Geen geld terug, maar een tegoedbon
Geplaatst: 01 jan 2009 14:57
Van de week heb ik schoenen gekocht bij Hafkamp modeschoenen (http://www.hafkamp-modeschoenen.nl/) te
Almere voor een bedrag van 230 euro. Bij thuiskomst had ik mooi
de gelegenheid om mijn nieuwe schoenen te bekijken in combinatie
met mijn andere kleding voor het oud en nieuwfeest. Daarnaast heb
ik dit paar nieuwe schoenen nodig omdat de oude zijn versleten.
Helaas constateerde ik dat het resultaat niet helemaal was wat ik
ervan had verwacht. Aangezien ik toch schoenen nodig heb, ben ik
terug gegaan naar de winkel.
In de winkel aangekomen heb ik rondgekeken voor nieuwe schoenen,
er bleken echter geen schoenen tussen te zitten naar mijn zin. De
medewerkster vertelde mij dat zij mij dan een tegoedbon kon
verstrekken zodat ik, wanneer ik wel schoenen naar mijn zin zie,
deze hiermee kan betalen. Volgens de medewerkster van Hafkamp
modeschoenen is dit het te volgen beleid.
Ik realiseer mij dat ik nu een probleem heb, omdat het geld wat
ik gespaard heb voor schoenen tijdelijk in een Hafkamp-schoenen-
depot vast zit. Ik heb vreselijke spijt dat ik in eerst instantie
mijn vertrouwen in Hafkamp modeschoenen heb gegeven. Normaliter
ben ik gewend dat dit binnen een redelijke termijn gewoon terug
genomen wordt,met retour van geld. Dit is dan ook de laatste keer
geweest dat ik mijn nieuwe schoenen bij deze winkel heb gehaald,
ik zal echter moeten hopen dat de nieuwe collectie wel in mijn
smaak gaat vallen want het gespaarde geld is niet meer vrij uit
te geven.
Ik vraag mij af hoe ik als consument, voordat ik mijn aankoop
doe, zou moeten weten wat het beleid is van een winkel. De
insteek was juist bij een duurdere winkel mijn schoenen halen
zodat ik gevoelsmatig meer kan rekenen op een stuk service bij de
invulling van mijn kernbehoefte: ik heb nieuwe schoenen nodig.
Hafkamp modeschoenen is echter niet doordrongen van deze
kernbehoefte aangezien ik op een tegoedbon niet kan lopen.
Almere voor een bedrag van 230 euro. Bij thuiskomst had ik mooi
de gelegenheid om mijn nieuwe schoenen te bekijken in combinatie
met mijn andere kleding voor het oud en nieuwfeest. Daarnaast heb
ik dit paar nieuwe schoenen nodig omdat de oude zijn versleten.
Helaas constateerde ik dat het resultaat niet helemaal was wat ik
ervan had verwacht. Aangezien ik toch schoenen nodig heb, ben ik
terug gegaan naar de winkel.
In de winkel aangekomen heb ik rondgekeken voor nieuwe schoenen,
er bleken echter geen schoenen tussen te zitten naar mijn zin. De
medewerkster vertelde mij dat zij mij dan een tegoedbon kon
verstrekken zodat ik, wanneer ik wel schoenen naar mijn zin zie,
deze hiermee kan betalen. Volgens de medewerkster van Hafkamp
modeschoenen is dit het te volgen beleid.
Ik realiseer mij dat ik nu een probleem heb, omdat het geld wat
ik gespaard heb voor schoenen tijdelijk in een Hafkamp-schoenen-
depot vast zit. Ik heb vreselijke spijt dat ik in eerst instantie
mijn vertrouwen in Hafkamp modeschoenen heb gegeven. Normaliter
ben ik gewend dat dit binnen een redelijke termijn gewoon terug
genomen wordt,met retour van geld. Dit is dan ook de laatste keer
geweest dat ik mijn nieuwe schoenen bij deze winkel heb gehaald,
ik zal echter moeten hopen dat de nieuwe collectie wel in mijn
smaak gaat vallen want het gespaarde geld is niet meer vrij uit
te geven.
Ik vraag mij af hoe ik als consument, voordat ik mijn aankoop
doe, zou moeten weten wat het beleid is van een winkel. De
insteek was juist bij een duurdere winkel mijn schoenen halen
zodat ik gevoelsmatig meer kan rekenen op een stuk service bij de
invulling van mijn kernbehoefte: ik heb nieuwe schoenen nodig.
Hafkamp modeschoenen is echter niet doordrongen van deze
kernbehoefte aangezien ik op een tegoedbon niet kan lopen.