LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte verbinding nieuwe Telfort klant

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jaspers P
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 okt 2008 13:48

Slechte verbinding nieuwe Telfort klant

Ongelezen bericht door Jaspers P »

Goedeavond allen,

Ik heb na een debacle Planet / KPN de stap genomen om in zee te gaan met Telfort.
Ik heb alles aangesloten zoals het was aangesloten bij KPN en Planet.
Alleen nu heb ik volgens de helpdesk een hele instabiele verbinding en moet ik maar een monteur laten komen.

Kan dit werkelijk??
Dat mijn verbinding zoveel zwakker / instabieler is bij Telfort dan bij mijn voorgaande providers?

Ik kan er zelf met mijn pet niet bij.

erik45
Berichten: 35
Lid geworden op: 27 mar 2008 19:04

Re: Slechte verbinding nieuwe Telfort klant

Ongelezen bericht door erik45 »

Hier nog 1 met enkel grote ellende met telfort .Vorige week was het me internet die drie dagen om de 5 min. er uit lag gewoon instabiel erg veel moeten bellen via de telefoon of wel met me mobiel dus veel kosten gemaakt dan wel via e-mail maar van service heeft dit bedrijf niet van gehoord ze kunnen een beter in de leer gaan bij upc daar heb ik goede ervaring me als je de webcare mail daar zit je goed maar telfort breek me de bek niet open.
Maar ik kijk naar een andere provider maar ik denk dat er overal gezeik is

Ardjuh
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 dec 2006 18:33

Re: Slechte verbinding nieuwe Telfort klant

Ongelezen bericht door Ardjuh »

Ook hier een probleemgeval. Wij (thuis, Groningen stad) maken sinds juni 2008 gebruik van Telfort 20 MB + bellen. Alles liep vanaf het begin prima, en hadden totaal geen klachten. Echter, sinds eind december is de snelheid van 16 MB teruggelopen tot minimaal 800 Kbps en maximaal 2056 Kbps.

Na een frustrerend gesprek met de helpdesk van Telfort werd, hoe kon het ook anders, het probleem bij de consument neergelegd. De enige mogelijkheid voor dit probleem kon namelijk in de bekabeling in huis liggen. Ik werd gesommeerd om de kabel bij het ISRA punt zelf te gaan afsnijden en daar de modem aan te sluiten. Als ik dit niet deed zou telfort geen actie ondernemen.

Een gesprek later, nadat ik had aangegeven het niet te pikken dat dit probleem bij ons als consument neergelegd werd, wilde men wel een onderzoek instarten naar de 'bekabeling onder de grond'(whatever that means), maar ik mocht niet verwachten dat ik van de uitkomst een verslag zou krijgen.

Inmiddels zijn alle abonnementsvormen bij telfort stukken duurder geworden (5 euro) en betaal ik 19,95 voor een verbinding die al twee weken niet boven de 2056 Kbps uit weet te komen. Normaal gesproken zou dit rond de 16000 Kbps moeten zitten.

Ook heeft het niet te maken met een afstand tot een soort wijkcentrale, want die afstand is maar iets meer dan een kilometer. Ik heb het idee dat Telfort zelf problemen met capaciteit heeft, maar krijg dat maar eens bewezen.

Feit is wel dat Telfort mij niet de stabiliteit kan bieden die KPN en daarvoor Planet mij boden. Helaas......goedkoop is soms toch duurkoopp.

Royalflush
Berichten: 214
Lid geworden op: 14 okt 2008 16:26

Re: Slechte verbinding nieuwe Telfort klant

Ongelezen bericht door Royalflush »

Laat Telfort maar aantonen dat de problemen bij jou liggen en niet bij hen. Je stelt dat de verbinding in het begin wel goed was en als je verder nergens mee hebt lopen klooien, dan kan het toch moeilijk aan jouw bekabeling liggen? De oorzaak lijkt me dan eerder bij Telfort liggen. Zet de situatie schriftelijk uiteen aan Telfort en stel een termijn waarbinnen ze het dienen op te lossen en vermeld erbij dat wanneer er binnen die termijn niet of niet inhoudelijk gereageerd wordt, dat je dan de overeenkomst nietig verklaart wegens wanprestatie.

Gesloten