Pagina 1 van 1
Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 07 jan 2009 16:35
door S.tefa.N
Hallo,
Ik heb toen ik mijn telefoon (HTC Touch Cruise) kocht maar voor de zekerheid een verzekering erbij afgesloten.. je weet in principe maar nooit met zo'n duur toestel.
Via Belcompany werd mij geadviseerd het Safe & Sure Max pakket van Conner & Davis te nemen, het maandbedrag is even slikken: €8.95 maar dan ga ik er ook vanuit goed verzekerd te zijn.
Wat wil het geval: afgelopen weekend is mijn telefoon uit mijn borstzak gevallen toen ik voorover hing, in een kan met limonade, dom natuurlijk en zeer zeker ook balen, maar voor zo'n zaken lijkt mij de verzekering in aanmerking te komen.
Nadat ik netjes de klacht online aangemeld had kreeg ik 2 werkdagen later een brief in de bus dat
niet tot vergoeding over wordt gegaan op basis van artikel 6 in hun algemene voorwaarden.
Artikel 6: Uitsluitingen
Geen recht op vergoeding bestaat:
6.1 Indien de beschadiging en/of diefstal van het verzekerd object het gevolg is van:
a.) Verwijtbare- en onvoldoende zorg van het verzekerd object zijdens de verzekerde;
b.) Het verzuim om in situaties waarin – naar algemene begrippen en/of ervaringsregels – rekening is te houden met een
verhoogde kans op schade en/of diefstal, danwel het verzuim om voldoende, passende en schade-beperkende
maatregelen te treffen ter voorkoming daarvan;
Op basis van artikel 6.1a besluit de verzekering niet op mijn claim in te gaan. En heeft ook maar per direct mijn verzekering beeindigd.
Dit is toch van de zotte? Noem mij eens 1 situatie maar dan ook echt maar 1 waardoor waterschade niet onder deze voorwaarde valt (verwijten van de gebruiker) En ja, waterschade valt wel onder de verzekering.
• Wereldwijde dekking voor
- val-, stoot- en waterschade
- diefstal (beperkt)
- misbruik gesprekskosten tot € 1.250
• Verlenging van fabrieksgarantie
• Service ‘aan huis’ binnen Benelux
• 24/7 online schademelden
• Snelle schadeafwikkeling
• Leentoestel gedurende reparatieperiode
Kortom: u bent MAXIMAAL verzekerd!
Hoe kan een verzekering hier zo makkelijk mee weg komen en wat raden jullie mij aan te doen?
Groeten, Stefan.[/quote]
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 07 jan 2009 17:22
door Nookie
Ik heb precies hetzelfde geval, telefoon in de wc gevallen vanuit mijn achterzak toen ik mijn broek weer optrok. Ook via internet het formulier ingevuld en 2 dagen later een brief, een exacte kopie van die van jou.
Heb de klantenservice gebeld en daar werd me geadviseerd een bezwaarschrift in te dienen. Dat heb ik gedaan via de mail...met de vraag of ze willen uitleggen wat ze verstaan onder onvoldoende zorg...want ze kunnen moeilijk van me verwachten dat ik uitsluitend broeken met een rits draag!
Ook ik vraag me af wat voor waterschade dan wel vergoed wordt....
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 07 jan 2009 18:21
door RubenF
Ik denk dat je jezelf gewoon een veel te dure verzekering heb laten aansmeren.
Dus pech geld weg,ik zou er niet teveel tijd meer aan besteden
en gewoon via mondelinge reklame en op site,s hun zwartmaken dan zal het ze uiteindelijk meer kosten dan dat ze aan jou hebben verdiend.
gewoon even googlen en 2e hands een toestel kopen staan wel leuke tussen,om maar een voorbeeld te geven
Bijna nieuwe HTC Touch Cruise (4 maand oud).
Compleet in originele doos met alle accessoires.
Zeer complete smartphone met Windows Mobile 6.1 en TomTom Navigator 6 geïnstalleerd.
prijs zal ik er niet bijzetten
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 07 jan 2009 20:14
door S.tefa.N
dank voor de reactie.
