Pagina 1 van 1

Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 07 jan 2009 23:40
door robert195
Leuk zo'n forum, gelukkig kunnen de leden elkaar wel helpen alleen Tros Radar doet er verder niets mee............. ?

Ik heb enige tijd geleden een 2-tal e-mailtjes naar Tros Radar gezonden mbt internetwinkels/oplichters met name om hier eens een televisie item van te maken, je krijgt op de e-mail niet eens een reactie !!

Ik denk niet met opzet maar......... als panel voor consumenten is het volgens mij belangrijk om mensen te behoeden voor het betalen aan een internet winkel en de producten nooit te ontvangen of om after sales te verlenen.
De informatie wordt aangedragen op dit forum van trosradar, het staat er vol mee !!

gr.

Robert :idea:

Re: Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 07 jan 2009 23:57
door Big-V
Ieder oplichtingsgeval is er natuurlijk één te veel; en alles moet in het werk worden gesteld om herhaling te voorkomen.
Ik neem echter aan dat je begrijpt dat Tros Radar meer dan alleen jouw mails ontvangt. Waarschijnlijk krijgen ze honderden mails per maand en worden de meest voorkomende klachten er uit gepikt.
Toch begrijp ik ook wel dat alleen al een automatisch gegenereerde mail prettig was geweest om te ontvangen.
Hopelijk wordt er in de toekomst nog wat met je mail gedaan. Anders kun je ook nog aangifte bij de politie overwegen.

Re: Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 08 jan 2009 10:05
door Kritiekje
Met steeds meer internet aankopen wordt het probleem ook groter. Belang van goede regels en dan ook maar weer toezicht dat die worden toegepast, met een behoorlijke klachteninstantie.

Tros Radar loopt ook zelf het forum na op geschikte onderwerpen voor de programma's.

Er zijn een paar consumentenforums waar je goed kan worden geholpen met je klachten. Zo kan je vaak aangifte bij de politie voorkomen.

Re: Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 08 jan 2009 19:24
door D1RK
Advies;

1 Kijk of hier op Radar of bij Kassa onder zoeken de naam van de webwinkel te vinden is.... dan is het meestal fout.

2 Kijk of de site al enige tijd bestaat of nieuw is.

3 Bankrekening nummer, via deze zie je oplichters die telkens nieuwe winkels starten snel terug.
Alles word aangepast behalve dit, en zo vallen ze door de mand.
Ik heb banken gevraagd en enkele kunnen daarom nergens meer een rekening openen wegens zwarte lijst!

4 De redactie van Radar krijgt zoveel ellende dat dit onbetaalbaar zou worden, daarom doen enige ervaren consumenten dit voor jou op dit forum!

Re: Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 12 jan 2009 18:59
door MLF
Ik heb enige tijd geleden een 2-tal e-mailtjes naar Tros Radar gezonden mbt internetwinkels/oplichters met name om hier eens een televisie item van te maken, je krijgt op de e-mail niet eens een reactie !!
u heeft een mail ontvangen met de mededeling dat niet iedereen persoonlijk behandeld kan worden.

Re: Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 13 jan 2009 12:54
door robert195
Nee, als programma voor informatie aan consumenten moet je vooral geen landelijke aandacht geven aan internetwinkels op televisie !!

Te lezen is op diverse forums hoe slecht mensen behandeld worden door deze internetwinkels, je moet consumenten hiervoor beschermen vind ik !!

Re: Klacht over Tros Radar

Geplaatst: 13 jan 2009 13:19
door Kritiekje
Ik begrijp je frustratie denk ik.

Je zou een topic kunnen maken hier per internetwinkel met precies er bij wat er aan de hand is, waar ze zitten en hoe je bent benadeeld.

De klachten kan je intussen ook zelf proberen behandeld te krijgen bij de goede consumentenforums. Dat heeft vaak wel een goed resultaat.

Tros heeft maar een half uur zendtijd per week voor alle zaken, dus ze moeten in die 52 halve uren wel afwisselend zijn. Er zijn zo ongelooflijk veel andere zaken die ook aandacht vergen. Zelfs als ze iedere avond drie uur zouden uitzenden kunnen ze nog niet alles behandelen.

Er zijn andere omroepen die speciaal aan internetoplichting een wekelijks programma gaan wijden, ik meen vanaf maart. Misschien kan je daar ook terecht met je klachten.
Het is belangrijk, zeker met de toenemende internetaankopen.
De winkel kan fout zijn, de vervoerder van je pakjes, een goede klachtenregeling kan ontbreken, retouren, enz.

Er zijn toch al regelingen waar webwinkels aan moeten voldoen? Of zijn die nog altijd vrijwillig?