LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
pa3jem
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:08

9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door pa3jem »

Al een paar maanden krijgen veel mobiel telefoon gebruikers regelmatig to zelfs dagelijks een sms met het bericht "Veel Plezier met een extra week msn op je mobiel. Maak er gebruik van!

De SMS is afkomstig van 9988

Het lijkt een één of andere agressieve reclame, waar je maar niet vanaf kunt komen, totdat je de rekening van je provider krijgt of je beltegoed ineens niet meer voldoende is om te bellen en sterker nog negatief wordt.

Op de normale manier "9988 STOP" blijkt niet te werken. De afmeld dienst "smsopzeggen" kom je de stopsleutel wel tegen echter dan moet je wel weten dat het heet "Yamtalk messenger". Dus hier kom je ook niet ver mee.

Uiteindelijk blijkt de code te zijn voor dit bericht "9988 YAM UIT"

Wat ook een heeeeel goed middel is en je direct voor de toekomst bent verzekerd van dit soort "oplichters praktijken" is een volledige blokkade voor betaalde diensten. Maar dan komt er ook geen sms meer binnen die geld willen afschrijven van je beltegoed of rekening.

http://www.smsdienstenfilter.nl

Zij blokkeren al het dienstenverkeer dat via sms aan u willen verdienen.

Maar het blijft de omgekeerde wereld!
Hoe is het mogelijk dat bedrijven in staat zijn om via een agressieve reclame campagne nog geld van je krijgen ook. Ik heb nergens toestemming voor gegeven en zeker niet voor het afschrijven van mijn rekening.

Wanneer komt er een filter op de telefoon die deze diensten per definitie blokkeerd en waar je zelf de blokkering aan of uit kunt zetten dank aan het weer of file berichten.

In mijn ogen zijn dergelijke bedrijven oplichters en ik heb dan ook aangifte gedaan bij de politie.
Bij deze wil ik graag meer mensen uitnodigen om bij de politie aangifte te doen van diefstal of oplichterij. Als er geen klachten binnen komen zal de politie ook niets doen er zijn per slot ook geen klachten. Mensen het kost niet zoveel tijd en het kan allemaal gewoon online als u in het bezit bent van een PC me internet. De politie heeft overigen uitstekende koffie of thee.

U heeft helemaal gelijk als u zegt, ja ht gaat maar om een paar tientjes moet ik daar nu zoveel moeite voor doen?
JA, als iedereen zo denkt komt er geen klacht binnen en kan de politie ook niets doen aan dergelijke praktijken. Het gaat bij u om een klein b edrag, bij mij om een klein bedrag maar ik vind zo ~5840 personen die het ook is overkomen doe dit eens maal €50,00 watik laag acht dan hebben we het wel over 290.000,00 euries, tweehondertnegentigduizend euro, 638000 in onze oude gulden. We hebben het dus niet over kruimel diefstal.

Het bedrijf die deze sms stuurt heet http://www.yamtalk.com Yamtalk claimt goedkoper te zijn dan sms-jes. Zij hanteren een prijs van €0,25 per sms, waarschijnlijk is de website al jaren niet van de juiste prijzen voorzien. Hun dienst, zonder telefoon en zonder netwerk kost even €9,00 PER WEEK is €36 per maand (iets meer).

Zelfs een abonnement bij de eerste de beste telefoonwinkel met een vast bel en sms tegoed is nog goedkoper dan alleen het product van yamTalk.

Dus mensen, buiten de sms-en die ze je sturen bieden ze ook nog eens een dienst aan die veel te duur is. Meldt de sms code af dat scheelt een hoop geld.

met vriendelijke groet,
Johan jongbloed

pa3jem
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:08

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door pa3jem »

Vandaag heb ik contact proberen te krijgen met YAMTALK.
Ik heb uiteindelijk maar een e-mail gestuurd met de volgende strekking

Ik ben voor een lange tijd door jullie lastig gevallen door bijna elke dag 3x een sms te sturen. Er was op geen enkele manier te zien hoe ik van deze mail af kon komen. Ik vind dit ronduit asociaal gedrag om op deze manier, zonder dat ik daar iets aan kon doen en ook niet wist dat voor deze sms geld gerekend werd.

