Pagina 1 van 1

2 slechte ervaringen

Geplaatst: 24 jan 2009 23:27
door peterdiane
Begin 2008 hebben we bij Raamsveld een televisiekast, een salontafel en een bijzettafeltje gekocht. De televisiekast en het bijzettafeltje konden we direct meenemen en op de salontafel moesten we 16-18 weken wachten. Na 19 weken belden we wanneer we de salontafel op konden halen en toevallig konden we de week erop terecht. Bij thuiskomst bleek er kleurverschil te zitten tussen de salontafel en de andere artikelen. Er zaten groeven in welke in de andere meubels niet zaten en er zaten andere handgrepen op. (In de folder van Raamsveld van dat moment stond bovendien nog steeds de salontafel zoals wij het besteld hadden). We belden met Raamsveld en er werd ons verteld dat er gekeken zou worden of ze nog een salontafel zouden kunnen krijgen, zoals we besteld hadden. We moesten ondertussen ook een servicebrief schrijven. Na een aantal weken kregen we reactie op de brief. Hierin stond dat de fabrikant wel eens kleine veranderingen in de productielijn doorvoert en dat we ons hiermee maar moesten verzoenen. Bovendien konden ze nergens terugvinden dat we een televisiekast en een bijzettafeltje hadden gekocht. Wij namen hier geen genoegen mee en stuurden een brief terug waarin we aangaven dat we vonden dat Raamsveld een slechte service leverde en het belachelijk vonden dat ze met geen enkele tegemoetkoming kwamen. We stelden zelf voor om een korting te geven op de salontafel.
Na enkele weken kregen we bericht dat door vakanties de klantenservice onderbezet was en het langer zou duren voordat we antwoord zouden krijgen. Dit was in augustus. In december hadden we nog steeds geen antwoord gekregen, dus we stuurden nog een mail refererende aan brief. Ook hierop kregen we geen reactie.
Ondertussen waren we op zoek naar een hoge kast. Raamsveld was (helaas) de enige die een model had welke bij onze andere meubels past. We zouden hiervan 2 kasten willen kopen. We gingen naar de winkel en legden ons probleem voor aan de medewerkster. We stelden voor om een korting te geven op de kasten als oplossing voor onze klacht over de salontafel. De medewerkster vertelde ons dat ze niet bevoegd was om deze beslissing te nemen en ze kon ook niemand van hoger hand erbij halen om deze beslissing wel te nemen. Alles moest via de klantenservice gaan en deze konden we dinsdag weer bereiken. (Het was zaterdag). Nu hadden we het volgende dilemma: op de kasten die we wilden kopen zat t/m die dag een korting van 50 euro per kast. Voor de salontafel zouden we nooit een korting krijgen van 100 euro, dus als we de kasten wel wilden hebben (ook al zouden we niets terugkrijgen voor de salontafel), dan moesten we ze die dag bestellen. (Raamsveld was niet zo flexibel dat die korting op de dinsdag erna ook nog zouden gelden...)
We bestelden de kasten dus toch maar en er zat weer een levertijd op van 16-18 weken. Echter na 5 weken kregen we al een briefje in de bus dat de kasten opgehaald konden worden. Toen we thuisgekomen de dozen uitpakten, sloegen we steil achterover. I.p.v. 2 hoge kasten, zaten er 2 dressoirs in de dozen. Het was ondertussen 16.30 uur. De winkel was tot 17.00 uur open, dus we belden op. We kregen een antwoordapparaat waarin gezegd werd dat de klantenservice tot 16.00 uur bereikbaar was en daarna konden we bij de winkel terecht. Ook van het magazijn was er geen telefoonnummer beschikbaar. De winkel en het magazijn liggen voor ons niet om de hoek, dus als we alsnog terug gegaan waren, waren deze al gesloten geweest. Ondertussen zitten we met 2 gigantische dozen met dressoirs waar we niets aan hebben. Bravo, Raamsveld!

Re: 2 slechte ervaringen

Geplaatst: 24 jan 2009 23:35
door dhc
Ja, en Uw vraag is?