Jammer dat ik niet net als jij in elkaar zit Ruben, ik wil in deze zeker voor mijn recht opkomen, heb niet voor niks hartstikke veel geld betaald aan die malifide onderneming!
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 08 jan 2009 11:54
door bc_klantenservice
Beste Stefan,
Wij zouden je graag willen helpen met je klacht. Zou je contact op willen met de BelCompany klantenservice op nummer 0318 569 852
Referentie: BC0901-417
Met vriendelijke groet,
BelCompany Klantenservice
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 18 jan 2009 14:36
door S.tefa.N
Het is opgelost!
Bij deze wil ik Belcompany bedanken voor hun taak in het bemiddelen tussen mij en de verzekeringsmaatschappij! Erg netjes en bij deze alle lof en complimenten voor Belcompany.
Ik wil er wel even bij zeggen dat ik me nooit meer bij deze verzekeringsmaatschappij aanmeld. Dankzij Belcompany is het opgelost, als het aan de verzekeraar lag had ik helemaal nergens recht op, volgens hun brief iig...
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 19 jan 2009 13:24
door Nookie
Ook ik ben naar de belcompany toegestapt...de problemen met safe en sure zijn daar bekend, ik hoop dat ik via hen nu ook nog hoop heb op vergoeding...
Ook vanuit deze kant een grote pluim voor de belcompany, ze denken erg goed mee en willen echt het beste voor hun klanten!
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 21 jan 2009 23:36
door svdmeer
Ik vind het wel een erg dure verzekering.
Ik heb mijn telefoon + EeePC verzekerd bij UniGarant voor ca. 24 euro voor één jaar, tegen nieuwwaarde. Diefstal, verlies en ongelukken gedekt. UniGarant heeft bij Tros Radar al de nodige warme douches gehad, volgens mij goede maatschappij.
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 22 jan 2009 11:59
door Nookie
Namens de Belcompany is Davis & Conner toch overgegaan op een coulance vergoeding en ik kan een nieuwe telefoon uitzoeken!
Alleen moet ik nog minstens 3kwart jaar verzekeringspremie betalen....het contract is namelijk stilzwijgend verlengd met nog een jaar....
Tegen mijn gevoel in heb ik dus ook maar weer de nieuwe telefoon verzekerd (betalen moet ik toch...dan kan ik er maar beter voor kiezen hem weer te verzekeren, dan worden de nog te verekenen kwartalen in ieder geval kwijt gescholden.
Maar ik heb een heel naar gevoel overgehouden aan deze verzekeringsmaatschappij!
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 30 mei 2011 13:31
door dandy
Ik zou zeggen "Nooit verzekeren bij Conner & davis Safe en sure!".
Ik heb mijn telefoon gekocht bij de Belcompany. Ze raadden mij aan om wel een verzekering af te sluiten. Ze konden mij Saf en sure (Conner & davis) aanraden want ookal was het je eigen schuld, toch zou je je telefoon vergoed krijgen. Ik heb hem toen maar afgesloten, ik vertrouwde de heren van de Belcompany wel.
Nu is mijn telefoon meegewassen en dus stuk. De vergoeding "ook bij waterschade" (aldus de Belcompany) werd niet vergoed. Ik baal hier erg van. De belcompany heeft er nog wel een keer achteraan gebeld maar het mocht niet zo zijn. Conner en Davis of Safe en sure zijn boeven. Ook ga ik niet meer af op het advies van de Belcompany die er volgens mij bij elk afgesloten verzekering weer een percentage op verdienen. Jammer, kocht de afgelopen 15 jaar mijn telefoons bij de Belcompany. Adviseren met belangen is naar mijn mening onjuist. Dus opzoek naar een andere winkel en nooit meer verzekeren.