Ik eis dan ook bij deze dat jullie verantwoordelijk zijn voor de kosten die ik heb en nog krijg (de facturen lopen eenmaal achter). Op internet zijn nog eens ~5840 mensen te vinden die hoge kosten hebben van jullie zogenaamde reclame campagne en praten we in het totaal zo over €290.000,00

Ik hoor graag van jullie hoe mijn schade vergoed gaat worden voor deze schandalige oplichterij.

hewi
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:40

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door hewi »

Ook wij hebben hetzelfde probleem. Vandaag aangifte proberen te doen bij de politie. Hun reactie was dat ze terug zouden bellen, maar dat de beste oplossing zou zijn om een ander nummer aan te vragen!!!....
Daarna via http://www.mt50mobilefun.com/web/nl/yamtalk/home de helpdesk gebeld: was alleen een doorgeefluik. Er zou binnen 24 uur gereageerd worden, via email. Kan niet telefonisch.... Het nummer van de helpdesk: 076 5141924. Achter dit nummer zitten volgens de KvK een aantal bedrijven zoals Cosmo nagelstudio, R.Vermeulen haarmode, Yakado BV, SD&P Media, SD&P interactive, Yarosso Media en Driessen mode. Allemaal op de Halstraat 31 in Breda.

Wordt vervolgd

hewi
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:40

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door hewi »

Zojuist weer contact gehad met de politie die een onderzoek is gestart op internet.
Dit bericht verzonden via: http://www.mt50mobilefun.com/web/nl/con ... nsubscribe

Hierbij wil ik mij afmelden van SMS diensten vanuit 9988 (MOBD E) of andere SMS diensten van jullie. Hiervan een bevestiging naar bovengenoemd emailadres.
Verder stel ik u aansprakelijk voor de door mij, door uw toedoen gemaakte kosten.

Aan R. Vermeulen/Driessen Mode BV:
Ik ben voor een lange tijd door jullie lastig gevallen door bijna elke dag 3x een sms te sturen. Er was op geen enkele manier te zien hoe ik van deze berichten af kon komen. Ik vind dit ronduit asociaal gedrag om op deze manier, zonder dat ik daar iets aan kon doen en ook niet wist dat voor deze sms geld gerekend werd.

Ik eis dan ook bij deze dat jullie verantwoordelijk zijn voor de kosten die ik heb en nog krijg (de facturen lopen eenmaal achter). Tot nu toe bedraagt de schade 46,25 Euro.

Ik hoor graag van jullie hoe mijn schade vergoed gaat worden voor deze schandalige oplichterij. Inmiddels heb ik aangifte gedaan bij de politie. Ook heb ik contact opgenomen met het TV programma Radar. Hierbij heb ik ook jullie adres in Breda doorgegeven, zoals verstrekt door de KvK.

hewi
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:40

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door hewi »

Zojuist deze mail ontvangen:

Bij deze bent u per vandaag afgemeld van onze abonnementsdienst MT50.



Wij hebben vernomen dat u wat problemen ondervindt met de door u bewust geactiveerde acties van MT50/Yamtalk.

Hieromtrent kunnen wij u mededelen dat wij strikt volgens de normen van Code Of Conduct werken; gedrag- en regelgeving vastgesteld en algemeen gehanteerd binnen de branche.



Het toestaan van misleiding binnen Code of Conduct is dan ook niet mogelijk. De gerelateerde algemene voorwaarden van de abonnement dienst(en) staan dan ook ALTIJD duidelijk weergegeven in onze actie(s).



