LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
aknoppert
Berichten: 42
Lid geworden op: 12 jan 2009 21:17

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door aknoppert »

Oh oke, ik heb haar afgelopen maandag aan de telefoon gehad.
Nog veel sterkte verder.

Diana-1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Diana-1 »

aknoppert

Dank je! En ik hoop dat het NOP hier een les uit leert, hoe het niet moet!

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

@Diana en ook vele anderen

Ik vind het wel heel erg voor vervelend en sneu dat je papegaai is overleden en dat je niet op de hoogte was gehouden

Misschien dat NOP de regeltjes aanpast dankzij Radar in ieder geval op dat punt

En ik vind dat Radar de ziekenhuizen die slecht funktioneren maar aan de kaak moet stellen vooral de bazen van een ziekenhuis

visstickII
Berichten: 22
Lid geworden op: 18 jan 2009 15:57

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door visstickII »

Frans,

ook mij heb je per mail bestookt met vervelende opmerkingen; dat moet je niet meer doen. Daar is niemand van gediend zoals inmiddels wel duidelijk is.

Het lijkt erop dat de NOP de schade wil beperken door de mensen van wie de vogel al lang is overleden, verspreid terug te bellen, als ze dit doen in een tijdsbestek van weken of maanden, dan lijkt het allemaal minder erg.

Anders gezegd: Iedereen die gebeld heeft over het welzijn van zijn/haar vogel, daarvan weet men wat er mee aan de hand is. Daar kan men binnen 24 uur over terugbellen, dat hoeft geen weken te duren.

Over de alexanderparkiet: weet je wel zeker dat het je eigen vogel is?
mager en gekortwiekt; ik zou het in twijfel trekken of het wel je degelijk Japie is?

gr.

VS

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

daar gaan ze weer uit de lucht geplukt het zal het nop ook maar goed
gaan he jongens.

Luister of je nu dit of dat braakt ga uw gang ,mensen zijn echt niet achterlijk en prikken zo door jullie heen en als jullie denken dat uit de lucht geplukte verhaaltjes nu duidelijkheid scheppen.

Nou dan zou ik zeggen

Keep on dreaming!!!!!!

Wij houden ons liever met postitieve zaken bezig voor het NOP


Wij dragen het park met zijn vele dieren een warm hard toe.

Zo is het en daar kan toch niemand een spelt tussenkrijgen en dat is maar goed ook roepen onze dieren uit.

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Wij dragen het park met zijn vele dieren een warm hard toe.

Zo is het en daar kan toch niemand een spelt tussenkrijgen en dat is maar goed ook roepen onze dieren uit.
Totaal mee eens

sorg
Berichten: 9
Lid geworden op: 06 nov 2008 17:48

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door sorg »

Joh, Dit topic is momenteel wel echt alleen nog maar ontaard in modder gooien en elkaar het nodige verwensen. Echt ergens over gaat het inmiddels echt niet meer en zinnige discussies worden evenmin gehouden. (maar wel goed voor de "page-count" zullen we maar zeggen van 117 he?) Tja na zoveel over en weer berichten is het meeste er ook wel van gezegd. Als admin op een ander forum had ik de boel al lang gesloten, maar dat tros radar dat niet wil/kan doen begrijp ik ook.

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Ja laten we het topic niet ontaarde in een vuilnisbelt.

Iets heel anders zoals we in het topic hebben kunnen vernemen zijn
er diverse vogels terug gehaald.

Weer die stress voor die arme dieren en of het hierbij ophoudt?
Wij weten wel beter.

Terug op hun oude stek geeft weer dezelfde problemen krijsen plukken reden om het dier weg te doen.
ja U leest het goed weg te doen alsof het een oude fiets is.

Ik weet ook dat er duizenden mensen zijn die hun vogel bij het NOP onder brachten met zeer gegronde reden juist deze mensen dragen
het NOP nog steeds een warm hart toe dat blijkt ook door de extra
donaties die we reeds mochten ontvangen.

Mensen ten eerste is het zo een papegaai is geen huiskamer vogel.

Vroeg of laat gaat het fout wij kennen al zoveel praktijk voorbeelden
van papegaaien die in de herplaats programma s zitten en op het einde
van de rit is NOP weer aan de beurt.

Daarom is het goed dat het NOP er is en daar wij altijd een heel open stichting zijn geweest maar soms onze creativieteit verkeerd gebruiken
wil niet zeggen dat RADAR met kornuiten het recht heeft ons zo door de modder te trekken.

Niemand is hier mee gebaat niet onze dieren en niet onze mensen.

