spook sms
Geplaatst: 30 dec 2008 22:01
Vanaf 25 november 2008 worden er regelmatig automatisch sms berichten verstuurt via mijn gsm naar het nummer 4777, telkens 3 achter elkaar op het zelfde tijdstip.
Hiervoor wordt dan iedere keer €1,26 per verzonden bericht in rekening gebracht. Toen ik constateerde dat er bedragen van mijn bankrekening werden afgeschreven heb ik mijn gsm rekening van aanbieder Simpel geraadpleegd en het bovenstaande geconstateerd.
Ik heb zelf geen sms berichten verstuurd en heb gebeld met klantenservice van Simpel, hier werd mij verteld dat hierover meer klachten waren en dat zij er niets aan kunnen doen. Hiermee ging ik niet akkoord en kreeg toen het advies om een sms bericht te sturen naar 4777 met de tekst " uit " en dan zal het stoppen. Ik vond dit een eigenaardig verhaal en vroeg hoe ze konden weten dat dit werkt, er werd mij verteld dat dit echt werkt, alleen werd er niet bij verteld dat voor dit sms bericht €2,10 in rekening wordt gebracht, wat een oplichters.
Ik vroeg of de afgeschreven bedragen aan degene achter het nummer 4777 werden betaald, hierop kreeg ik als antwoord dat deze bedragen niet aan hun werden uitbetaald, waarop ik vroeg waarom ze dan wel van mijn rekening worden afgeschreven. Ja ze worden wel bij u in rekening gebracht was het antwoord. Is dit de manier waarop je goedkope abonnementen kunt verkopen?
Hierna heb ik naar KPN klantenservice gebeld want via hun netwerk belt Simpel. Hier werd ik beter te woord gestaan en kreeg ik ook de naam achter het nummer 4777 "Mobillion"
Tevens het 0909 2027040 nummer van Mobillion maar dit kost € 0,80 per minuut. Verder de raad om het bij Radar te melden en het sms dienstenfilter in te schakelen.
Verder ben ik naar het politiebureau gegaan en hier melding van gemaakt, met de huidige gegevens ga ik terug en wordt er een proces verbaal opgemaakt van oplichting,
ik laat het er niet bij zitten en wil mijn geld terug dat via mijn aanbieder Simpel van mij wordt gestolen.
Ik heb inmiddels de automatische bankafschrijving geblokkeerd waarop door Simpel mijn uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd,terwijl ik voor een heel jaar het abonnementsgeld heb betaald en ik nog nooit boven mijn belbundel ben geweest. En dreigt men met hoge incasso kosten als ik niet binnen vijf werkdagen betaal. Ik heb alles betaald waar ik gebruik van heb gemaakt, alleen weiger ik te betalen voor zaken die ik niet heb gepleegd.
Ik vind het te gek voor woorden dat Simpel niet toestaat om in het buitenland te bellen of gebeld te worden, maar wel je te laten oplichten door deze sms berichten toe te staan waarvoor grof geld in rekening wordt gebracht.
Wie is er verantwoordelijk, Mobillion of Simpel????
Hoelang gaat dit nog door en hoelang duurt het nog voordat de overheid hier tegen optreedt.
Wordt het niet tijd dat alle gedupeerden hier tegen in opstand komen en hun geld terug krijgen en de plegers of beter CRIMINELEN achter slot en grendel ko
Hiervoor wordt dan iedere keer €1,26 per verzonden bericht in rekening gebracht. Toen ik constateerde dat er bedragen van mijn bankrekening werden afgeschreven heb ik mijn gsm rekening van aanbieder Simpel geraadpleegd en het bovenstaande geconstateerd.
Ik heb zelf geen sms berichten verstuurd en heb gebeld met klantenservice van Simpel, hier werd mij verteld dat hierover meer klachten waren en dat zij er niets aan kunnen doen. Hiermee ging ik niet akkoord en kreeg toen het advies om een sms bericht te sturen naar 4777 met de tekst " uit " en dan zal het stoppen. Ik vond dit een eigenaardig verhaal en vroeg hoe ze konden weten dat dit werkt, er werd mij verteld dat dit echt werkt, alleen werd er niet bij verteld dat voor dit sms bericht €2,10 in rekening wordt gebracht, wat een oplichters.
Ik vroeg of de afgeschreven bedragen aan degene achter het nummer 4777 werden betaald, hierop kreeg ik als antwoord dat deze bedragen niet aan hun werden uitbetaald, waarop ik vroeg waarom ze dan wel van mijn rekening worden afgeschreven. Ja ze worden wel bij u in rekening gebracht was het antwoord. Is dit de manier waarop je goedkope abonnementen kunt verkopen?
Hierna heb ik naar KPN klantenservice gebeld want via hun netwerk belt Simpel. Hier werd ik beter te woord gestaan en kreeg ik ook de naam achter het nummer 4777 "Mobillion"
Tevens het 0909 2027040 nummer van Mobillion maar dit kost € 0,80 per minuut. Verder de raad om het bij Radar te melden en het sms dienstenfilter in te schakelen.
Verder ben ik naar het politiebureau gegaan en hier melding van gemaakt, met de huidige gegevens ga ik terug en wordt er een proces verbaal opgemaakt van oplichting,
ik laat het er niet bij zitten en wil mijn geld terug dat via mijn aanbieder Simpel van mij wordt gestolen.
Ik heb inmiddels de automatische bankafschrijving geblokkeerd waarop door Simpel mijn uitgaande gesprekken zijn geblokkeerd,terwijl ik voor een heel jaar het abonnementsgeld heb betaald en ik nog nooit boven mijn belbundel ben geweest. En dreigt men met hoge incasso kosten als ik niet binnen vijf werkdagen betaal. Ik heb alles betaald waar ik gebruik van heb gemaakt, alleen weiger ik te betalen voor zaken die ik niet heb gepleegd.
Ik vind het te gek voor woorden dat Simpel niet toestaat om in het buitenland te bellen of gebeld te worden, maar wel je te laten oplichten door deze sms berichten toe te staan waarvoor grof geld in rekening wordt gebracht.
Wie is er verantwoordelijk, Mobillion of Simpel????
Hoelang gaat dit nog door en hoelang duurt het nog voordat de overheid hier tegen optreedt.
Wordt het niet tijd dat alle gedupeerden hier tegen in opstand komen en hun geld terug krijgen en de plegers of beter CRIMINELEN achter slot en grendel ko