Wanorde KPN beëindiging aansluiting
Geplaatst: 03 jan 2009 17:10
In oktober werd duidelijk dat ik zou verhuizen. Maakte al flinke tijd gebruik van een ADSL-aansluiting en Interactieve TV (voorheen Mine) van KPN (voorheen Planet). Helaas bleek na contact met de klantenservice dat zij niet alle diensten op mijn nieuwe adres kunnen leveren, geen probleem want ik kon telefonisch een zogenaamde downgrade regelen van mijn ADSL Standard en Interactieve TV naar alleen een Internet Basis-aansluiting.
Deze Basis-aansluiting wilde ik eigenlijk ook helemaal niet, maar de opzegdatum van mijn contract was op totaal onverklaarbare redenen verplaatst van januari naar augustus. De medewerker adviseerde mij dit per brief aan te kaarten bij KPN. Omdat ik op 15 november zou verhuizen was dat de datum waarop e.e.a. omgezet zou worden.
Op 1 november stopte echter plotseling mijn Interactieve TV met werken; contact met de klantenservice leerde mij dat er een storing was; deze was zo ernstig dat er een monteur naar de wijkcentrale gestuurd zou worden. Mijn vraag of ik per ongeluk te vroeg was afgesloten werd negatief beantwoord. Hoorde nooit meer iets van KPN en met genoeg dozen in te pakken verder niet meer achteraan gegaan. Ondertussen kwam wel netjes de bevestigingsbrief van de omzetting binnen.
Een week na de verhuizing heeft KPN er zin in: ik wordt op een zondag maar liefst drie keer gebeld door verschillende medewerkers van KPN die mij alle drie vertellen dat ik per ongeluk ben afgesloten en men mij weer gaat aansluiten. Ik vertel drie keer dat ik inmiddels verhuisd ben en dat heraansluiten geen zin heeft. Alle drie zijn ze hiermee akkoord. De dinsdag hierop wordt ik nog een keer gebeld door KPN met dezelfde aankondiging en mijn zelfde antwoord. Daarmee zou het geregeld zijn dacht ik.
Maar... Op 28 november komt er uit het niets een brief van KPN: ik zou hen gevraagd hebben mijn aansluiting uit te breiden met Interactieve TV. Gebeld met de klantenservice: de medewerker die ik aan de lijn kreeg begreep mijn verhaal maar kon me niet helpen en verbond me door. Na veertig minuten wachten de tweede medewerker. Deze begon met mijn aansluiting te willen verhuizen; gaf aan dat dat niet de bedoeling was en toen werd het lastig: mijn aanvraag was niet bekend in het systeem. Gevraagd naar de brief die ik had ontvangen gaf de dame aan dat het één à twee dagen kon duren voordat een aanvraag voor haar zichtbaar werd. De brief was toen al vijf dagen oud dus dat argument was wat vreemd. De dame gaf aan dat ik de volgende dag maar weer moest bellen. Omdat ik geen behoefte had aan weer veertig minuten à € 0,10 aan wachttijd gaf ik aan daar niet toe bereid te zijn. Volgens KPN was het mijn eigen risico als ik de (nooit door mij gedane aanvraag) niet bij hen zou annuleren. Mijn kookpunt was bereikt dus het hele verhaal op papier gezet en per aangetekende post aan KPN gestuurd, inclusief het verzoek tot uitleg over de verschoven contractvervaldatum.
De reactie van KPN kwam een paar dagen later: het installatiepakket komt er aan! En een paar dagen later: uw aansluiting werkt! Het installatiepakket uiteraard op mijn nieuwe adres nooit gezien. Overigens heb ik het oude modem en de oude tv-tuner nog altijd in mijn bezit want het verzoek deze terug te sturen heeft me ook nooit bereikt.
Twee weken na het versturen van mijn brief gebeld wat de status was; de dame die ik aan de lijn kreeg beweerde dat mijn initiële opzegging nooit verwerkt was. Het feit dat ik een brief ontvangen had waarin dat wél bevestigd werd was niet relevant. Dit gesprek eindigde in een dame die me doorverbond met de afdeling opzeggingen. Dat gesprek ben ik maar niet meer aangegaan. Omdat ik na drie weken nog steeds geen reactie op mijn brief had ontvangen een tweede aangetekende brief verstuurd met het verzoek wel te reageren. Gelukkig nog geen torenhoge facturen gezien van KPN.
