KPN verandert ongevraagd Planet IP-adres
Geplaatst: 13 jan 2009 14:58
Situatie: Sinds 8 jaar bij Planet, grotendeels omdat ze garandeerden bij een renewal van de DHCP lease-time hetzelfde IP-adres te blijven uitgeven. Afspraak herhaald gemaakt in 2004 (in lekentermen: gewoon keihard vast IP-adres)
Weekend 13 december is m'n IP-adres gewijzigd. Gevolg: ik kan in de (internationale!) datacenters van mijn klanten niet meer inloggen (IP valideert niet meer), back-calls van externe systemen werken niet meer, enz enz. Ik ben software-ontwikkelaar: mijn inkomen ligt gewoon 90% plat! EN DAT MAAKT ME WOEST!
KPN: Eerst "Sorry, excuses, maar we hebben dat adres aan iemand anders uitgegeven", daarna "U bent particulier. Particulier garanderen we dat niet", naast uiteraard de bekende -stupide- verzinsels van medewerkers die niet eens lijken te weten hoe ze het woord computer moeten spellen.
Zonder 1 mededeling vooraf: geen nieuwsbrief, geen mededeling op de website, niets. Op 13 december is m'n werk van 6 jaar door KPN naar de maan geholpen als ik m'n IP niet terugkrijg (of in ieder geval een dag een bridge)
Iemand dezelfde problematiek?
Weekend 13 december is m'n IP-adres gewijzigd. Gevolg: ik kan in de (internationale!) datacenters van mijn klanten niet meer inloggen (IP valideert niet meer), back-calls van externe systemen werken niet meer, enz enz. Ik ben software-ontwikkelaar: mijn inkomen ligt gewoon 90% plat! EN DAT MAAKT ME WOEST!
KPN: Eerst "Sorry, excuses, maar we hebben dat adres aan iemand anders uitgegeven", daarna "U bent particulier. Particulier garanderen we dat niet", naast uiteraard de bekende -stupide- verzinsels van medewerkers die niet eens lijken te weten hoe ze het woord computer moeten spellen.
Zonder 1 mededeling vooraf: geen nieuwsbrief, geen mededeling op de website, niets. Op 13 december is m'n werk van 6 jaar door KPN naar de maan geholpen als ik m'n IP niet terugkrijg (of in ieder geval een dag een bridge)
Iemand dezelfde problematiek?