Pagina 1 van 1

Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 20 jan 2009 10:35
door Michel77
Op 7 december heb ik telefoon/internet/tv aangevraagd bij tele2. De geplande datum van oplevering was volgens tele2 op 13 januari j.l., maar in telefonisch contact met tele2 zegt tele2 dat er helaas te weinig capaciteit is waardoor het nog onduidelijk is wanneer geleverd kan worden.

Tele2 zegt pas 7 februari te kunnen inschatten wanneer de levering plaatsvindt.

Bij mijn weten geldt bij 'koop op afstand' dat je de overeenkomst kan ontbinden als er na 30 dagen nog niet geleverd is. Tele2 houdt echter voet bij stuk en zegt dat pas na drie maanden de overeenkomst ontbonden kan worden. Dit zou in de voorwaarden staan. In de voorwaarden zie ik dit echter niet terug en de helpdesk kan mij zelfs niet laten zien waar dit in de voorwaarden staat. Dan is het voor mij natuurlijk nog de vraag of de 30 dagen termijn niet gewoon geldt.

Kan iemand mij hier meer over vertellen? Kan Tele2 mij aan een langere termijn dan de 30 dagen houden? Weet iemand in welke voorwaarden en waar iets zou staan over de 30 dagen?

Ik vind het sowieso overigens niet getuigen van klantvriendelijkheid om klanten maar vast te houden aan dit soort zaken en ze anno 2009 rustig 3 maanden zonder internet, telefoon en TV te laten zitten.

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 08 feb 2009 12:20
door Karin Keus
Hallo Michel77,
Ik heb een soort gelijk probleem met Tele2 gehad. Door een volle wijkcentrale kon ik niet worden aangesloten en Tele2 kon niet aangeven wanneer dit wel kon. Ik wilde annuleren maar ze zeiden dat ik 3 maanden moest wachten. Ik heb contact opgenomen met Consuwijzer en een voorbeeldbrief gekregen (beschikbaar op de site) waarin staat dat ik bij Tele2 wil annuleren op grond van 'niet tijdig leveren van product volgens afspraak'. Tele2 heeft binnen 2 weken contact opgenomen en mijn bestelling geannuleerd. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Succes.

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 09 feb 2009 12:48
door WebServiceTele2
Beste Michel77,

ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar [email protected] te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.

Mvg,
Webservice Tele2.

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 10 feb 2009 13:49
door Bob Schurkjens
Dit is geen helpdesk van Tele2, dus negeer bovenstaande gladjakker. Het zit juridisch heel simpel in elkaar: Tele2 heeft DERTIG DAGEN de tijd om je bestelling werkend op te leveren. Doen ze dat niet dan kun je de overeenkomst per direct NIETIG VERKLAREN oftewel ontbinden. Dat weet Tele2 ook heel goed maar dat zullen ze je natuurlijk nóóit vertellen. Dat Tele2 je probeert wijs te maken dat Tele2 zich kennelijk niet aan de wet hoeft te houden is natuurlijk helemaal misdadig.

Zou ik trouwens aangetekend doen. Gewone brieven "verdwijnen" meestal op mysterieuze wijze.

Zie:
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 11 feb 2009 10:25
door sas70
Beste Bob,

Nu noemt u een onschuldige medewerker van Tele2 weer een gladjakker. U neemt echter niet de moeite mijn vraag te beantwoorden waarom u dat doet: (http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php ... esc#833688) Dat is wel erg gemakkelijk hé? Maar ik denk dat ik zelf een antwoord heb gevonden. Ik heb zojuist naar al uw berichten gekeken. U bent niet alleen gefrustreerd over Tele2, maar ook over KPN, Telfort, Ziggo, Digitenne, UPC, Creenchoice, TNT, Eneco, EON, de Hypotheker, mijntuinshop, Pretium, Paypal, en nog echt veel meer. Ik lieg een beetje dat ik al uw berichten heb bekeken. Het is mij de moeite niet waard om al uw 561 berichten te lezen. Na een paar te hebben gelezen was mij het wel duidelijk, volgens u zijn het allemaal oplichters en gladjakkers. Waarom doet u dit? Omdat het makkelijk is vanachter uw computer? Omdat u denkt dat de hele wereld tegen u is? Voor mij is het slechts gissen, u weet het antwoord. Ik heb meer medelijden gekregen voor u, dan voor de onschuldige medewerker van Tele2. Die kan het wel weer van zich af zetten. Ik hoop voor u dat u dat ook kan.

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 11 feb 2009 17:21
door D1RK
Ik lees ook regelmatig berichten die bedanken [email protected] voor de snelle oplossing na maandenlang dure 0900 en onbeantwoorde E mails en brieven, zelfs een aangetekende is soms niet beantwoord en deze gratis via dit mail adres in 1 keer en dat gebeurde vaker dus prima mail adres!

Stuur alle klanten via deze door want als het werkt is het beste een redelijke firma met snelle verbindingen en prijzen!

