Stress: Superhoge faktuur Vodafone Blox !!
Geplaatst: 29 dec 2008 14:20
Beste forum lezers: ik zit met een enorm probleem.
Korte samenvatting:
Ik ga een Blox Zorgeloos Internet abonnement aan, wordt een maand later gebeld voor een verlenging van mijn abonnement welke ik accepteer.
In juni gaat het abonnement over, maar dit abonnement kan blijkbaar niet in combinatie met Blox Zorgeloos Internet. Hier komt geen enkele melding van. Anders zou ik vanzelfsprekend niet voor ruim € 2500,- aan internetkosten maken, verdeeld over 3 facturen. Ik was namelijk tijdens de zomervakantie in de veronderstelling dat ik een data abonnement had en heb ik hier veel gebruik van gemaakt.
Ik heb de betaling ingetrokken bij de bank in afwachting van een antwoord.
Dit heb ik ook doorgegeven aan de afdeling administratie van Vodafone.
Ik wacht nu op antwoord van Vodafone, maar ben al gebeld met de mededeling dat ik waarschijnlijk gewoon moet betalen.
EEN OVERZICHT:
18 januari 2008
ik meld me aan voor Vodafone Blox Zorgeloos internet
13 februari 2008
ik wordt telefonisch benaderd door de Vodafone Online winkel of ik mijn abonnement wil verlengen. Omdat ik al jaren gebruik maak van een PDA in plaats van een gewone gsm maak ik graag gebruik van dit soort sim-only aanbiedingen.
Ik ga een verlenging aan.
Er wordt GEEN bevestiging gestuurd per brief of email.
5 juni 2008
het nieuwe abonnement gaat in
er gaat GEEN bericht richting de klant (ik dus) dat het nu omgezet is.
9 oktober 2008
Ik ontdek dat de rekening van September, die op 1 oktober 2008 afgeschreven is € 840,14 euro bedraagt.
Na onderzoek ontdek ik dat sinds het nieuwe abonnement in juni het Blox niet meer actief is.
Daar is nooit een melding van geweest, niet bij het aangaan van de verlenging, ook niet bij het beeindigen van het Blox Zorgeloos Internet abonnement. Dit is niet gemeld bij het aangaan van het nieuwe abonnement in februari.
13.48 uur
Na twee mislukte pogingen (verbinding verbroken) spreek ik met een mevrouw van de Klantenservice. Ik doe mijn verhaal, met de nadruk op het feit dat ik nimmer een melding heb gehad dat het Blox Zorgeloos Internet niet meer actief is. Ik houd elke maand netjes mijn mb’s bij op mijn PDA en blijf doorgaans rond de 50 mb per maand.
Deze mevrouw vertelt me dat ze niets voor me kan betekenen en geeft aan dat ik de Vodafone Online winkel moet bellen.
14.15 uur
Ik bel met een mevrouw van de Online Shop en vertel hetzelfde verhaal.
Deze mevrouw bevestigt mij dat ik 13 februari gebeld ben door de Online Winkel van Vodafone.
Zij geeft aan niets voor me te kunnen betekenen en geeft me de klachtenlijn informatie.
Voor meer informatie zou ik contact op moeten nemen met de afdeling Campagnes en de Klantenservice.
14.30 UUR
Ik krijg een meneer aan te telefoon van de klantenservice.
Ook hem vertel ik mijn verhaal.
Hij geeft me de informatie over de volgende maanden, welke ik geschokt aan neem:
De faktuur van de maand augustus bedraagt: € 840,14
De faktuur van de maand September bedraagt ruim € 1000,- ex btw
De faktuur van de maand oktober bedraagt tot nu toe inmiddels ook al € 435,- ex btw
Hij adviseert mij om een brief te schrijven naar de Special Services Vodafone
Op 9 oktober gaat er een brief het huis uit richting de SSV van Vodafone.