Deze Basis-aansluiting wilde ik eigenlijk ook helemaal niet, maar de opzegdatum van mijn contract was op totaal onverklaarbare redenen verplaatst van januari naar augustus. De medewerker adviseerde mij dit per brief aan te kaarten bij KPN. Omdat ik op 15 november zou verhuizen was dat de datum waarop e.e.a. omgezet zou worden.
Op 1 november stopte echter plotseling mijn Interactieve TV met werken; contact met de klantenservice leerde mij dat er een storing was; deze was zo ernstig dat er een monteur naar de wijkcentrale gestuurd zou worden. Mijn vraag of ik per ongeluk te vroeg was afgesloten werd negatief beantwoord. Hoorde nooit meer iets van KPN en met genoeg dozen in te pakken verder niet meer achteraan gegaan. Ondertussen kwam wel netjes de bevestigingsbrief van de omzetting binnen.
Een week na de verhuizing heeft KPN er zin in: ik wordt op een zondag maar liefst drie keer gebeld door verschillende medewerkers van KPN die mij alle drie vertellen dat ik per ongeluk ben afgesloten en men mij weer gaat aansluiten. Ik vertel drie keer dat ik inmiddels verhuisd ben en dat heraansluiten geen zin heeft. Alle drie zijn ze hiermee akkoord. De dinsdag hierop wordt ik nog een keer gebeld door KPN met dezelfde aankondiging en mijn zelfde antwoord. Daarmee zou het geregeld zijn dacht ik.
Maar... Op 28 november komt er uit het niets een brief van KPN: ik zou hen gevraagd hebben mijn aansluiting uit te breiden met Interactieve TV. Gebeld met de klantenservice: de medewerker die ik aan de lijn kreeg begreep mijn verhaal maar kon me niet helpen en verbond me door. Na veertig minuten wachten de tweede medewerker. Deze begon met mijn aansluiting te willen verhuizen; gaf aan dat dat niet de bedoeling was en toen werd het lastig: mijn aanvraag was niet bekend in het systeem. Gevraagd naar de brief die ik had ontvangen gaf de dame aan dat het één à twee dagen kon duren voordat een aanvraag voor haar zichtbaar werd. De brief was toen al vijf dagen oud dus dat argument was wat vreemd. De dame gaf aan dat ik de volgende dag maar weer moest bellen. Omdat ik geen behoefte had aan weer veertig minuten à € 0,10 aan wachttijd gaf ik aan daar niet toe bereid te zijn. Volgens KPN was het mijn eigen risico als ik de (nooit door mij gedane aanvraag) niet bij hen zou annuleren. Mijn kookpunt was bereikt dus het hele verhaal op papier gezet en per aangetekende post aan KPN gestuurd, inclusief het verzoek tot uitleg over de verschoven contractvervaldatum.
De reactie van KPN kwam een paar dagen later: het installatiepakket komt er aan! En een paar dagen later: uw aansluiting werkt! Het installatiepakket uiteraard op mijn nieuwe adres nooit gezien. Overigens heb ik het oude modem en de oude tv-tuner nog altijd in mijn bezit want het verzoek deze terug te sturen heeft me ook nooit bereikt.
Twee weken na het versturen van mijn brief gebeld wat de status was; de dame die ik aan de lijn kreeg beweerde dat mijn initiële opzegging nooit verwerkt was. Het feit dat ik een brief ontvangen had waarin dat wél bevestigd werd was niet relevant. Dit gesprek eindigde in een dame die me doorverbond met de afdeling opzeggingen. Dat gesprek ben ik maar niet meer aangegaan. Omdat ik na drie weken nog steeds geen reactie op mijn brief had ontvangen een tweede aangetekende brief verstuurd met het verzoek wel te reageren. Gelukkig nog geen torenhoge facturen gezien van KPN.