Grtz,
B.A.Vos
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 10 jun 2011 11:32
door calapuno
idd wat een ellende bij die firma
heb op 10 mei 2011 waterschade gemeld aan mijn iphone 4
nu krijg ik op 11 mei netjes een bevestiging van de schade melding en zou mits voor 14.00 uur gemeld of uiterlijk de volgende dag bericht krijgen over hoe verder te handelen (niet dus)
op 13 mei zelf een mail gestuurd dat ik nog niets van ze had vernomen (geen reactie terug)
op 14 mei weer mail gestuurd (weer geen reactie)
op 15 mei via belcompany een mail laten versturen (weer geen reactie)
en ja hoor op 18 mei krijg ik een mail dat ze geen reactie hadden gehad op hun brief (die ik niet gekregen heb)
gebeld en nee ze konden niet zeggen wat er in de brief stond ze zouden hem nog een keer sturen en wat denk je moet ik precies aangeven waar mijn telefoon zich bevond toen ik in het water viel net of dat dat wat uit maakt hij word niet nat als hij op tafel ligt en ik val in het water en wat precies de handeling was toen hij waterschade op liep
dus eindelijk na twee weken word mijn telefoon opgehaald en wel op 23 mei door tnt
nog gebeld waar mijn leen toestel bleef en jawel krijg een leen toestel een nokia en wat schetst mijn verbazing zit er een lader bij die er niet in pas dus weer gebeld en moest de lader maar terug sturen heb toen alles maar terug gestuurd
ook dit weer gemeld bij belcompany waar ze zo goed over deze verzekering te spreken zijn ik dus niet
na twee weken na ophalen van de telefoon weer gebeld hoe het nu eindelijk zat met mijn telefoon en toen wisten ze me te vertellen dat ik een nieuwe telefoon krijg nou lijkt me niet zo moeilijk geef me een brief of waarde papieren zodat ik een nieuwe kan halen bij belcompany maar nee deze moest worden besteld en als hij binnen was zouden ze hem naar me toe sturen
lijkt me niet zo moeilijk ff bestellen en een paar dagen later heb ik hem binnen maar nee hoor zit dus nu nog steeds te wachten en dat al 5 weken nu dus
bij belcompany zeiden ze als het gemeld is dan is het binnen twee weken geregeld niet dus had voor heen bel garant en daar was het dus wel binnen twee weken geregeld en daar hoefde ik zelf niet eens wat voor te doen hebben ze bij belcompany voor me gedaan
ook staat er bij hen op de site dat als de schadeclaim word goed gekeurt ik daar een bevestiging van zou krijgen nou niets dus moet echt overal zelf achteraan en heb ook aangegeven dat ik contact wil per email en ook daar klopt niets van sturen ze een brief echt waardeloos
dus mensen 1 advies sluit geen verz af via safe en sure alleen maar ellende
groetjes j.vos
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 29 jun 2011 14:49
door Elise66
Bij mij hetzelfde verhaal. Juist een verzekering afgesloten om schade door eigen schuld vergoed te krijgen. Nu heb ik waterschade aan mijn iPhone en krijg ik te horen dat het niet vergoed wordt (nalatigheid, art. 6.1 van de polisvoorwaarden). Nou, volgens mij kunnen ze zich altijd op dit artikel beroepen. Werkelijk, in één woord: waardeloos!!
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 15 jul 2011 10:44
door Marlon8
Ook ik heb een verzekering bij Conner en Davis afgesloten en ben niet te spreken over hun gang van zaken!
Onlangs heb ik een afspraak met hen gemaakt voor het ophalen en repareren van mijn telefoontoestel. Vanwege mijn drukke agenda was ik genoodzaakt om een afgebakend tijdstip te kiezen waarop mijn telefoon kon worden opgehaald, namelijk afgelopen 1 juli tussen 8.00 en 13.00. Vanwege een afspraak die ik om 13.00 uur staan heb ik gebeld met hen om te vragen of voor deze tijd het toestel kon worden afgehaald. Hier is mij verteld dat ik 7,50 euro moest betalen, om mijn telefoon tussen 9.00 uur en 13.00 uur op te laten halen. Hier heb ik toen voor gekozen en zijn de kosten afgeschreven. Op 30 juni heb ik hen nog gemailt met de vraag of jullie er voor 12.30 zouden kunnen zijn. Hier heb ik tot op heden nog geen antwoord op gehad..
