LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie Direct agressieve voordeur werving.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Zwitsel
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2009 15:28

Energie Direct agressieve voordeur werving.

Ongelezen bericht door Zwitsel »

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met een agressieve Energie Direct "verkoper" aan de deur

Vanmiddag stond er een meneer van Energie Direct aan de deur. Mijn moeder deed open en vertelde geen interesse te hebben omdat we al bij de NUON zitten en daar tevreden over zijn. Vervolgens bleef hij maar aandringen en vragen of hij binnen mocht komen. Ik vond het nogal een vervelende situatie, vooral ook omdat hij maar bleef aandringen. Ook vroeg hij aan mijn moeder of "d'r man thuis was" (mijn vader dus). Hij zei namelijk dat hij vorige week nog met mijn vader had gesproken over het geloof enzo. Wat heel raar is aangezien we helemaal niet gelovig zijn. Dus dit hele verhaal klopt van geen kant. Mijn vader weet ook van niets.

Nou heb ik meteen Energie Direct gebeld en aangegeven dat ik dit geen manier van werken vind. Ook wilde ik graag weten of ze konden controleren wie er voor hun in in mijn wijk rondloopt. Voor hetzelfde geld is het iemand die zich uitgeeft voor een medewerker terwijl het iemand is met heel ander plannen. Die mevrouw vertelde me dat ze werken met ingehuurde bedrijven en dat er in Almere 3 bedrijven zijn die voor hun de deur tot deur werving doen. Dus ze kon me niet meteen zeggen wie het is geweest. Verder zei ze dat ze wel vaker klachten krijgen over de aan de deur werving, en daar altijd het ingehuurde bedrijf op aan spreken. Ze vertelde me ook dat ze pas geleden nog een medewerker hebben laten ontslaan. Of dat waar is weet ik natuurlijk niet.

Zijn er mensen in Almere of daarbuiten die ook ervaringen hebben gehad met de Energie Direct "deur tot deur" werving???

Bright85
Berichten: 23
Lid geworden op: 31 dec 2008 12:31

Re: Energie Direct agressieve voordeur werving.

Ongelezen bericht door Bright85 »

Heb er zelf ook last van gehad.
Deze mensen begrijpen het woordje nee niet echt......

De verkoper zij dat hij 1 van mijn ouders had gesproken en deze graag weer wou spreken en wou niks met mij regelen...

Heb hem verteld dat hij niet zo moest liegen, want woon al 3 jaar op mezelf op dat adres...Toen vond hij mij asociaal......en zou er voor zorgen dat ik niks meer kon krijgen in de toekomst van e:d

Ben ik er weer makkelijk vanaf dus :D

joke195652
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 jan 2009 10:43

Re: Energie Direct agressieve voordeur werving.

Ongelezen bericht door joke195652 »

hallo
ik ben telefonisch door hun benaderd in feb 2008 door hun mooie praatjes ben ik erin getrap maar heb spijt als haren op mijn hoofd
heb ze wel telefonisch laten weten dat ik het per acceptgiro wil betalen en niet via incasso
dat was geen probleem
wat schets mijn verbazing eind april hebben ze de voorschotnota gewoon van mijn rekening afgehaald , daarop heb ik het terug laten storten op mijn rekening daar ze ongeoorloofd het van mijnrekening hadden afgehaald
dus ik wachten tot ik een acceptgiro kreeg en tot mijn stomme verbazing werd intrum justitia erop afgestuurd
betaalde netjes elke maand de voorschotnota maar ze bleven volhouden dat ik niet betaalde terwijl ik er de bewijzen van heb
in november kreeg ik een brief dat ze me op 123 jan 2008 zouden gaan afsluiten en dat ik zelf moest zorgen voor een nieuwe leverancier dat heb ik gedaan en zit nu te wachten op de afrekening
nu dreigen ze met een deurwaarder daar ze de maand december ook willen vangen dus voor die 12 dagen
ik heb gezegd dat ze de afrekening maar moesten sturen en dat wat ik eventueel moet bijbetalen de rekening zou voldoen
ik moet rond komen van een wao uitkering van 800 euro per maand en ze begrijpen niet dat je geen dubbele energie rekening kan betalen van dat geld met andere woorden verhonger maar
had zelf een advokaat in de armen genomen maar zelfs intrum justitia reageerde pas na 2 mnd op de brieven van mijn advokaat
het is nu nog niet opgelost
ik wil de mensen waarschuwen voor ENERGIE DIRECT stap nooit over naar hun ze zeggen dat ze veel goedkoper zijn maar dat is ABSOLUUT NIET WAAR :evil:

mensen PAS OP VOOR ENEGIE DIRECT

Gesloten