advies gevraagd..zilveren kruis fs orthodontist
Geplaatst: 06 jan 2009 11:22
Mijn zoon heeft in 2006 een uitneembare beugel gekregen
deze heeft hij 2 jaar gehad totdat zijn tanden weer keurig netjes op elkaar stonden.
Hij wilde hierna geen vaste beugel (puber)
Vier maanden verder bedacht hij ineens dat hij toch wel een vaste beugel wilde, want hij had nog een behoorlijke spleet tussen zijn voortanden.
geen probleem zou je zeggen, we zijn toen naar een andere othodontist gegaan (eentje die hier vlakbij zit)
Nu het probleem.. de vaste beugel geplaatst de rekening van de orthodontist E789 gestuurd naar het zilveren kruis en wat denk je?
Ze vergoeden geen cent, want zegt zilveren kruis, wij vergoeden maar 1 keer aanvangstoeslag. En zeggen ze de orthodontist moet een andere code gebruiken ( geen aanvangstoeslag maar overgangstoeslag.)
De nieuwe orthodontist zegt het is geen overgangstoeslag want hij is een nieuwe patient.
Al met al zit ik nu dus met een rekening van E 789 en blijven zilveren kruis en de ortho halstarrig volhouden dat de fout bij de ander ligtl.
Iemand hier ervaring mee? danwel iemand een oplossing?
of iemand enig idee waar ik mijn klacht kan indienen?
Dan hoor ik het heel graag.
mvg,
cinta
deze heeft hij 2 jaar gehad totdat zijn tanden weer keurig netjes op elkaar stonden.
Hij wilde hierna geen vaste beugel (puber)
Vier maanden verder bedacht hij ineens dat hij toch wel een vaste beugel wilde, want hij had nog een behoorlijke spleet tussen zijn voortanden.
geen probleem zou je zeggen, we zijn toen naar een andere othodontist gegaan (eentje die hier vlakbij zit)
Nu het probleem.. de vaste beugel geplaatst de rekening van de orthodontist E789 gestuurd naar het zilveren kruis en wat denk je?
Ze vergoeden geen cent, want zegt zilveren kruis, wij vergoeden maar 1 keer aanvangstoeslag. En zeggen ze de orthodontist moet een andere code gebruiken ( geen aanvangstoeslag maar overgangstoeslag.)
De nieuwe orthodontist zegt het is geen overgangstoeslag want hij is een nieuwe patient.
Al met al zit ik nu dus met een rekening van E 789 en blijven zilveren kruis en de ortho halstarrig volhouden dat de fout bij de ander ligtl.
Iemand hier ervaring mee? danwel iemand een oplossing?
of iemand enig idee waar ik mijn klacht kan indienen?
Dan hoor ik het heel graag.
mvg,
cinta