Het systeem kan u dan ook feitelijk enkel en alleen als een abonnee hebben aangemeld als u actief onze dienst heeft geactiveerd. Dat wil dus zeggen dat door uw eigen actieve handeling de MT50/Yamtalk dienst/service is aangevraagd/geactiveerd. Het misbruiken wordt namelijk bewaakt en tegen gehouden doordat onze dienst enkel en alleen middels niet èèn maar door middel van twee stappen te activeren is:



1)Middels het activeren(registreren) van uw mobiel telefoon nummer op een website via een banner of direct naar een shortcode (9988)

2)Gevolgd door het nogmaals activeren en/of bevestiging van een per sms ontvangen code of keyword (enkel ontvangen op uw in stap 1 gehanteerd mobiel nummer)





Wellicht is het u nu duidelijk dat het systeem op deze manier niet zomaar als vanzelf iemand als abonnee kan aanmelden.





Om eventueel nader onderzoek in te stellen en uw klacht serieus in behandeling te nemen vragen wij u de onderstaande gegevens per email of post aan te leveren.

(Incompleet aangeleverde gegevens zullen niet in behandeling worden genomen)

1. Volledige adresgegevens.

2. Uw Mobiel nummer.

3. Een kopie telefoon specificatie met de gemaakte sms kosten.

4. Kopie van uw mobiele contract van uw mobiele netwerk provider ter verificatie van het 06 nummer ten opzichte van de NAW gegevens.

5. Kopie legitimatie bewijs

U kunt deze informatie sturen naar:

Email: [email protected]

Post : MT50 Postbus 2051 4800 CB te Breda





Met vriendelijke groet,



Helpdesk

MT50 / Yamtalk


En dit geantwoord:

Wat u stelt is absoluut niet waar.
Ik heb naar mijn mening op geen enkele manier een abonnement geactiveerd en/of bevestigd.

Mocht u van mening zijn dat ik dit toch gedaan heb nodig ik u uit om mij hiervan een kopie te mailen.

Zolang u mij dit niet aan kunt tonen en u de door mij onterecht gemaakte SMS kosten ( ik heb namelijk nooit gevraagd om SMS berichten waarin staat : "Veel Plezier met een extra week msn op je mobiel. Maak er gebruik van! !!!! Ik betaal dan WEL voor dit door u gezonden SMSbericht met daarin informatie waarop ik helemaal niet zit te wachten of om heb gevraagd!!!!!) terugbetaalt, zullen mijn aangifte van oplichting bij de politie en het inlichten van TROS Radar in stand blijven.

Verder zal ik mij beraden op verdere juridische stappen.

fierenza
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jan 2009 20:34

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door fierenza »

Voor het eerst heb ik in Dec 2008 de hoogste rekening van 'Vodafone' gekregen. Dit komt door de SMS berichten van Mobillion en verwante diensten zoals Mobdesk (t.w.v 31,72) verhoogd met btw.

Ik kreeg al een paar weken SMS berichten van 9988 en 4477. De inhoud van 9988 was: Gefeliciteerd met nog 1 week gratis MSN op je mobiel. Dit kreeg 6 a 7 keer per dag (2 dagen per week).Vreemd :roll: want ik heb 1 oude GSM waarop ik niet kan internetten of MSNen. Ik ben ook geen type die speeltjes of ringtones download.Ik ging er vanuit dat het een bijdienst van Vodafone was. Ik heb toen een sms terug gestuurd om te vragen dit te stoppen, maar kreeg errorcode. Daar moest ik ook voor betalen. YAM TALK schijnt achter de 9988 smsjes via Mobillion te zitten. In de 4477 berichten stonden onzinnige ideeen om vanuit huis te werken. Dit zou geweest zijn doordat ik mijn GSM-nr in moest voeren op 1thuiswerk website om inlog code te ontvangen om vacatures op hun site te bekijken (Ik ben afgestudeerd en werkzoekende en tot het vinden van een serieuze baan was ik opzoek naar flexibel werk) De inlogcode die ik kreeg heeft niet gewerkt maar ze hebben me telkens smsjes gestuurd en zodoende geld aan mij verdiend (terwijl ik tijdelijk geen inkomen heb). Mobillion, Mobdesk, Mobllion.nl, TFNMT150 staan op mijn beide vodafone rekeningen als bronnen van de overige/content kosten.


