LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blijvende brandstoftoeslagen???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Igor-35 »

Het onderwerp wat ik in Radar aan de kaak wil stellen is de gewoon blijvende brandstoftoeslagen ondanks de gedaalde olieprijzen.

Ik kan er inkomen dat men ten tijde van de piek van de olieprijs op 147$ een brandstoftoeslag heeft geheven. Echter de olieprijs is sindsdien gekelder naar nu 39$, het laagste niveau sinds 2004. En nog blijft iedere touroperator de brandstoftoeslag handhaven. Onbegrijpelijk in mijn ogen. Die brandstoftoeslag moet met de huidige olieprijs zo snel mogelijk opgeheven worden.

Kan Radar hierin wat betekenen?

Tevens neem ik stelling tegen de luchtvaartmaatschappijen Transavia.com en Easyjet die ondanks de wettelijke verplichting nog steeds toeslagen berekenen bovenop de ticketprijs, terwijl dit verboden is. Bijvoorbeeld Ryanair publiceert wel keurig een all in prijs op het internet. Bij Transavia krijg je er zo 70 euro aan allerlei toeslagen nog bovenop. Ga niet met Transavia.com mensen, ze bedotten je daar.

Kom in actie Radar tegen de brandstoftoeslag.

Groetjes, Igor

Igor-35
Berichten: 25
Lid geworden op: 27 dec 2008 17:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Igor-35 »

Geen ene reactie van ons zuunege Hollanders over touroperators die linksom of rechtsom nog steeds die hoge brandstoftoeslag berekenen?

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Kan het niet zo zijn (meen het ook ergens gelezen te hebben) dat je nu nog die toeslag betaald, omdat men de brandstof heeft gekocht/gereserveerd ten tijde dat de prijs hoog was.
Tis eigenlijk het zelfde als met de electra/gasprijs.

diepezucht
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 mei 2006 13:49

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door diepezucht »

Gizmo heeft helemaal gelijk.

Het is nog maar een paar maanden geleden dat de olieprijs hard op weg leek naar de 200 dollar per vat. Veel airlines hebben toen voor langere tijd (tot vér in 2009) ingekocht voor meer dan 100 dollar per vat, wat een zeer redelijke prijs leek. Erg zuur natuurlijk nu de olie op z'n laagste punt in vier jaar staat.

Ondernemersrisico?

Misschien, maar dat zou dan wel betekenen dat vrijwel IEDERE airline dan in no-time op de fles zou zijn.

Rizo
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Rizo »

Hallo,

Ik heb een reis in okt geboekt incl brsttoeslag bij Fly Brazil. Nu wordt diezelfde reis zonder brsttoeslag aangeboden. Ik wil tros radar verzoeken om hier een item over te maken, te meer ik nav jullie programma's bij het boeken aan FB te kennen heb gegeven dat ik bij verlaging van de toeslag mijn prijsverschil terugwil. Nu krijg ju dus dat er mensen in het zelfde vliegtuig zitten zonder toeslag te hebben betaald en een deel wel. Dat kan toch niet!
Heb overigens een mail gestuurd naar FB en wacht hun reactie ook af.

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Is het reizen wel in de zelfde periode???

Rizo
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Rizo »

Hallo Gizmo,

De reis betreft exact dezelfde periode (16-3 t/m 24/3-2009). On top of it all, vertelt de medewerkster van FB nu aan mij dat er na 30 maart pas brsttoeslag geheven zal worden. Moeten wij dan voor jan met de korte achternaam betalen denk ik dan....
Ik begrijp ook wel dat er vluchten worden ingekocht tegen een op dat moment geldend tarief, maar zoals het bij Radar al werd aangegeven, een toeslag is bedrijfsrisico waar klanten niet voor hoeven op te draaien.

Gr

h visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2009 08:16

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door h visser »

ook wij hebben een klacht toegezonden naar fly brazil en ik wacht nog op antwoord het is erg raar dat ze alles wel duurder kunnen maken maar niet goedkoper maar ik had nu toch meer klachten over fly brazil hoor ik vindt het jammer want ik ging graag met hun weg zo 4 keer per jaar vliegen wij op en neer naar brazilie maar ik geloof dat ze daar niet naar kijken ik heb alle bonnen nog van 20 euro brandstof verhoging tot nu 50 euro en dat ook nog eens die toeslag voor langer blijven 100 euro erg wat ze allemaal verzinnen

Rizo
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Rizo »

Bericht voor H Visser,

Ik wacht ook af, snap het inderdaad niet, maar hou mijn hart vast, heb na het boeken alleen maar negatieve reclame over FB op tv gezien, oa bij Radar, dat ze passagiers rustig laten wachten omdat ze meer geld kunnen verdienen door hun toestel aan een andere mij. te verhuren!
Ik heb begrepen dat de directeur 7 jan terug is en ik dan een reactie van hun mag verwachten, als zij mij de toeslag niet kwijtschelden zal ik zeker niet stoppen om mijn geld terug te krijgen, is een principe kwestie! 200 euro is niet niks.
Het kan toch niet dat er mensen ih zelfde vliegtuig zitten die geen toeslag betalen en een deel wel!
Ik ben benieuwd!

h visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2009 08:16

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door h visser »

nou ik heb een reaktie gehad na veel aandringen maar wat voor een hier een kopie van de mail
Geachte mijnheer Visser,



Hierbij bevestigen wij goede ontvangst van onderstaand schrijven. Op het moment dat u in augustus uw vlucht bij ons reserveerde, was de brandstoftoeslag op alle vluchten van toepassing. We hebben uw vlucht in eerste instantie ingeboekt bij de TACV. De vluchten van de TACV zijn inmiddels voor de betreffende periode uit de verkoop gehaald en we kunnen momenteel uitsluitend vluchten voor u reserveren met ArkeFly. Deze maatschappij vliegt echter op andere dagen, waardoor we uw vluchtdata aan hebben moeten passen.



Ten tijde van het maken van de reservering was de brandstoftoeslag voor alle passagiers van toepassing. Op dat moment heeft de maatschappij kerosine ingekocht voor een bepaalde periode, waarvan de prijs doorbelast wordt aan de passagiers die op dat moment reeds geboekt staan. Helaas kunnen we dit bedrag niet aan u restitueren. De vluchten die wij op dit moment voor u hebben ingeboekt, staan voor u gereserveerd op basis van een chartervlucht. Alle tijden die wij publiceren zijn onder voorbehoud. De definitieve tijden treft u aan op uw ticket. U hoeft zich geen zorgen te maken om het aansluitende vervoer na aankomst. Op de luchthaven van Fortaleza treft u meerdere taxi’s aan die u graag naar uw eindbestemming zullen brengen. Vooralsnog kunnen we u het volgende schema doorgeven:

AMS-FOR OR353 15:30-21:00 09FEB

Deze tijden blijven echter onder voorbehoud. Afhankelijk van het einddoel, kunnen we u behulpzaam zijn met het reserveren van een overnachting in Fortaleza, zodat u de dag na aankomst door kunt reizen naar uw einddoel.



Indien u dusdanig teleurgesteld bent over onze informatie met betrekking tot de brandstoftoeslag, bieden we u bij deze de mogelijkheid tot kosteloos annuleren aan. Indien u besluit hiertoe over te gaan, horen we dat graag zo spoedig mogelijk –doch uiterlijk woensdag 14 januari a.s.- van u.



Met vriendelijke groet,





Inge Westenberg

Cliëntenservice Fly Brazil




--------------------------------------------------------------------------------

Van: Kim Nguyen
Verzonden: maandag 12 januari 2009 10:59
Aan: Inge
Onderwerp: FW: goedkoper worden van de brandstof










--------------------------------------------------------------------------------

Van: erik visser [mailto:[email protected]]
Gepost om: maandag 12 januari 2009 10:20
Gepost naar: [email protected]
Discussie: goedkoper worden van de brandstof
Onderwerp: Re: goedkoper worden van de brandstof


goedendag

het is vandaag 12 jan en u zou een reactie geven op mijn vraag ik het jammer dat u geen reactie geef daarom wil ik u mede delen dat ik alles nu over draag aan tros radar die zullen wel contackt op nemen met u want volgens hun schrijven zijn er meer klachten binnen gekomen over fly brazil en ik hoop toch nog met u er uit tekomen zonder de tv erbij tehalen is alleen slechte reclame voor uw bedrijf ..

ik hoop vandaag nog een mail van u te ontvangen hier over



mvg

h visser

----- Original Message -----

From: erik visser

To: Ro-Shanna

Sent: Monday, January 05, 2009 7:49 PM

Subject: Re: goedkoper worden van de brandstof



goededag



na ons telefoon gesprek heb ik nog eens kontakt gezocht met tros radar over de kosten die er nog bij mijn reis zijn bij gekomen en die vonden het ook raar dat een reis die de toer oparator van datum is veranderd en ook nog eens van vlieg oparator is verander daar dan niets van laat weten aan hun klant of tenmiste te overlegen is erg jammer wat er moeten weer kosten voor de klant worden gemaakt omdat hij nog meer eigen dagen moet vrij opnemen wat ook weer geld kost en dan nog maar te zwijgen over de toeslag voor de brandstof en voor de toeslag van meer dan 22 en 28 nachten erg raar voor alleen vliegtickets er is geen hotel niets dus kosten geen alleen tickets raar ..



