Pagina 1 van 2

Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 10 jan 2009 16:32
door typewriter
Sinds vorig jaar heb ik een HDD recorder van Sony. Mijn TV aansluiting is heel ouderwets: gewoon analoge kabelTV van Ziggo.
De Sony ben ik erg tevreden over, maar het meegeleverde GuidePlus bevalt mij minder:
- regelmatig is de informatie weg, en duurt het ineens een dag of meer voordat de programma's weer bijgewerkt worden;
- de timing is vaak onnauwkeurig en zit er 5 tot 10 minuten naast, waardoor een programma's ineens 5 minuten voor het einde stopt.
- deze week programmeerde ik een uitznding van Nat Geographic Channel maar bleek via GuidePlus notabene ZDF te zijn opgenomen!!

Kijk, ik vind het leuk als zoets wordt meegeleverd, maar dan moet het wel goed werken. Ik ben best bereid om een klein bedragje per jaar voor een goede programmaservice te betalen. Liever iets dat wat kost en altijd goed werkt dan een 'gratis' service die wat mij betreft onder de kwalificaties onbetrouwbaar en onnnauwkeurig valt.

Idee een 10, uitvoering een 3!

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 25 jan 2009 13:34
door vering
Instellingen, Instellingen, Instellingen en nog keer Instellingen.

Heb nu bijna een jaar een Sony DVD recorder met GuidePlus en analoge kabel van UPC. En helemaal geen problemen met GuidePlus. Je moet echter elk zender apart koppelen aan de GuidePlus lijst en dat is wel eventjes werk.

Bij mij stond Nickelodeon in GuidePlus op kanaal 55 en in de zenderlijst op 31. Moet je dus koppelen. En dat geldt voor alle zenders.

En verkeerde tijden? Alleen Nederland 1,2,3 en de Duitse zenders werken met PDC/VPS en de rest NIET. Dit systeem combineerd tijden en aanpassingen.

Dus waarschijnlijk is het grootste probleem : Instellingen, Instellingen, Instellingen en nog keer Instellingen.

Kijk ook maar eens op http://www.europe.guideplus.com/

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 25 jan 2009 16:00
door typewriter
Ben het voor een deel met je eens: het ZDF-probleem is inmiddels opgelost. Nat Geo moet inderdaad op het juiste kanaal staan, en dan gaat het goed.

Maar het probleem blijft dat soms de programmering helemaal afwezig is, en dat soms een programma 5 minuten te vroeg stopt. Dat heeft niks met instellingen te maken, maar gewoon met de kwaliteit van GuidePlus.

HE

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 17 feb 2009 20:58
door bstuut2009
Hallo, guideplus stuntelaars.
Ten eerste zet je zenders eerst gelijk met je tv zenders .
Dan controleer je gelijk of je zenders wel kloppen.Dus dat niet de zenders een verkeerde naam hebben.
Zet je host channel goed, meestal eurosport , dus niet eurosport 2.
Wat geregeld gebeurt bij ziggo , is dat op het etalagekanaal eurosport2 wordt uitgezonden.Er is maar een oplossing wissen dat etalage kanaal.

Guideplus blijft een programma gids en is gratis. De comm.zenders hebben er baat bij om verkeerde tijden er in te zetten.Ze eten er van, ja van reklame.

Een advies , als je hem geprogrameerd hebt druk dan op het groene knopje(schema)dan drukje pijltje naar rechts, dan kan je de eindtijd heel gemakkelijk met 10, 20 ,30 min verlengen.
Groet Ber

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 30 jan 2010 20:00
door RaboRon
Ik herken het probleem en alles is goed ingesteld en ook de firmware is up to date. Probleem blijft echter dat de klok via Eurosport zo'n kleine 5 minuten achterloopt ten opzichte van de klok op andere kanalen. Daardoor mis je het begin van een opgenomen programma. Probleem is dat Guideplus en de klok niet in 2 aparte instellingen maar op 1 instelling zitten, nl. de klok en het bijbehorende kanaal (Eurosport). Bij handmatige instelling wordt de programmagids niet goed geladen waardoor ik ook alles handmatige moet programmeren.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 30 jun 2010 23:29
door sbrugge
Hallo,

Ik kom er niet uit. Ik zie al een tijdje geen naam meer van het programma wat ik heb opgenomen. In het schema van opname zie ik wel de tijden en de zender keurig staan, maar niet wat ik opneem (de naam van het programma). Dat was in het verleden wel het geval. Het maakt het ook erg lastig om vervolgens in de lijst te zoeken van opnames. Weet iemand hoe ik die instelling weer terug krijg?