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 19 mar 2009 22:36
door robbert83
Dag,

Ik heb vandaag precies hetzelfde met tele2 meegemaakt. 27 januari internet&bellen aangevraagd en een gewenste leverdatum van 5 maart gekregen. Vandaag heb ik gebeld omdat ik tot op heden niks heb gehoord. En kreeg dus het verhaal dat de wijkcentrale vol zit dus dat de levering 3 maanden kan duren. Na een heftig telefoongesprek waar ik niet in tegemoet werd gekomen wil ik eigenlijk van tele2 af. Vind het geen service en werd grof behandeld.

Wat is nu het beste een brief sturen of mailen??
Want mij werd uit dit forum een beetje duidelijk dat ze binnen 30 dagen de dienst moeten leveren. En vind het raar dat ik al de zoveelste ben waar een wijkcentrale bij vol zit.

MvG,
Robbert

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 20 mar 2009 13:50
door WebServiceTele2
Beste robbert83,

ik ben een medewerker van Tele2, graag zou ik u willen vragen om u gegevens en uw klacht naar [email protected] te sturen zodat ik u zo goed en spoedig mogelijk van dienst kan zijn.

Mvg,
Webservice Tele2.

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 21 mar 2009 17:09
door Bob Schurkjens
Stuur de provider een (aangetekende) brief waarin je aangeeft dat deze wegens overschrijding van de wettelijke levertermijn van 30 dagen in verzuim is. Stel vervolgens dat je de overeenkomst ontbindt. Geef aan geen verdere kosten verschuldigd te zijn. Verlang eventueel gedane betalingen terug en biedt aan modem en splitter terug te sturen op kosten van de provider. Vraag om een bevestiging over wijze van het retourzenden.

Sinds 1 november 2007 bestaat er een nieuwe geschillencommissie voor klachten over internetproviders onder de naam Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten. Voorlopig zijn daar nog maar een paar providers bij aangesloten. Mocht jouw provider zijn aangesloten, en je klacht is niet behoorlijk opgelost, dan kan je hier terecht. Kijk voor meer informatie op de website van De Geschillencommissie.

www.sgc.nl

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 26 mar 2009 10:30
door robbert83
Ik heb inmiddels een mail gestuurd naar webservice, maar nog steeds geen reactie ontvangen!

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 28 mar 2009 11:55
door Inter
Ik ben wel een tevreden gebruiker van Tele 2 .
Wel eens een probleem gehad met een te late levering van een modem maar alles is keurig weer terugbetaald .
Verder een wijkcentrale vol kan inderdaad en omdat KPN dat in orde moet maken is daar nooit zo veel haast mee .



Maar kan die Mevrouw of Meneer van WebServiceTele2 is vertellen waarom meer dan een jaar geleden het forum op http://forum.tele2.nl/ is gesloten ?

Als alternatief is er nu wel http://tele2.gebruikers.eu/


En Bob Schurkjens logisch dat je het aangetekend moet doen .

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 28 mar 2009 18:53
door robbert83
Inmiddels ben ik netjes benaderd door webservice van Tele2 en wordt de levering stopgezet, omdat het te lang gaat duren.
Dus nu opzoek naar een andere provider?? Suggesties??

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 29 mar 2009 09:41
door Inter
Ik lees ook regelmatig berichten die bedanken [email protected] voor de snelle oplossing na maandenlang dure 0900 en onbeantwoorde E mails en brieven, zelfs een aangetekende is soms niet beantwoord en deze gratis via dit mail adres in 1 keer en dat gebeurde vaker dus prima mail adres!
Het 900 nr. is niet zo duur Je betaald hier alleen maar het lokale tarief .
Het probleem ligt vaak bij bepaalde medewerkers die niet weten hoe ze service moeten geven .


En inderdaad die Bob Schurkjens scheldt op iedereen overal kan er wat fout gaan .
Tele 2 of vroeger Versatel hadden inderdaad niet zo goede naam maar ze hebben hun leven flink verbeterd .

Maar robbert83 fijn dat het is opgelost en een andere provider zal het niet weten.
Als de wijkcentrale echt vol is zal bij een andere ADSL provider het niet anders zijn al kan het inmiddels zijn opgelost .Misschien opeens niet bij KPN omdat ze 2 petten hebben maar hun concurenten pesten deden ze al 8 jaar geleden al .

Re: Tele2 heeft levertijd van 3 maanden?

Geplaatst: 30 mar 2009 10:01
door WebServiceTele2
Geachte Inter,

Het Forum op http://forum.tele2.nl/ is destijds verwijderd omdat er te weinig animo voor was, en het niet rendabel genoeg was. er werden manuren in gestopt maar er zat zeer weinig werk in.
Dus heeft tele2 heeft toen besloten de mensen op andere werkzaamheden te zetten.

Met vriendelijke groet

Tele2 Webservice