Ik kreeg geen enkele reactie tot:
Vrijdag 5 december 2008
09.55 uur ontvang ik telefoon. omdat ik voor mijn werk 'buiten' ben heb ik niet op kunnen schrijven met wie ik gesproken heb.
Dit is de eerste reactie sinds de brief die ik 10 oktober gestuurd heb naar de Special Service Vodafone
Een mevrouw vertelt me dat ik waarschijnlijk moet betalen omdat ik zelf het abonnement op internet heb afgesloten en daardoor een plicht heb om de bijbehorende informatie heb zelf te lezen.
Ik vertel de mevrouw dat ik gebeld ben en dus NIET zelf via internet het nieuwe abonnement ben aangegaan.
De mevrouw herhaalt dat ik waarschijnlijk moet betalen omdat ik zelf op internet dit abonnement ben aangegaan.
Aangegeven dat ik eerst Blox heb afgesloten, daarna ben gebeld voor een abonnement-aanbieding, dit heb geaccepteerd en nimmer een afmelding kreeg van Blox.
Dat bovendien de fakturen vrij laat geleverd werden, maar omdat ik niet bij mijn gegevens ben dit niet precies weet.
De mevrouw zegt dat half september de factuur van augustus is geplaatst.
Op basis van eerder genoemde gegevens zal een conclusie komen dat ik moet betalen, misschien middels een betaalregeling en/of coulance.
De betalingsregeling / incasso zal na een brief van bevestiging van Vodafone in werking worden gesteld.
Nogmaals aangegeven dat ik niet akkoord ga met de gang van zaken middels bovenstaande redenen en het gesprek is beeindigd
MAANDAG 29 DECEMBER
Gebeld door een meneer van de Online Service van Vodafone.
De brief van 10 oktober aan Vodafone Special Service is nooit ontvangen en/of op gereageerd.
Gesprek over de kwestie.
Vodafone geeft aan dat ik het abonnement via internet ben aangegaan en dat ik daardoor de informatie op de website had moeten lezen. (notitie: een mevrouw van de Online Shop heeft mij eerder bevestigd dat ik gebeld ben voor een aanbieding)
Ik geef aan dat ik gebeld ben door Vodafone of ik een abonnement verlenging zou willen, wat ik geaccepteerd heb.
Vodafone geeft aan een melding per email gestuurd te hebben hebben naar [email protected] en via de post. Ik geef aan dat ik deze mail en post NIET gekregen heb.
Gesprek over en weer over het feit of ik wel of niet via internet dit abonnement afgesloten heb, betreft het feit dat ik geen melding heb gekregen in juni, betreft het feit dat er geen bericht is gekomen toen ik ineens ruim 840 euro data verkeer had, en betreft het feit dat de factuur in september de belkosten van juli betrof: dus geruime tijd later.
Dus: zij geven aan niets te kunnen doen aan de data kosten.
Ik krijg het advies om naar de SSV te gaan met een klacht over de late facturering.
Gevraagd om een schriftelijke bevestiging van dit gesprek omdat ik naar de geschillencommissie zal gaan.
Nogmaals aangegeven dat ik zeer ontevreden ben over de gang van zaken, zeker omdat Vodafone niets tegemoet komt in deze kwestie.
DE FAKTUREN:
9 oktober heb ik dit pas gemerkt:
toen had ik pas de factuur van september binnen:
de faktuur van september: faktuur datum 24 september
Afgeschreven op 1 oktober 2008
In de faktuur staan de kosten van bellen en data verkeer van AUGUSTUS
Inmiddels had ik dus de hele maand september ook data verkeer gebruikt van Blox en 9 dagen in oktober
Deze fakturen zijn 1211 euro en 544 euro
Totaal gaat het dus om: 2595 euro
Hoogstwaarschijnlijk zal ik binnenkort een brief krijgen van Vodafone, met de mededeling dat ik moet betalen.
Wat kan ik hier tegen doen?
