Pagina 1 van 1

Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 02 jan 2009 14:44
door swiggepa
Een goede tip voor alle mensen die hun ADSL contract bij KPN willen opzeggen is om dit ALTIJD per aangetekende brief te doen.
Ik ben zelf helaas de dupe geworden van de opzeg maffia-praktijken bij KPN. Nadat ik op de niet erg overzichtelijke site van KPN gevonden had dat je om op te zeggen telefonisch contact moest opnemen met de klantenservice heb ik dat direct gedaan.
Daar werd ik na een veel te lange wachttijd wel keurig geholpen door een jongeman die me verzekerde dat mijn contract daarbij opgezegd was en dat een aangetekende brief versturen helemaal niet meer nodig was. Nu blijkt dat deze vriendelijke jongeman dus nooit een notitie gemaakt heeft van ons telefoongesprek en mijn abonnement dus ook niet opgezegd is. Zit ik dus weer een jaar aan KPN vast terwijl ik nu al elders een ADSL abonnement heb...

Tot 2 keer toe heb ik een vraag over het opzeggen gesteld via de email. Daar heb ik nooit reactie op gekregen. Telefonisch hang je sowieso minimaal 20 minuten in de wacht. Toppunt was dat ik 30 minuten in de wacht hing toen 10 minuten voor sluitingstijd iemand mijn nummer noteerde om me de volgende dag terug te bellen. Dat zou wel netjes geweest zijn. Maar ik ben niet meer gebeld...

Ik ben helemaal klaar met de KPN in elk geval. Ik heb meteen mijn vaste telefonie abonnement ook maar opgezegd. Een bedrijf waar je zo behandeld wordt krijgt van mij geen cent meer!

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 02 jan 2009 17:41
door kpndrama
Ja dit is vaste praktijk bij kpn. Gezien ook de ervaringen die ik heb durf ik het best een oplichters bedrijf te noemen. Ik ben zelfs een keer gechanteerd door een werknemer. Inderdaad alles schriftelijk doen!!!!

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 02 jan 2009 18:32
door wilco4e
Helaas ben ook ik net als swiggepa slachtoffer geworden van de dieven die zich kpn noemen.
Ook ik heb mn abonnement telefonisch in goed vertrouwen opgezegd. Sterker nog, ik heb zelfs bevestigingsbrieven gekregen dat het opgezegd zou zijn. Nu 3mnd. later word er nog steeds doodleuk elke maand geld van mn rekening afgeschreven. Na gebeld te hebben kreeg ik te horen dat dat wel eens vaker gebeurde en dat ik na 2mnd. automatich mn geld weer teruggestort zou krijgen. Dit bleek achteraf het zoveelste leugen te zijn want nu (ondertussen 3mnd. word er weer afgeschreven. Ik weer gebeld en nu krijg ik te horen dat ik te laat was met opzeggen en dat ik er nog een jaar aan vast zit. Om gek van te worden. Nu moet ik mijn bevestigingsbrieven maar opsturen zodat ze kunnen zien dat ik op tijd was. Goed regelt kpn!! Jullie de fout maken en ik de kosten en tijd erin stoppen om t op te lossen. Wat een k't bedrijf!

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 06 jan 2009 22:58
door robdegraaf
Hallo,

Ik heb mijn KPN telefoon en planet internet begin december opgezegd,
wat schets mijn verbazing krijg ik 17 december een brief met daar in dat ik NIET heb opgezegd maar dat er internetplusbellen van gemaakt is, en gelijk een nieuw klanten nummer.
Direct gebeld en het zou geregeld worden, niets dus daarna nog twee keer gebeld waarbij de medewerkster Mevr. Anja Vermeer mijn kon vertellen dat ze op de opzeg afdeling van de KPN waardeloos werken.
Mooi om te weten maar wat moet ik daarmee.
22 December kreeg ik een brief met daarin dat het interplusbellen pakket onderweg was , wat ik nooit besteld heb. Weer bellen met de KPN het werd weer genoteerd.
Nu kreeg ik vandaag een brief met daarin dat ze over 7dagen mijn vast lijn gaan afsluiten omdat ik zogenaamd internetplusbellen zou hebben.
Weer gebeld met de KPN kreeg ik een vriendelijke Belg aan de lijn, later belde ik terug
kreeg ik een onbeschofte heer van Dijk aan de lijn die mij zei dat het niets voor mij kon doen omdat alles al 17 december in de gang was gezet en mij ook niet verder wilde helpen.
Hij kon mij ook vertellen dat KPN de slechte helpdesk had en dat mensen nooit terug gebeld worden. Wederom een positieve mederwerker!!!
Daar zit je dan als klant geen internet en telefoon over 5 dagen alleen omdat een Belgische dame (die vol was van Simply Red ze bleef er maar over vertellen ze was in de kleedkamer geweest ) haar werk niet goed gedaan heeft.
Ik laat morgen de automatische afschrijving bij de bank stoppen want inmiddels hadden ze al geld van de rekening gehaald voor iets wat ik niet heb gehad ( internetplusbellen )
Ik hoop dat Radar er wat aan kan doen!!!!!!!!!!!!

