zo niet dan wordt 50% van de koopsom in rekening gebracht en Rapport Voorwerk II.....

Ze stellen dat ze in het gelijk zijn en daarom verwerpen ze de gang naar de geschillencommissie. Ik dacht dat we en geschil hebben of niet?
Als het zo niet was geweest dan had ik al mijn geld terug en was er geen probleem meer.

Eerst nog hier voor (op 7 jan 2009 per telefoon) dreigen met alles en nog wat en zeggen dat ik nog drie dagen had voor het overmaken. Ook vragen om bewijs van deponeren bij de geschillencommissie schriftekijk dit binnen drie dagen. Verder zag hij het wel "met liefde" zitten bij de geschillencommissie.

Ik laat mij niet meer gek maken met die bedreigingen we gaan gewoon naar de geschillencommissie.

En als ze toch in hun gelijk zijn dan hoef je de gang naar de geschillencommissie niet af te wijzen toch..??
Laatst gewijzigd door mikepop op 08 jan 2009 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.

mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

Dat deze winkel een eigen incasso bureau zou hebben is vermoedelijk omdat de andere te duur zijn.
Toevallig zelfde naam is echter ook mogelijk.


Hmm..... ondoorzichtig.
Laatst gewijzigd door mikepop op 08 jan 2009 22:42, 1 keer totaal gewijzigd.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door D1RK »

Ook ik heb een eigen winkel en incasso bureau omdat de commerciële duur en soms erg slecht zijn.

Dit is nog steeds het meest winstgevende onderdeel van alle zaken die ik ooit had!

Iedereen mag een bureau beginnen en er zijn totaal geen eisen of zo.
Dus omdat er bepaalde dubieuze tussen zitten is zelf doen beter!
Het adres is dus een opslagruimte waar niet eens een bel hangt!
Gewoon een blikken doos!

Dit om te doen alsof het 2 aparte bedrijven zijn.

16again
Berichten: 16402
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door 16again »

weer een brief ontvangen van Jari .....Ze stellen dat ze in het gelijk zijn en daarom verwerpen ze de gang naar de geschillencommissie.
Mooi dat je dat soort onzin nu zwart op wit kan aantonen bij de commissie!

Bij de commissie kun je inderdaad niet terecht voor een geschil over onbetaalde rekening etc, echter het geschil betreft het wel of niet kunnen ontbinden op grond van niet tijdige levering.

Bij de commissie gaan voor:
-ontbinden overeenkomst
-schadevergoeding ivm niet naleven (=tijdig leveren) overeenkomst. Laat commissie hoogte vaststellen
-klachtengeld retour
-wettelijke rente over 50% koopsom, gedurende de termijn dat dit in depot bij de commissie was.

mikepop
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 dec 2008 11:45

Re: Poppeliers Almere-Stad = hier nooit iets kopen

Ongelezen bericht door mikepop »

Vandaag een brief ontvangen van de geschillencommissie, zaak zal verder in behandeling worden genomen. :)

Gesloten