Postbank neemt klanten niet serieus
Geplaatst: 13 jan 2009 09:10
Ik heb al meer dan 10 jaar een gezamenlijke betaalrekening, spaarrekening en creditcard, en daarnaast nog en een aantal verzekeringen lopen via de Postbank. Vanwege een scheiding heb ik ongeveer een jaar geleden de gezamenlijke rekening stopgezet, en een eigen betaal- en spaarrekening bij de Postbank geopend.
Half november 2008 Online vraag ik samen met mijn nieuwe partner een gezamenlijke rekening aan.
25 november 2008 De Postbank stuurt ons, om de aanvraag te verwerken, een aanmeldformulier met het verzoek dit formulier op het postkantoor in te vullen en in te leveren.
1 december 2008 De Postbank heeft voor ons een rekening nummer gereserveerd.
Ik kom hier via mijn Postbank.nl van op de hoogte, en stort alvast 300 euro. Verder gaan we op verzoek van de Postbank naar het postkantoor om het aanmeldformulier in te vullen. Daar blijkt dat de geboorte datum van mijn partner met een dag verschil op het formulier niet klopt. Volgens de baliemedewerkster kan dit niet ter plaatse worden aangepast, maar moet het hoofdkantoor een nieuw formulier opsturen. Ze verandert de geboortedatum van mijn partner op het formulier, en stuurt het vervolgens samen met een kopie van het paspoort van mijn partner op. De pinpassen krijgen we direct mee, maar deze zijn onbruikbaar totdat de aanvraag officieel verwerkt is.
9 december 2008 De Postbank stuurt ons om de aanvraag te kunnen verwerken, hetzelfde aanmeldformulier terug, met het verzoek het formulier wederom in te leveren op het postkantoor. Het formulier is onvolledig ingevuld, en er ontbreekt nog een kopie van mijn identiteitsbewijs.
Op dit verzoek gaan we wederom naar het postkantoor. We vullen het aanmeldformulier volledig in, en de baliemedewerkster stuurt het aanmeldformulier samen met een kopie van ons beide id. bewijzen wederom naar het hoofdkantoor.
17 december 2008 De Postbank stuurt ons om de aanvraag te kunnen verwerken, hetzelfde aanvraagformulier terug, met het verzoek het formulier wederom in te leveren op het postkantoor. Ditmaal zou het postkantoorwaarmerk ontbreken.
Nu weet ik zeker dat de Postbank en geen nieuwe klanten wil, en trouwe klanten niet serieus neemt. Omdat daarnaast ook mijn vertrouwen weg is, stuur ik een brief met mijn klacht naar de klantenservice en de directie van de Postbank. Naar aanleiding van mijn klacht verzoek ik de Postbank mijn aanvraag voor de gezamenlijke rekening kosteloos te annuleren, en de 300 euro terug te storten op mijn eigen rekening. Dit laatste kan ik helaas niet zelf regelen, omdat de gezamenlijke rekening nooit geactiveerd is.
31 december 2008 De Postbank stuurt een bevestiging van ontvangt van de voorgelegde klacht aan de directie. De klacht zal alleen opgepakt worden door de directie, wanneer de klantenservice de klacht onvolledig heeft afgehandeld.
De interne procedures zorgen er zo voor dat de directie onwetend blijft van de inefficiëntie en klantonvriendelijke benadering die in hun bedrijf speelt.
5 januari 2009 De klantenservice van de Postbank stuurt mij een reactie naar aanleiding van mijn klacht. De gezamenlijke girorekening zou beëindigd zijn, en het saldo overgeschreven naar mijn eigen rekening. Daarnaast excuses voor het ongemak.
5 januari 2009 dezelfde dag, en van dezelfde persoon van de klantenservice ontvang ik een brief dat mijn verzoek tot opheffen van de gezamenlijke rekening niet in behandeling kan worden genomen, omdat hiervoor de handtekening van mijn partner ontbreekt. Binnenkort zal ik hiervoor een formulier ontvangen…
Ik vertrouwde het al niet dat dit zo gemakkelijk zonder formuliertjes en stempeltjes kon. De Postbank zegt het al wel, of zou dat nu veranderen nu ze voortaan als ING door het leven gaan? Ik ben er in ieder geval klaar mee. Niet alleen door dit akkevietje. Dit was slechts een van de vele, maar wel de meest humoristische vindt u niet? Zodra deze rekening opgeheven is, zal ik ook alle andere zaken die nog via de Postbank lopen bij een echte bank onderbrengen. Hopelijk gaat dat goed…
Half november 2008 Online vraag ik samen met mijn nieuwe partner een gezamenlijke rekening aan.
