T-mobile oplichters - geen enkele service verlening!
Geplaatst: 24 jan 2009 12:14
Heb 1 jaar geleden een toestel via internet gekocht van Orange,
in juni'08 ging mijn toestel kapot en moest het opsturen ter reparatie naar Orange.
Ondanks de belofte dat de totale reparatie slechts 14 werkdagen zou duren heeft het ruim
een maand geduurd voordat ik het toestel weer terug kreeg.
Toestel bleek echter nog steeds defect en tot overmaat van ramp was Orange inmiddels overgenomen
door T-mobile welke ook de service zou gaan leveren.
Omdat het toestel nog steeds niet werkte ben ik naar de T-mobile shop in Almere-Stad gegaan.
Ook deze medewerkers wisten geen andere oplossing dan het toestel opnieuw op te laten sturen.
Dit was 17 november 2008 op de reparatiebon stond vermeld dat er een aantal onderdelen vervangen zouden zijn. Echter toestel werkte nog steeds niet goed.
Op 25 november 2008 wederom naar T-mobile, toestel weer opgestuurd en half december toestel opgehaald en ongerepareerd retour er was geen fout geconstateerd. Alleen toestel werkte nog steeds niet goed.
Maar weer naar T-mobile en daar vertelde men dat het toestel niet gerepareerd kon worden ze hadden echter wel een aanbod voor mij:
een nieuwe toestel + een 2-jarig abonnement.
De voorwaarden hiervan was echter wel dat ik een abonnement moest afsluiten wat de helft duurder
was dan mijn eigen abonnement.
Hier ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan en gevraagd om een andere oplossing.
Bij deze oplossing kwam Orange weer om de hoek! Men wilde dat ik een andere SIM kaart zou gaan proberen misschien lag het hele probleem namelijk wel aan de SIM kaart.
Deze nieuwe SIM kaart zou gratis opgestuurd worden.
Achteraf heeft Orange gewoon de rekening voor de nieuwe SIM kaart € 25.—in rekening gebracht en
ook geïncasseerd.
Na een telefoontje met Orange heeft men mij verzekerd dat ik de € 25.—terug gestort zou krijgen, tot op vandaag heb ik dit echter uiteraard nog niet ontvangen.
Terug naar T-mobile …. eind november heeft men mij toegezegd dat ik een nieuw toestel van vergelijkbare waarde zou mogen uitzoeken (circa € 400.--)
Eenmaal in de winkel bleek echter dat er maar een keuze mogelijk was uit drie toestellen,
waarbij de duurste de Sony Ericson W770i was. Ten einde raad dan maar de Sony tot ik thuis zag
dat dit toestel een waarde heeft van € 80.—volgens het T-mobile krantje!
Dus zeker geen vergelijkbaar toestel met mijn oude telefoon. Ik besloot dan ook om hier niet mee akkoord te gaan!
Na veel vijven en zessen heeft T-mobile uiteindelijk besloten dat ik uit meerdere telefoons zou mogen kiezen, dus wederom richting de T-mobile shop in Almere-Stad
Telefoon uitgezocht de LG Vieuwty, waarde circa € 300.--.
Na 4 weken en vele telefoontjes en bezoeken aan de T-mobile shop later kon ik eindelijk mijn LG telefoon op komen halen. Telefoon was keurig verpakt in een doos echter wat direct opviel dat er geen beschermkapje op het scherm zat en bij nadere controle bleek het beeldscherm beschadigd en de benodigde software ontbrak geheel. Ik had heel gewoon een 2e hands telefoon gekregen en daar wacht je dan 7 maanden op ….
Weer terug naar T-mobile shop en mijn verhaal gedaan en direct gemeld dat ik het hier absoluut niet mee eens ben en verwacht na zoveel problemen gewoon een NIEUWE telefoon te krijgen.
Op 7 januari vertelde men mij dat het logisch was dat ik een gebruikte telefoon terug kreeg immers ik had ook een gebruikte telefoon ingeleverd. Snap deze verklaring totaal niet wanneer T-mobile gezorgd had voor een goed werkende telefoon had ik helemaal mijn oude telefoon niet in hoeven te leveren.
De medewerkster zou hier achteraan gaan en mij uiterlijk donderdag 15 januari bellen wat men hier aan zou kunnen doen.
15 januari uiteraard geen telefoontje dit moet nog steeds komen.
Uiteindelijk meer dan genoeg van al deze toestanden heb ik nog maar eens contact met Orange opgenomen en deze waren bereidt mij een NIEUW toestel te leveren, terwijl T-mobile continue bezig is met de bewering dat Orange niet zou willen meewerken.
Dit moet echter wel geregeld worden in combinatie met T-mobile.
Vrijdag 23 januari 2009 maar weer naar T-mobile en gevraagd wanneer er nu eindelijk eens concrete afspraken gemaakt gaan worden.
Ze hebben het bedrijf gebeld wat hier over gaat, en zoals gewoonlijk niet bereikbaar!
Dan moest ik zaterdag 24 januari ’09 maar weer terugkomen misschien dat zij dit bedrijf dan wel konden bereiken.
Ben er nu helemaal klaar mee en zal dan ook nog één keer naar T-mobile gaan om mijn contract te laten ontbinden. Heb hierover inmiddels informatie ingewonnen bij een Rechtskundige en op basis van geleverde wanprestatie is het mogelijk om het contract één zijdig te ontbinden.
T-mobile incasseert maandelijks het abonnementsgeld zonder dat ik hiervan volledig gebruik kan maken door een defecte telefoon.
