LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dutchtone en zijn slechte service!!!

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Nico

Dutchtone en zijn slechte service!!!

Ongelezen bericht door Nico »

Dutchtone??? Daar krijg ik een nare bijsmaak van in me mond. Een hele slechte service hebben ze daar mocht je problemen met je telefoon en simkaart krijgen gelijk na aankoop. Maar wel betalen want je hebt een contract voor een jaar getekend!! Terwijl je niet eens met je nieuwe mobiel en later ook de simkaart kunt bellen?? Te hulp schieten welnee, gewoon niks van je laten horen en na je contract de deurwaarder op je dak sturen die mij eraan herinnert dat ik met hun een contract hebt afgesloten.. jaja. Geloof me, ik raadt iedereen aan om NOOIT in zee te gaan met "NepTone" anders krijg je met Touber en consorten te maken.
Groetjes Nico

mik

Re: Dutchtone en zijn slechte service!!!

Ongelezen bericht door mik »

Beste Nico,

**** happens.
Je weet dat als je een contract tekend toch wel waarvoor je tekend?

louisa

Ongelezen bericht door louisa »

Weten jullie dat Dutchtone mobiele nummers die geporteerd zijn = behouden zijn, niet kunnnen bereiken?

Ik ben van O2 naar Ben overgegaan, met nummerbehoud. Ik kan geen telefoontjes ontvangen van vrienden met een Dutchtone abbonement. Dutchtone erkent dit sinds 26 februari en legt de schuld bij Ben "onze poort gaat open, die van Ben niet". En Ben zegt natuurlijk dat het aan dutchtone ligt. Nu heb ik een melding ervan gemaakt bij Ben, die het door heeft gestuurd naar hun technische afdeling. Je moet wel 3 dutchtone-nummers kunnen doorgeven hiervoor.

ik wacht op hun reactie.

Nico

Ongelezen bericht door Nico »

Beste mik...
Jij zou klakkeloos betalen terwijl je niet eens met je mobiel kunt bellen??? Sterker nog, ik heb nooit met dat mobieltje kunnen bellen omdat die steeds defect was. Ik was hierdoor genoodzaakt om mijn oude mobiel weer te gebruiken. Dat is niet de bedoeling als je een nieuw contract afsluit mik!

Angelo

Ongelezen bericht door Angelo »

Wat kan orange eraan doen dat jij een rotte telefoon koopt ? Misshien de volgende keer een GSM kopen voor de kwaliteit, niet de spelletjes. Je koopt een abo, niet het recht een werkende telefoon te krijgen. Jij klaagt toch ook niet over de wegenbelasting en verzekering als je auto niet loopt en je wel moet betalen ? Of misschien wel. (nee, ik ben geen prutstone medewerker maar na 13 jaar mobiele telefonie en 12 Telco's weet ik wel bij welke ik de minste problemen heb).

Go Orange

Ongelezen bericht door Go Orange »

Orange heeft super service!
Super bereik en overzichtelijk abonomenten.

Misschien woon jij net in de polder waar je niet kunt ellen, maar ook de consumentenbond zegt dat Orange goed is!

DennisK

Ongelezen bericht door DennisK »

Orange heeft een kloten klantenservice, iedereen werkt langs elkaar heen en in de regio Oost-Groningen is het bereik abominabel slecht, je kunt in huis niet bellen omdat er geen verbinding is en je kutn elkaar amper verstaan. Ik heb nog geld tegoed van Orange maar denk maar niet dat ze wat van zich laten horen, en als jij dat niet doet asl ze nog geld van jou krijgen, nou ORange DANK JE DE KOEKOEK!!!!!STELLETJE IMBICIELEN

SJAKIE

Ongelezen bericht door SJAKIE »

Jij wil daar toch wonen, probeer maar eens een andere provider, zal je zien dat er weinig verandert, geen enkele provider garandeert indoor bereik en zeker niet in oost-groningen, je denkt toch zeker zelf niet dat ze daar voor die paar boerderijen net zoveel zendmasten gaan plaatsen als voor een gebied van dezelfde groote in de randstad, het moet wel een beetje rendabel blijven en beste dennis let een beetje op je spelling, er staan wel erg veel spelfouten in zo'n klein stukje...........

