Pagina 1 van 1

Ten einde raad....heraansluiting digitale televisie.....UPC

Geplaatst: 22 dec 2008 21:06
door eltuuro
Hallo dan...

Wellicht heeft er iemand hier een goed idee hoe ik mijn UPC misère opgelost krijg. Ik probeer om, na op zijn zachtst gezegd 'een dwaling' van UPC, heraangesloten te worden op digitale TV. Ik weet het niet meer en mijn budget voor de helpdesk is inmiddels ook ver overschreden zonder (zichtbaar) resultaat; Even een beschrijving van de gebeurtenissen de afgelopen weken.

Ik heb een PACE mediabox in huis die na een aantal maanden probleemloos functioneren het slechter ging doen --> haperingen, hangen en schokkerige beelden etc. Na twee weken het te hebben aangezien heb ik contact opgenomen met de helpdesk van UPC. (2 december)

Ik heb toen gesproken met een jongen die mij vertelde dat er wel meer klachten waren over deze box. Maar hij wist de oplossing voor me, want voor slechts 1 Euro per maand extra kon ik beschikken over een oplossing met DVR. Ik gaf aan dat hij zich moest vergissen, want ik heb me hier eerder in verdiept en kwam veel duurder uit. -Nee, er was een nieuwe aanbieding en hij verzekerde me dat het zo was-. Ik gaf nogmaals aan dat hij zich vergiste, Maar hij gaf ten tweede malen aan dat het wel degelijk zo mooi was als hij het deed voorkomen. Ik gaf aan dat ik niet de gegevens bij de hand had en hem dan maar op zijn woord moest geloven. Ik vroeg hem wel, als hij zich toch vergiste, of e.e.a. probleemloos kon worden teruggedraaid. U raadt het al -Dat is geen probleem...- SPIJT als haren op mijn hoofd dat ik instemde, maar goed...-u mag het regelen voor 1 euro extra in de maand-....

10 minuten later hing ik wederom aan de helpdesk aangezien de knaap inderdaad een rekenfout had gemaakt en de 16,37 Euro niet had meegerekend voor de standaard aansluiting, waarmee ik geen 1 maar 17 euro's per maand ga bijbetalen en daar had ik geen zin in. De juffrouw van de administratie zag mijn bestelling voor zich en haalde deze uit het systeem, -geen probleem-. Doorgeschakeld naar de helpdesk en 40 minuten later waren mijn problemen opgelost door firmware upgrades en factory resets. -Iedereen weer gelukkig-.....Althans voor even Undecided.

De volgende ochtend viel er een zware doos op de deurmat voor het terugsturen van een mediabox. Ik kreeg het lichtelijk, warm, want; snap dat er een locomotief in werking is gezet, die zich doorgaans maar lastig laat stoppen... Ik heb direct een mail gestuurd naar UPC dat er iets fout is gegaan: geen reactie (dit is de eerste en laatste keer overigens dat ik aanhaal dat er geen reactie komt van de UPC klantenservice, aangezien dit meer regel is dan uitzondering, ik vraag me überhaupt af of dat daar iemand ademt....)

en jawel, de dag erop wordt er, notabene bij de overburen een UPC DVR afgeleverd. Maar weer in de telefoon geklommen en de desbetreffende, overigens zeer behulpzame, mevrouw gaf aan dat ik de DVR maar moest uitpakken en terugsturen in de eerder daarvoor afgeleverde retourdoos, bestemd voor mijn -oude- mediabox. Zo gezegd zo gedaan.

Probleem opgelost, zo zou je denken, nou ik verzeker u, ZE BEGINNEN PAS.... Sad

Een dag of twee later, wil ik mijn favoriete zender eens gaan bekijken en jawel, de digitale televisie is afgesloten! (de DVR zal wel ergens geland zijn, en -dan trekken we de stekker er uit-.) Maar weer gebeld met mijn -vrienden- van de UPC en gevraagd wat er aan de hand is. Vanaf dit moment ben ik namen gaan noteren van de mensen die ik heb gesproken, maar wat doorgaans een goed systeem is om dingen gedaan te krijgen, maakt bij f$#@ing UPC geen enkel verschil. Er gebeurt toch niets. Uit piëteit met de slachtoffers die een baan hebben bij de hut, zal ik de namen hier maar niet publiceren, al denk ik dat ze individueel niet geheel gevrijwaard zijn van schuld. Het begint nl. bij de mensen, maar goed, dat is een heel andere discussie.

