Pagina 1 van 2

tele2: weg ermee

Geplaatst: 01 jul 2002 09:29
door ruud vonk
ongeveer een jaar geleden ben ik gestopt bij tele2. Ondanks dat heb ik hierna nog facturen ontvangen. Het controleren hiervan is onmogelijk.
Nu krijg ik een onbeschofte brief van intrum justitia dat ik een factuur van oktober 2001 niet betaald zou hebben. Toch vreemd, ik heb geen factuur maar ook geen betalingsherrineringen gehad. Sterker nog, tele 2 had een machtigin voor automatische incasso! De kosten van het totaal zijn opgelopen tot 90 euro.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet gaan aanpakken. Ik heb met intrum justitia gebeld, na 2 dagen kreeg ik contact. Een vrij onbeschofte meneer stond mij te woord, en vertelde mij dat ik moest betalen.
Wie o wie weet hier raad mee.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 01 jul 2002 09:57
door Arno Schotmans
Ruud,

Veel raad kan ik je niet geven. Wel een steuntje in de rug omdat ik bijna in dezelfde situatie gezeten heb. Tele 2 is wat betreft administratie en service een waanzinnige puinhoop, en ik raad het ook iedereen af die ik ken.

Tegenwoordig bel ik via 3U Telekom, een Duitse provider die echt erg goedkoop is hier. Prefix: 1671.

Groetjes,
Arno

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 06 jul 2002 11:47
door maurice
Beste ruud,

Ik zit met hetzelfde probleem en met handen in het haar.
Ik krijg ik een rekening van 'vorig jaar' die ik zelf heb
gecheckt en al betaald heb. Allen was deze twee kwartjes
duurder.
Daarna heb ik er nog een gehad die ik niet meer kan
terug vinden. Deze betreft ook oktober 2001

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 11 jul 2002 23:19
door w.besselaar
tele2 weg ermee
wij hebben de zelfde klachten
vermelde telefoonnummers op de rekeningen
die namelijk van tele2 zelf zijn en wij moeten betalen
na opzegging bedragen moeten betalen via inkassobureau
schandalig hier moet iets aangedaan worden om te voorkomen dat er nog meer slachtoffers vallen en zij er rijk van worden

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 01 aug 2002 14:07
door mevr. geldman
Ik reageer uit naam van mijn moeder die ook een rekening heeft gekregen die zij niet verbelt heeft, inmiddels is het al zo ver dat zij haar voor de rechtbank willen laten komen
Zij weet ook niet meer wat zij er mee aan moet, wij zelf hebben ook al problemen met tele 2 gehad kregen een telefoon nota van een telefoonnummer die wij al 2 jaar niet meer hebben, het is een zooitje ongeregeld daar en ze zouden het moeten verbieden
groeten K.geldman

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 15 sep 2002 13:10
door h.j
tele2//? tele2? tele2 ???????

wat moet ik zeggen 2 keer betaling voor zelfde factuur KPN en tele2 zelfde periode

weg mee ver weg onder de noord zee en nooit boven water komen prof oplichting en geld wolven ik ben ook slachtoffer.

hope ik in de uitzending komt.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 30 dec 2002 12:34
door F
Bij mij precies hetzelfde: ook ineens een brief van interim justitia of ik nog even een rekening van anderhalf jaar geleden wil betalen. Tip: neem contact op en laat hen aantonen over welke rekeningen het gaat, met specificatie. Door hun administrtieve rotzooi kunnen ze dat nooit. Betaal niets, wacht gewoon af, maar reageer wel altijd op brieven van het incasso bureau. Laat maar gewoon voor de rechter komen, doen ze toch niet want dat winnen ze nooit. Print ook de brieven uit van de site van de consumneten bond.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 04 jan 2003 15:30
door kpn rulez mensen
Wie denkt goed koper te bellen via een CPS dan KPN komt bedrogen uit. CPS bedrijven kunnen alleen rendabel zijn als er wat schort aan hun administratie, en zij de klant kunnen benadelen cq belazeren.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 07 jan 2003 17:44
door Michielvd
'Kpn rulez mensen', gelieve niet dit soort onzin uit te slaan. Er zijn CPS aanbieders die winst maken met lage tarieven EN een goede administratie.