Hoe kan ik het beste handelen?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen: dit kost me echt mijn nachtrust.
Korte samenvatting:
Ik ga een Blox Zorgeloos Internet abonnement aan, wordt een maand later gebeld voor een verlenging van mijn abonnement welke ik accepteer.
In juni gaat het abonnement over, maar dit abonnement kan blijkbaar niet in combinatie met Blox Zorgeloos Internet. Hier komt geen enkele melding van. Anders zou ik vanzelfsprekend niet voor ruim € 2500,- aan internetkosten maken, verdeeld over 3 facturen. Ik was namelijk tijdens de zomervakantie in de veronderstelling dat ik een data abonnement had en heb ik hier veel gebruik van gemaakt.
Ik heb de betaling ingetrokken bij de bank in afwachting van een antwoord.
Dit heb ik ook doorgegeven aan de afdeling administratie van Vodafone.
Ik wacht nu op antwoord van Vodafone, maar ben al gebeld met de mededeling dat ik waarschijnlijk gewoon moet betalen.
EEN OVERZICHT:
18 januari 2008
ik meld me aan voor Vodafone Blox Zorgeloos internet
13 februari 2008
ik wordt telefonisch benaderd door de Vodafone Online winkel of ik mijn abonnement wil verlengen. Omdat ik al jaren gebruik maak van een PDA in plaats van een gewone gsm maak ik graag gebruik van dit soort sim-only aanbiedingen.
Ik ga een verlenging aan.
Er wordt GEEN bevestiging gestuurd per brief of email.
5 juni 2008
het nieuwe abonnement gaat in
er gaat GEEN bericht richting de klant (ik dus) dat het nu omgezet is.
9 oktober 2008
Ik ontdek dat de rekening van September, die op 1 oktober 2008 afgeschreven is € 840,14 euro bedraagt.
Na onderzoek ontdek ik dat sinds het nieuwe abonnement in juni het Blox niet meer actief is.
Daar is nooit een melding van geweest, niet bij het aangaan van de verlenging, ook niet bij het beeindigen van het Blox Zorgeloos Internet abonnement. Dit is niet gemeld bij het aangaan van het nieuwe abonnement in februari.
13.48 uur
Na twee mislukte pogingen (verbinding verbroken) spreek ik met een mevrouw van de Klantenservice. Ik doe mijn verhaal, met de nadruk op het feit dat ik nimmer een melding heb gehad dat het Blox Zorgeloos Internet niet meer actief is. Ik houd elke maand netjes mijn mb’s bij op mijn PDA en blijf doorgaans rond de 50 mb per maand.
Deze mevrouw vertelt me dat ze niets voor me kan betekenen en geeft aan dat ik de Vodafone Online winkel moet bellen.
14.15 uur
Ik bel met een mevrouw van de Online Shop en vertel hetzelfde verhaal.
Deze mevrouw bevestigt mij dat ik 13 februari gebeld ben door de Online Winkel van Vodafone.
Zij geeft aan niets voor me te kunnen betekenen en geeft me de klachtenlijn informatie.
Voor meer informatie zou ik contact op moeten nemen met de afdeling Campagnes en de Klantenservice.
14.30 UUR
Ik krijg een meneer aan te telefoon van de klantenservice.
Ook hem vertel ik mijn verhaal.
Hij geeft me de informatie over de volgende maanden, welke ik geschokt aan neem:
De faktuur van de maand augustus bedraagt: € 840,14
De faktuur van de maand September bedraagt ruim € 1000,- ex btw
De faktuur van de maand oktober bedraagt tot nu toe inmiddels ook al € 435,- ex btw
Hij adviseert mij om een brief te schrijven naar de Special Services Vodafone
Op 9 oktober gaat er een brief het huis uit richting de SSV van Vodafone.
Ik kreeg geen enkele reactie tot:
Vrijdag 5 december 2008
09.55 uur ontvang ik telefoon. omdat ik voor mijn werk 'buiten' ben heb ik niet op kunnen schrijven met wie ik gesproken heb.