Na 't krijgen van de hoge telefoonrekening in december heb ik gegoogeld en heb de code 'STOP' en 'YAM UIT' naar die nummers gestuurd. Ik heb ook een sms filter via de site van Mobillion geplaatst. Ik dacht dat deze en het opsturen van de Stop codes naar 4477 en 9988 geholpen heeft, aangezien ik geen smsjes meer kreeg. Helaas heb ik net mijn vodafone-rekening voor januari ontvangen. Deze is nog hoger dan die van december, waaruit 66,06 euro tbv Mobillion verhoogd met 19% BTW. Ik heb de vorige rekening nog niet eens kunnen betalen en nu nog zo een hoge rekening.

Vodafone wil me het bedrag voor scam/reklame sms-en niet kwijtschelden. Deze heeft me doorverwezen naar Mobillion. Contact met Mobillion hierover betekent 't geven van mijn GSM nr aan hen. Ik wil geen risico nemen. Zodoende ben ik wel de dupe. We Moeten Worden vergoed. Er zijn nog meer slachtoffers van Mobillon/ YAM Talk inclusief een politieagent.

Er wordt op verschillende sites over geklacht, waaronder kassa.nl; hyves en nog meer. Ik heb ook een email gestuurd naar OPTA, Mobdesk.nl en de gedupeerde politieagent. Deze gaat officieel aangifte doen tegen Mobillion.

Ik hoop dat Radar mij en de andere slachtoffers kan helpen. Wij willen graag schadevergoeding van de zenders van deze sms-berichten (Mobillion, Yam Talk) en willen dat de kosten stoppen. Ik heb er niet voor gekozen om smsberichten over msn op mijn mobiel te ontvangen :!:

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

hewi
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 jan 2009 16:40

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door hewi »

Het antwoord van MT50:

Geachte heer / mevrouw,



U heeft zich online ingeschreven voor onze diensten op 23-11-2008 om 12:40 uur, waarna u een gratis bevestiging sms namelijk;

SMS nu WIN ON naar 9988 en haal je prijs op. Info.www.yamtalk.com. stoppen sms win uit. Yamtalk is abonnementsdienst 9 e/wk.



U heeft hier inderdaad op geantwoord met WIN ON. waarna u geabonneerd was op Yamtalk. In dit berichtje stond bovendien vermeld dat het een abonnementsdienst betrof die 9 euro per week zou kosten, en dat u zich kan afmelden door WIN UIT te sturen.



Wij kunnen u bevestigen dat u vanaf heden uitgeschreven bent voor onze abonnementsdienst en dat u geen verdere berichtjes meer zal ontvangen op dit nummer.



Hieromtrent kunnen wij u mededelen dat wij strikt volgens de normen van Code Of Conduct werken; gedrag- en regelgeving vastgesteld en algemeen gehanteerd binnen de branche.

Het toestaan van misleiding en/of misbruik binnen Code of Conduct is dan ook niet mogelijk. De algemene voorwaarden van de dienst(en) zijn dan ook ALTIJD duidelijk weergegeven in onze actie(s).



Aan uw verzoek tot schadevergoeding kunnen wij helaas niet tegemoet komen aangezien de specifieke verbonden voorwaarden aanreikt dat u te allen tijde verantwoordelijk bent voor het gebruik van uw mobiele telefoonnummer.





