Van Planet naar KPN
Geplaatst: 17 jan 2009 17:59
Onderstaand mijn correspondentie met KPN. Ik wordt er stapelgek van en krijg maar geen inhoudelijke , niet standaard reactie op mijn vragen en argumenten.
Wat kan ik in hemelsnaam doen om een normale reactie van KPN te krijgen?
Iemand een suggestie?
m. vr gr.
Henk Haar
Beste Lia,
>
> Dat gaat fijn zo, heb ik nog geen antwoord op mijn vragen (ja een
standaard
> reactie: kan niet en zoek het maar uit via I-net) en bovendien blijken
> jullie je eigen voorwaarden niet te kennen.
> Ik citeer vanaf jullie eigen site:
> "Flexibel Internet van KPN
> Maandelijks gratis je abonnement bijstellen
> Er kunnen maanden zijn dat je minder intensief of juist intensiever
gebruik
> maakt van internet. Met Internet van KPN is dat geen enkel probleem. Na de
> eerste 3 maanden kun je elke maand gratis je Internet & Interactieve TV
> abonnement bijstellen naar een sneller (upgrade) of langzamer (downgrade)
> abonnement. Helemaal gratis en zonder een nieuw contract af te sluiten. Je
> betaalt dus nooit teveel en beschikt altijd over de juiste snelheid.
> Makkelijk toch?
>
> Hoe werkt het?
> Je sluit een Internet of InternetPlusBellen abonnement, al dan niet met
> Interactieve TV, abonnement af. Na drie maanden kan je wisselen van
snelheid
> van je abonnement. Als je van snelheid wilt wisselen, bel je
Klantenservice
> (0900-0244, ? 0,10 per minuut). De wijziging zal binnen enkele dagen
> doorgevoerd worden. Je kunt op 'Mijn KPN' kijken of je snelheidswijziging
al
> is doorgevoerd. Je krijgt geen nieuw jaarcontract en zowel up- als
> downgraden is gratis."
>
>
>
> Enfin, dat ik KPN klant ben is wel duidelijk lijkt me, krijg een factuur
van
> KPN, ik betaal aan KPN en moet gebruik maken van de helpdesk van KPN.
>
> Ergo, ik ben dus KPN klant (of betaal KPN aan AH terwijl je Lidl klant
> bent?)
>
> Daarnaast had ik de vraag :'Hoe hou ik mijn eigen e-mail adres" (oftewel
> [email protected]) >>> geen reactie op gehad.
>
> Overigens kan er nimmer sprake zijn van een downgrade, ik ga immers in
> snelheid omhoog! (dat is dus UP). Mocht KPN denken dat het gaat om prijs
dan
> is dat een mooie, ik verhoog mijn prijs en vervolgens is alles een
> downgrade. Zo werkt het niet, lijkt me dat Kassa, Radar enz. het hier snel
> mee eens zullen zijn.
>
> Maar goed, mijn Planet abonnement kost ? 34,95 per maand en het KPN basis
> abonnement ? 35,-- . Zelfs als zoiets volstrekt ontoelaatbaars als prijs
> gehanteerd zou worden blijft het dus een upgrade.(tenzij ik mij vergis dat
> 34,95 meer is dan 35,00 maar dan moet ik mijn shoolgeld terug halen)
>
> Het is toch wat, ben ik tegen wil en dank overgeleverd aan KPN en begint
het
> gedonder weer.
>
>
>
> Ik hoor graag van jullie,
>
> vriendelijke groet,
>
> Henk Haar
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
>
> From: "KPN" <[email protected]>
> To: <[email protected]>
> Sent: Monday, January 12, 2009 6:15 PM
> Subject: Re: prive/vraag/ipb/ipbkpn/anders (ID5114)
(KMM18071752V80099L0KM)
>
>
> Geachte Heer Haar,
>
> Naar aanleiding van uw vraag over het wijzigen van uw abonnement kunnen
wij
> u het volgende informeren:
>
> Het downgraden van een abonnement is alleen mogelijk per einde van het
> contract. Het omzetten van uw huidige abonnement IPB Economy naar IPB
Basis
> is een downgrade van uw abonnement.
