LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
Loeke de Loden Leeuw
Berichten: 17
Lid geworden op: 16 nov 2008 21:03

Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Loeke de Loden Leeuw »

Inmiddels weet iedereen dat Windows Vista niet aan de verwachtingen van de consument voldeed.

Microsoft komt daarom in 2009 met een ander product: Windows 7. Er circuleren al evaluatieversies van Windows 7 op het internet.

Echter, Windows 7 is gewoon een versie van Windows Vista, met iets andere kleurtjes en iets andere knopjes. De kernel is het grotendeels zelfde, en dat geldt ook voor de fundamentele problemen van dit systeem. Omdat Vista een slechte naam had, komt er nu een versie uit zonder naam maar met een nummer. Maar het is gewoon een soort van Windows Vista.

Trap er dus niet in mensen! Laat Microsoft de levensduur van XP maar verlengen!

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Moppentappers »

Als het zgn. likje verf voordelen voor mij bied zie ik niet in waarom ik die niet zou gebruiken.
Feit is, dat windows 7 lichter is dan vista. Ook die ribbons zie ik wil zitten, bij office reuze handig. Ook instant on is natuurlijk alles behalve onprettig.

LeoZ
Berichten: 322
Lid geworden op: 02 okt 2008 20:30

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door LeoZ »

Het is te hopen dat Windows 7 (codenaam, de uiteindelijke naam zal anders zijn) wat lichter is dan Vista, al zal er zeker weer problemen zijn met drivers van oudere hardware, met name printers!

Windows 7 komt niet voor 2010 uit, zeker niet dit jaar!

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door jor »

Zo zeker is dat helemaal niet.

http://tweakers.net/nieuws/57693/ballme ... l#reacties
http://www.computable.nl/artikel/ict_to ... kbaar.html

Windows 7 zal dus einde 2009 begin 2010 op de markt komen en is een stuk lichter dan Vista. Het driver-probleem zal zich niet herhalen omdat alles wat met Vista draait dat ook met Windows 7 goed werkt.Intussen is Windows Vista volwassen en dus een beste basis voor Windows 7.Al die huilverhalen over Vista zijn dezelfde als de huilverhalen in 2001 over XP,dezelfde argumenten/hetzelfde gezeur.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Inmiddels weet iedereen dat Windows Vista niet aan de verwachtingen van de consument voldeed.


Een opmerking:

Als Windows uitkomt, dan kunnen er nog kinderziektes inzitten.
Wil je niet met die kinderziektes geconfronteerd worden, wacht dan een jaartje met de aanschaf van die nieuwe windows.

Het is echt een fabeltje dat als er een nieuwe Windows uitkomt dat er dan geen kinderziektes in kunnen zitten en dat Windows dan compleet "af" is.
Tegen alle advies en informatie van de computerkenners in, hadden de consumenten bij de lancering van Windows Vista veel te hoge verwachtingen en zeker dat er nog kinderziektes inzaten, terwijl de consumenten verwachten dat Windows helemaal "af" was.

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door nanda80 »

Windows zal de levensduur van XP niet verlengen. Dit is al bij software bedrijven bekend gemaakt. Wat ik goed heb begrepen is dat XP tot halverwege 2009 zal worden geupdate en dan is het einde verhaal.

Software bedrijven moeten namelijk aanpassen naar de Windows en daardoor hebben ze eerder deze informatie dan de consumenten.

Pim-rtdm
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 11:51

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Pim-rtdm »

Microsoft heeft aangegeven dat ze XP nog zullen verkopen tot april 2009.

Maar de ondersteuning van XP loopt nog door tot april 2014. Dus tot die tijd krijg je via Windows Update gewoon je veiligheidsupdates.
Zie ook de pagina van MS zelf: http://www.microsoft.com/windows/windows-xp/future.aspx

nanda80
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 dec 2008 16:33

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door nanda80 »

dat is wat ik bedoelde. Sorry ik gebruikte verkeerde omschrijving. Blijkbaar ben ik nog niet wakker!

jokesk
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:30

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door jokesk »

Zou toch mooi zijn als het nieuwe windows over mijn Vista heen geprogrammeerd zou kunnen worden.
:idea:

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Ik kan je vertellen dat Windows 7 zeker niet alleen Vista met een likje verf is hoor...
Als je zou stellen dat Windows 7 is zoals Vista had moeten zijn, ja, dan heb je gelijk...

Ik heb hier zowel de laatste beta van de 32-bit als ook van de 64-bit versie van Windows 7 draaien en ik moet zeggen dat het hele goed bevalt.

Het is heel snel, sneller met installeren, met openen van programma's en met openen van mappen, ja ik durf zelfs te beweren dat het veel sneller is dan Windows XP.

Even een opmerking voor BBCS, het is onzin om een jaar te wachten vanwege kinderziektes, zeker bij Windows 7.
Daar Windows 7 eigenlijk een herziene versie is van Vista, zijn de meeste 'kinderziektes' (als je zo al mag noemen) en uit gehaald.

