LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zooplus

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
wieksel
Berichten: 9
Lid geworden op: 05 jun 2007 15:54

Re: zooplus

Ongelezen bericht door wieksel »

Hier ook geen klachten over Zooplus! Goede aanbiedingen, goed assortiment. Eenmaal een zak kattengrit niet ontvangen, contact opgenomen en ze hebben em achterhaald voor me en ik heb deze alsnog ontvangen.

Het blijft mensenwerk, Als er 100000 bestellingen per jaar gedaan worden kunnen er 100 foutgaan, en meestal zie je alleen de ontevreden klanten terug op fora etc.

Racle
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2004 12:23

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Racle »

Hier ook geen klachten over Zooplus. Ik bestel al jaren, bijna maandelijks, zowel bij Zooplus.nl, Zooplus.de en Zooplus.uk afhankelijk van het product. Soms is een bepaald merk goedkoper in de UK.
1x is een bestelling met kattengrit 2x zoekgeraakt bij TNT, de 3e keer hebben we het via GLS laten komen en dat ging prima. Ook wel eens iets verkeerds in de bestelling gehad wat ik mocht houden. Ook wel gebeurd dat een pakket stuk aankwam en blikjes beschadigd of zak kattengrit kapot. Maakte daar dan een foto van en het probleem werd altijd opgelost. Of ik kreeg alsnog nieuwe blikjes/kattengrit of het geld werd in mindering gebracht. Tegenwoordig worden de paketten gelukkig beter verpakt.

mistique89
Berichten: 10
Lid geworden op: 24 jun 2010 14:43

Re: zooplus

Ongelezen bericht door mistique89 »

Hallo,

Op 11-06-2010 had ik een elektrische waterbak (drink fontein) voor mijn 2 chihuahua's besteld.

Was de eerste keer dat ik bij hun bestelde, het artikel was er veel goedkoper en als je het van tevoren overmaakt krijg je ook nog eens 2% korting (meen ik)

Niet heel veel op mijn bedrag maar ach, voordeel is voordeel zeg ik altijd maar :)

Nou overgemaakt naar het rekeningnummer dat ik opgekregen had.

Na het overmaken kreeg ik een mailtje dat ik wel mijn ordernummer erbij moest vermelden (te laat!)

Nou maar even op zijn beloop gelaten.

3 dagen later nog niets veranderd (onder bestelling in 'mijn zoo-plus')

Ik mailtje gestuurd, vrij snel antwoord.

Hadden ze het naar de verkeerde klant gestuurd!!!
Hoe?

Nou ja maar weer wachten, ze zouden een nieuwe bestelling verzenden naar mij met factuur die ik als niet verzonden kon beschouwen (meer voor hun administratie)

Op 22 juni kreeg ik dan eindelijk mijn beloofde waterbak voor mijn kindjes :)

Alles gedaan wat er op de gebruiksaanwijzing stond maar dat ding bleef maar water eroverheen gooien (lekker met laminaat)

Van alles geprobeerd handleiding paar keer doorgelezen en stappen steeds opnieuw gedaan.

Paar uur later eindelijk liep die netjes zonder over te lopen.

Dan het volgende probleem op de fontein zit een bol waar het water overheen loopt, maar dit deed het niet enkel aan 1 kant.

gebruiksaanwijzing er weer bij, instructies gevolgd nog niets...

Nu weer 5 dagen later loopt het water bijna helemaal over de bol op een klein stukje na.

Zoveel moeite voor iets dat gewoon in 1x zou moeten werken niet?

Maar dit laatste valt niet te verwijten aan zoo-plus.

De gebruiksaanwijzing was overigens in het engels niet nederlands (niet heel erg maar toch), zou leuk zijn als ze dit erbij vermelden.

Dit was mijn ervaring met zoo-plus.

Ik zal er heus nog wel een bestelling plaatsen volgende keer maar als dit weer gebeurd (met de verzending etc.) dan zie ik er toch vanaf om nogmaals te bestellen ;)

Ik hou jullie op de hoogte als ik iets nieuws heb besteld en hoe dit is verlopen (kan nog wel even duren, moet maar net iets bijzitten waarvan ik denk ja dat is leuk!)
Mijn voer haal ik gewoon in de dierenzaak hier in het dorp :)

petty1950
Berichten: 312
Lid geworden op: 19 jun 2006 01:01

Re: zooplus

Ongelezen bericht door petty1950 »

Goh :mrgreen:
Lang verhaal over niks want het eerste punt heeft u aan uzelf te wijten ivm het vergeten van uw ordernummer. Punt twee is indd een kwestie van ,n ondeugdelijk product dus fout van fabrikant.
U had het ding terug kunnen sturen.

