Pagina 1 van 1

spook sms

Geplaatst: 30 dec 2008 22:01
door louis claessen
Vanaf 25 november 2008 worden er regelmatig automatisch sms berichten verstuurt via mijn gsm naar het nummer 4777, telkens 3 achter elkaar op het zelfde tijdstip.
Hiervoor wordt dan iedere keer €1,26 per verzonden bericht in rekening gebracht. Toen ik constateerde dat er bedragen van mijn bankrekening werden afgeschreven heb ik mijn gsm rekening van aanbieder Simpel geraadpleegd en het bovenstaande geconstateerd.
Ik heb zelf geen sms berichten verstuurd en heb gebeld met klantenservice van Simpel, hier werd mij verteld dat hierover meer klachten waren en dat zij er niets aan kunnen doen. Hiermee ging ik niet akkoord en kreeg toen het advies om een sms bericht te sturen naar 4777 met de tekst " uit " en dan zal het stoppen. Ik vond dit een eigenaardig verhaal en vroeg hoe ze konden weten dat dit werkt, er werd mij verteld dat dit echt werkt, alleen werd er niet bij verteld dat voor dit sms bericht €2,10 in rekening wordt gebracht, wat een oplichters.
Ik vroeg of de afgeschreven bedragen aan degene achter het nummer 4777 werden betaald, hierop kreeg ik als antwoord dat deze bedragen niet aan hun werden uitbetaald, waarop ik vroeg waarom ze dan wel van mijn rekening worden afgeschreven. Ja ze worden wel bij u in rekening gebracht was het antwoord. Is dit de manier waarop je goedkope abonnementen kunt verkopen?
Hierna heb ik naar KPN klantenservice gebeld want via hun netwerk belt Simpel. Hier werd ik beter te woord gestaan en kreeg ik ook de naam achter het nummer 4777 "Mobillion"
Tevens het 0909 2027040 nummer van Mobillion maar dit kost € 0,80 per minuut. Verder de raad om het bij Radar te melden en het sms dienstenfilter in te schakelen.
Verder ben ik naar het politiebureau gegaan en hier melding van gemaakt, met de huidige gegevens ga ik terug en wordt er een proces verbaal opgemaakt van oplichting,
ik laat het er niet bij zitten en wil mijn geld terug dat via mijn aanbieder Simpel van mij wordt gestolen.
Ik heb inmiddels de automatische bankafschrijving geblokkeerd waarop door Simpel mijn uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd,terwijl ik voor een heel jaar het abonnementsgeld heb betaald en ik nog nooit boven mijn belbundel ben geweest. En dreigt men met hoge incasso kosten als ik niet binnen vijf werkdagen betaal. Ik heb alles betaald waar ik gebruik van heb gemaakt, alleen weiger ik te betalen voor zaken die ik niet heb gepleegd.
Ik vind het te gek voor woorden dat Simpel niet toestaat om in het buitenland te bellen of gebeld te worden, maar wel je te laten oplichten door deze sms berichten toe te staan waarvoor grof geld in rekening wordt gebracht.
Wie is er verantwoordelijk, Mobillion of Simpel????
Hoelang gaat dit nog door en hoelang duurt het nog voordat de overheid hier tegen optreedt.
Wordt het niet tijd dat alle gedupeerden hier tegen in opstand komen en hun geld terug krijgen en de plegers of beter CRIMINELEN achter slot en grendel ko

Re: spook sms

Geplaatst: 31 dec 2008 22:21
door D1RK
Een SMS blokkade en niemand kan op uw nummer dit soort grappen uit halen.

Soms kun je via internet een telefoon nummer in voeren en die eigenaar krijgt dan dit soort dure diensten.

Omdat je niet weet wie dit doet en meestal geen UIT maar STOP naar dit nummer....
Voorkomen kost maar 1 smsje en verder is dan zelfs aanmelden lastig zonder deze dienst te stoppen.

