Pagina 1 van 1
Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 10 jan 2009 13:29
door bwokkel
Service voor mijn Bauknecht-wasdroger wordt in Nederland geboden door de firma Whirlpool. Vlak voor de jaarswisseling belde ik ze op omdat mijn droger niet meer droogt (trommel draait wel rond, lampje achter de deur doet het ook etc. maar hij wordt niet warm). Mij werd afgeraden de servicemonteur te laten komen omdat “bekend was dat drogers het niet doen bij temperaturen lager dan 12-16°”(??). De droger staat inderdaad in een niet-verwarmde ruimte. Wat nu, ik zit al twee weken zonder droger en heb geen zin te wachten tot het voorjaar...
Heeft iemand ervaring op dit vlak?
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 10 jan 2009 14:52
door hharteman
Drogers hebben wel wat meer tijd nodig om te drogen met deze temperaturen in een onverwarmde ruimte, maar zou toch wel moeten werken lijkt me.
Bij mij staat een simpele droger waar het ook rond 0 graden is, maar de droger werkt wel.
Een simpele controle kun je uitvoeren of de droger wat doet.
Zet iemand bij de electrameter en kijk naar het draaiende wieltje.
Als je de droger inschakelt op warmtevraag, moet dat wieltje een aanmerkelijke versnelling laten zien.
Als het wieltje slechts lichtjes reageert, is vermoedelijk het element stuk.
Hij laat dan alleen de vraag van de motor zien.
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 10 jan 2009 15:11
door Toolboy
Lees gen type of serv nr.
Maar sluit mij bij hharteman aan .Een droger is niet afhankelijk van de omgevings temperatuur.
Vele bauknechtjes hebben problemen met de thermostaten(element).
Van een aantal zijn de thermostaten los verkrijg baar.
Kwestie van zeker weten door te meten.
Groet T
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 11 jan 2009 01:52
door resp00112469
Ook ik sluit mij volledig bij mijn vorige collega's aan. 9 Van de 10X zitten de filters verstopt en stroomt er te weinig lucht door. Daardoor wordt de verwarming te heet en gaat de temperatuur zekering er uit.
Deze hebben verschillende kleuren en iedere kleur staat voor een bepaalde temperatuur.
Deze dingen zijn vrij simpel te vervangen, wel is daar een krimptang en een paar kabelschoentjes voor nodig.
Vr. Gr. Hans.
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 11 jan 2009 17:53
door D1RK
In de gebruiksaanwijzing staat;
Filter regelmatig schoonmaken en na het betalen weet U nu waarom!
Condens drogers kunnen bij kou langer werk hebben dan slang drogers, maar kijk eerst eens of filter schoonmaken voldoende is.
De wasmachine bepaalde met de trommel de hoeveelheid slijtage dus een goede met bepaalde model trommel zal ook minder vervuiling geven.
Miele Softcare zie reclame...
Andere hebben nu ook zoiets.
Tip;
Laat Uw wasmachine een 2e keer alleen centrifugeren op hoogste toerental voor je het eruit haalde, want hoe droger er uit, hoe minder energie je nodig hebt voor deze dure stroom vretende droger!
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 11 jan 2009 18:30
door Ulbe
Jammer dat wasdrogers niet zijn voorzien van een systeem dat de klant zelf eenvoudig het gehele buizen traject ventilator verwarming kan schoonmaken, hier zit het meeste stof die voor problemen en zelfs brand kan zorgen
Vooral de Bauknecht is een droger waar veel stof door het filter schiet,
Wanneer je het filter verwijderd, zit er onder in de bak ook veel stof dat door het filter heen getrokken is, terwijl je iedere keer het filter schoonmaakt,
Bij mijn schoonouders was bij de Bauknechtdroger ook de verwarming kapot en deze is gerepareerd door de servicedienst van de winkel waar deze destijds gekocht was,
Hier bleek dat stekkertjes kapot waren gegaan, en nog wat kleine dingetjes,
Het is geen topmerk, maar 1x in het jaar het apparaat uitelkaar halen en alles schoonspuiten met perslucht, dat zou de beste optie zijn,
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 22 jan 2009 14:20
door nimmie
2 en een half jaar geleden hebben wij deze droger gekocht. (Dit is inmiddels onze 2de Whirlpool droger). Helaas ging hij afgelopen november kapot. Hij draaiden wel maar het wasgoed werd niet meer droog, het bleef geheel nat. Een goede vriend wilde wel ff kijken of hij kon ontdekken wat er aan de hand was. Al snel kwam hij er achter dat achter op de machine de thermostaat niet werkte. Dit omdat de aansluiting naar de thermostaat volledig vergaan was. Er zitten hier 2 startertjes (zo noem ik ze) die daardoor niet meer werkte en de thermostaat niet meer konden aansturen.
Meteen daarop een mail naar Whirlpool met de vraag om een monteur die kosteloos zou komen voorrijden aangezien dit wel erg raar is na deze korte tijd. Wij hebben aangegeven om het benodigde materiaal wat nodig is om hem weer te laten draaien wel te betalen om het zo in den minne te schikken.
