Pagina 1 van 1

huursubsidie

Geplaatst: 23 jan 2009 12:20
door gerhardina
Mijn dochter woont met haar zoontje sinds september verhuisd naar een ander huis met een duurdere huur. Zij moest verhuizen omdat haar oude goedkope woning word gesloopd.
Op 3 november heeft zij een wijzigings formulier naar de huurtoeslag gestuurd en je krijgt na 8 weken bericht (zeggen ze)
Tot op de dag van vandaag heeft ze nog niets gehoord.
Ze heeft wel een inkomen van net € 1200,00 en een huur van € 500,00.
Als je belt hebben ze het nog steeds niet verwerkt en ander zegt je word binnen 3 werkdagen teruggebeld. (Dus niet)
Ze komt zo in financieele problemen.
Heeft iemand een idee wat je zou kunnen doen?
Een klacht indienen duurt weer zo lang en de nieuwe huur van februari staat al weer voor de deur.

Radeloos

Re: huursubsidie

Geplaatst: 24 jan 2009 10:26
door Snake-lady
Ze moet bellen bellen bellen, desnoods langsgaan.
Wij hebben een half jaar moeten wachten op onze huurtoeslag, en toen we vaker gingen bellen, was het zo geregeld.

Re: huursubsidie

Geplaatst: 25 jan 2009 14:02
door getty
Is er bij u in de gemeente misschien een bureau sociaal raadslieden? Deze hebben vaak een directere ingang bij de toeslagen en kunnen mogelijk bemiddelen en indien nodig bv een voorschot vragen. Is dit niet het geval, bel dan zelf nog eens en dring aan op een voorschot.

Re: huursubsidie

Geplaatst: 27 jan 2009 10:57
door epdejong03
Mocht je problemen ondervinden met de huurtoeslag heeft het helemaal geen zin om te bellen of langs te gaan. Als je belt krijg je een callcenter aan de lijn en op het kantoor van de belastingdienst zitten er nog maar weinig mensen met verstand van zaken.

Wij geven onze huurder altijd het advies om de 8 weken af te wachten, daarna een aantal keer te bellen. Mocht dit geen zin hebben, dan kan je via de website van de belastingdienst een klacht indienen. Dit heeft veel zin een klachtencoördinator gaat de klacht behandelen en heeft met elke afdeling contacten. Mijn ervaring leert dat het binnen 2 weken opgelost is.

Zodra je een klacht instuurt, gelijk een kopie hiervan en een kopie van de wijziging met een keurige brief naar de woningbouw. Heel vaak is een woningbouw bereid om een incassoblokkade in het systeem te zetten als je kan aangeven waarom je in de problemen komt.

Veel succes

Re: huursubsidie

Geplaatst: 05 feb 2009 23:48
door gerhardina
Wij zijn naar het juridisch loket gegaan.
Die gaat er eigenlijk niet over je moet naar een sociaal raadsman daarvoor
gaan.
Maar ze heeft toch voor ons gebeld.
Wij hadden zelf regelmatig gebeld.
Ze zei dat ze ons nou terug zouden bellen ( die mevrouw van het juridische loket zei nog wedden dat ze nu straks gaan bellen.
Ik zei dat geeft niet mijn man is thuis. Goed zo zei ze.
En ja hoor ze belden terwijl wij onderweg naar huis waren.
En nu hebben we een formulier gekregen waarop staat hoeveel huursubsidie ze gaat krijgen.
Ze kreeg € 105 en heeft recht op € 247 dat is een heel verschil.
En nu maar hopen dat het deze maand gestort word, we wachten nu af.
Bedankt voor jullie reacties.

Re: huursubsidie

Geplaatst: 01 mar 2009 13:33
door haribari
Ik hoop dat uw dochter voor 2009 ook weer een aanvraag heeft gedaan, continuering is voor de belasting niet logisch (vraag me niet waarom).
Ga naar de gemeente of een HIP (huurtoeslag informatie punt) zij kunnen voor u zien of informeren hoe ver het is met de toeslag.
Zij spreken met andere mensen als bij het callcenter en kunnen u dus beter informeren.
Succes!