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 06 jan 2009 23:16
door JBerkel
hallo

na de zoveelste keer geen internet en telefoon dacht ik nu ben ik het zat ik ga opzeggen.
Dit dacht ik in oktober nu 2maanden later ben ik nog bezig met opzeggen. Eerst dacht ik ik bel gewoon, na 4x bellen had ik eindelijk de juiste afdeling getroffen.
Toen was ik dus al een uur verder verteld die muts dat ik niet kan opzeggen omdat ik in een verhuis procedure zat.
Ik zeg dan noteer je gewoon even dat ik opzeg.
Nee dit kan niet met ons systeem zegt ze je moet over een maand maar terug bellen.
Toen heb ik meteen een boze mail gestuurd krijg ik een mail terug dat ik teruggebeld word binnen enkele weken.
ik moet nu nog worden terug gebeld onder tussen heb ik al 6 mails gestuurd en krijg elke keer te horen dat ik met enkele weken word terug gebeld.

Nu ben ik het zo zat dat ik mijn rekening heb geblokkeerd.
En ze zijn zo dom dat ze brieven gaan sturen dat ik moet betalen anders sluiten zij mij af.

terroristen zijn het :evil:

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 06 jan 2009 23:36
door antoinetteb42
Citaat:

terroristen zijn het
Dat zijn ze zeker

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 07 jan 2009 12:28
door abcdeffedcba
Ook mijn ouders hebben deze praktijken ondervonden. Kan hier nou echt niets aan gedaan worden?

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 07 jan 2009 18:35
door D1RK
U kunt het beste via [email protected] een klacht insturen, en dus geen duur 0900 nummer bellen, ze beloven van alles maar je hebt geen enkel bewijs!

Verder altijd op vorige antwoord reageren als het niet is opgelost, en geen nieuwe starten!
Als de lijst te lang word krijg je meestal een meer ervaren medewerker en gaat het sneller.
De eerste keer meestal een standaard antwoord waar je niets aan hebt van controleer eerst dit lijstje...

Verder moet je altijd aangetekend opzeggen, tenzij je binnen redelijke termijn een bevestiging kreeg!
Dus nooit de laatste maand opzeggen maar altijd enkele maanden extra zodat je zeker op tijd bent.

Pas nieuwe aanvragen als je zeker weet wanneer het afloopt en niet dubbel hoeft te betalen.

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 13:55
door eiliyah
4 december heb ik interaktieve tv aangevraagd.
deze heb ik 5 december per brief ook weer geannuleerd (niet aangetekend)omdat ik erachter kwam dat interaktieve tv niet in combinatie met een andere provider te verkrijgen is(volgens de medewerker van kpn die ik met de aanvraag sprak wel) en ik zoiezo van plan was om mijn internet plus bellen van kpn er per 31 december uit te gooien zoals mogelijk was volgens een mail die ik van kpn ontvangen heb (heb ik ook gezegd tegen de medewerker vandaar mijn vraag of het met een andere provider mogelijk was).

gisteren 30 december belde ik naar kpn om mijn internet plus bellen op te zeggen, dit naar aanleiding van de mail waarin kpn zegt dat ik kosteloos op kan zeggen tot 1 januari 2009 als ik het niet eens ben met de prijsverhogingen die ze door gaan voeren, krijg ik te horen van de medewerker van kpn dat dit niet gaat omdat ik met het aanvragen van interaktieve tv ook mijn internet plus bellen abonnement gewijzigd is.

ten eerste is mij niet verteld met het aanvragen van interaktieve tv dat ook automatisch mijn internet plus bellen gewijzigd zou worden.
ten tweede heb ik de aanvraag 1 dag later alweer schriftelijk geannuleerd.

tevens zag ik ook op de site van kpn dat er na mijn telefoontje wijzigingen aan zijn gebracht in mijn bestellingsstatus en dat ik zo spoedig mogelijk word aangesloten op interaktieve tv van kpn, probleem is nu wel dat ik met extra lasten zit omdat ik ondertussen dus al een andere provider heb die niet meer geannuleerd kan worden omdat de termijn van 7 dagen verstreken is.

weet iemand hoe ik alsnog van de kpn af kan komen en/ of ik dit gewoon voor een rechter moet laten komen, is het verstandig om eventuele afschrijvingen door kpn te laten stogneren en ze te negeren tot ze er zelf een zaak van maken.