Naar aanleiding hiervan kregen wij een afwijzende mail waarin ons duidelijk werd gemaakt dat ze best willen komen maar de kosten van de monteur gewoon betaald moeten worden.
Aangezien ik wist wat ik nodig had ben ik maar eens bij de Handyman gaan kijken of ik het onderdeel daar kon bestellen.
Voorbereid op een ingewikkeld verhaal over de thermostaat en de "startertjes" van de machine ging ik naar binnen. Ik begin mijn betoog en leg de kapotte "startertjes" op de balie, ik ben nog niet begonnen of de goede man weet mij te vertellen dat hij het al gezien heeft????!!!!! Hij vertelt dat hij deze onderdelen altijd per 10 setjes op voorraad heeft omdat hij er wel 30 setjes per jaar van verkoopt............
Tevens hoor ik van hem dat dit in bijna alle filialen van de Handyman zo is!! Aangezien de Handyman 84 filialen heeft is een optelsom snel gemaakt, 84 x 30=2520 setjes per jaar. Ok zullen het er de helft zijn, dan hebben wij het nog steeds over 1260 setjes per jaar die bij de Handyman verkocht worden. Dan hebben we het nog niet eens over andere kanalen die dit ook nog verkopen.
Het ergste is nog dat ik voor deze kleine onderdeeltjes ook nog een 49,95 EURO moest neerleggen!!!!!!!!!!!!!!!
1260 x49,95=62.937,- EURO
Ik voel me zo vies en gebruikt en nu ik het opschrijf voel ik weer de boosheid opkomen, boeven zijn het!!!!
Het advies aan een ieder: koop nooit, maar dan ook nooit een WHIRLPOOL product.
Zo ik ben het kwijt!!
Nimmie
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 22 jan 2009 14:22
door nimmie
Deze droger is de 6 sense van Whirlpool!!
zie boven nimmie
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 22 jan 2009 17:53
door plumber
Bauknecht is het zelfde dus ook nooit kopen.
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 22 jan 2009 23:54
door Ouwe aap
Vreemd dat de consumentenbond jaar in jaar uit een Bauknecht en/of een Whirlpool het predicaat "beste koop" geeft.
Daarmee heb ik niet mijn twijfels aan jou Nimmie, maar aan de consumentenbond !
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 23 jan 2009 00:00
door hharteman
Beste koop zegt niet beste kwaliteit, en op duurzaamheid valt bijna niet te testen.
Wat dat betreft kun je die testen vaak met een korreltje zout nemen.
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 05 nov 2013 12:36
door HarrydeVries
Vandaag (5nov. 2013, 11.55u) geprobeerd een reparatieafspraak te maken voor mijn Bauknecht wasdroger TRK4850. De verwarming doet het niet.
Een online afspraak maken was niet mogelijk omdat het invulformulier blijft hangen bij de klacht.
Het is onmogelijk dit blokje in te vullen.
Vervolgens gebeld (076-5306400; fa. Whirlpool). Na een keuzemenu te hebben afgewerkt heeft men mij ruim 6 minuten in de wacht laten staan. Dit duurde mij te lang.
Vervolgens weer gebeld en via andere keuze (handelaar) wel iemand gesproken.
Inmiddels was ik 20 (!) minuten verder.
De voorrijkosten waren €170.. , zo werd mij meegedeeld.
Hierna heb ik mijn pogingen maar gestaakt.
Nooit weer een apparaat van Bauknecht!!
Re: Bauknecht-wasdroger droogt niet
Geplaatst: 05 nov 2013 14:15
door eleven
HarrydeVries schreef:Vandaag (5nov. 2013, 11.55u) geprobeerd een reparatieafspraak te maken voor mijn Bauknecht wasdroger TRK4850. De verwarming doet het niet.
Een online afspraak maken was niet mogelijk omdat het invulformulier blijft hangen bij de klacht.
Het is onmogelijk dit blokje in te vullen.
Vervolgens gebeld (076-5306400; fa. Whirlpool). Na een keuzemenu te hebben afgewerkt heeft men mij ruim 6 minuten in de wacht laten staan. Dit duurde mij te lang.
Vervolgens weer gebeld en via andere keuze (handelaar) wel iemand gesproken.
Inmiddels was ik 20 (!) minuten verder.
De voorrijkosten waren €170.. , zo werd mij meegedeeld.
Hierna heb ik mijn pogingen maar gestaakt.
Nooit weer een apparaat van Bauknecht!!
Bij de serviceafspraken van Bauknecht staat dir vermeld, en dat vind ik wel andere koek, dan je € 170.00
voorrijkosten.
Hier kost het totaal € 107,80 aan reparatie (uiteraard zonder materiaal)
Geen complexe of onzekere prijsberekening voor de reparatie aan uw apparaat Voor een reparatie aan huis houdt Bauknecht een eenvoudig voorrijd- en arbeidstarief aan. Ongeacht de benodigde tijd, of het aantal bezoeken, zal 1 totaaltarief van €107.80 berekend worden. In dit tarief zit het voorrijdtarief van €54.90 en ook de voorbereiding- , diagnose- en integrale reparatietijd. Enkel het forfait voor klein materiaal en de eventueel te vervangen onderdelen worden berekend op de totaalfactuur.