>
> - Ga naar http://csc.maranello.planet.nl/CSC en log in met uw
gebruikersnaam
> en bijbehorend wachtwoord (dit zijn tevens de inloggegevens van uw hoofd
> e-mailadres)
> - Klik op Pakketten Wijzigen
> - Nu verschijnt een nieuw scherm waarin het nieuwe abonnement gekozen kan
> worden.
> - Vul vervolgens de verdere vragen in en klik op de knop bestellen om uw
> order definitief te plaatsen.
>
> Ook is het mogelijk om hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen
via
> het telefoonnummer 0900-0244 ( EUR 0,10 per minuut en dagelijks bereikbaar
> van 08.00 tot 22.00 uur )
>
> Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Lia Walravens
> KPN
>
>
> Original Message Follows:
> ------------------------
> vraag
> prive/vraag/ipb/ipbkpn/anders
>
> Beste mensen,
> Op dit moment heb ik IPB van Planet, de economy versie.IK overweeg om over
> te stappen naar KPN basis. Maar hoe gaat dat in zij werk Immers ik zit
> tegenwoordig dus eigenlijk bij KPN maar ben Planet klant. Mijnplanet abo
> heeft een lagere snelheid en hogere kosten. Datr wil ik dus graag omzetten
> naar het betere aanbod van KPN. Uiteraard wil ik mijn e-mail adres etc.
niet
> kwijt. Ik heb nu al een experiabox etc.
>
> Kortom wat kan/moet ik doen om het betere abo te krijgen tegen minder geld
> van dezelfde leverancier (ik lees wel op jullie site hoe ik naar en ander
> moet maar niet hoe ik van Planet naar echt KPN kan)
>
> Ik hoor graag van jullie,
>
> met vriendelijke groet,
> Henk Haar
Wat kan ik in hemelsnaam doen om een normale reactie van KPN te krijgen?
Iemand een suggestie?
m. vr gr.
Henk Haar
Beste Lia,
>
> Dat gaat fijn zo, heb ik nog geen antwoord op mijn vragen (ja een
standaard
> reactie: kan niet en zoek het maar uit via I-net) en bovendien blijken
> jullie je eigen voorwaarden niet te kennen.
> Ik citeer vanaf jullie eigen site:
> "Flexibel Internet van KPN
> Maandelijks gratis je abonnement bijstellen
> Er kunnen maanden zijn dat je minder intensief of juist intensiever
gebruik
> maakt van internet. Met Internet van KPN is dat geen enkel probleem. Na de
> eerste 3 maanden kun je elke maand gratis je Internet & Interactieve TV
> abonnement bijstellen naar een sneller (upgrade) of langzamer (downgrade)
> abonnement. Helemaal gratis en zonder een nieuw contract af te sluiten. Je
> betaalt dus nooit teveel en beschikt altijd over de juiste snelheid.
> Makkelijk toch?
>
> Hoe werkt het?
> Je sluit een Internet of InternetPlusBellen abonnement, al dan niet met
> Interactieve TV, abonnement af. Na drie maanden kan je wisselen van
snelheid
> van je abonnement. Als je van snelheid wilt wisselen, bel je
Klantenservice
> (0900-0244, ? 0,10 per minuut). De wijziging zal binnen enkele dagen
> doorgevoerd worden. Je kunt op 'Mijn KPN' kijken of je snelheidswijziging
al
> is doorgevoerd. Je krijgt geen nieuw jaarcontract en zowel up- als
> downgraden is gratis."
>
>
>
> Enfin, dat ik KPN klant ben is wel duidelijk lijkt me, krijg een factuur
van
> KPN, ik betaal aan KPN en moet gebruik maken van de helpdesk van KPN.