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 18:41
door D1RK
U kunt officieel wegens misleidende info waarmee U dit afsloot ontbinden!

Dus kan wel maar hoe zit het bewijs?
Een verkoper op provisie, meestal student die alles goed vind als je maar een contract afsluit zodat hij zijn geld verdiende!

Als U eerst rustig eens alles online was gaan nalezen voor U het accepteerde en hem eventueel later laat terug bellen had U deze fout niet gemaakt.

Neem nooit zomaar op belofte van een telefoon verkoper iets.
U zit nu met het probleem dat U gelijk heeft maar geen bewijs heeft.

Dus niet Opzeggen maar Ontbinden wegens Misleiding,
of het lukt kan ik niet garanderen, en vraag Uw rechtsbijstand verzekering voor hulp indien U deze heeft.

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 08 jan 2009 19:44
door eiliyah
bewijzen heb ik wel degelijk

zo heb ik het bewijs dat ik tot 1 januari 2009 kosteloos kon opzeggen.
evenals het bewijs dat ik dit ook 30 december heb geprobeerd.
tevens heb ik het bewijs van de annulering van interaktieve tv en tevens de bevestiging van de annulering.
en zo heb ik ook het bewijs dat na mijn telefoontje van 30 december er dingen zijn gewijzigd in mijn orderstatus die op 5 december al geannuleerd was
en ook heb ik het bewijs dat ik al internet plus bellen had die voor de interaktieve tv nodig zou zijn geweest en dat het dus helemaal niet nodig was om mijn internet abonnement om te zetten van internet plus bellen naar internet plus bellen.

ik kreeg vandaag een reaktie op mijn aangetekende brief aan de directie van kpn die ik 2 januari de deur uit heb gedaan.
ik word per direct afgesloten maar blijf wel gewoon nota's ontvangen tot einde contractdatum,welke ik uiteraard niet ga betalen.
ik heb besloten om het dan eventueel maar bij een rechter voor te laten komen alleen laat ik de stap naar de rechtsgang door kpn nemen.

het is gewoon een grote bende bij kpn.
mijn ouders veranderde van abonnement bij kpn en die hebben vervolgens 4 maanden zonder internet gezeten, zo moeilijk is de overschakeling van het ene naar het andere abonnement binnen kpn,stelletje amateurs daar.
zelfs de 3 monteurs die langs zijn geweest vertelden wat voor puinhoop het is bij kpn .

ondertussen ben ik wel zover dat ook allebei mijn mobiele abonnementen eruit gaan van kpn, gelukkig kan ik over 2 maanden daar van af evnals de digitenne.

Re: Opzegdrama bij KPN

Geplaatst: 14 jan 2009 08:33
door Chantalle25
Ook ik ben de dupe geworden van het 'opzegdrama' van KPN.
in november 2008 ben overgestap van tele2 naar KPN. Laten we wel wezen...van slecht naar slechter gaan is dus ook geen optie :shock:
Dus ik bel klantenservice en vraag netjes om een aansluiting. Binnen 2 minuten was ik klaar en in vol verwachting dat ik per 10 december aangesloten zou zijn. NIET dus..men kon het zogenaamd niet overnemen want Tele2 zat nog op de lijn...ik bellen met Tele2..zij geven aan dat alles is afgesloten..ik kan gewoon overstappen. Ik terug naar KPN en geef hen aan wat er mij verteld is. Dus hebben zij opnieuw de aanvraag in behandeling genomen met lever datum 5 januari :shock: dus ik moest nog een maand overbruggen met de netwerk usb stick (max 500 mb) voor 50 euro borg. zo gezegd zo heeft dit mevrouwtje het ook gedaan.

De grote dag 5 januari...NOPPES...geen adsl lijn...helemaal niks...
Ik bel wederom met de klantenservice en meneer geeft even mooi aan dat de datum verschoven is naar 7 januari. ...Grote dag nummertje 2..7 januari......wederom NOPPES!...maar....ja ja...nu zal het komen...ze hebben 65 euro afgeschreven voor abonnements kosten vanaf 15 december...tot februari....ik heb meteen het bedrag gestoneert
en de boel opgezegd. de jongen in kwestie gaf netjes aan alles geanulleerd te hebben en ik zou een bevestigingsbrief krijgen.

Toen ik ongeveer een ons woog (gisteren dus) bel ik weer op om te vragen of alles wel geanulleerd was...nee dus..de eerste bestelling wel maar de tweede niet. die stond nog open..of ik even contact wilde opnemen met KPN klachtenservice en daar alles wilde opzeggen.
Niet dat de dame in kwestie het zou regelen. maar ok via de site de klachtenservice gevonden en een mail gestuurd met bcc naar mijn advocaat....en nu maar afwachten wat er gaat gebeuren....