KPN is veel te duur. Het kan veel goedkoper. Daarnaast mag KPN wel eens wat aan zijn service doen; ook dat is bij vele anderen veel beter.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 09 jan 2003 16:58
door rea
Na een mededeling over een gesprek met iemand over de telefoonrekening van mijn moeder het volgende;
Na uitzoeken en navraag achteraf blijkt Tele2, waarschijnlijk via een of ander callcentre, bezig met telefonische colportage overdag (dus veel bij bejaarden, etc.)
Hierbij worden dan de telefoonabonnementen van de KPN overgenomen
Veelheid van vage informatie, alleen maar voordelen, wordt over deze mensen uitgestort.
Kunnen er dan ook geen touw meer aan vast knopen.
"En passant"worden de gegevens dan nog even gecontroleerd.
Blijken dan geen gironummer ingevuld te hebben.
Kunt U dit nog even geven ?
Achteraf blijk je dan bij Tele2 te zitten.
E.e.a. terwijl er GEEN toestemming is gegeven.
De clou zit natuurlijk bij het gironummer.
Het Callcentre moet natuurlijk scoren
Nu moet je er weer af zien te komen. Dat moet JIJ dan wel ZELF regelen
Alle nummers kosten wel 10 ct per minuut en (je raad het al) AL ONZE MEDEWERKERS ZIJN BEZET !!!
En 10 minuten is zo om.
Kort en goed
MISSELIJK TELE2

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 16 apr 2003 11:20
door roderick sweets
Tele2 neemt het telefoonabbonement niet over van de KPN zij nemen alleen de uitgaande gesprekken over van KPN en factureren deze voor een lager tarief aan de klant. KPN is ronduit de duurste aanbieder op de markt. Dit ivm de onderhoudskosten van hun netwerk en de hoeveelheid van technisch personeel. Alternatieve telecombedrijfen als bijv. Tele2 huren een gedeelte van het netwerk af waar hun klanten vervolgens over bellen. Ik werk bij de KPN en ik kan dit met mijn volle verstand zeggen.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 18 apr 2003 13:32
door Fred Pepers
Inmiddels is ons Tele2 dossier 5 cm dik.
Sinds februari 2001 (ja één) gestopt met tele2 omdat zonder aankondiging het internet tarief van lokaal naar interlokaal ging, met als gevolg torenhoge rekeningen tot in de 5000 gulden, onbruikbaar geworden ISDN Modems en telfoons. Het verzoek om schadeloosstelling is nog steeds in behandeling...... later.... 15 april 2003 Hoera een brief inzake Tele2 welliswaar verzonden door Intrim Justitia Janssen B.V. te Denhaag met het verzoek om een rekening uit 2002 te betalen nota bene waren wij al een jaar geen vriendjes meer met Tele2! Bovendien stond deze nota niet eens op onze naam en adres maar het klanten nummer was nog steeds (2001) hetzelfde.
ONDERNEMERS & Particulieren laat u niet vernaschen door dit soort malafide praktijken ! BETAAL NIET ! REAGEER WEL !
Hun adminstratie is een grote PUINZOOI. Zoals eerdere reacties in dit forum laat maar aantonen en voorkomen. Verzuim niet een claim intedienen voor ALLE gemaakte kosten.
Binnenkort een WEBSITE om alle klachten te BUNDELEN???

Ik alle gedupeerden,

Fred Pepers

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 18 apr 2003 15:15
door Fred Pepers
Tele2 weg ermee!
bekijk onderstaande link maar eens.
http://www.prikpagina.nl/search.php?f=5 ... &fldbody=1