>
> Ergo, ik ben dus KPN klant (of betaal KPN aan AH terwijl je Lidl klant
> bent?)
>
> Daarnaast had ik de vraag :'Hoe hou ik mijn eigen e-mail adres" (oftewel
> [email protected]) >>> geen reactie op gehad.
>
> Overigens kan er nimmer sprake zijn van een downgrade, ik ga immers in
> snelheid omhoog! (dat is dus UP). Mocht KPN denken dat het gaat om prijs
dan
> is dat een mooie, ik verhoog mijn prijs en vervolgens is alles een
> downgrade. Zo werkt het niet, lijkt me dat Kassa, Radar enz. het hier snel
> mee eens zullen zijn.
>
> Maar goed, mijn Planet abonnement kost ? 34,95 per maand en het KPN basis
> abonnement ? 35,-- . Zelfs als zoiets volstrekt ontoelaatbaars als prijs
> gehanteerd zou worden blijft het dus een upgrade.(tenzij ik mij vergis dat
> 34,95 meer is dan 35,00 maar dan moet ik mijn shoolgeld terug halen)
>
> Het is toch wat, ben ik tegen wil en dank overgeleverd aan KPN en begint
het
> gedonder weer.
>
>
>
> Ik hoor graag van jullie,
>
> vriendelijke groet,
>
> Henk Haar
>
>
>
>
>
> ----- Original Message -----
>
> From: "KPN" <[email protected]>
> To: <[email protected]>
> Sent: Monday, January 12, 2009 6:15 PM
> Subject: Re: prive/vraag/ipb/ipbkpn/anders (ID5114)
(KMM18071752V80099L0KM)
>
>
> Geachte Heer Haar,
>
> Naar aanleiding van uw vraag over het wijzigen van uw abonnement kunnen
wij
> u het volgende informeren:
>
> Het downgraden van een abonnement is alleen mogelijk per einde van het
> contract. Het omzetten van uw huidige abonnement IPB Economy naar IPB
Basis
> is een downgrade van uw abonnement.
>
> - Ga naar http://csc.maranello.planet.nl/CSC en log in met uw
gebruikersnaam
> en bijbehorend wachtwoord (dit zijn tevens de inloggegevens van uw hoofd
> e-mailadres)
> - Klik op Pakketten Wijzigen
> - Nu verschijnt een nieuw scherm waarin het nieuwe abonnement gekozen kan
> worden.
> - Vul vervolgens de verdere vragen in en klik op de knop bestellen om uw
> order definitief te plaatsen.
>
> Ook is het mogelijk om hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen
via
> het telefoonnummer 0900-0244 ( EUR 0,10 per minuut en dagelijks bereikbaar
> van 08.00 tot 22.00 uur )
>
> Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Lia Walravens
> KPN
>
>
> Original Message Follows:
> ------------------------
> vraag
> prive/vraag/ipb/ipbkpn/anders
>
> Beste mensen,
> Op dit moment heb ik IPB van Planet, de economy versie.IK overweeg om over
> te stappen naar KPN basis. Maar hoe gaat dat in zij werk Immers ik zit
> tegenwoordig dus eigenlijk bij KPN maar ben Planet klant. Mijnplanet abo
> heeft een lagere snelheid en hogere kosten. Datr wil ik dus graag omzetten
> naar het betere aanbod van KPN. Uiteraard wil ik mijn e-mail adres etc.
niet
> kwijt. Ik heb nu al een experiabox etc.
>
> Kortom wat kan/moet ik doen om het betere abo te krijgen tegen minder geld
> van dezelfde leverancier (ik lees wel op jullie site hoe ik naar en ander
> moet maar niet hoe ik van Planet naar echt KPN kan)
>
> Ik hoor graag van jullie,
>
> met vriendelijke groet,
> Henk Haar