Uiteraard zijn er altijd nog zaken die voor verbetering vatbaar zijn, maar dat is tot op de dag van vandaag ook nog steeds het geval bij Windows XP.
XP heeft na al die jaren nog steeds problemen en is vele malen minder stabiel en veilig dan zelfs Vista.
Als je wilt wachten totdat alle problemen (in welk OS dan ook) zijn opgelost, dan zal je nimmer aan een pc kunnen beginnen.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door BBCS »

Even een opmerking voor BBCS, het is onzin om een jaar te wachten vanwege kinderziektes, zeker bij Windows 7.
Ik heb het dan ook over een besturingsysteem die vanaf de grond af aan opnieuw opgebouwd is.

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Eerde »

Al die huilverhalen over Vista zijn dezelfde als de huilverhalen in 2001 over XP,dezelfde argumenten/hetzelfde gezeur.
Mwah, het ligt toch iets anders ... meer dan 30% van de gebruikers die bij een nieuwe PC Vi$ta kregen heeft gedowngrade terug naar XP !
M$ heeft de XP houdbaarheidsdatum al moeten verlengen. Vi$ta werkt niet op de zeer populaire Eee-achtigen (zelf prefereer ik de Acer One).

Daarbij zijn niet alle reviews positief: If you love Windows XP, you’ll hate Windows 7
http://blogs.zdnet.com/Bott/?p=630

Eerde
Berichten: 76
Lid geworden op: 07 sep 2007 15:08

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Eerde »

Upgraden naar GNU/Linux bijvoorbeeld (K)Ubuntu 8.10 of openSUSE 11.1 is ook de komende jaren geheel voor de gratis ;)

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door djmaze »

Ik gebruik sinds twee weken Fedora 10 en ik moet zeggen, na wat tweaken is het zo enorm veel krachtiger dan elke Windows versie dat ik voorlopig niets meer betaal voor een besturingssysteem.

Ik kan ook Windows tweaken maar om nou ook nog eens veel geld uit te geven aan additionele software die voor 50% doet wat mijn GNU/Linux voor 100% doet deed Windows de das om. Hier kan je Microsoft ook niet overal de schuld aan geven.

Neemt niet weg dat ik Windows 7 ook uit probeer zodra ik er één heb bemachtigd!

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door D1RK »

Ik test als ervaren Linux gebruiker de legale Beta versie en dit zou wel eens de oplossing kunnen worden voor de vele illegale XP gebruikers.

Tot nu toe werkte alles, ook de oude XP printers en zelfs een de scanner en printer gemaakt voor Win 95- 98 en ME.

Dus ik was tevreden maar nu snel weer terug naar Linux, maar ik kan tenminste weer zonder illegale software alle site's met windows noodzakelijk weer bezoeken.

hahaf
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2009 19:38

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door hahaf »

Volgens onderstaande site overweeg Microsoft de update gratis te verstrekken http://www.telegraph.co.uk/scienceandte ... -Show.html

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door Henri42 »

wat een onzin, iedereen die ik spreek is dik tevreden over Vista

gerardk
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:43

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gerardk »

Heel eenvoudig gezegd als je een kozijn met houtrot zonder wat aan de houtrot te doen simpel overschilderd dan bilijft het een rot kozijn zo is het dus met Wondows 7 ook

gerardk
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2006 00:43

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door gerardk »

Iedereen die ik spreek- ik ben nu bijna 50 jaar werkzaam in de ict waaronder bij de grootste internet leverancier van Nederland - heeft ernstige tor zeer ernstige problemen met vista dat kan niet toevallig zijn

thvk
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 nov 2005 18:07

Re: Windows 7 = Windows Vista met een likje verf!

Ongelezen bericht door thvk »

Heel eenvoudig gezegd als je een kozijn met houtrot zonder wat aan de houtrot te doen simpel overschilderd dan bilijft het een rot kozijn zo is het dus met Wondows 7 ook
Wel erg simplistisch hoor, je weet niet waar je het over hebt en wat er allemaal veranderd is in Windows 7 en hebt nu al je 'mening' klaar....
Iedereen die ik spreek- ik ben nu bijna 50 jaar werkzaam in de ict waaronder bij de grootste internet leverancier van Nederland - heeft ernstige tor zeer ernstige problemen met vista dat kan niet toevallig zijn
Nou, dat spreek ik als pc-bouwer/verkoper ten stelligste tegen. Alle pc's die met Vista geleverd worden en ook voldoen aan de eisen die Vista stelt, hebben zeer tevreden gebruikers.
Van alle 100-en pc's die ik met Vista heb geleverd, is er nog maar 1 klant teruggekomen die niet tevreden was en dat was dan alleen nog maar omdat zijn favoriete spelbesturing voor FS-X niet werkte onder Vista.

Verder kan ik je nog mededelen dat ik wekelijks vele pc's met XP hier heb vanwege opstartproblemen, wazige foutmeldingen en andere problemen waardoor XP opnieuw er op gezet moet worden en dat kom ik bij Vista nagenoeg niet tegen.

De enige mensen die nu nog klagen over Vista, zijn de mensen die boos zijn op Microsoft omdat bijvoorbeeld HP geen drivers meer maakt voor hun 15 jaar oude printer of mensen die 2 jaren geleden de klok hebben horen luiden over hoe slecht Vista toen was en nu nog steeds in dat verhaal geloven.
Vista had inderdaad wat problemen, maar die zijn na SP1 voor het grootste deel verwijderd en nu is het gewoon het beste OS totnogtoe van Microsoft, maar je moet het niet op een pc van 6 jaar oud willen gebruiken.....

Gesloten