Houd je haaks tele2 gedupeerden,

Fred

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 18 apr 2003 19:56
door peter
Inderdaad, ik ben terug voor lokale gesprekken bij KPN. Destijds beloofde Tele2 mij, dat binnen afzienbare tijd de telefoonrekening ook on line te zien zou zijn én dat de terugbeltoets 5 ook bij Tele2 snel geintroduceerd zou worden. Dat is nooit gebeurd en ik ben onder valse voorwendselen naar Tele2 gelokt. Als je terug gaat, krijg je iemand van Tele2 aan de lijn, die zegt, dat KPN verkeerd voorlicht bij acquisities, maar dat doen ze zelf dus ook.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 07 mei 2003 22:17
door I. Rosbergen
Heb ook nota's ontvangen met telefoonnummers die ik helemaal niet gebeld heb en gebeld kan hebben. Er is twintig keer naar Frankrijk gebeld, waar wij helemaal niets mee hebben, ook op tijden dat wij zelf werken, en de kinderen op school zaten, en nog gekker, om 5.30 is er een aantal malen gebeld, en als je alle nummers belt die ik niet kan die vermeld staan krijg je een fax aan de lijn, een hele vreemde nota! Als je contact opneemt met tele2 kunnen ze je niet normaal te woord staan, en als het mee zit gooien ze nog de telefoon er op ook! Schandalig!

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 07 mei 2003 22:55
door A. Jansen
KPN is net zo erg!

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 08 mei 2003 15:46
door SP
Tele 2 en KPN zijn bijden niet te vertrouwen.
De een stuurt spooknota's, de andere verhoogt de tarieven.
Geen gratis klantenservice.

Ik bel op dit moment via ACN en ik moet zeggen dat ik hartstikke tevreden ben.
Gratis klantenservice, gratis maandelijkse gespecificeerde rekening etc.

Wil je er meer over weten kijk eens op www.saschaputz.nl/belgoedkoop.htm

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 08 mei 2003 23:22
door ?
Wat is dat nou toch dat figuren als die Sascha Putz altijd het hele internet volspammen met hun irritante piramide constructies?

Sascha is een spammer. En spammers liegen. En spammers zijn dieven. Ga dus niet in zee met deze dief!!

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 09 jul 2003 21:17
door Tineke
Even een paar tips:

-Je moet wel je aanmelding bij Tele2 opzeggen via de klantenservice, anders blijf je in hun bestand staan en kan iedereen bij je thuis nog gewoon via Tele2 bellen.
-Telefoongesprekken van rond de 10 seconden naar een soort van fax op rare tijdstippen betreffen vaak je alarminstallatie die inbelt om te controleren of het nog wel werkt.
-Je kan nooit dubbel betalen. Bij KPN betaal je nog wel abonnementskosten en gesprekken naar servicenummers en naar de voicemail.
-Het is voor Tele2 geen enkele probleem om je een kopie van de oorspronkelijke specificatie te sturen. Ik zou zeggen vooral doen, dan merk je vanzelf wel dat Tele2 het bij het rechte eind heeft en dat jullie een stelletje zeurende sukkels zijn die zelf hun zaakjes niet goed voor elkaar hebben .
-Geef nooit je bank- of gironummer aan een bedrijf waar je geen zaken mee doet. Een mondelinge toestemming voor automatische afschrijving is namelijk rechtsgeldig.
-Tele2 heeft geen invloed op hardware die door KPN of andere leveranciers is geleverd. Hiervoor moet je bij de desbetreffende leverancier zijn. Door Tele2 te nemen verandert er namelijk niets wezenlijks aan uw aansluiting of hardware; u krijgt alleen uw rekening van een goedkopere provider.
-Nummers op uw nota zijn altijd gebeld. De centrale van Tele2 kan geen gesprekken registreren die niet hebben plaatsgevonden. Misschien heeft u wel uw tandarts, de pizzaboer of de neckermann gebeld.

En als laatste tip: eerst goed de algemene voorwaarden nalezen, zelf nadenken en gezond verstand gebruiken.

Re: tele2: weg ermee

Geplaatst: 10 jul 2003 14:24
door baa
En hoe kan het dan als wij op vakantie zijn er dan toch rekeningen binnen komen dat er op die dagen gebeld is??
En wij hebben geen faxen of alarminstallaties!

En wisten jullie dat Tele2 ook kosten in rekening brengt als diegene die je belt niet opneemt??

Wij hebben een en ander namelijk enige tijd gecontroleerd en er klopt niets van Tele2.

Als je om opheldering vraagt dan beginnen ze meteen een blabla verhaaltje af te ratele dat hun netwerk is goedgekeurd etc.

Dus Tineke klets niet uit je nek en ga lekker weer bij Tele2 werken.