Re: spook sms

Geplaatst: 01 jan 2009 02:27
door miffy53
Uit je verhaal lijkt het of iemand via jouw telefoon SMSjes verstuurt, maar ik neem aan dat je bedoelt dat je zelf ongewenste SMS'jes ontvangt? Ik heb dit een paar maanden geleden ook gehad, zeker weten niet zelf aangemeld want ik SMS nooit, niet eens naar vrienden.

Ik heb veel gehad aan het forum op site www.smsafmelden.info Waarschijnlijk moet je je toch afmelden met een bepaalde code en die kun je ook op deze site vinden.

Over het blokkeren van incasso's, ik kan begrijpen dat je het 'jatten' zo wilt stoppen maar dat gaat denk niet werken. Op een gegeven moment zullen ze je gewoon afsluiten en krijg je met enorme kosten van incassobureaus of deurwaarders te maken.

Wat ik heb gedaan is een klacht indienen bij Consuwijzer en de OPTA (via internet). Daarna heb ik een schriftelijke klacht ingediend bij mijn provider en de content provider (Mobillion in jouw geval). Ik heb kopieën van mijn rekeningen bijgesloten, de kosten gemarkeerd met een gele stift en het totaalbedrag van de 'schade' vermeld (ook de kosten voor de afmeld SMSen). Zet er vooral bij dat je aangifte bij de politie hebt gedaan en ook bij de OPTA en Consuwijzer. Ik heb uiteindelijk de kosten vergoed gekregen van mijn provider omdat zij konden zien dat ik me nooit had aangemeld en ze van veel meer mensen klachten hadden ontvangen.

En D1rk, ik weet niet wat voor blokkade jij bedoelt, maar die zou ik graag willen hebben. Als het om de www.smsdienstenfilter.nl gaat zou ik niet al teveel verwachten, ik had me daar na de eerste ongewenste SMS aangemeld maar het bleef gewoon doorgaan. De stop code van smsafmelden heeft uiteindelijk meer uitgehaald.

Re: spook sms

Geplaatst: 04 jan 2009 22:14
door D1RK
smsdienstenfilter werkt alleen voor schone telefoons...
Dus eerst de huidige stoppen en daarna kun je niet meer aangemeld worden....

Er zijn er meerdere begrijp ik maar ik ben helaas de link kwijt die ik in september gebruikte, maar ik probeerde 3x aan te melden met deze vrijwel lege prepaid en daarna online via PC
Nog steeds niets ontvangen...

Dus het werkte wel.
Na deze test alle in mijn gezin geblokkeerd, koste 1 sms per toestel en verder geen kosten.

Als je toch een dienst wilt eerst uitschakelen, dan aanmelden en weer aanmelden en dan zal alleen deze binnen blijven komen!
Zo stond dat in de bij mijn helaas zoekgeraakte voorwaarden.

Re: spook sms

Geplaatst: 08 jan 2009 22:59
door louis claessen
hallo Miffy53,

ik zou graag wat meer info met je willen uitwisselen

mvg louis

Re: spook sms

Geplaatst: 12 jan 2009 17:29
door miffy53
U kunt mij een e-mail sturen door op het envelopje bij mijn naam klikken. Ik deze optie tijdelijk aangezet en zet het over een week weer uit.

Re: spook sms

Geplaatst: 03 feb 2009 21:39
door Dicky150
Vanmorgen om 0820 hr ongeveer 30 sms'en in en 40 uit automatisch verstuurd uit mijn mobiel naar 4777. Mijn provider gebeld (KPN). Zeggen gewoon niets te kunnen doen. Ik heb mij zeker weten nergens voor aangemeld en vertel hen dat een bedrijf op hun net inbreekt en hun klanten op kosten jaagt. Krijg alleen een telefoon nummer (09 nr a 0,80 euro/minuut) van het 4777 bedrijf. Krijg een bandje waar je op kunt inspreken..... Bedankt KPN!! En nu? Wacht de rekening wel af en hoop ondertussen tips te krijgen wat ik kan/moet doen. Wie heeft er goede raad? Vast bedankt.