Omdat de koerier er op 1 juli om 13.00 nog niet was (en ik mijn afspraak had doorgegeven dat ik verlaat was) heb ik hen opgebeld. De medewerker gaf aan dat de koerier in de buurt was en dat het maar hooguit 5 minuten zou duren voordat hij er was. Hij kon ieder moment voor de deur staan.. Na uiteindelijk 10 minuten met C&D aan de telefoon te hebben gehangen heb ik dit antwoord gekregen, maar dit bleek niet te kloppen. De koerier heeft uiteindelijk op mijn mobiele toestel gebeld, maar deze gemist omdat ik voor een oplossing aan het rondbellen was. Nog geen minuut later heb ik toch teruggebeld omdat ik vermoedde dat het een telefoontje vanuit jullie kant zou kunnen zijn. Toen ik de koerier uiteindelijk aan de telefoon had gaf hij aan dat hij nog 18 minuten onderweg zou zijn.. Ik zat erg in de stress, omdat ik mijn afspraak niet zo lang zou kunnen laten wachten.. Uiteindelijk was de koerier er pas om 13.55!!!
Ik vind het ronduit belachelijk dat ik 7,50 extra moet betalen voor het feit dat ik graag wilde dat mijn toestel tussen 8.00 en 13.00 opgehaald zou worden en dan uiteindelijk pas om 13.55 opgepikt word. Daarnaast heb ik in totaal meer dan 18 minuten met hen aan de telefoon gehangen a 55 ct per minuut, wat ik ook nog eens extra moet betalen!
Eergisteren heb ik mijn toestel terugbezorgd gekregen met de mededeling dat er een software update is uitgevoerd. De mankementen zijn echter niet gemaakt! Er zit een brief bij dat indien er nog mankementen zijn dat je dan een mail moet sturen naar een mailadres van dynafix, tot 3 keer toe gedaan, maar het mailadres blijkt niet te kloppen! Dus naar Dynafix gebeld die me vertellen dat ik weer naar safe en sure moet bellen. Dus weer 18 min aan de telefoon gehangen en zo komen hem vandaaag tussen 9 en 1 ophalen, maar daar zou ik wel weer 7,50 voor moeten betalen, terwijl ze de vorige keer ook niet op tijd zijn geweest. Uiteindelijk zou ik deze volgens hen niet hoeven te betalen. Ik zou nog een bevestiging krijgen van het oppikken van mijn toestel, maar tot op heden nog niet gehad. Ook is het nu bijna 11 uur en ik vrees het ergste...
Wat kan ik doen om stappen tegen hen te ondernemen? Rechtsbijstand?
Re: Conner & davis Safe en Sure verzekering, ellende
Geplaatst: 17 jul 2011 15:16
door r.schoenmaker
wat een boeven daar.
Ook ik heb ongeveer een jaar geleden een telefoonverzekering genomen op aanraden van de bel companie.
Mijn telefoon was bij het overrennen van de weg uit mijn trainingsbroek gevallen en onder een aantal auto's terecht gekomen.
Telefoon helemaal total los.
dus ik naar de bel companie en de schade daar gemeldvia internet.
eerst een melding dat het toestel met dit i-mei nummer niet verzekerd was nog een keer geprobeert nu wel verzekert (waarschijnlijk nummertje verkeerd getoetst).
Dus toestel verzekerd.
Nou komt tie. Volgende dag brief in de bus met de mededeling dat dat het verzekerde object niet dezelfde was als de gemelde telefoon (ander i-mei nummer).
Ik dacht hoe kan dat nou ,dit is toch echt de telefoon die ik bij hun gekocht heb.
Op eens bedacht ik me dat ik een half jaar geleden de telefoon al een keer door conner davis heb laten repareren en ze er waarschijnlijk een andere printplaat hebben ingezet en de telefooner nu een ander i-mei nummer heeft.
ik dit gemeld bij de belcompanie en die vroegen mij of ik de bon van die reparatie nog had.
niet dus die kon ik natuurlijk nergens meer vinden.
Dan kunt u geen aansprak doen op die verzekering werd mij toen gemeld door de belcompanie.
Ik ga nu woensdag weer even lang bij de bel companie om verder over deze kwestie te onderhandelen.
ze zijn nog niet klaaar met mij........!!!!!
word vervolgd.