kijk we zouden datum 8-2-2009 tot 8-2-2009 met cabo verdi vliegen daar de stoelen veel beter zijn en meer ruimte is dan bij arke fly hebben we daar voor gekozen nu zag ik op de papieren staan dat we nu opeens de 9-2-2009 tot 10-3-2009 vertrekken en dan nog wel met arkefly dus ik heb kontakt gezocht met fly brazil deze jonge dame was zeer atent en ze zij dat we dan wel de stoelen kunnen nemen met meer ruimte maar er zit een prijs kaartje aan jammer 2x 136 euro ja we kunnen nu niet anders dan betalen maar u begrijp dat ik graag opheldering van de fouten die zijn gemaakt bij flybrazil zie bijlage (kijk maar naar de datums en vlieg schema's)tot nu toe weet ik nog steeds niet hoelaat we gaan vliegen er makkelijk om een taxi te regelen en toch raar want het zijn lijndiensten elke week zelfde lijn vluchten dus ook de tijden al met al veel stress voor een vakantie die rust moet geven in je leven begint niet leuk .

nog een vraag voor fly brazil kunt u de tickets en nog het tebetalen bedrag totaal naar een ander adres sturen het adres is :

h visser

debijeweg 176

3069vd

rotterdam



ps. ik stuur de brief ook naar tros radar en ook naar fly brazil



mvg

H Visser

----- Original Message -----

From: Ro-Shanna

To: erik visser

Sent: Wednesday, December 31, 2008 2:24 PM

Subject: RE: goedkoper worden van de brandstof



Goedemiddag,



Momenteel is de directeur niet aanwezig maar ik zal woensdag 7 januari dit met hem overleggen.

Zodra ik hier een antwoord op heb dan kom ik hierop terug.



Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.



Met vriendelijke groet,
With kind regards,


Ro-Shanna


is wel erg hoor zo afgewimpeld teworden ik hoop dat de tros zich hier mee wil bemoeien ik weet het anders ook niet meer

h visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2009 08:16

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door h visser »

ik roep mensen op om fly brazil niet meer boeken boek ergens anders deze mensen willen van geen regels weten en willen alleen maar verdienen

Rizo
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Rizo »

Wat een gedoe nu! met Fly Brazil. Ik wacht nog steeds op een reactie en ben van mening dat zij niet zo met klanten kunnen omspringen! De periode waarin ik vertrek is nu voor een hogere prijs op de website, wel eea zonder brandstoftoeslag! Vaag allemaal.
Ik ga meteen een reminder sturen met het verzoek om te reageren op mijn mail, want we zijn nu inmiddels een week verder en het lijkt mij dat de directeur nu wel op adem is gekomen om te reageren op alle klachten want het zijn er nogal wat als ik de reacties mag lezen.

Ik zou kiezen voor de optie om te annuleren omdat er nu toch een strijd is losgebarsten onder alle touroperators!

Rizo
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Rizo »

Heb ook na enkele keren aandringen een reactie van Fly Brazil ontvangen! En helaas was het niet de reactie waar ik op gehoopt had!

Zie hieronder de tekst!

Hierbij bevestigen wij goede ontvangst van uw schrijven d.d. 31 december jl. We betreuren het feit dat ten tijde van het maken van de reservering , de brandstoftoeslag van toepassing was, terwijl dat momenteel niet aan de orde is. Zoals we u reeds telefonisch hebben laten weten, kunnen we deze brandstoftoeslag niet meer in mindering brengen op uw factuur. Het feit wil namelijk dat een luchtvaartmaatschappij een hoeveelheid kerosine inkoopt voor een langere periode. Toen de kerosine destijds werd ingekocht, lag de olieprijs hoger dan nu. De meerprijs die betaald moest worden, wordt doorbelast aan de passagiers die op dat moment reeds een reis hebben geboekt, ook al is deze niet meer concreet van toepassing op de periode waarin gereisd gaat worden.

We vertrouwen erop u met bovenstaande uiteenzetting voldoende van dienst te zijn geweest en kijken ernaar uit u te kunnen verwelkomen aan boord van onze vlucht naar Fortaleza op
16 maart a.s.

Met vriendelijke groet,


Inge Westenberg
Cliëntenservice Fly Brazil

Zo te zien maakt FB ook onderscheid in de ene reiziger wel te compenseren en de andere niet. Want dhr Visser heeft wel de optie gehad om de reis te annuleren. Ik daarentegen niet!

h visser
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 jan 2009 08:16

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door h visser »

goedendag ik heb bij de tros radar geklacht hier over en ik heb bericht er van gekregen dat ze wachten op meer klachten dus a.u. b schrijf ook een mail naar de tros radar zie de link bij radar home mvg
h visser

Rizo
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 dec 2008 11:56

Re: Blijvende brandstoftoeslagen???

Ongelezen bericht door Rizo »

Aan dhr Visser,

Ik heb mijn correspondentie naar Tros Radar gemaild en gevraagd om hulp en bemiddeling in deze. Vind dat Fly Brazil hopeloos veel misbruik maakt van de situatie!
Een mail naar de consumentenbond volgt ook binnenkort.

Gesloten