25 november 2008 De Postbank stuurt ons, om de aanvraag te verwerken, een aanmeldformulier met het verzoek dit formulier op het postkantoor in te vullen en in te leveren.
1 december 2008 De Postbank heeft voor ons een rekening nummer gereserveerd.
Ik kom hier via mijn Postbank.nl van op de hoogte, en stort alvast 300 euro. Verder gaan we op verzoek van de Postbank naar het postkantoor om het aanmeldformulier in te vullen. Daar blijkt dat de geboorte datum van mijn partner met een dag verschil op het formulier niet klopt. Volgens de baliemedewerkster kan dit niet ter plaatse worden aangepast, maar moet het hoofdkantoor een nieuw formulier opsturen. Ze verandert de geboortedatum van mijn partner op het formulier, en stuurt het vervolgens samen met een kopie van het paspoort van mijn partner op. De pinpassen krijgen we direct mee, maar deze zijn onbruikbaar totdat de aanvraag officieel verwerkt is.
9 december 2008 De Postbank stuurt ons om de aanvraag te kunnen verwerken, hetzelfde aanmeldformulier terug, met het verzoek het formulier wederom in te leveren op het postkantoor. Het formulier is onvolledig ingevuld, en er ontbreekt nog een kopie van mijn identiteitsbewijs.
Op dit verzoek gaan we wederom naar het postkantoor. We vullen het aanmeldformulier volledig in, en de baliemedewerkster stuurt het aanmeldformulier samen met een kopie van ons beide id. bewijzen wederom naar het hoofdkantoor.
17 december 2008 De Postbank stuurt ons om de aanvraag te kunnen verwerken, hetzelfde aanvraagformulier terug, met het verzoek het formulier wederom in te leveren op het postkantoor. Ditmaal zou het postkantoorwaarmerk ontbreken.
Nu weet ik zeker dat de Postbank en geen nieuwe klanten wil, en trouwe klanten niet serieus neemt. Omdat daarnaast ook mijn vertrouwen weg is, stuur ik een brief met mijn klacht naar de klantenservice en de directie van de Postbank. Naar aanleiding van mijn klacht verzoek ik de Postbank mijn aanvraag voor de gezamenlijke rekening kosteloos te annuleren, en de 300 euro terug te storten op mijn eigen rekening. Dit laatste kan ik helaas niet zelf regelen, omdat de gezamenlijke rekening nooit geactiveerd is.
31 december 2008 De Postbank stuurt een bevestiging van ontvangt van de voorgelegde klacht aan de directie. De klacht zal alleen opgepakt worden door de directie, wanneer de klantenservice de klacht onvolledig heeft afgehandeld.
De interne procedures zorgen er zo voor dat de directie onwetend blijft van de inefficiëntie en klantonvriendelijke benadering die in hun bedrijf speelt.
5 januari 2009 De klantenservice van de Postbank stuurt mij een reactie naar aanleiding van mijn klacht. De gezamenlijke girorekening zou beëindigd zijn, en het saldo overgeschreven naar mijn eigen rekening. Daarnaast excuses voor het ongemak.
5 januari 2009 dezelfde dag, en van dezelfde persoon van de klantenservice ontvang ik een brief dat mijn verzoek tot opheffen van de gezamenlijke rekening niet in behandeling kan worden genomen, omdat hiervoor de handtekening van mijn partner ontbreekt. Binnenkort zal ik hiervoor een formulier ontvangen…
Ik vertrouwde het al niet dat dit zo gemakkelijk zonder formuliertjes en stempeltjes kon. De Postbank zegt het al wel, of zou dat nu veranderen nu ze voortaan als ING door het leven gaan? Ik ben er in ieder geval klaar mee. Niet alleen door dit akkevietje. Dit was slechts een van de vele, maar wel de meest humoristische vindt u niet? Zodra deze rekening opgeheven is, zal ik ook alle andere zaken die nog via de Postbank lopen bij een echte bank onderbrengen. Hopelijk gaat dat goed…