Hopend u hiermee van dienst te zijn geweest,





Met vriendelijke groet,



Helpdesk

MT50 / Yamtalk

pa3jem
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 jan 2009 16:08

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door pa3jem »

Ik blijf het zeggen. HET ZIJN OPLICHTERS VAN DE EERSTE ORDE. Hoe je ook lid wordt van sms-en die je opgestuurd worden maakt mij helemaal niet uit. Als je een SMS krijgt waarbji niet eens staat waar het op gaat en dat je er automatisch van uit gaat dat je alleen je eigen kosten van sms-en moet betalen ok. Maar je ziet gewoon nergens dat je tig x per dag of week sms-en krijgt dat staat nergens vermeld.

Dus aangemeld of niet het is gegaan op basis van niet genoemde voorwaarden of stond er bij het sms-je soms dat je tig x een sms per dag/week zou ontvangen. Nee dus. Dus er wordt je iets anders geleverd dan verteld is en dat is wanprestatie.

Ik ben van mening dat deze bedrijven hun cijfers openbaar moeten maken wat al deze sms-en hen hebben opgeleverd.
"Wij hebben voldaan aan de gedrags code commisie"

Dus niet, ik heb 1 keer meegedaan aan een spel rond een film, voor de kids je weet maar nooit of we die WI winnen. Tussen de vragen zal deze wel verstopt hebben gezeten, maar ik heb mij verstuurde sms-en nog dus ik kan het nakijken en dus ook zien wat presies het bericht was.

Ik heb afgemeld via smsdienstenfilter en tot op heden niets meer ontvangen. Er zijn ook mensen die via internet sms-en versturen, maar daar krijg jij ook de rekening van. Ik heb alles wat geld van mij ontneemt, zonder daar vooraf toestemming voor te vragen geblokkeerd.

Dus mijn advies is;
HEB JE WEL ERGENS OK OF ON OP GEANTWOORD, STOND DAAR DAN BIJVERMELD DAT JE BESTOOKT ZOU WORDEN MET SMS-EN? ZO NIET DAN HEBBEN ZIJ NIET GEHANDELD ZOALS ZIJ ZOUDEN MOETEN EN ZAKEN GELEVERD DIE JIJ NIET WILDE HEBBEN.

Ga door ik doe dit ook.
Idereen die dergelijke sms-en ontvangt of ontvangen heeft DOE AANGIFTE anders komen we er nooit vanaf. De politie moet zoveel aanvragen krijgen dat zij zelfs niet meer in staat zijn om maar 1 bon uit te delen voor te hard rijden of fout parkeren. De druk moet op de ketel en dit soort oplichterij moet gewoon stoppen. Als de gedrachscode hier niet in voorziet dan is de gedrachscode fout en niet al die mensen die ongevraagd sms-en hebben gekregen

Johan Jongbloed, op de baricade hiermee!!!!!

avdzijde
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2009 22:33

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door avdzijde »

ook ik ben ongewenst slachtoffer geworden van deze diensten nu ongeveer 200 EUR (misschien nogmaar)
dit betreft de volgende boevenbendes; Mobillion-150 en Netsize (Artiqmobile-300)
met deze bedrijfen gaat het volgens hun eigen gegevens erg goed zij zoeken dan ook naarstig naar nieuw persooneel (oplichters)

laat de overheid dit aanpakken of loont zodadelijk misdaad echt !

een gefrustreerde gebruiker
die dacht hiervan nooit slachtoffer te worden

advanh
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2009 18:11

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door advanh »

Ik ben ook een gedupeerde van de sms diensten van Yamtalk. Ik vraag me af er al een soort van meldpunt of vereniging bestaat waar we met z´n allen kunnen inschrijven zodat we wat sterker staan tegenover dit sms geweld? Yamtalk moet toch aan te pakken zijn :evil:

Marleen86
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2008 22:08

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Marleen86 »

ook mijn moeder is hier de dupe van geworden.