Ik bestel zelf al jaren bij Zooplus en heb geen klachten sinds er een afgiftepunt in NL is gekomen, voorheen was er nog weleens iets mis met de verpakking.
Enige echte nadeel vind ik de bereikbaarheid, dat zou beter moeten!

MartieB
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 nov 2008 14:43

Re: zooplus

Ongelezen bericht door MartieB »

Ik bestel al zeker een jaar of drie, vier geregeld honden-, katten- en vogelvoer en andere benodigdheden bij Zooplus. Ik ben super tevreden: snelle levering, nog nooit iets stuk aangeleverd gekregen.

daffene
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 apr 2006 02:10

Re: zooplus

Ongelezen bericht door daffene »

Ik bestel nu sinds een jaar zeer regelmatig bij Zooplus, ook grote en zware bestellingen, maar ik heb nog nooit problemen gehad. Altijd netjes op tijd en geen schade of iets dergelijks. Ben dus zeer tevreden, want de prijzen zijn zeer gunstig t.o.v. andere (web)winkels.

Pandora1978
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 aug 2010 20:46

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Pandora1978 »

Vorig jaar heb ik bij zooplus wat speeltjes voor de papegaai gekocht. Alles netjes afgeleverd. Dus wat dat betreft geen klachten. Echter sinds die tijd krijg ik om de paar dagen een mail van ze met aanbiedingen en dergelijke. Ik heb me al vier keer afgemeld van de mailinglist zonder succes. Ze blijven maar sturen. Ik heb daar zo de pest over in dat ik daar nooit meer iets bestel. Intussen heb ik Zooplus aan "ongewenste mail" toegevoegd.

runnertje
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 18:46

Re: zooplus

Ongelezen bericht door runnertje »

Ook ik heb alleen maar positieve ervaringen met Zooplus. Heel fijn dat ik zelf niet meer met die zware zakken hoef te sjouwen en de prijzen zijn heel gunstig. Binnen een of twee dagen heb ik mijn bestelling in huis en ontvang ook nog een mailtje van Zooplus dat de bestelling is verzonden.
Ik blijf klant bij Zooplus!

Phantomlover
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 sep 2010 22:44

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Phantomlover »

Ik heb werkelijk meer goede dingen gelezen over Zooplus dan de meeste dierenwinkels.

Zelf bestel ik hier alles voor de kat.
Ik heb nog nooit iets kapot in huis gekregen, alles was meteen goed.
Uiteraard er zitten dingen van mindere kwaliteit tussen maar wat verwacht je van 1, 2 euro?

In het begin heb ik ook zitten kijken naar de manier van betalen maar naar mijn idee is dit vrij logisch en vanaf Zooplus vrij duidelijk aangeven.
Facturen staan online, erg handig, scheelt mij inscannen!

Heb meerdere keren met Zooplus gemaild en heb altijd binnen korte tijd antwoord terug.
Laatst zelfs goed advies gekregen over hoe ik de waterfontein schoon kon maken van kalk.

Ook met deze waterbol het water probleem, maar na wat spelen liep het water er perfect over heen en dat doet het tot op de dag van vandaag nog, is toch al een jaar geleden! Puur de nieuwigheid.... Jij wist ook niet na 1 dag hoe je moest lopen toch?

Klachten over Zooplus heb ik totaal niet. Goede service, altijd op tijd geleverd (de dag erna of die daarna), altijd goed verpakt, niks kapot geleverd. Binnenkort gaan we er weer een berg bestellen ;)

Logisch nadenken of niet internet shoppen, mijn mening.

ffr
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2010 22:59

Re: zooplus

Ongelezen bericht door ffr »

Om een lang verhaal kort te maken.

Een heel goede firma. :D Snelle levering en betalen achteraf. Een voorbeeld voor velen. :!:

Suc6

DogoDana
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 okt 2010 09:28

Re: zooplus

Ongelezen bericht door DogoDana »

Nou, ik begin m'n twijfels te krijgen hoor.

Zondag bestelling geplaatst, zak voer à 53 euro. Aangegeven dat ik met acceptgiro wilde betalen, omdat ik hier ook al wat slechte ervaringen had gelezen. Krijg ik dinsdag per email de volgende reactie:

Net zoals andere gevestigde internet- en postorderbedrijven werkt zooplus met adresvaliditeit. Het resultaat van deze controle laat voor uw bestelling geen betaling via rekening of automatische incasso toe.