Arie

Ongelezen bericht door Arie »

groote=grootte, wijsneus !

Blieb

Ongelezen bericht door Blieb »

Hoi Nico,

Vervelend dat je zoveel problemen hebt met Dutchtone, tegenwoordig Orange. Maar helaas denk ik dat jij een uitzondering op de regel bent, want de service van Orange is de laatste tijd echt ontzettend verbeterd. Een tijdje geleden is er zelfs een onderzoek van de consumentenbond geweest onder alle aanbieders van mobiele telefonie en daar is Orange als beste uit gekomen. En wat nu helemaal goed is van Orange: zij zijn de eersten waarbij het beltegoed onbeperkt houdbaar is. Hiermee willen zij graag aan de behoefte van hun beltegoed klanten voldoen. Ik vind dat echt geweldig!

Info

Ongelezen bericht door Info »

Hai BLieb,

Helaas is het bij Orange niet zo rooskleurig als jij het voorspiegelt.

Aan het door jou genoemde consumentenbond onderzoek zaten namelijk nogal wat haken en ogen. Orange noemde zich namelijk nr1 op verschillende gebieden en ook maar meteen de gebieden waarop zij helemaal niet nr1 waren. Hier zijn zij ook later door de Reclame Code commissie voor op de vingers getikt en heeft de cons. bond een rectificatie voor geplaatst. Tevens heeft Orange voor dit onderzoek geen 'ruwe' info aangeleverd zoals de afspraak was, maar 'gefilterde' info, waardoor er later ook gerectificeerd moest worden. De posters hingen toen alleen al in de abri's.

Het 'onbeperkte' beltegoed is er trouwens bij T-Mobile al vanaf het begin.

Mvg.
Info

Ansje

Ongelezen bericht door Ansje »

Dat bedoel ik dus! Da,s goeie info van je Info!

:wink:

Info

Hai Ansje,

Dank. Ik begrijp eerlijk gezegd alleen weinig van je verhaal op het andere forum ( Wat je wilda dat kon, maar nu heb je iets anders en kan het niet....??) Misschien kan je het verhaal uiteen zetten en heb ik ook nog info die voor jou nuttig kan zijn ?

Mvg.
Info

SJAKIE

Ongelezen bericht door SJAKIE »

Beste info,

Je moet je huiswerk beter doen, het was vodafone dat gefilterde informatie aanleverde waardoor hun uitslag in deze test niet was vast te stellen.............

Ansje

Tuurlijk wil ik je dat nog wel ff een keer uitleggen. Ik had het een tijdje geleden ook al eens op dit forum gezet dus dacht dat weten ze nu wel .

Maargoed, het ging erom dat ik een nieuwe telefoon ging kopen en mij liet adviseren bij een telecom winkel over wat voor mij dan het beste was. Ik moest ermee naar de franse aanbieder SFR kunnen smsen omdat mijn familie daar woont.

Ik had zelf al op het internet zitten kijken in informeren bij diverse aanbieders en het kwam er op neer dat het alleen met Vodafoon of KPN zou kunnen. En dat had mijn familie mij ook bevestigd daar in Franrijk.

Maar in die winkel (Phonehouse) zeiden ze tegen mij dat het ook kon met toen nog Dutchtone. De juffrouw van die winkel belde nog op naar DT en heeft het ook nog voor mij gevraagt waar ik bij stond. Nu, bij DT zei met, was geen enkel probleem.

Dus ik sluit een (gelukkig maar) èènjarig kontrakt van 20 euro per maand af en naar later bleek dat het dus NIET mogelijk was. Toen ben ik terug naar de winkel gegaan en met DT gebeld en gemailt maar ,helaas mevrouw , het spijt ons maar u heeft een kontrakt getekend dus kunt u er niet onder uit.

Dat was het zo,n beetje beste Info en nu maak ik het maar op met bellen hier in de buurt en zeg natuurlijk begin volgend jaar mijn kontrakt met Orange op en wil het ook NOOIT meer.

