Pagina 1 van 2

Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 17 jan 2009 11:15
door tegenvaller
-------------------------------------------------------------------------------

Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft bij omruilvoorstellen? Mijn verhaal is als volgt: mijn Samsung LCD TV LE27S71 begon na bijna 2 jaar zwarte vlekken te geven. Begon linksbovenin en deze vlekken breidde zich uit over het beeld. Gelukkig nog net binnen de garantie van 2 jaar. Ik terug naar de winkel (18 oktober 2008). Ik moest uitgaan van ongeveer 4 weken. Na 6 weken maar eens gebeld. De tv kon niet door de eigen TD gerepareerd worden dus was opgestuurd naar de fabriek. Dit kon dus wat langer gaan duren. Na 2 weken maar weer eens gebeld. Het werd uitgezocht en binnen 3 dagen zou ik teruggebeld worden. Na 5 dagen zelf maar weer eens gebeld. Het wachten was op een onderdeel. Er zou weer achteraangegaan worden. Ik word teruggebeld, zegt hij. Weer niets. Weer zelf bellen. Norse stem in de telefoon: ik bel u dinsdag terug. Weer niet. Tot 5 keer toe ben ik niet teruggebeld. Weer zelf gebeld. Eindelijk, de tv kon niet gerepareerd worden. Er wordt mij een omruilvoorstel gedaan. Nieuwe tv uitzoeken en bijbetalen omdat de andere tv in waarde is gedaald. Gisteren naar de winkel. 1 mannetje kijkt in het systeem, nog een mannetje kijkt in het systeem, dan de grote baas. Vervolgens verdwijnen ze met z'n allen achter een schuifdeur. 10 minuten later komt 1 van hen tevoorschijn. Het spijt me mevrouw, degene die u dat voorstel heeft gedaan had dit niet mogen doen. Mijn baas wil dit eerst met hem overleggen. Ik zeg, dat hoeft niet, doe mij maar een nieuw voorstel, ik wil mijn tv. Ik zit al 3 maanden zonder!!! Nee mevrouw, het moet echt eerst overlegd worden. En de baas moet ook nog bij de fabriek navragen wat nou precies de waardevermindering van het toestel is. Als u nog even geduld heeft zou dat best eens in uw voordeel kunnen zijn. Ik wil dit natuurlijk niet, ik wil een tv!!!! Echter na een half uur moet ik toch de winkel verlaten met de belofte dat ik dinsdag teruggebeld word door de grote baas himself. Ook hier heb ik al geen enkel vertrouwen meer in.
Dit ligt natuurlijk niet aan Samsung, maar aan de winkel waar ik de tv gekocht heb. Ik vraag mij af wat hier gaande is en waarom ik zo aan het lijntje gehouden word. De waardevermindering van de tv gaat toch om de gebruiksduur? Dit hoeft toch niet bij een fabriek nagevraagd te worden? Is er iemand die wel eens een omruiling heeft gedaan in zo'n soort situatie? En hoe is dat gegaan?

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 17 jan 2009 11:24
door hharteman
Wat hier gaande is, is mij onduidelijk.
Samsung geeft 2 jaar fabrieksgarantie dus moet Samsung hem gewoon repareren.
Als dat niet mogelijk is, (NB:wat mij vreemd voorkomt, omdat er verwacht mag worden dat bij Samsung de knowhow aanwezig zou moeten zijn), dan moet er een voorstel vanuit die hoek komen.
Omdat de winkelier er tussen zit is er geen zicht met wat voor voorstel Samsung is gekomen.
Zoiets moet toch in ongeveer een week of 8 afgehandeld wezen.
Beetje vaag.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 17 jan 2009 13:19
door TheLD
Waarschijnlijk is het zo gegaan. De winkel laat het ding repararen door een servicecentrum van Samsung. Het servicecentrum geeft aan dat het scherm niet te repararen is en geeft een opdracht tot credit aan Samsung. Samsung kijkt aan welke leverancies ze het scherm verkocht hebben adhv het seriennumer en maakt een credit voor deze leverancier. Deze leverancier dient dit bedrag weer te crediteren aan de winkel (of er moet nog een schakel tussen de leverancier en de winkel zitten, wat mogelijk is).

Al met al duurt dit erg lang, zeker als ze ook een aantal pogingen hebben gedaan om het scherm te fixen (met de bijbehorende wachttijden op onderdelen).

Het bedrag dat ze terugkrijgen zal normaliter zeker voldoende zijn voor een nieuwe 27" . Lijkt mij dat een winkel in zo'n geval na een dergelijke termijn niet moeilijk moet doen en gewoon een 32" Samsung LCD scherm moet meegeven.