Het geleverde product voldoet totaal niet aan de eisen die men hieraan mag stellen.
in juni'08 ging mijn toestel kapot en moest het opsturen ter reparatie naar Orange.
Ondanks de belofte dat de totale reparatie slechts 14 werkdagen zou duren heeft het ruim
een maand geduurd voordat ik het toestel weer terug kreeg.
Toestel bleek echter nog steeds defect en tot overmaat van ramp was Orange inmiddels overgenomen
door T-mobile welke ook de service zou gaan leveren.
Omdat het toestel nog steeds niet werkte ben ik naar de T-mobile shop in Almere-Stad gegaan.
Ook deze medewerkers wisten geen andere oplossing dan het toestel opnieuw op te laten sturen.
Dit was 17 november 2008 op de reparatiebon stond vermeld dat er een aantal onderdelen vervangen zouden zijn. Echter toestel werkte nog steeds niet goed.
Op 25 november 2008 wederom naar T-mobile, toestel weer opgestuurd en half december toestel opgehaald en ongerepareerd retour er was geen fout geconstateerd. Alleen toestel werkte nog steeds niet goed.
Maar weer naar T-mobile en daar vertelde men dat het toestel niet gerepareerd kon worden ze hadden echter wel een aanbod voor mij:
een nieuwe toestel + een 2-jarig abonnement.
De voorwaarden hiervan was echter wel dat ik een abonnement moest afsluiten wat de helft duurder
was dan mijn eigen abonnement.
Hier ben ik dan ook niet mee akkoord gegaan en gevraagd om een andere oplossing.
Bij deze oplossing kwam Orange weer om de hoek! Men wilde dat ik een andere SIM kaart zou gaan proberen misschien lag het hele probleem namelijk wel aan de SIM kaart.
Deze nieuwe SIM kaart zou gratis opgestuurd worden.
Achteraf heeft Orange gewoon de rekening voor de nieuwe SIM kaart € 25.—in rekening gebracht en
ook geïncasseerd.
Na een telefoontje met Orange heeft men mij verzekerd dat ik de € 25.—terug gestort zou krijgen, tot op vandaag heb ik dit echter uiteraard nog niet ontvangen.
Terug naar T-mobile …. eind november heeft men mij toegezegd dat ik een nieuw toestel van vergelijkbare waarde zou mogen uitzoeken (circa € 400.--)
Eenmaal in de winkel bleek echter dat er maar een keuze mogelijk was uit drie toestellen,
waarbij de duurste de Sony Ericson W770i was. Ten einde raad dan maar de Sony tot ik thuis zag
dat dit toestel een waarde heeft van € 80.—volgens het T-mobile krantje!
Dus zeker geen vergelijkbaar toestel met mijn oude telefoon. Ik besloot dan ook om hier niet mee akkoord te gaan!
Na veel vijven en zessen heeft T-mobile uiteindelijk besloten dat ik uit meerdere telefoons zou mogen kiezen, dus wederom richting de T-mobile shop in Almere-Stad
Telefoon uitgezocht de LG Vieuwty, waarde circa € 300.--.
Na 4 weken en vele telefoontjes en bezoeken aan de T-mobile shop later kon ik eindelijk mijn LG telefoon op komen halen. Telefoon was keurig verpakt in een doos echter wat direct opviel dat er geen beschermkapje op het scherm zat en bij nadere controle bleek het beeldscherm beschadigd en de benodigde software ontbrak geheel. Ik had heel gewoon een 2e hands telefoon gekregen en daar wacht je dan 7 maanden op ….
Weer terug naar T-mobile shop en mijn verhaal gedaan en direct gemeld dat ik het hier absoluut niet mee eens ben en verwacht na zoveel problemen gewoon een NIEUWE telefoon te krijgen.
Op 7 januari vertelde men mij dat het logisch was dat ik een gebruikte telefoon terug kreeg immers ik had ook een gebruikte telefoon ingeleverd. Snap deze verklaring totaal niet wanneer T-mobile gezorgd had voor een goed werkende telefoon had ik helemaal mijn oude telefoon niet in hoeven te leveren.
De medewerkster zou hier achteraan gaan en mij uiterlijk donderdag 15 januari bellen wat men hier aan zou kunnen doen.
15 januari uiteraard geen telefoontje dit moet nog steeds komen.
Uiteindelijk meer dan genoeg van al deze toestanden heb ik nog maar eens contact met Orange opgenomen en deze waren bereidt mij een NIEUW toestel te leveren, terwijl T-mobile continue bezig is met de bewering dat Orange niet zou willen meewerken.
Dit moet echter wel geregeld worden in combinatie met T-mobile.
Vrijdag 23 januari 2009 maar weer naar T-mobile en gevraagd wanneer er nu eindelijk eens concrete afspraken gemaakt gaan worden.
Ze hebben het bedrijf gebeld wat hier over gaat, en zoals gewoonlijk niet bereikbaar!
Dan moest ik zaterdag 24 januari ’09 maar weer terugkomen misschien dat zij dit bedrijf dan wel konden bereiken.
Ben er nu helemaal klaar mee en zal dan ook nog één keer naar T-mobile gaan om mijn contract te laten ontbinden. Heb hierover inmiddels informatie ingewonnen bij een Rechtskundige en op basis van geleverde wanprestatie is het mogelijk om het contract één zijdig te ontbinden.
T-mobile incasseert maandelijks het abonnementsgeld zonder dat ik hiervan volledig gebruik kan maken door een defecte telefoon.
Het geleverde product voldoet totaal niet aan de eisen die men hieraan mag stellen.