Ze heeft zich nooit ergens voor aangemeld.
Ze weet niet eens hoe het moet!
ze heeft er 19 euro voor moeten betalen.
zijn er gelukkig optijd achter gekomen.

verhoef40
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2007 20:37

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door verhoef40 »

Mijn vriendin ook slachtoffer de laatste 3 maanden de telefoonrekening van E 10 naar E 50 , 120 Euries schade....

Wanneer doet RADAR hier eens iets aan???
Te gek voor woorden deze witte boorden criminaliteit....

Je kunt nergens tercht, providers vinden het allemaal best, die lopen op deze manier n.l. ook hun zakken te vullen....

verhoef40
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 feb 2007 20:37

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door verhoef40 »

Op de rekingen staat Mobilion B.V.

tyrath
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 12:15

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door tyrath »

Als eerste wil ik jullie van deze post bedanken voor een oplossing van deze sms dienst.
Mijn vader had hier ook last van.
Zonder te weten dat hij zich voor deze dienst had aangemeld.
Toevallig was ik thuis toen hij weer opnieuw 3 smsjes kreeg.
Schijnbaar kreeg hij deze weekelijks en verwijderde mijn vader deze smsjes gewoon.
Mijn vader wist niet dat dit geld koste en dacht dat het gewoon reclame was.
Ik vind het zelf rond uit belachelijk dat zoiets tegenwoordig nog kan.
Dat je smsjes stuurt als dienst oke, maar om nu smsjes te versturen om ze te versturen vind ik niet kunnen.
Mijn vader had 3 smsjes en alle 3 waren exact het zelfde.

Nog maals bedankt. Ik heb mijn vader nu van deze dienst afgemeld en we hopen maar dat ze weg blijven.

Han Bloem
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mar 2007 17:06

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Han Bloem »

http://www.rechtspraak.nl/Gerechten/Rec ... ms-jes.htm

Kantonrechter houdt T-Mobile aan gedragscode tegen ongevraagde sms-jes

Leeuwarden, 12 februari 2009 - Na het afsluiten van een telefooncontract met T-Mobile, ontvangt de klant een sms-je met de vraag: "Wil je een televisie winnen?". Hij beantwoordt met "ja". Vervolgens ontvangt de klant 840 sms-jes van Euro 1,50 per stuk. Wanneer hij daarvoor later de rekening ontvangt en deze weigert te betalen, volgt een procedure bij de kantonrechter.

Voor de rechter doet de klant een beroep op de zogenaamde sms-gedragscode (code of conduct sms-dienstverlening). In deze gedragscode hebben de telecomaanbieders afgesproken dat de aanmelding voor een sms-dienstenabonnement moet worden gedaan via een 06-nummer waarbij altijd een "shortcode" en -indien van toepassing- een wachtwoord moet worden ingegeven. Bovendien moet aan de consument vóóraf het tarief duidelijk worden gemaakt.

In dit geval is op geen enkele wijze gebleken dat de beantwoording door de klant van de prijsvraag met "ja" voldoet aan de eisen die de sms-gedragscode stelt. T-Mobile kan zich er volgens de kantonrechter niet achter verschuilen "slechts" haar netwerk ter beschikking te stellen van aanbieders van diensten: zij is rechtstreeks gebonden aan de sms-gedragscode. Van T-Mobile mag daarom verwacht worden dat zij de consument vrijwaart van misleidende aanbiedingen. De klant hoeft de ongevraagde sms-jes dan ook niet te betalen.

LJ Nummer BH2709 Bron: Rechtbank Leeuwarden Datum actualiteit: 12 februari 2009

============================================
De volledige uitspraak is te vinden op http://jure.nl/bh2709

Huub99
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2006 14:19

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Huub99 »

Ben ook al €100 euro vanaf naar nu blijkt vanaf november 2008 kwijt. Prachtig land is dit toch dat deze georganiseerde misdaad waarbij de zwakke constructie van doorberekenen via een provider misbruikt kan worden.
Bij simpel kan je overigens gewoon via de internet beheer pagina gebruik van betaalde nummers uitzetten. Ofwel de 06 providers kunnen het wel maar doen het niet omdat ze er vast ook een leuke cent aan meeverdienen.
Ik roep hierbij de GSM providers op het voorbeeld van SIMPEL op te volgen!
Weer zo'n mooi normen en waarden voorbeeld waarbij je gewoon legaal wordt opgelicht. Radar en justitie doe ook wat aan deze schijnbaar "kleine" criminaliteit. Ik schat de omzet van de firma zo op een paar miljoen per jaar!