Samengevat: mijn antwoord op je eerste vraag is ja.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 17 jan 2009 20:53
door D1RK
Samsung Nederland vragen helpt soms want deze winkel maakt het merk ten onrechte zwart!

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 11:35
door tegenvaller
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb ondertussen via via het 1 en ander gehoord. Blijkt nu de winkel al half december wist dat het een omruilvoorstel moest worden, tegen mij bleven ze zeggen dat er op een onderdeel werd gewacht. Morgen ga ik inderdaad ook nog even met Samsung bellen al vind ik niet dat deze situatie Samsung zozeer aantast. Wat ik niet begrijp is dat een winkel als Expert hun eigen reputatie zo op het spel zet!

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 14:30
door Gurbe
U heeft 2jaar fabrieksgarantie, dat wil zeggen dat Samsung uw tv repareerd, lukt ze dat niet dan betaald Samsung de winkel waar u deze tv heeft gekocht het aanschaf bedrag terug(of in goederen), u behoord van de winkel het voorstel te krijgen dat u een andere tv kunt uitzoeken van de zelfde(NIEUW)waarde.U moet met geen enkel ander(minder) aanbod genoegen nemen!

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 14:39
door hharteman
quote
-------
U moet met geen enkel ander(minder) aanbod genoegen nemen
-------------------------------------------------------------------------

Kijk, dat is nou weer zo'n voorbeeld van verstarring van deze maatschappij.
U bent vast zo'n klant waar je nergens anders mee heen kan dan de rechtzaal?
Dit is volstrekt onzinnig.
Als er een nieuwe 27" Samsung beschikbaar komt dan zou een kleine bijbetaling volledig op zijn plek zijn.
Er zijn immers ook kosten gemaakt, en de klant gaat er op vooruit met een nieuw toestel.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 14:51
door ronald g
Als het toestel via parallel import is gekomen, dus niet via samsung nederland staan die niet te trappelen om service te verlenen. Steeds vaker worden er door ketens waarvan expert er ook een is containers vol uit verweggistan geimporteert. Samsung nederland heeft er geen duppie aan verdient maar wordt wel verwacht service te verlenen. De verkoper hoort dit probleem op te lossen en het verlies te nemen, bedrijfsrisico zeg maar.

Succes Ronald.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 15:37
door Gurbe
Hharteman, als uw auto stuk gaat binnen de garantie termijn, gaat u dan aan de reparatie mee betalen?(want u heeft er al een tijdje plezier van gehad,en hij is toch al in waarde gezakt). Dit zelfde geld voor de tv.
Ik kom zelf uit de auto brance en daar heb ik het wel vaker mee gemaakt dat een klant na een jaar elende aan zijn auto een nieuwe mag uitzoeken voor de nieuwwaarden van zijn auto.Dat is heel normaal, netjes, en een tevreden klant.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 16:39
door hharteman
Op een auto zit één ding wat een lcd mist, namelijk marge.
Je kunt dit niet vergelijken.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 16:48
door ronald g
Toch wel onzin een auto met een tv vergelijken is als appels met peren.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 18 jan 2009 19:42
door Ulbe
Dergelijke service die Gurbe geeft aan gedupeerde klanten is toch erg netjes,

Vaak wordt je afgepoeierd en krijg je de "dagwaarde" van de wagen terug, al is deze ook maar 1 jaar oud,

Keurig!, vaak hoor je anders...,


Vriendelijke groeten,

Ulbe

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 19 jan 2009 17:45
door TheLD
Als het toestel via parallel import is gekomen, dus niet via samsung nederland staan die niet te trappelen om service te verlenen.
Binnen de EU zijn bepaalde restricties en zeker het verlenen van "geen" service niet toegstaan. Dat weet Samsung en indien ze daar niet aan willen meewerken moeten ze geen enkel scherm binnen de EU verkopen.

http://www.euronorm.net/content/templat ... itemID=851

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 20 jan 2009 16:52
door nameless
Ik heb zo'n beetje hetzelfde verhaal betreffende een omruilvoorstel van JVC.
Mijn LCD toestel is 3 jaar oud en heeft toen € 1600,- gekost. Er verschenen bruine vlekken op het scherm. Toestel ter reparatie aangeboden bij CE-Repair. Na 4 weken zelf contact opgenomen omdat ik maar niks hoorde. Toestel is niet meer te repareren... Dus volgt er een omruilvoorstel.
Na enig speurwerk op kieskeurig.nl een JVC toestel uitgezocht met een nieuwwaarde van € 880,-.
Volgens JVC bij te betalen: € 730,- ! Dat betekent dat mijn "oude" toestel welgeteld nog € 150,- oplevert. Daar ben ik vanzelfsprekend niet mee akkoord gegaan en heb mijn oude toestel (na 9 weken) weer opgehaald. Nu wil ik verder aktie ondernemen, maar weet niet goed hoe nu verder te handelen. Wie weet raad?

