Pagina 1 van 1

KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres

Geplaatst: 13 jan 2009 14:58
door w344
Situatie: Sinds 8 jaar bij Planet, grotendeels omdat ze garandeerden bij een renewal van de DHCP lease-time hetzelfde IP-adres te blijven uitgeven. Afspraak herhaald gemaakt in 2004 (in lekentermen: gewoon keihard vast IP-adres)

Weekend 13 december is m'n IP-adres gewijzigd. Gevolg: ik kan in de (internationale!) datacenters van mijn klanten niet meer inloggen (IP valideert niet meer), back-calls van externe systemen werken niet meer, enz enz. Ik ben software-ontwikkelaar: mijn inkomen ligt gewoon 90% plat! EN DAT MAAKT ME WOEST!

KPN: Eerst "Sorry, excuses, maar we hebben dat adres aan iemand anders uitgegeven", daarna "U bent particulier. Particulier garanderen we dat niet", naast uiteraard de bekende -stupide- verzinsels van medewerkers die niet eens lijken te weten hoe ze het woord computer moeten spellen.

Zonder 1 mededeling vooraf: geen nieuwsbrief, geen mededeling op de website, niets. Op 13 december is m'n werk van 6 jaar door KPN naar de maan geholpen als ik m'n IP niet terugkrijg (of in ieder geval een dag een bridge)

Iemand dezelfde problematiek?

Re: KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres

Geplaatst: 13 jan 2009 17:06
door windglider
Voor een paar euro meer per maand heb je ook bij KPN een vast IP adres.

Als je voor je business afhankelijk bent van dit soort technieken, is het aan te bevelen om ook een business ADSL variant te nemen.

Dan moet je niet afhankelijk zijn van toezeggingen die later niet waargemaakt kunnen worden.

Wat je het best kunt doen is een klachtenformulier invullen op KPN.COM Er is grote druk binnen KPN om alles wat via die weg binnekomt correct af te handelen.
http://www.kpn.com/kpn/show/id=299515

Re: KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres

Geplaatst: 14 jan 2009 13:12
door D1RK
Wegens de opkoop van andere netwerken mogen ze IP nummers aanpassen tenzij het zakelijke contracten betreft!

Dit is een consumenten forum dus eigenlijk horen deze klachten hier niet thuis!