Daarom houdt dit Topic schoon en houdt Het NOP hoog in het vaandel
dit verdienen onze mensen en dieren en uitzonderingen zijn er altijd
en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt .

esli 99
Berichten: 20
Lid geworden op: 15 jan 2009 14:03

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door esli 99 »

Wij zijn vanmiddag naar NOP geweest.

We hebben allen weer goede dingen gezien, niets raars alleen misschien het stille personeel wat heel goed te begrijpen is.

Mijn dochtertjes hebben hun donatie afgegeven. Hier nog steeds alles voor NOP. Graag willen wij zien dat dit park zijn werk voort kan zetten en alle beetjes helpen.

Ook nog even een goed woordje van ons voor alle medewerkers/vrijwilligers

Laat je niet beinvloeden door alle negatieven verhalen, er zijn nog genoeg mensen die NOP een warm hart toedragen. petje af voor deze mensen !!

ik dacht laat dit even weten zodat jullie weten dat wij door alle toedoen van de media NOP blijven steunen

harold1
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jan 2009 22:09

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door harold1 »

Esli 99 Gelukkig. Ik hoop dat er (veel) meer mensen hier een voorbeeld aan nemen.

het NOP heeft juist nu deze steun nodig.

Bedankt
Harold :D

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

Daarom houdt dit Topic schoon en houdt Het NOP hoog in het vaandel
dit verdienen onze mensen en dieren en uitzonderingen zijn er altijd
en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt ????.


NOP zal eerst puin moeten ruimen, procedures moeten wijzigen, alle betrokkenen eerlijk en op tijd berichten en niet proberen zaakjes onder de mat te vegen.

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Of je nu voor of tegen het NOP bent,waar het uiteindelijk om gaat is het welzijn van de vogels die nu bij het NOP zitten.Geef de mensen die bij het NOP werken de kans om de fouten die er gemaakt zijn te herstellen.Niemand verwacht dat jullie dode vogels tot leven kunnen wekken,maar wel dat jullie al het nodige doen voor het welzijn van de vogels die aan jullie zijn toevertrouwd!Niets meer,niets minder!De afgelopen dagen lees ik op dit forum niets anders,dan dat iedereen de ander de schuld geeft van wat er 'wel of niet' is gebeurd bij het NOP.En intussen veranderd er niets voor de vogels die daar zitten! :evil: Ik dacht op dit forum te maken te hebben met vogelliefhebbers!

Frans en Nanke Verbunt
Berichten: 150
Lid geworden op: 12 jan 2009 16:18

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Frans en Nanke Verbunt »

Henri 42

allereerst hebben wij geen matten wel chloorbakken maar als je daar wat onderschuift wordt het een zooitje.

Maar nu even serieus hoe wil je nu mensen inlichten die niet willen weten
dan hun vogel ter overlijden is gekomen.

Dus daar niet over ingelicht wilde worden.

De procedure wijzigen en die wens zo maar negeren lijkt mij ook wel
erg chockerend.

Het bewijs hiervoor is duidelijk zichtbaar na het programma van Radar.

Patrick en Sevda
Berichten: 124
Lid geworden op: 12 jan 2009 23:20

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Patrick en Sevda »

@ SHARKFORCE
.En intussen veranderd er niets voor de vogels die daar zitten! Ik dacht op dit forum te maken te hebben met vogelliefhebbers!
Er zijn intussen wel degelijk dingen veranderd !!!! EN als dit forum voor vogelliefhebbers is wat doe jij dan hier, weer vuurtje stoken ? Als je bij de NOP langsgaat zie je dat er positieve veranderingen hebben plaatsgevonden, oké er zijn foutjes gemaakt administratief, maar deze zijn inmiddels hersteld. Ook de NOP kan de tijd niet terugdraaien.

@ henri42

Waarom loop jij eigenlijk op elk forum te katten? Er is geen onderwerp bij Radar geweest of jij hebt wel iets te melden, hoe kunnen wij jou nou serieus nemen?

@ allemaal

Negeer dit typetje alsjeblieft, hij haalt het bloed onder je nagels vandaan en verzint alleen maar dingen om ons nog meer op stang te jagen.

Steun de NOP en daarmee steun je de vele honderden andere vogels op het schitterende opvangpark in Oerle.