Groet,
Sandra

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 24 aug 2010 11:05
door RaboRon
Problemen zoals genoemd kunnen inderdaad deels handmatig worden omzeild.

Blijft echter het probleem dat naam en titels vaak niet meer bij de opname worden weergegeven. Wat ook achteraf handmatig is op te lossen door de titel aan te passen.

's Morgensvroeg is er, ondanks juiste hostkanaal, bij veel zenders vaak niet eens op te vragen welke films er 's avonds worden uitgezonden. Een aantal keren per dag wordt dit aangevuld en aangepast. Maar voorheen kon ik een flink aantal dagen vooruit kijken en inprogrammeren.

Feit is dus dat Guide Plus onvoldoende doet waarvoor het bedoeld is.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 10 nov 2010 09:26
door fredons
Ik heb een Sony D.V.D. recorder aangeschaft met het GuidePlus-systeem om gemakkelijk de zenders een week vooruit te selecteren. Nu kom ik tot de conclusie dat dit voor Nederland 1-2 en 3 ongeveer drie dagen van te voren mogelijk is, echter voor alle andere zenders die ik geprogrammeerd heb is dit twee dagen en daarna zijn er geen programmagegevens meer beschikbaar.
Ook wordt ik 's nachts wakker ( de recorder staat in de slaapkamer ) als deze aangaat om denk ik programmagegevens binnen te halen en dus zeer storend.
Al met al hoeft het voor mij niet meer en heb ik geprobeerd het GuidePlus- systeem te verwijderen maar zonder resultaat.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit wel voor elkaar kan krijgen, als het al mogelijk is.
Graag een reactie naar [email protected] bijvoorbaat bedankt !

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 10 nov 2012 16:24
door sandervep
Wij hebben problemen met guide plus, we hebben al een aantal jaar een sony hdd met guide plus, en hij heeft het jaren goed gedaan, maar sinds een aantal maanden kunnen we niets meer van National Geographic opnemen, in de guide staat nog wel Nat.Geo, maar als je daar iets van opneemt krijg je iets van eurosport te zien... En dat probleem hebben we nu ook met Canvas.

Graag hoor ik of meer mensen dit probleem hebben, of hoe dit op te lossen is.

Ps de site van guide plus werkt ook niet meer.

Alvast bedankt!

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 19 jan 2013 10:05
door Netje59
Hallo, ik ben overgestapt naar een andere provider van UPC naar glasvezel.
ik heb mijn Sony dvdrecorder al 5 jr en nooit geen probleem met guideplus gehad.
Maar nu heb ik mijn guidplus gereset, de dvdrecorder staat nu zeker al 24 uur aan, maar ik heb geen programmagids meer,ook de side van http://www.europe.guideplus.com is er niet meer.
Heeft iemand hier ook hetzelfde probleem?
Wel heb ik het kleine beeldje links boven in de hoek,die correspondeerd wel met de analoge zenders.
En wat ik vorige week nog heb ingeprogrammeerd neemt de recorder wel op, maar ik heb geen tv gids meer.

Graag reacties van mensen die ook dit probleem hebben.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 19 jan 2013 19:36
door mspierings
Netje59 schreef:Hallo, ik ben overgestapt naar een andere provider van UPC naar glasvezel.
ik heb mijn Sony dvdrecorder al 5 jr en nooit geen probleem met guideplus gehad.
Maar nu heb ik mijn guidplus gereset, de dvdrecorder staat nu zeker al 24 uur aan, maar ik heb geen programmagids meer,ook de side van http://www.europe.guideplus.com is er niet meer.
Heeft iemand hier ook hetzelfde probleem?
Wel heb ik het kleine beeldje links boven in de hoek,die correspondeerd wel met de analoge zenders.
En wat ik vorige week nog heb ingeprogrammeerd neemt de recorder wel op, maar ik heb geen tv gids meer.