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 20 jan 2009 18:46
door tegenvaller
Hallo,
Ik ben degene die dit onderwerp begonnen is! Heb net maar weer zelf gebeld naar de Expert (zou teruggebeld worden vandaag, maar ja...) Krijg zowaar te horen dat er een tv klaarstaat. Volgens hem precies dezelfde die ik had, echter dat is natuurlijk niet zo. Ik had een 27 inch toestel, krijg nu een 26 inch aangeboden en ik moet 100 euro bijbetalen! Let wel, ik heb deze tv binnen de garantietermijn van 2 jaar teruggebracht. Ik ga nu maar met Samsung zelf contact opnemen of dit een normale gang van zaken is. De tv die ze aanbieden is in de winkel rond de 450,- euro en ik moet 100,- bijbetalen. Zit ik dus met een tv van 350,- euro terwijl ik die van mij voor 800,- euro gekocht heb. Ik ga dit eerst even grondig uitzoeken. Heeft iemand hier een mening over of ervaring mee, dan hoor ik dit graag.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 21 jan 2009 13:50
door hharteman
Gewoon gaan onderhandelen en als er een acceptabel aanbod komt, dan nemen.
U merkt vanzelf als ze niet meer op of neer willen.
U moet gewoon een vergelijkbaar apparaat krijgen (dus 27"), evt met een kleine bijbetaling.
Dat het apparaat die hogere prijs koste indertijd is niet relevant.
Het gaat om een vergelijkbaar apparaat.
U kunt nu al voor €100 een nieuwe meenemen, en dat is al niet slecht.
2 jaar kijken voor die prijs is redelijk.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 21 jan 2009 18:14
door tegenvaller
Je hebt inderdaad gelijk. Het is een redelijk bod. Echter door de irritaties en is mijn visie op deze 3 maanden durende situatie wat vertroebeld, laten we maar zeggen. Ik heb nu overlegd met de winkel en aangegeven dat ik toch echt geen kleiner toestel wil omdat, mede door mijn slechte ogen, ik het beeld op volledig zet waardoor er aan de zijkanten een randje wegvalt. Dit is mijn probleem en niet die van hun. Ik ga nu een even groot toestel uitzoeken, wat kan betekenen dat ik evt. ook extra moet bijbetalen. Bedankt voor de reacties.

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 26 jan 2009 15:58
door Emdee
Ik heb nu voor de 2e keer melding gemaakt van zwarte vlekken op onze JVC_tv. Vorig jaar accoord gegaan met een inruilvoorstel op de net 2 jaar oude schreeuwend dure ( €1700) JVC LT32s60 en heb toch €450 bijbetaald voor een nieuwe LT37G80, groter scherm minder mogelijkheden maar nieuwere techniek (volgens JVC). Na 11 maanden begint het gez... weer. Weer zwarte vlekken. Maar weer melding gemaakt en ben benieuwd wat nu weer gaat komen.

Wat is dat toch met die zwarte vlekken ??

Meer mensen met LCD-tv die deze slechte ervaring hebben?

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 29 jan 2009 11:28
door vanDal
Heb OOK vlekken in JVC-tv sinds een jaar (€1800 3 jr oud)
Heb OOk aangeboden bij CE-repair
Is OOK niet te repareren
Heb OOK aanbod gekregen andere TV uit te zoeken met bijbetaling
Heb OOK een andere TV uitgezocht
Moet OOK veel te veel bj betalen €530
Is in de winkel OOK een nieuwe, zelfde TV voor te krijgen
Het spijt me, maar ik vind dit toch OOK een belediging
Heb alles OOK van JVC (audio enz.)
Tenzij er nog een beter bod komt koop ik OOK een ander merk TV enz.
OOK weer een slechte ervaring

Re: Omruilvoorstel niet te repareren TV

Geplaatst: 29 jan 2009 11:37
door nameless
J(ammer)V(an)jeC(enten)... ben ik inmiddels achter.
Ik ben niet akkoord gegaan met het voorstel en heb mijn kapotte toestel weer opgehaald. Waar kan ik nu terecht om mijn beklag te doen over deze gang van zaken? JVC houdt voet bij stuk. Misschien moet ik ze nomineren voor een ijskoude douche?