Vreemd, want ik bestel regelmatig via andere internetbedrijven en nog nooit iets van gehoord. Dus ik gevraagd hoe ze daar bij komen. Reactie terug:

Onze adresvaliditeitscontrole (ook wel kredietwaardigheidscontrole genoemd) is een routinematige controle bij klanten die voor het eerst bestellen. Wij willen benadrukken dat dit geen persoonsgebonden controle is, maar er gekeken wordt naar het adres en zelfs de straat. Dit gebeurt aan de hand van een database van het Nederlandse bedrijf Experian.

Dus als ik het goed begrijp, kan ik niet met acceptgiro betalen omdat iemand in mijn straat een 'slechte betaler' is?? Nou, dan kun je de optie 'met acceptgiro' betalen wel verwijderen, want dat is volgens mij al snel dan.

In ieder geval, ik toch via ideal betaald. Ja ik weet het, niet slim.

Krijg ik woensdag een reactie. Mijn betaling is niet te vinden! Dus weer terug gemaild dat ik dat vreemd vind. Ik heb het factuurnummer vermeld, hoe moeilijk kan het zijn. Dus alle gegevens nogmaals doorgegeven.

Vandaag, nog niks gehoord. Dus klantenservice gebeld....... Een Engelstalige klantenservice??? Hoezo ontmoedigingsbeleid!! Toch gebeld, ook daar de reactie 'heeft u al betaald?'. Ze gaan het nog eens nakijken bij de financiele administratie. Dus ik wacht nog...

Oja, ondertussen naar de Jumper in Nijmegen geweest. Daar het voer gekocht, was maar 6 euro duurder dan via internet. En voor de duidelijkheid. Het was in eerste instantie al niet om het prijsverschil te doen. Maar omdat het niet het doorsnee-voer is, moest het ook bij een aantal dierenwinkels besteld worden en dat duurde een week. Omdat het via zooplus binnen 2 dagen kon, heb ik het daar geprobeerd. Maar mensen, als je een Jumper in de buurt hebt, gewoon daar naar toe gaan voor Eukanuba performance Jogging & Behendigheid.

Mocht ik ooit nog iets van Zooplus horen, dan laat ik het weten.

sugabelly
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 okt 2010 13:50

Re: zooplus

Ongelezen bericht door sugabelly »

Dit bedrijf heeft ontzettend slechte service. Ook ik heb betaald voor mijn bestelling en kan dit bewijzen met een rekeningoverzicht. Zooplus blijft echter ontkennen dat ze iets hebben ontvangen. Ik heb drie keer met de ING gebeld en drie medewerkers hebben me verzekerd dat de betaling succesvol naar Zooplus is overgemaakt.

Op e-mail wordt niet gereageerd en telefonisch wordt je onbeschoft en zeer ongeïntereseerd geholpen.

Dus ondanks een betaling van 62 euro weigeren ze te leveren. In mijn ogen is dit diefstal.

Soraya
Berichten: 501
Lid geworden op: 08 feb 2006 15:04

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Soraya »

Ik bestel er af en toe wat en betaal achteraf, telkens zonder problemen.
Onlangs verhuist en bestelling gedaan, maar vergeten om adreswijziging doorgegeven. Dus dit binnen 5 minuten erna gedaan. En dit doorgegeven via contactformulier.
Pakket kon niet naar nieuwe adres komen. Gelukkig woon ik nog in dezelfde plaats.
Een paar dagen later in de oude buurt geinformeerd, maar niks aangekomen, terwijl het al wel was verzonden.
Dus maar gemaild en het hele verhaal uitgelegd. Ze stuurden mij een nieuw pakket toe, dezelfde week, naar het nieuwe adres. Zonder verdere problemen.

Ze zijn wel sinds een paar jaar verbeterd. Ook dat je ze kan mailen (en een reply naar je eigen adres toe sturen) zo heb je alles zwart op wit staan, tijdens het bellen niet.

Sherlock76
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 20:17

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Sherlock76 »

Zoals ik al gelezen had op dit forum kreeg iemand niet de kans om achteraf te betalen met de mededeling van adres validiteit. Ik had mijn bestelling al geplaatst toen ik dit bericht las. Ik was dus ook niet verrast dat ik ook zo'n mail binnenkreeg. Echter in tegenstelling tot diegene uit het berichtje heb ik niet vooraf betaald.