Ik ben terecht gekomen bij de technische afdeling op 9 december en na een half uur -gezellig- te hebben gekletst, komt de juffrouw er zelf ook niet meer uit en ze vraagt of dat ze me kan terugbellen. -Jawel hoor-, ik wacht wel af, maar dan is het weer anderhalve dag zeer stil. Nadat ik maar weer eens een mailtje stuur naar de helpdesk met naam en toenaam wordt ik later die dag gebeld door dezelfde mevrouw. HOE IS HET MOGELIJK, een klantvriendelijke actie..... Echter een vormgesprek, aangezien de beste mevrouw nog geen oplossing heeft: -er wordt aan gewerkt, ik volg het 5 keer per dag en houd het persoonlijk in de gaten, is haar verhaal-. Cool

Tevens komt er op 10 december een brief van een andere zombie van planeet UPC, waarin mijn nieuwe contractvorm staat besproken. Het hele rataplan, echter zonder digitale televisie. 11 december maar weer even gebeld en ze gesmeekt of dat ze -gewoon- mijn situatie kunnen terugdraaien naar de gegevens van november. Hoe moeilijk kan het wezen? --> NOU VERREKTE MOEILIJK, ZO BLIJKT!! -ik ga het voor u in orde maken- is een opmerking die ik al lang niet meer in me op sla, laat staan dat ik daar van de zijde van UPC nog in geloof.

16 december maar weer even gebeld en ik krijg een datum dat het geregeld is --> -18 december mijnheer heeft u weer een aansluiting, uw IP nummer/ serienummer of MAC adres staat niet meer goed in het systeem- o.i.d. ik weet het niet en eerlijk gezegd interesseert het me ook geen zier. -ik ga u in ieder geval persoonlijk terugbellen, de 18e!-
....Goed... geen aansluiting en geen telefoontje dus......

19 december: Er is 17 december iemand in slaap gevallen op zijn toetsenbord en dat resulteert in een brief gericht aan mijn adres: -UPC heeft mijn verzoek ontvangen om mijn abonnement op de volgende dienst te beëindigen per 15-1-2009; UPC DIGITALE TV-.
Zijn ze nou helemaal van de pot gepleurd, was mijn reactie. En heb ze dan ook maar weer een mail gestuurd met woorden van gelijke strekking aangegeven dat ik dan maar ga spammen bij Radar en consorten... Wederom geen reactie.

19 december ook maar even gebeld over deze brief en ik krijg te horen dat over 2 dagen (21 december dus) mijn probleem wordt opgelost. Ik sta nl. ingepland bij de monteur. -hoe mijn collega er bij komt dat het de 18e opgelost zou zijn, is mij een raadsel-. Iets waar meer UPC medewerkers ervaring in moeten hebben, met raadsels....

En dan is het de 21e, vol verwachting klopt mijn hart; Noppes, nada, niks. Vanochtend (de 22e) maar weer eens gebeld: -Sja, mijnheer ik kan nu niet zien wat uw status is, ons systeem ligt er uit, ik ga u terugbellen- EN DAT TEGEN 0,10ct PER MINUUT........................ ONS SYSTEEM? wat is dat G-V-D? een natte krant?, een stuk klei waar je wat in moet graveren? of toch gewoon de ouderwetse letterbak? Cry

HET IS TOCH WERKELIJK WAAR NIET TE FILMEN..... ik krijg het er in ieder gevak dun van in mijn broek.... Cry

SUGGESTIES IEMAND?Huh? en kom effe niet aan met, stuur eens een mailtje of bel eens de helpdesk, dat trek ik even niet... Embarassed

Ach het lucht wel lekker op even mijn gal spuien, maar vrolijk word ik er niet van, which reminds me... VROLIJK KERSTFEEST; ER ZIJN BELANGRIJKERE DINGEN, zullen we maar denken!

Re: Ten einde raad....heraansluiting digitale televisie.....UPC

Geplaatst: 23 dec 2008 05:49
door alfatrion
Het is een lang verhaal en ik heb dat niet allemaal gelezen. Het beste kun je een aangetekende brief sturen waarin je een laatste kans geeft (neem die woorden op) met daarin je eisen. Geld terug voor de periode dat je er geen gebruik van hebt kunnen maken, schade vergoeding, ect. Ook zou je naar de geschillencommissie kunnen.

Re: Ten einde raad....heraansluiting digitale televisie.....UPC

Geplaatst: 30 dec 2008 10:56
door jordy-upc
Beste eltuuro,

Vervelend dat je zoveel problemen hebt met de digitale tv van UPC. Zou je een email kunnen sturen naar [email protected], met daarin je postcode en huisnummer, dan kan ik kijken wat ik voor je kan doen.

Groet,

Jordy-upc
UPC Webcare Team

Re: Ten einde raad....heraansluiting digitale televisie.....UPC

Geplaatst: 30 dec 2008 16:42
door Rena75
@altuuro:
je verhaal komt me pijnlijk bekend voor, maar ik heb ook erg gelachen om je manier van schrijven. Ik was net van plan om een vergelijkbaar stuk te gaan schrijven over UPC, ik weet alleen nog niet waar ik het onder moet brengen omdat we (helaas helaas) internet, telefonie én digitale tv van ze hebben. Ach, aangezien deze forums nog de beste manier zijn om een snelle reactie van een UPC-medewerker te krijgen, zet ik het verhaal misschien wel bij alledrie.....
In ieder geval succes met jouw problemen met UPC; je ziet het, je hebt nu in ieder geval hun aandacht. Laten we hopen dat het ook tot actie leidt.

Groeten, Rena75