Pagina 1 van 1

Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 26 dec 2008 23:08
door sediek
Ik heb in Juni 2008 probelemen gehad aan mijn AWB ketel met boiler.
Service monteur komt langs en stelt vast dat de boiler vervangen moet worden.
Enfin, belt met kantoor, en bevestigd dat boiler wordt vergoed door feenstra.
Ik vraag "weet u het zeker meneer, ja ik heb meermaals gevraagd, maak u geen zorgen".
Ik niet overtuigd, " ik wil dan ook geen rekening achteraf, dus weet u het zeker". Nogmaals bevestigd nadat hij opnieuw zegt te hebben nagevraagd op kantoor.
een dag later wordt de boiler besteld en in enkele dagen is de Boiler geinstalleert en nogmaals "u hoeft niets bij te betalen"

Ruim zes maanden na dato stuurt feenstra een rekening van 1300 Euro, "want het valt niet onder het contract".
Ik zal deze dienst eens een brief schrijven, maar kan iemand mij advies geven over wat er nu wel en niet kan in zo'n situatie. Immers ik laat de reparatie doen nadat ik mij vergewist heb over een factuur achteraf. Helaas heeft de lieve meneer die de reparatie uitvoerde, dus met kantoor (toen of later) iets anders besproken dan met mij. En ik was echt niet de enige in huis tegen wie hij dat zei.

Ik heb niet eerder een Factuur ontvangen, en het siert feenstra niet om op deze manier en op deze termijn met een factuur te komen.
kennelijk is de Kredietcrisis daar ook toegeslagen, zo eind van het jaar.

Re: Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 02 jan 2009 00:10
door D1RK
Wat staat er in Uw onderhoud contract?

Wel een beetje laat en duur...

Maar als er reparatie in staat is dat gratis, vervangen niet....
en als reparatie niet rendabel is...

De reclame moet betaald worden en meestal is de plaatselijke firma goedkoper en eerlijker.

U kunt alleen protesteren wegens misleiding,
als je vooraf had geweten had je vermoedelijk iets anders gedaan.

Vraag eventueel Uw rechtsbijstandsverzekering.

Re: Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 02 jan 2009 11:14
door sediek
In het contract staat wat onder de installatie wordt verstaan, namelijk de ketel t/m een bepaald vermogen en een boiler t/m 30 Liter.
Ik heb bij het aangaan van het contract aangegeven welke installatie ik heb, nl AWB32.50 met een 50 liter boiler.
En ik heb de monteur er ook op gewezen, die heeft contact gehad met kantoor, en netjes gemeld dat het geheel onder vergoeding van Feenstra viel. Zelfs na meerdere telefoontjes!

Bovendien heeft men niet eerder mij een dienst geweigerd, of gefactureerd, terwijl dit nu wel het geval is, maar waar ik me meer aan erger is de termijn, wordt men na zes maanden daar pas wakker.
Ik wil niet onredelijk zijn, en heb om die reden ook de limiet van 30 liter aangegeven, enfin als Feenstra het geheel vergoed, waarom zou ik dan weigeren.
Let wel IK heb ze geïnformeerd over de limiet, en zij hebben besloten het te vergoeden, achteraf met een rekening komen is dan ook in mijn ogen bedriegerij.

Re: Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 02 jan 2009 18:50
door energieservice
Goed opletten wanneer u op kunt zeggen :!:

De rekening achter de koelkast gooien :lol:

Het is geen stijl en buiten dat zeer slecht :evil:

Succes

Re: Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 03 jan 2009 12:07
door Bia1972
Mijn contract met Feenstra voor jaarlijks CV-onderhoud en het onderhoud van de mechanische ventilatie in mijn woning heb ik onlangs beëindigd. Was tot een jaar of 2 zeer tevreden met de dienstverlening van Bogro, maar sinds Bogro is opgegaan in Feenstra, is de dienstverlening niet bepaald verbeterd. Over de monteurs heb ik overigens alleen maar positiefs te melden. Afspraken worden helaas niet nagekomen door de klantenservice (er wordt niet teruggebeld, je moet maandenlang op onderdelen wachten die vervolgens na vele malen zelf bellen niet blijken te zijn besteld, de facturering klopt niet altijd etc. etc. Toen men mij een brief stuurde waarin forse prijsstijgingen werden aangekondigd en bij niet retourneren van de antwoordkaart het abonnement zou worden beëindigd (wil Feenstra soms van klanten af???), heb ik besloten om een ander onderhoudsbedrijf te gaan zoeken, echter nog niet gevonden. Iemand tips voor een bedrijf in de regio Utrecht???

Re: Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 08 jan 2009 20:46
door D1RK
Feenstra wil snel rijk worden, en de Eigenaar NUON ook.

Ze geven lease contracten met onderhoud en plaatsen dan ketels met veel storingen en problemen!

Ik zou juist op dit soort kosten besparen dus hoe ze ooit willen verdienen?

Gelukkig worden vele regio's overgenomen door andere, en dan gaat het wel beter.

Op papier is Feenstra prima, maar de praktijk is hopeloos!

Veel goede monteurs starten zelf een bedrijf en wat blijft er dan over?

Re: Feenstra, onterechte factuur na zes maanden.

Geplaatst: 25 jan 2009 23:05
door roberto1977
bij feenstra moet je een extra contract afsluiten voor boilers boven de 30 liter