Pagina 1 van 1

Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 09 jan 2009 13:09
door adrievanzutphen
Citroen financieringsactie op C4 Picasso: 3 jaar max. 12.500 euro lenen tegen nul procent rente. Bij citroen-dealer Driessen in Eindhoven wordt mij echter door een verkoper medegedeeld dat dit wel een negatieve invloed heeft op de inruilwaarde van mijn auto oftewel de inruilwaarde bij het aangaan van de financiering wordt lager. Met andere woorden betaal je dus wel (indirect) rente over de lening. Of deze slinkse werkwijze ook van toepassing is bij andere dealers is mij onbekend.

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 09 jan 2009 13:38
door Mallemalle
kortom, je wordt weer eens genaaid waar je bij staat

wanneer beseffen mensen nu eens dat ook autodealers sinterklaas niet zijn

elke actie heeft gegarandeerd voordelen voor het bedrijd dat de actie start,wat denk jij dan, dat ze hun eigen brood gaan weggeven?

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 09 jan 2009 20:05
door D1RK
Ga eens bij meerdere dealers kijken en je kreeg meer voordeel!

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 10 jan 2009 09:24
door herzon
Ruil je hem toch ergens anders in?

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 10 jan 2009 09:46
door sjoegel
Wat dacht U dan? Ja die dealer bedenkt die acties om U een voordeel te bezorgen. Hetzelfde als dat de Nuon belt om uw stroomtarieven vast te zetten. Dat doen ze niet omdat U er beter van wordt, maar zijzelf. Sinterklaas bestaat niet, de kerstman bestaat niet en vele andere al dan niet zelfbenoemde hulpsinterklazen bestaan ook niet. Niemand geeft iets cadeau. De harde maar realistische waarheid.

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 10 jan 2009 10:46
door Abarth
wat een boeven die dealers....
zomaar minder geld bieden voor uw occasion.
Terwijl ze U wel 3 jaar rentevrij en lening aanbieden.
(moet je uberhaupt wel een lening afsluiten voor een auto?)

Deze kosten zullen door iemand betaald moeten worden. aangezien een dealer geen filantropische instelling is is het logisch dat u dat betaald.
U kunt ook uw auto particulier verkopen en toch het voordeel halen.
samen met een gratis vermelding bij het BKR in tiel uiteraard.

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 10 jan 2009 14:37
door seagoing racer2
Beste ,

Hier moet je gewoon enige boerenslimheid toepassen.

De financierig is het laatste gespreksonderwerp. Eerst bepreek je de korting op de nieuwprijs, de gratis accesoires en de inruilprijs van je huidige auto.

Als alles rond is zeg je dat je gebruik wilt maken van het financieringsaanbod.

Ik moet de eerste garage nog zien die dan de verkoop van de nieuwe auto in de waagschaal zet door de gemaakte afspraken te willen herzien.

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 17 jan 2009 13:10
door adrievanzutphen
Hierbij een reactie op degene die hebben gereageerd op mijn ervaring m.b.t. de Citroen-lening.

Zoals voorgesteld door D1RK en Herzon heb ik bij meerdere dealers geïnformeerd, maar met hetzelfde resultaat (lening is van negatieve invloed op de inruil). Ook al vroeg ik hierom pas nadat de offerte was opgemaakt. Hierbij werd zelfs verwezen naar een regeltje op de offerte waarin stond vermeld dat in de offerte alle acties zijn verwerkt, dus ook de leningsactie.

Abarth vraagt zich terecht af of je voor een auto wel een lening moet afsluiten. Ik zou dat normaliter ook niet doen, maar in dit geval betreft het in feite geen lening, maar een uitgestelde betaling waaraan geen extra kosten zijn verbonden. Oftewel ik zou mijn spaargeld op de bank kunnen laten staan en dit zou over een periode van drie jaar, rekening houdend met de maandelijkse betalingen, plusminus 750 euro opbrengen.

Dat de dealers geen sinterklaas zijn, wordt ook door hen beaamd. Degene die feitelijk (nep)sinterklaas speelt, is de importeur/fabriek. Deze verzint volgens mijn informatie namelijk de acties en de dealers worden ermee opgescheept oftewel het kost hen geld en het is dan ook enigszins begrijpelijk dat zij dit met de inruil proberen te verrekenen. Punt blijft natuurlijk dat je als klant hiermee wordt misleid en de dealer het aanspreekpunt is voor de klant en niet de importeur. In plaats van de klant te misleiden zouden de dealers de importeur/fabriek hierop moeten aanspreken zodat deze de actie stopzet of de actie uit eigen zak betaald zodat er wel sprake kan zijn van een echte actie/korting, afzonderlijk van de inruil.

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 17 jan 2009 21:14
door D1RK
Als deze C1 verkopers een C4 met meer winstmarge willen leveren nog paar maanden wachten.

Als je begin Maart nog steeds dealers hoorde klagen heb je meer kans dat ze uit nood toch meer inruil bieden of de nieuwe goedkoper worden.

Ook luxe duurdere modellen tegen huidige prijs is dan vaak mogelijk.
Als ze ontdekken dat ze wel het aantal maar niet de waarde van auto's halen worden ze iets makkelijker.

Zolang de C1 en C2 levertijd hebben en vlot verkopen zien ze dit nog niet.
Dus heb geduld want Uw auto zal nauwelijks in waarde dalen.