Re: spook sms

Geplaatst: 13 feb 2009 18:13
door Han Bloem
Goed nieuws, leg dit maar voor aan uw Provider!
-----
http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rec ... ms-jes.htm
-----
Kantonrechter houdt T-Mobile aan gedragscode tegen ongevraagde sms-jes

Leeuwarden, 12 februari 2009 - Na het afsluiten van een telefooncontract met T-Mobile, ontvangt de klant een sms-je met de vraag: "Wil je een televisie winnen?". Hij beantwoordt met "ja". Vervolgens ontvangt de klant 840 sms-jes van Euro 1,50 per stuk. Wanneer hij daarvoor later de rekening ontvangt en deze weigert te betalen, volgt een procedure bij de kantonrechter.

Voor de rechter doet de klant een beroep op de zogenaamde sms-gedragscode (code of conduct sms-dienstverlening). In deze gedragscode hebben de telecomaanbieders afgesproken dat de aanmelding voor een sms-dienstenabonnement moet worden gedaan via een 06-nummer waarbij altijd een "shortcode" en -indien van toepassing- een wachtwoord moet worden ingegeven. Bovendien moet aan de consument vóóraf het tarief duidelijk worden gemaakt.

In dit geval is op geen enkele wijze gebleken dat de beantwoording door de klant van de prijsvraag met "ja" voldoet aan de eisen die de sms-gedragscode stelt. T-Mobile kan zich er volgens de kantonrechter niet achter verschuilen "slechts" haar netwerk ter beschikking te stellen van aanbieders van diensten: zij is rechtstreeks gebonden aan de sms-gedragscode. Van T-Mobile mag daarom verwacht worden dat zij de consument vrijwaart van misleidende aanbiedingen. De klant hoeft de ongevraagde sms-jes dan ook niet te betalen.

LJ Nummer BH2709 Bron: Rechtbank Leeuwarden Datum actualiteit: 12 februari 2009

============================================

Re: spook sms

Geplaatst: 19 jan 2012 14:48
door noohl
Ook ik wordt bestolen via mijn mobiele nummer. Mijn provider Simpel kan hier niets aan veranderen, maar ik moet wel voor de oplopende kosten blijven betalen. Ik zit nog bijna twee jaar aan dit abonnement vast! Op mijn specificaties vind ik dagelijks sms-verkeer vanaf mijn nummer naar een Amerikaans nummer á 50 cent per sms, op mijn telefoon is hiervan echter niets terug te vinden. Sms dienstenfilter kan helaas ook niets voor me doen omdat het hier geen service smsdienst betreft, ook al gaan de smsjes dagelijks op vaste tijden naar het Amerikaanse nummer 0016047821498. Zelf kan ik dit ook niet blokkeren omdat het niet om inkomende smsjes gaat. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Re: spook sms

Geplaatst: 20 jan 2012 08:53
door GJvdZ
Wat voor telefoon is het?

Re: spook sms

Geplaatst: 20 jan 2012 09:10
door noohl
Het betreft een Nokia N91. Ik heb het overigens wel geprobeerd met de blokkeringscode van de telefoon, en via gsm helpdesk, maar niets werkt.
Heb jij nog een tip?

Re: spook sms

Geplaatst: 16 mar 2012 10:55
door WilUitR
Pas geleden zijn wij overgestapt naar hollandse nieuwe en sindsdien worden er spooksmsjes met vreemde tekens van ons nummer naar die van mijn vader verstuurd. Om tijdstippen dat wij al slapen en zijn nummer staat niet eens in het geheugen van de telefoon, ook geen sporen van verstuurde smsjes in de verzonden items. Hoe kan dit nou weer ???Telefoon ( omnia 800 ) is al verschillende keren geformatteerd maar het probleem blijft maar terugkomen.