Graag reacties van mensen die ook dit probleem hebben.
Hallo Netje59,
Welke provider heb je nu op glasvezel?
Een kennis van me heeft namelijk hetzelfde probleem met de Philips DVDR3570H / DVDR3590H HDD/DVD recorder en sinds hij is overgestapt naar een glasvezel aansluiting via OnsBrabantNet, werkt GuidePlus niet meer.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 30 jun 2014 20:40
door vering
Guide Plus+ is overgenomen door Rovi Corp (http://www.rovicorp.com/guideplus/en/) maar bestaat nog steeds en werkt op mijn Sony DVD Recorder prima.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 02 apr 2015 19:59
door n.dirkx
Sinds een paar dagen geen programmagegevens meer binnen gekregen van GuidePlus+ op mijn Philips DVDR7310H, terwijl dit jaren perfect gewerkt heeft. Hostchannel staat op Eurosport (kanaal 30 bij UPC/ZIGGO)
maar geen programmagegevens. Kan dit aan de omschakeling liggen van UPC naar ZIGGO?
Bedankt voor enige reactie.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 02 apr 2015 21:45
door audiofreak1
Er zijn momenteel meer klachten over Guideplus na de overname en wisselingen door UPC.
Oplossing onbekend???

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 03 apr 2015 11:20
door olaf79
guide plus is een antieke technologie die niet meer ondersteund wordt. Ik zou de mensen aanbevelen er geen tijd en energie in te steken. Ga gewoon mee naar de 21e eeuw en maak gebruik van de epg van je digitale tv ontvanger.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 03 apr 2015 12:52
door n.dirkx
Leuk, al je goedwerkende apparatuur kan dus weer in de vuilnisbak. Of is het ter eer en glorie van de kabelmaatschappijen die weer een duurder abbonement willen verkopen met HD recorder!
Langleve de wegwerpmaatschappij.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 04 apr 2015 09:25
door olaf79
Nivram schreef:olaf79
Bent u altijd zo vriendelijk tegenover uw medemens? Ik respecteer uw mening dus respecteer ook die van mij. En verder wil ik er niet meer met u over in discussie gaan als u dat niet erg vind.
Ik respecteer zeker je mening. Daarom zeg ik ook dat je mag gebruiken wat je wilt. Het probleem is alleen dat je iets gebruikt dat dusdanig antiek is dat het niet meer werkt. Daar is niks aan te doen. Je zult het moeten accepteren of over moeten gaan op iets moderners.
Overigens heeft het hele verhaal niks met overgang ziggo / upc te maken.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 05 apr 2015 08:19
door n.dirkx
Ik heb ook contact gehad met UPC en ook daar is het een "hot item". Het staat bij hun op de 'lijst' en ze gaan het 'uitzoeken'. Ze hebben al veel klachten gehad en in het verleden is het al meer voorgekomen dat het signaal tijdelijk weg was, maar ook weer terug kwam na verloop van tijd. Maar waarom en zonder kennisgeving vooraf wisten ze daar ook niet. De goede man was een beetje kortaf en het gesprek werd een beetje snel afgebroken.
Misschien horen we hier nog wel iets over, maar ik denk het niet. Voortaan maar manueel programmeren, zal niets anders op zitten. Jammer van de goedwerkende apparatuur die zonder het kleine signaaltje minder makkelijk is.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 05 apr 2015 19:46
door n.dirkx
Ja, ook bij mij begon het net na de werkzaamheden in de wijkverdeelkast en de overgang naar ZIGGO.
Toeval? Ik weet het niet, maar het zou kunnen.
Oké, bedankt voor de discussie en we wachten af.

Re: Matige kwaliteit GuidePlus

Geplaatst: 05 apr 2015 20:12
door wieder
olaf79 schreef:...niet om het een of ander maar van het jarenlange hogere energieverbruik van uw "prima" "glow in the dark" beeldbuis had u al makkelijk een flatscreen kunnen kopen...
HO... beeldbuizen zijn energiezuiniger dan flatscreens. Zelfs de LED-TVs kunnen daar nog een puntje aan zuigen.