Bellen via Alice, maar niet naar alle nummers??
Geplaatst: 21 jan 2009 15:48
Sinds kort heb ik na veel gedoe uiteindelijk een Alice Comfort abo: internet en bellen.
Vrijwel direct valt me op dat een (gewoon) telefoonnummer van bekenden (die ik al jaren bel...) de melding geeft dat het nummer niet bestaat. Andersom kunnen deze mensen mij wel bereiken op mijn Alice nummer. Klacht ingediend bij Alice, de technische dienst gaat onderzoeken. Krijg na twee weken een brief van Alice met de vraag of ik over dit probleem contact op wil nemen 'om een aantal zaken te controleren'.
Ik denk dus dat er serieus aan gewerkt wordt en dus bel ik snel Alice. Helaas krijg ik direct te horen van Alice dat zij er niets mee kunnen. Ik zou maar contact op moeten nemen met de telefoonprovider van het nummer in kwestie dat de melding geeft. Met stomheid geslagen vraag ik nog aan de Alice-man hoe ik erachter kom bij wie ik moet zijn (KPN, XS4ALL, Tele2 oid) waarop hij antwoord dat ik beter de eigenaar van dat nummer zelf een klacht kan laten indienen....
Nu ken ik deze mensen goed en dat zijn echte veelbellers, zij zeggen het probleem beslist niet te kennen en gaan (logischerwijs) ook geen klacht indienen.
Ik heb de Alice man duidelijk gemaakt dat ik dit heel vreemd vind. Als klant van hun verwacht ik dat ze dit uitzoeken en niet 'een consument' in hun telecomwereld op te zadelen met een voor mij vrijwel onoplosbaar probleem.
Op mijn conclusie dat de dienst van Alice dan blijkbaar niet werkt kreeg ik te horen dat de samenwerking tussen providers inderdaad voor verbetering vatbaar is. Waarschijnlijk geschrokken van zijn eigen antwoord houdt de Alice medewerkers daarna stug vol als ik er expliciet naar vraag dat er hem geen dergelijke soortgelijke problemen bekend zijn.
?!?!?
Vrijwel direct valt me op dat een (gewoon) telefoonnummer van bekenden (die ik al jaren bel...) de melding geeft dat het nummer niet bestaat. Andersom kunnen deze mensen mij wel bereiken op mijn Alice nummer. Klacht ingediend bij Alice, de technische dienst gaat onderzoeken. Krijg na twee weken een brief van Alice met de vraag of ik over dit probleem contact op wil nemen 'om een aantal zaken te controleren'.
Ik denk dus dat er serieus aan gewerkt wordt en dus bel ik snel Alice. Helaas krijg ik direct te horen van Alice dat zij er niets mee kunnen. Ik zou maar contact op moeten nemen met de telefoonprovider van het nummer in kwestie dat de melding geeft. Met stomheid geslagen vraag ik nog aan de Alice-man hoe ik erachter kom bij wie ik moet zijn (KPN, XS4ALL, Tele2 oid) waarop hij antwoord dat ik beter de eigenaar van dat nummer zelf een klacht kan laten indienen....
Nu ken ik deze mensen goed en dat zijn echte veelbellers, zij zeggen het probleem beslist niet te kennen en gaan (logischerwijs) ook geen klacht indienen.
Ik heb de Alice man duidelijk gemaakt dat ik dit heel vreemd vind. Als klant van hun verwacht ik dat ze dit uitzoeken en niet 'een consument' in hun telecomwereld op te zadelen met een voor mij vrijwel onoplosbaar probleem.
Op mijn conclusie dat de dienst van Alice dan blijkbaar niet werkt kreeg ik te horen dat de samenwerking tussen providers inderdaad voor verbetering vatbaar is. Waarschijnlijk geschrokken van zijn eigen antwoord houdt de Alice medewerkers daarna stug vol als ik er expliciet naar vraag dat er hem geen dergelijke soortgelijke problemen bekend zijn.
?!?!?