Dit is de eerste reactie sinds de brief die ik 10 oktober gestuurd heb naar de Special Service Vodafone
Een mevrouw vertelt me dat ik waarschijnlijk moet betalen omdat ik zelf het abonnement op internet heb afgesloten en daardoor een plicht heb om de bijbehorende informatie heb zelf te lezen.
Ik vertel de mevrouw dat ik gebeld ben en dus NIET zelf via internet het nieuwe abonnement ben aangegaan.
De mevrouw herhaalt dat ik waarschijnlijk moet betalen omdat ik zelf op internet dit abonnement ben aangegaan.
Aangegeven dat ik eerst Blox heb afgesloten, daarna ben gebeld voor een abonnement-aanbieding, dit heb geaccepteerd en nimmer een afmelding kreeg van Blox.
Dat bovendien de fakturen vrij laat geleverd werden, maar omdat ik niet bij mijn gegevens ben dit niet precies weet.
De mevrouw zegt dat half september de factuur van augustus is geplaatst.
Op basis van eerder genoemde gegevens zal een conclusie komen dat ik moet betalen, misschien middels een betaalregeling en/of coulance.
De betalingsregeling / incasso zal na een brief van bevestiging van Vodafone in werking worden gesteld.
Nogmaals aangegeven dat ik niet akkoord ga met de gang van zaken middels bovenstaande redenen en het gesprek is beeindigd
MAANDAG 29 DECEMBER
Gebeld door een meneer van de Online Service van Vodafone.
De brief van 10 oktober aan Vodafone Special Service is nooit ontvangen en/of op gereageerd.
Gesprek over de kwestie.
Vodafone geeft aan dat ik het abonnement via internet ben aangegaan en dat ik daardoor de informatie op de website had moeten lezen. (notitie: een mevrouw van de Online Shop heeft mij eerder bevestigd dat ik gebeld ben voor een aanbieding)
Ik geef aan dat ik gebeld ben door Vodafone of ik een abonnement verlenging zou willen, wat ik geaccepteerd heb.
Vodafone geeft aan een melding per email gestuurd te hebben hebben naar [email protected] en via de post. Ik geef aan dat ik deze mail en post NIET gekregen heb.
Gesprek over en weer over het feit of ik wel of niet via internet dit abonnement afgesloten heb, betreft het feit dat ik geen melding heb gekregen in juni, betreft het feit dat er geen bericht is gekomen toen ik ineens ruim 840 euro data verkeer had, en betreft het feit dat de factuur in september de belkosten van juli betrof: dus geruime tijd later.
Dus: zij geven aan niets te kunnen doen aan de data kosten.
Ik krijg het advies om naar de SSV te gaan met een klacht over de late facturering.
Gevraagd om een schriftelijke bevestiging van dit gesprek omdat ik naar de geschillencommissie zal gaan.
Nogmaals aangegeven dat ik zeer ontevreden ben over de gang van zaken, zeker omdat Vodafone niets tegemoet komt in deze kwestie.
DE FAKTUREN:
9 oktober heb ik dit pas gemerkt:
toen had ik pas de factuur van september binnen:
de faktuur van september: faktuur datum 24 september
Afgeschreven op 1 oktober 2008
In de faktuur staan de kosten van bellen en data verkeer van AUGUSTUS
Inmiddels had ik dus de hele maand september ook data verkeer gebruikt van Blox en 9 dagen in oktober
Deze fakturen zijn 1211 euro en 544 euro
Totaal gaat het dus om: 2595 euro
Hoogstwaarschijnlijk zal ik binnenkort een brief krijgen van Vodafone, met de mededeling dat ik moet betalen.
Wat kan ik hier tegen doen?
Hoe kan ik het beste handelen?
ik hoop dat jullie me kunnen helpen: dit kost me echt mijn nachtrust.