Re: Citroen-dealer Driessen Eindhoven

Geplaatst: 07 mei 2009 00:20
door autoverkoper
Als auto verkoper wil ik wel wat kwijt over de info op dit forum;

Wanneer wordt je genaaid? Als een dealer probeert geld te verdienen? Iedereen die werkt wil toch iets verdienen? Je hebt als buitenstaander geen enkel besef wat je onder aan de streep netto overhoudt aan een auto, op zich niet erg, de auto bedrijven hebben (onder druk van de importeur) dit zelf over zich afgeroepen, echter doet een gemiddeld autobedrijf niets meer of minder als de particulier die de auto wil gaan aanschaffen; proberen zijn rendement te pakken. De particulier wil een zo hoog mogelijke korting of inruil, hier is niets vies of vuil aan..... De dealer hoopt iets of meer dan iets over te houden na aftrek kosten....Kwestie van eerlijk onderhandelen.

Je wordt pas genaaid als de dealer zijn afspraken niet nakomt, een product verkoopt dat compleet afwijkt van de verwachtingen, een ondeugdelijk product levert, of een rekening maakt waarop werkzaamheden staan die niet zijn uitgevoerd, NIET als hij probeert iets te verdienen aan een auto!
Een bakker geeft zijn brood toch ook niet weg voor de kostprijs van 4 cent..... Zijn ovens en pand, gas, water, licht, rente, huur, en personeel (bijvoorbeeld voor u als werknemer) moeten toch ook betaald worden....? Wat betreft de marge; Een actie van een importeur zoals bedacht en in de markt gezet door de importeur. Jij als dealer mag hierbij fijn een eigen bijdrage betalen. Voorbeeld; Zo'n financieringsactie kost in totaal 1500 euro, en jij als dealer mag (verplicht uiteraard) bij een financiering 500 euro van je bruto marge inleveren.... Stel dat je een bruto marge hebt van 1250 euro (voor een gem. auto) heb je nog bruto 750 over, en de "klant" wil hiervan minimaal 500 korting.... Als jij de financiering (die je 1500 euro rente bespaart) niet wil, krijg je toch gewoon extra korting, simpeler kan gewoon niet|!
Wie wordt er dan genaaid..... niemand!!
Wél is het zo dat je moet kijken naar het verschil in korting en de rentewinst die je kunt pakken door dit geld zelf te ver-renten. In de praktijk blijkt dat je dus meer kunt besparen aan deze actie door rente te pakken en niet te betalen dan het verschil in de korting bij wel of niet gebruik maken van de actie. (logisch, omdat de kosten van die 1500 euro door importeur en dealer verdeeld worden) Voor de dealer; Tja, je moet ook je aantallen halen om je dealer contract te behouden, en je hoopt daardoor dat je de klant weer retour ziet voor de sporadische onderhoudsbeurtjes.... jippie.... Dus denk je als dealer, als ik het niet doe, dan doet de conculega dit wel weer, wie schrijft blijft... Ik doe de zaak tegen inkoop. De andere dealer wil er 200 euro bruto aan over houden en hij is bij de aanstaande autokoper een oplichter omdat hij 200 euro (jaja, 440 ouderwetse guldens maar liefst) minder wil geven aan korting, want wil verdienen....schandalig!/ oplichter.


Wat betreft het andere onderwerp;
Hoe langer je wacht met het aanschaffen van een auto, hij wordt niet goedkoper omdat 95 procent van de auto's niet bij de dealer op voorraad staat en dus ook nog geen enkele euro kost. De enige die er baat bij hebben om de voorraad af te bouwen zijn fabrikant en importeur, niet de dealer. Waarom zou je geld bij geven op een auto die nog niet op je balans geld staat te kosten? Hij is per slot van rekening nog niet van jou als dealer.

Resumé; Ieder bedrijf wil geld verdienen, ook uw werkgever of bedrijf!
Laten we hier nou niet roomser zijn dan de Paus. Geld verdienen is niet vies!!!!!
De grote panden staan er omdat er aan wurgcontracten met importeurs moet worden voldaan en de dealer al zo tot hun nek in financieele nood zitten dat het geen optie is te stoppen (want dan komt er helemaal geen geld meer binnen bij gelijk gebleven kosten). Volgens de cijfers maakt het gemiddelde auto bedrijf een dikke vette netto rendement van 0,37%, (cijfers 2008, begin van de crisis..) 2% netto rendement is absoluut het minst nodig om gezond te ondernemen..., wat weer tot gevolg heeft dat er diverse, ook grote autobedrijven dit jaar het loodje legt. (zoals Kroymans, omzet 1,6 miljard euro (miljard dus....) Uiteindelijk blijven er een 30% minder auto bedrijven over, die hun aantallen daardoor weer makkelijker (hoop ik althans) kunnen halen(want minder concurenten), en dus weer zullen overgaan tot minder extreme kortingen en wellicht weer gezond kunnen worden. (hoop doet leven haha)

Dit bericht is niet geschreven uit frustratie, betweterigheid of andere ongein, maar ik wil gewoon kwijt dat een normale gemiddeld nettorendement, 2%, nodig om normaal te kunnen investeren en duurzaam te kunnen ondernemen in "onze" auto branche niet mogelijk is.
Dat dit allemaal veroorzaakt is door de transparantie van het internet moeten is duidelijk en voor de consument altijd een heel groot voordeel, welke ik als autoverkoper ook gebruik bij de aanschaf van goederen. Bijna Iedereen laat zich informeren bij een bedrijf en koopt daar waar het het goedkoopst is. (bv via internet)

Ook snap ik precies dat iedereen een auto wil krijgen met het liefst geld erbij, geloof me, dit gebeurt al meer dan regelmatig, en dat veroorzaakt ook de massale faillissementen, welke nog een extreem veel grotere omvang zal komen in 2009.
Laatste tip; voor scherpe transcties Mensen, sla je slag NU !

Groeten van een oprechte autoverkoper!