Ik heb hun mail beantwoord dat ik net als hun eerst validiteit wil van een bedrijf bij een eerste bestelling en dus niet zomaar geld overmaak naar een, voor mij, nieuw bedrijf. Ook heb ik geantwoord dat ik deze mail dus gelijk als een annulering van de bestelling beschouw. Ik ga verder shoppen naar een adres waar ik meer vertrouwen bij heb.

Oftewel, mensen nooit eerst betalen als je het bedrijf niet kent, of dit nou Zooplus is of een ander bedrijf! :!:

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Voorheen altijd met succes besteld bij zooplus. Echter heb ik nu een defect aan een artikel en geven ze niet thuis. Ze verwijzen je makkelijk door naar de fabrikant (heb ik niks mee te maken!) en reageren zelf niet of nauwelijks op email verkeer. Tot 3 keer toe vragen ze om mijn ordernummer en gegevens terwijl ik die al meerdere malen heb doorgegeven. Prijzen en leveringsnelheid zijn oke, maar wanneer je een klacht hebt kan je niet bij ze terecht.

Keurvrouwtje
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 mei 2010 08:06

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Keurvrouwtje »

Ze hebben mij iets niet geleverd terwijl ik er wel voor betaald heb.
Maar ik krijg maar geen geld terug.
Ik heb erover gebeld en krijg een Engels sprekende dame aan de lijn.
Maar heb een Nederlandse klantenservice gebeld. Noemen ze dat service?
De dame zei dat ze het terug storten maar dat was ergens in Juli dus ik ben er inmiddels wel achter dat ik er naar kan fluiten.
Ik koop er dus nooit meer iets.

bingo67
Berichten: 28
Lid geworden op: 11 okt 2010 16:17

Re: zooplus

Ongelezen bericht door bingo67 »

zover ik heb kunnen lezen op hun nl site hebben ze alleen n engelstalige klantenservice.
Raar maar waar voor n bedrijf dat ook in nl zit

Karin_Barendrecht
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 nov 2010 13:44

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Karin_Barendrecht »

Ook ik heb helaas een negatieve ervaring met Zooplus. We hebben een labrador van 1 jaar oud. Ze gaat 's avonds vaak mee met buitenritten als ik naar mijn paard ga. Ik zorg er altijd voor dat mijn paard en ik goed verlicht zijn, zodat we goed te zien zijn voor fietsers en bromfietsers. Als onze hond mee gaat dan moet zij dus ook goed verlicht zijn. Onze labrador houdt van zwemmen maar helaas zijn er haast geen waterdichte, verlichte halsbanden te vinden. Na enig zoekwerk kwam ik een halsband tegen op de website van Zooplus met de omschrijving: De hondenveiligheidshalsband heeft een zeer robuuste en waterdichte LED-elektronica. Deze halsband heb ik dan ook gelijk aangeschaft voor € 19,99. Na 2x in het water te zijn geweest deed de verlichte halsband het echter niet meer. Ik heb Zooplus benaderd met de vraag of ik een nieuwe kon krijgen. Tot mijn verbazing kreeg ik de volgende reactie: De aanduiding "waterdicht" betekent dat de hond met de handband in de regen kan lopen, maar niet dat het artikel geschikt is om ermee te zwemmen. Helaas kunnen we u daarom geen compensatie aanbieden. Ik heb het woord "waterdicht" opgezocht in de Van Dale en het betekent: ondoordringbaar voor water. Naar mijn idee hadden ze er dus "regenbestendig" bij moeten zetten en niet "waterdicht" want de verlichte halsband is niet waterdicht!

Bailey2010
Berichten: 5
Lid geworden op: 09 nov 2010 16:49

Re: zooplus

Ongelezen bericht door Bailey2010 »

Heb pas 1 ervaring met ZooPlus en die was verbazingwekkend goed. Op hun bevestigingsmail stond dat de bestelling binnen 4-5 werkdagen geleverd zou worden en het kwam al op de tweede dag, helemaal naar wens!

superklaver

Re: zooplus

Ongelezen bericht door superklaver »

ik heb al verschillende malen bij zooplus besteld. 2 maal met i-deal en 1 maal achteraf betaald. alle keren perfect gegaan. goed op de hoogte gehouden en spullen goed ontvangen. dus geen klagen van deze kant.

Gesloten