Ps. Kan wel weer met mijn andere telefoon met prepaid van O2 bellen en smsen naar die franse aanbieder.

Ansje :wink:

Info

Beste Sjakie,

Ik stel voor dat jij je huiswerk beter gaat doen of je informatiebronnen verbetert. Van Vodafone was inderdaad al voor publicatie bekend dat zij info hadden gefilterd en zij zijn ook buiten het uit eindelijke oordeel gehouden zoals ook bij de tabel te lezen was. Van Orange is dit echter pas NA publikatie bekend geworden. Maar waarschijnlijk heb je dat stukje net gemist.

Beste Ansje,

Dit is inderdaad een vervelend verhaal. Als je verkeerd wordt voorgelicht in de winkel is dat altijd vervelend. Onthoud dan wel dat je in principe een geschil hebt met de winkel en niet met de provider, tenzij deze je ook verkeerd voorlicht, natuurlijk. Internationaal SMS verkeer wordt door geen 1 provider gegarandeerd, dat is de moeilijkheid. Zelfs als er afspraken zijn kan het altijd voorkomen dat SMSjes niet aankomen. Het aangaan van een contract voor speciaal dit doeleinde is dus nooit slim, maar dan moet je dat wel weten dmv juiste voorlichting. Helaas kan ik in deze ook niet meer voor je doen :-(

Mvg.
Info

Ansje

Nu beste Info. Om dan nog even terug te komen op mijn verhaal! Die winkeljuffrouw heeft naar DT gebeld waar ik dus bij was. En had de intercom van de telefoon aangezet, zodat ik mee kon luisteren. Zij vroeg nadrukkelijk op mijn verzoek of het ook naar de franse aanbieder SFR kon en men zei, nogmaals, geen enkel probleem. Heb ik zelf gehoord!

Maarja, ik heb zoals gezegd met nu dan Orange gebelt en gemailt erover maar ze konden niets voor mij doen en dan weet ik dus genoeg.

Ik was er toen best woedend over maar ach, Info, er zijn ergere dingen denk ik dan maar en volgend jaar gewoon, huppekee, weg ermee.
Jij toch nog bedankt voor het meedenken over dit voor mij toen zo.n probleem en mocht jij bij Orange werken, hoop ik dat je mij kunt overtuigen dat het wel een goed bedrijf is. (Grapje hoor!)

Gr. Ansje

Info

Hai Ansje,

Ik werk zelf niet bij Orange, (maar bij 1 van de conculega's) dus ik zal de laatste zijn om je te overtuigen dat het een goed bedrijf is :lol:

Wel vind ik dit soort gevallen altijd jammer omdat de klanten de dupe worden van slechte informatie voorzieningen. Ik ben blij dat je iig de betrekkelijkheid in ziet van zo'n hele situatie (dit in tegenstelling tot sommige op dit forum....) en wens je veel sucses bij het uitkiezen van je nieuwe provider :-)

Mvg.
Info

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

ze worden langzaam steeds duurder
ik begon met 70 euro nu is het al 145 euro
belgedrag bijna niet veranderd

Stingray

Ongelezen bericht door Stingray »

Ansje,
Het wel of niet kunnen sms-en met een buitenlandse provider heeft betrekking op de sms interworking met jouw service provider en de buitenlandse. Het best zijn dat op het moment van afsluiten dat het wel kon maar dat naderhand dat contract niet meer verlengt wordt. Wat je had kunnen doen was het meteen testen in de winkel met een telefoon van de winkel of nadat je getekend had en je telefoon had gekregen. Er moet ergens iets in hun algemene voorwaarden staan over een spijtoptant waardoor je binnen 48 uur onder het contract kunt uitkomen. Mocht dit pas na een maand veranderd zijn (die sms interworking) dan heb je inderdaad pech en ben je verplicht om het contract uit te zitten.
Dit zijn natuurlijk dingen die een winkel ook niet altijd zeker weet of kan voorspellen.

Gesloten