Ziggo digitale tv activeren bij collectieve kabelaansluiting
Geplaatst: 30 dec 2008 21:33
Pffff effe de frustraties wegschrijven:
Ik woon in appartementencomplex, 108 appartementen bij elkaar. Kabel aansluiting is een "collectieve aansluiting" van Ziggo. Ik zelf betaal dus niet aan Ziggo, maar via de servicekosten van de VVE (vereniging van eigenaars).
Nu heb ik een nieuwe TV (LCD) gekocht, en een startpakket (smartcard) van Ziggo.
Dit ging via zo'n knulletje van Ziggo, die bij de plaatselijke Mediamarkt onschuldige slachtoffers in de grote Ziggo-val liet lopen.
Vandaag maar eens gepoogd om de smartcard te activeren. 0900-0730 wachten wachten en nog meer wachten. Verhaal uitgelecht, collectieve aansluiting bla bla bla. Uitkomst: "nee ik kan uw postcode niet vinden in het systeem, belt u maar met klantenservice".
Klantenservice (al hoewel waar dar service vandaan moet komen?)
0900-1884, tja wederom laaaaaang wachten, en resultaat? nou ongeveer zelfde al bovenstaand, met als toevoeging, "u moet niet hier zijn, maar bij Ziggo zakelijk".
Ok, collectieve aansluiting ==> zakelijk, klinkt aannemelijk. 0900-4573375 en wederom lang wachten. Resultaat: "hmm tja collectieve aansluiting, brrrr moeilijk hoor, kan niets vinden in het systeem. Mischien lukt het als u klantnummer van uw collectieve aansluiting kunt achterhalen, dat we iets verder komen".
OK, voorzitter van VVE gebeld, en zowaar een klantnummer, halleluja. Wederom 0900-4573375 en wederom lang wachten. Resultaat: "hmmmm nee hoor u moet toch echt bij de particuliere markt zijn, mooi kunt u me doorverbinden naar iemand met gezond verstand? ja hoor geen probleem", tuut-tuut-tuut en weg is de verbinding.
Wederom belle, wederom lang wachten, resultaat: "u kunt beste een nieuwe aanvraag indienen, tja gaat u echter wel betalen voor basispakket Z1. hmmm daar betaal ik nu toch al voor? ja klopt, maar dan betaald u gewoon twee keer voor zelfde, ach is toch niet zoveel per maand".
Nou hierna nog een 7 tal verschillende pogingen gedaan, maar alle normale Ziggo medewerkers hebben denk ik vakantie.
Ondertussen maar even inventarisatie gedaan in appartementencomplex, 108 appartementen, waarvan er nu 31 digitale TV hebben (zonder een extra abbonement te hebben hoeven afsluiten). Wel 31 keer hard uitgelachen toen ik mijn "pogingen" naar voren bracht.
Vandaag 3 uur 12 minuten aan de telefoon met Ziggo, morgen ga ik gewoon weer proberen, heb toch vrije dag hahaha ik weet wel waar mijn vuurwerk dit jaar terecht gaat komen, inderdaad hoofdkantoor van Z.....
Iemand nog tips?
Knal ze en een fijne jaarwisseling.
Ik woon in appartementencomplex, 108 appartementen bij elkaar. Kabel aansluiting is een "collectieve aansluiting" van Ziggo. Ik zelf betaal dus niet aan Ziggo, maar via de servicekosten van de VVE (vereniging van eigenaars).
Nu heb ik een nieuwe TV (LCD) gekocht, en een startpakket (smartcard) van Ziggo.
Dit ging via zo'n knulletje van Ziggo, die bij de plaatselijke Mediamarkt onschuldige slachtoffers in de grote Ziggo-val liet lopen.
Vandaag maar eens gepoogd om de smartcard te activeren. 0900-0730 wachten wachten en nog meer wachten. Verhaal uitgelecht, collectieve aansluiting bla bla bla. Uitkomst: "nee ik kan uw postcode niet vinden in het systeem, belt u maar met klantenservice".
Klantenservice (al hoewel waar dar service vandaan moet komen?)
0900-1884, tja wederom laaaaaang wachten, en resultaat? nou ongeveer zelfde al bovenstaand, met als toevoeging, "u moet niet hier zijn, maar bij Ziggo zakelijk".
Ok, collectieve aansluiting ==> zakelijk, klinkt aannemelijk. 0900-4573375 en wederom lang wachten. Resultaat: "hmm tja collectieve aansluiting, brrrr moeilijk hoor, kan niets vinden in het systeem. Mischien lukt het als u klantnummer van uw collectieve aansluiting kunt achterhalen, dat we iets verder komen".
OK, voorzitter van VVE gebeld, en zowaar een klantnummer, halleluja. Wederom 0900-4573375 en wederom lang wachten. Resultaat: "hmmmm nee hoor u moet toch echt bij de particuliere markt zijn, mooi kunt u me doorverbinden naar iemand met gezond verstand? ja hoor geen probleem", tuut-tuut-tuut en weg is de verbinding.
Wederom belle, wederom lang wachten, resultaat: "u kunt beste een nieuwe aanvraag indienen, tja gaat u echter wel betalen voor basispakket Z1. hmmm daar betaal ik nu toch al voor? ja klopt, maar dan betaald u gewoon twee keer voor zelfde, ach is toch niet zoveel per maand".
Nou hierna nog een 7 tal verschillende pogingen gedaan, maar alle normale Ziggo medewerkers hebben denk ik vakantie.
Ondertussen maar even inventarisatie gedaan in appartementencomplex, 108 appartementen, waarvan er nu 31 digitale TV hebben (zonder een extra abbonement te hebben hoeven afsluiten). Wel 31 keer hard uitgelachen toen ik mijn "pogingen" naar voren bracht.
Vandaag 3 uur 12 minuten aan de telefoon met Ziggo, morgen ga ik gewoon weer proberen, heb toch vrije dag hahaha ik weet wel waar mijn vuurwerk dit jaar terecht gaat komen, inderdaad hoofdkantoor van Z.....
Iemand nog tips?
Knal ze en een fijne jaarwisseling.