Pagina 1 van 1

BCC geeft beschadigde producten mee

Geplaatst: 16 jan 2009 19:46
door SebSeb
Het moet mij toch van het hart dat BCC in Amstelveen zonder blikken of blozen beschadigde producten aan klanten meegeeft. Vandaag heb ik een JBL Creature II speakerset voor de PC gekocht. Toen ik thuis kwam bleek een van de speakers duidelijk al gebruikt te zijn. De verpakking was open en de kabel zat al los. Op de speaker zaten gele stippen (van een stift of zo iets). Ik begreep gelijk waarom de verkoper zo vriendelijk was. Mijn conclusie is dat hij of een andere medewerker van BCC een nieuwe speaker uit de verpakking heeft gehaald en deze lelijke er in heeft gedaan. Toen ik terugkwam deed de verkoper verdacht makkelijk en kreeg ik mijn geld terug. Mijn advies is dus: koop je iets in een normale winkel. Pak het op de balie of desnoods voor de deur eventjes uit. Het kan je een hoop tijd en ergenis besparen. Wat BCC Amstelveen betreft; van zo'n zaak hoef ik geen nieuwe meer, ik bestel hem nu via het internet. Kost een dagje extra, maar krijg ik wel een nieuwe.

Re: BCC geeft beschadigde producten mee

Geplaatst: 16 jan 2009 20:19
door Ouwe aap
Belachelijk dat je dit zo brengt. Is het niet in je opgekomen dat er misschien echt aardige mensen werken ? Dat ze je gewoon serieus nemen en terecht hun fout willen goed maken ?

En ik hoop inderdaad dat je via internet een nieuwe krijgt, Stel je voor dat je weer hetzelfde meemaakt, dan hoop ik dat je net zo makkelijk je geld terug krijgt.

Re: BCC geeft beschadigde producten mee

Geplaatst: 16 jan 2009 20:34
door SebSeb
Hele aardige mensen hoor die je een gebruikte speakerset meegeven. Echt heel aardig van ze.

Via het internet heb je 7 dagen retourrecht. Dus ik zie je punt niet.

Re: BCC geeft beschadigde producten mee

Geplaatst: 16 jan 2009 20:37
door Ouwe aap
Ik zie jou punt niet. Er werken mensen en die kunnen fouten maken. Niet leuk, maar zou kunnen. Daar hoef je niet gelijk zo'n topic voor te maken.

Stel dat ze je geld niet terug wilden geven of iets dergelijks, dan zie ik reden tot klagen.

Re: BCC geeft beschadigde producten mee

Geplaatst: 22 jan 2009 12:29
door Bright85
Komt er misschien in je op dat er ook mensen kunnen zijn
die dat soort dingen zelf omwisselen in de doos. Zonder dat een medewerker hier vanaf weet????

Het zelfde: Iets wat € 100.- kost op de schap zetten van € 45.- en daarna het vanuit daar mee pakken en zeggen dat op het kaartje € 45.- staat.

Terwijl je dan een stofzuiger hebt en op het kaartje staat overduidelijk ventilator....

Je zult het wel heel zwaar hebben elke keer als je naar een winkel gaat lijkt me...

Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten :wink:

Re: BCC geeft beschadigde producten mee

Geplaatst: 08 feb 2009 20:06
door magel725
Hele aardige mensen hoor die je een gebruikte speakerset meegeven. Echt heel aardig van ze.

Via het internet heb je 7 dagen retourrecht. Dus ik zie je punt niet.
Ik hoop dat je niet zo naief bent dat alle geretourneerde goederen worden vernietigd omdat de klant ze niet leuk vond?

Als jij 7 dagen retourrecht hebt dan heeft de vorige klant dat ook. Bij elke zaak waar iets teruggebracht wordt zal dat artikel opnieuw bij een volgende klant aangeboden moeten worden. Een artikel kan niet door 7 dagen gebruik voor 10% afgeschreven worden, laat staan voor 100%. Als de ruiltermijn 7 dagen is, dan wordt het artikel na 7 dagen bij een gemiddelde levensduur van 3 jaar dus 7/1095=0,006% minder waard. Gewoon nog de nieuwprijs dus.

Ook/juist bij een webwinkel kun je dus een apparaat krijgen dat al een paar dagen gebruikt is. Bij de BCC ben je normaal geholpen, bij een webwinkel die soms een week later niet meer bestaat moet je dat maar afwachten.