Densand
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2009 17:00

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Densand »

ben zelf nu ok al 55 euro lichter door deze criminele praktijken. Ongepast dat ze op deze manier mensen kunnen bestelen en zich verschuilen achter een vage bv constructie. Ik verbaas me nog steeds dat sommige mensen deze praktijken bewust uitvoeren en dus lak hebben aan het feit dat ze mensen bestelen. Als ik sommige berichten lees is het dus zo dat je deze diensten niet hoeft te betalen aan de provider gezien het recht op jurispondentie verwijzend naar het bericht van T mobile. Wanneer we dus allemaal onze provider aanschrijven met het verhaal dat we weigeren om deze kosten te betalen zullen ze zelf ook wel in beweging komen. Nu profiteren ze er ook van en houden zich lekker voor de domme.
Dus....provider aanschrijven om deze kosten terug te halen. Bij de YAM boys valt er waarschijnlijk niets te halen.

rarebear
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 jul 2007 10:43

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door rarebear »

In Nederland worden zelfs ambtenaren ingezet om rokers in de bar tijdens carnaval te bekeuren (lees: geld harken) maar deze SMS gangsters kunnen gewoon hun gang gaan. Het moet inmiddels om miljoenen gaan, die van gewone mensen worden afgepakt omdat ze een keer zo simpel van geest waren om een antwoord op een ongevraagde SMS te geven. Ongelofelijk !! vanochtend las ik in de krant dat als je als burger iets pikt uit een winkel je onmiddellijk in de cel belandt, maar bankiers die de natie beroven van hun pensioenen , kunnen ongestoord een jacht kopen.

Huub99
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 aug 2006 14:19

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door Huub99 »

Afmelden via http://www.mt50mobilefun.com/web/nl/con ... nsubscribe werkt gelukkig goed.
Verder via www.smsdienstenfilter.nl geblokkeerd dat ik in de toekomst helemaal niet van dit soort "premium diensten geinteresseerd ben (zie ook http://www.telfort.nl/klantenservice/mo ... oord/4796/)

Heb nog even contact gehad met mijn rechtsbijstand verzekering maar deze adviseren NIET een kopie paspoort + contract provider te sturen. Mobilion moet genoegen nemen met adresgegeven + rekening om hun zogenaamde onderzoek uit te voeren.

Verder is het advies dat iedereen deze praktijken ook bij de rechtsbijstandsverzekering meld. Als het aantal cases (is schade) hoog genoeg is openen zij de aanval.
Verder hoorde ik net nog dat er nieuwe wetgeving is dat de GSM netwerkaanbieder ook verantwoordelijk is....(komt nog maar bar weing van terecht).

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: 9988 Veel plezier met een extra week msn op je mobiel....

Ongelezen bericht door rooie60 »

Ook mijn zoon vertelde mij na een maand pas dat hij zo om de 3 dagen een smsje van 9988 krijgt,ondertussen is er bij hem €30 van de HI rekening bij opgekomen!!! Hij heeft nergens aan meegedaan,niets aangevraagd.
Ik zei hem wel dat ik het dom vond dat hij pas na een maand iets onderneemt,de forums staan vol van deze klachten van 9988!!
Hij heeft het 9988 nr laten blokkeren bij www.smsdienstenfilter.nl en 3 x afgemeld via een smsje (win uit naar 9988,mt uit naar 9988) nu afwachten.

Gesloten