Diana-1
Berichten: 13
Lid geworden op: 12 jan 2009 22:21

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Diana-1 »

Beste Frans,

N.a.v. je reactie op Henri 42, het volgende. Ons is in 2004 (toen wij onze ara brachten) te kennen gegeven dat wij NIET van overlijden op de hoogte gesteld zouden worden, maar dat wij zelf moesten bellen hoe het met hem ging. Begrijpelijk. Wij hebben zeer regelmatig gebeld en telkens werd ons verteld dat alles prima was,.... tot aan vandaag. Nu pas kregen wij te horen dat onze ara al in december 2004 is gestorven. Ik weet dat Radar zeer eenzijdig bezig is geweest en geloof nog steeds niet alle verhalen omdat wij zelf ook regelmatig in Veldhoven zijn geweest. (schone hokken, voldoende eten en water en hardwerkende vrijwilligers)
Maar niemand kan ontkennen dat het voorliegen een foutje is. Wie heeft hier opdracht toegegeven om dit te doen? Had het NOP bij een volgend keer bellen, zonder dat Rader aandacht aan het NOP besteedde, eerlijk verteld dat hij is overleden? Ik betwijfel het.
Ondanks al het goede werk dat de vrijwilligers doen, zitten wij nu met een hele nare ervaring en zijn intens verdrietig.

M.vr. groet,

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door Henri42 »

@ henri42

Waarom loop jij eigenlijk op elk forum te katten? Er is geen onderwerp bij Radar geweest of jij hebt wel iets te melden, hoe kunnen wij jou nou serieus nemen?

@ allemaal

Negeer dit typetje alsjeblieft, hij haalt het bloed onder je nagels vandaan en verzint alleen maar dingen om ons nog meer op stang te jagen
.


Mijn uitgangspunt is zeker niet om (ons ?) de zaak op stang te jagen, bij deze houd ik mijn mond verder maar blijf wel de NOP zaak critisch volgen. Jammer dat woord en wederwoord niet kan bij de NOP vrienden

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Wij zijn vanmiddag naar NOP geweest.

We hebben allen weer goede dingen gezien, niets raars alleen misschien het stille personeel wat heel goed te begrijpen is.

Mijn dochtertjes hebben hun donatie afgegeven. Hier nog steeds alles voor NOP. Graag willen wij zien dat dit park zijn werk voort kan zetten en alle beetjes helpen.

Ook nog even een goed woordje van ons voor alle medewerkers/vrijwilligers

Laat je niet beinvloeden door alle negatieven verhalen, er zijn nog genoeg mensen die NOP een warm hart toedragen. petje af voor deze mensen !!

ik dacht laat dit even weten zodat jullie weten dat wij door alle toedoen van de media NOP blijven steunen
Ik ben helemaal met jou eens
En ik vind het jammer dat Oerle verweg ligt bij dichtsbijzijnde bushalte als je helaas alleen gebruik moet maken van het openbaar vervoer

PeCe
Berichten: 23
Lid geworden op: 10 jan 2009 18:02

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door PeCe »

YvetteV schreef:En ik vind het jammer dat Oerle verweg ligt bij dichtsbijzijnde bushalte als je helaas alleen gebruik moet maken van het openbaar vervoer
Yvette, ik ben ook van openbaar vervoer afhankelijk. Maar ben erachter gekomen dat het vanaf station Eindhoven een half uur fietsen is. Geef toe niet langzaam, maar het is goed te doen. Zo hoef je dat stuk niet te wandelen en je bent niet van de bustijden afhankelijk. Alle keren dat ik op eigen gelegenheid erheen ga kies is voor trein naar Eindhoven, vanaf daar fietsen. Bevalt mij best, zodanig dat ik er meerdere keren per jaar heen ga.

SHARKFORCE
Berichten: 15
Lid geworden op: 10 feb 2008 15:36

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door SHARKFORCE »

Patrick en Sevda,willen jullie stoppen met deze valse verontwaardiging?Ik heb het over het welzijn van de vogels.En ik laat me bovendien niet verlagen naar het niveau waar jullie blijkbaar op zitten!Ik ben wel degelijk een vogelliefhebber,één die zijn ego niet boven het welzijn van zijn vogels stelt!Kan dat ook van jullie gezegd worden?

YvetteV
Berichten: 102
Lid geworden op: 14 jan 2009 00:10

Re: Nederlands Opvangcentrum voor Papegaaien

Ongelezen bericht door YvetteV »

Yvette, ik ben ook van openbaar vervoer afhankelijk. Maar ben erachter gekomen dat het vanaf station Eindhoven een half uur fietsen is. Geef toe niet langzaam, maar het is goed te doen. Zo hoef je dat stuk niet te wandelen en je bent niet van de bustijden afhankelijk. Alle keren dat ik op eigen gelegenheid erheen ga kies is voor trein naar Eindhoven, vanaf daar fietsen. Bevalt mij best, zodanig dat ik er meerdere keren per jaar heen ga.
Heel erg bedankt

Gesloten