Pagina 1 van 1
Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 09 jan 2009 22:54
door dlharpe
Onlangs een badkamer aangeschaft bij Bäderland Nordhorn. Het bedrijf werkt niet met onderaannemers (zegt men) en kan snel plaatsen en doet dit miniem scherper als in NL. Reden voor ons om akkoord te gaan. De praktijk is echter anders verlopen. De badkamer in een maand af is niet gelukt. Sterker nog men is nu een half jaar bezig en het is nog niet af. Het bedrijf werkt wel met onderaannemers en er wordt te weinig gecoördineerd. Hierdoor is veel mis gegaan. Verkeerde zaken leveren, beschadigde zaken leveren, weer bellen, zeggen dat het goed komt en het alsnog weer verkeerd doen. Grootste verrassing was nog de eindafrekening. De enige variabele was het aantal uren van de tegelzetters. Echter alles is herrekend en je raad het al. De badkamer bleek bijna 2x zo duur te zijn!! Ze brengen werkzaamheden in rekening die aantoonbaar niet gedaan zijn. Daarnaast zijn er uren verdubbeld, ook terwijl er aantoonbaar minder is gewerkt. Uiteindelijk vindt men zichzelf reuze attent als er nog € 1000 van de prijs afgaat. Korting heet dat. Ik heb nimmer een dergelijk iets mee gemaakt en wij zijn dan benieuwd of er meer mensen hier ervaring mee hebben?
Re: Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 13 jan 2009 14:21
door Emlichheimer
Kijk ik niet van op.
Ik had verschillende offertes in Duitsland opgevraagd voor complete levering van sanitaire objecten voor onze nieuwbouwwoning. Zij waren gewoon met hun 9200 euro(zonder montage) pakweg 3500 euro duurder dan de uiteindelijke gelukkige leverancier(met montage). Ongelooflijk.
Tja, die mooie showroom zal toch ergens van betaald moeten worden...
Kijk in Nordhorn en omgeving even iets verder, dit is ook zo met keukens.
Re: Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 14 jan 2009 09:47
door betweter
Hoe zou het komen dat een Nederlander altijd voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten en achteraf gaat lopen mauwen?
Re: Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 14 jan 2009 09:55
door Emlichheimer
aard van het beestje denk ik
Maargoed, bij Bäderland zit je zeker niet voor een dubbeltje op de eerste rang.
Re: Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 20 jan 2009 22:01
door JEven29
Mijn indruk van Bäderland is zeker niet verkeerd. Ik denk dat mensen, die de allergoedkoopste badkamer willen hebben altijd wel ergens op internet goedkoper terecht kunnen. Daar kun je voor een dubbeltje op de eerste rang.
Bäderland richt zich op het hogere marktsegment en biedt daarvoor veel service, waaronder het kunnen proberen van je toekomstige bad, jacuzzi of sauna. Dat doen ze uiteraard allemaal niet voor niks, zodat de eindprijs vast niet het allerscherpst zal zijn. Dit moet ook in Duitsland betaald worden.
Bij een fraaie Mercedes-showroom betaal je n.l. ook niet alleen voor de auto zelf. En - helaas - ook niet altijd 100% perfect afgeleverd (hoewel dat de norm vast niet zal zijn). De oplossing van een probleem is m.i. veel belangrijker. Dit even ter nuancering.
Ik ben overigens doorverwezen door vrienden, dat zijn sinds vorig jaar heel tevreden klanten van hen (daarom ben ik er ook geweest). Bij mij is de prijs van Bäderland niet hoger dan de concurrentie. Ik moet mijn keuze voor leverancier nog maken, maar dat kon Bäderland best wel eens worden (mede dankzij de probeerservice).
Re: Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 14 feb 2009 11:50
door EvaG
Ook wij hebben erg slechte ervaringen. Probleem bij Baderland nordhorn is dat ze zeggen niet met onderaannemers te werken, maar dit wel doen. Is niet erg want hun regelen alles. Maar dat is dus het probleem, als de klus binnen is coordineert men niks meer! Gaan veel dingen mis en omdat ze weigeren met een vaste aanneemsom te werken is die rekening inderdaad voor jou! Ze maken zich er inderdaad erg makkelijk van af. wij hebben een aantal gebreken maar geaccepteerd, omdat de rekeing anders nog verder af zou gaan wijken van wat was afgesproken. Voor ons nooit meer een badkamer zaak die weigert met een vaste aanneemsom te werken!
Re: Bäderland Nordhorn
Geplaatst: 26 feb 2009 09:47
door GrandeCiterio2206
We waren teleurgesteld in onze Nederlandse installateur, daarom hebben we verder gekeken naar een badkamerspecialist voor de afbouw van onze badkamer. Wij zijn voor het ontwerp en de bouw ervan uitgekomen bij Bäderland in Nordhorn. Voor ons was het een complete verrassing: een uitgebreide service en gekwalificeerd personeel dat veel kennis heeft, zowel in de showroom als op de bouw. De bouw verliep probleemloos, waarbij zij zelfs fouten van de installateur hebben gecorrigeerd. Wij zijn onder de indruk en vinden dat veel andere specialisten een voorbeeld zouden moeten nemen aan hen! Ze hebben bij ons alles waar gemaakt wat ze beloofd hebben, de volgende keer gaan wij zeker weer naar Bäderland.[/quote]
---