LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 25 jan 2009 13:29
belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Leuk iets besteld bij Intertoys voor Sinterklaas (ter waarde van € 28,19, komt er een factuur van Lindorff met een superkorte betalingstermijn van 14 dagen. Mijn betaling en Lindorff 1e herinnering hebben elkaar net gekruist. Daardoor de adminstratiekosten van herinnering € 7,50 niet betaald. Om daar weer aan te herinneren komt er een sommatie van € 15. Dus € 22,50 in totaal! Ondanks dat ik het er niet mee eens ben, maar snel betaald want anders wordt de vordering overgedragen aan Incasso.
Ik zit niet te wachten op zo'n laffe reactie van Lindorff, maar wil gewoon kwijt dat ik heb het oplichting vind. Dit was de eerste & laatste keer dat ik iets besteld heb bij Intertoys. Waardeloos dat Intertoys met zo'n bedrijf als Lindorff samenwerkt.
Ik zit niet te wachten op zo'n laffe reactie van Lindorff, maar wil gewoon kwijt dat ik heb het oplichting vind. Dit was de eerste & laatste keer dat ik iets besteld heb bij Intertoys. Waardeloos dat Intertoys met zo'n bedrijf als Lindorff samenwerkt.
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Niet doen, die kosten meebetalen! Dat is precies waarop Lindorff speculeert, door je bang te maken!
Ik heb zoiets laatst ook gehad, met een bedrag bij Kruidvat van oorspronkelijk 6,99 Euro, waar Lindorff binnen de kortste keren overheen kwam met dreigementen en steeds maar toenemende kosten.
Schrijf ze een keer een brief, en laat het daarbij.
Ik heb zoiets laatst ook gehad, met een bedrag bij Kruidvat van oorspronkelijk 6,99 Euro, waar Lindorff binnen de kortste keren overheen kwam met dreigementen en steeds maar toenemende kosten.
Schrijf ze een keer een brief, en laat het daarbij.
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Goedendag Jeanette,
U heeft op dit forum een klacht geplaatst met betrekking tot de factuur die u heeft ontvangen van Lindorff Consumentenbeheer.
Graag zou ik uw klacht in behandeling nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar [email protected]. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bosch
afhandeling klachten
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
U heeft op dit forum een klacht geplaatst met betrekking tot de factuur die u heeft ontvangen van Lindorff Consumentenbeheer.
Graag zou ik uw klacht in behandeling nemen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mail te sturen naar [email protected]. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Mevr. Bosch
afhandeling klachten
Lindorff B.V.
www.lindorff.nl
Laatst gewijzigd door Lindorff op 26 jan 2009 19:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
goh mevrouw bos werkt uw nu ook al op zondag om mensen optelichten mensen ik zou zeggen neem geen contact met deze op lichters ik had ze ook gevraagt om papieren deze konden ze niet geven ze hebben het toen zogenaamt over gedragen aan de jong
de zaak ik voor geweest en tot mijn vreugde heb ik de zaak gewonnen tegen dit bedrijf om dat men de papieren niet kom overlegen die ik wel had
en mevrouw bos uw hoeft geen contact met mijn op tenemen wij zijn nu bezig om een schade vergoeding los te kijken vai de atvocaat gaat lindorf hier niet op in dan zal het bedrijf worden gedagvaard door de atvocaat mochten wij deze zaak dan winnen dan laat de atvocaat
beslaglegen op de spullen bij uw
de zaak ik voor geweest en tot mijn vreugde heb ik de zaak gewonnen tegen dit bedrijf om dat men de papieren niet kom overlegen die ik wel had
en mevrouw bos uw hoeft geen contact met mijn op tenemen wij zijn nu bezig om een schade vergoeding los te kijken vai de atvocaat gaat lindorf hier niet op in dan zal het bedrijf worden gedagvaard door de atvocaat mochten wij deze zaak dan winnen dan laat de atvocaat
beslaglegen op de spullen bij uw
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Hoe vervelend ik de gang voor zaken voor u ook vindt, een betalingstermijn van 14 dagen is best redelijk, zeker niet superkort. Ik bestel regelmatig online, en heb bijna altijd een betalingstermijn van 14 dagen.met een superkorte betalingstermijn van 14 dagen
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Mevr Bosch werkt echt niet op zondag!!
Lindorff heeft een "botje" aanstaan. Zogauw hun naam valt pakt die de klagersnaam op en komt er automatisch een berichtje van mevr Bosch.
Maar alleen indien die nog niet aangesproken is. Ik heb tig keer geklaagd maar wordt nooit meer aangesproken.
Zaak loopt al vanaf oktober 2007. Indien je geen schuld hebt laat dan alles maar over je komen, reageer nergens op.
Ze speculeren op je angst en dat je dan maar gauw betaald
Lindorff heeft een "botje" aanstaan. Zogauw hun naam valt pakt die de klagersnaam op en komt er automatisch een berichtje van mevr Bosch.
Maar alleen indien die nog niet aangesproken is. Ik heb tig keer geklaagd maar wordt nooit meer aangesproken.
Zaak loopt al vanaf oktober 2007. Indien je geen schuld hebt laat dan alles maar over je komen, reageer nergens op.
Ze speculeren op je angst en dat je dan maar gauw betaald
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Ja, de bekende scheet van mevrouw Bosch! Wat zal ik daar eens van zeggen?
Voor diegene die zo'n oproep krijgt: niet op ingaan! Dan is het net of je erkent dat je iets met ze te maken hebt.
Volg mijn advies op van hierboven: een keer een brief aan ze schrijven met je argument (bijvoorbeeld dat je al lang betaald hebt, en dus met die eerste incassokosten van 7,50 E al niks te maken hebt), en ze pruttelen nog wat en houden dan vanzelf op.
Niet bang worden en vooral niet betalen om er maar vanaf te zijn.
Zie ook het topic wat aan Lindorff op dit forum gewijd is.
Voor diegene die zo'n oproep krijgt: niet op ingaan! Dan is het net of je erkent dat je iets met ze te maken hebt.
Volg mijn advies op van hierboven: een keer een brief aan ze schrijven met je argument (bijvoorbeeld dat je al lang betaald hebt, en dus met die eerste incassokosten van 7,50 E al niks te maken hebt), en ze pruttelen nog wat en houden dan vanzelf op.
Niet bang worden en vooral niet betalen om er maar vanaf te zijn.
Zie ook het topic wat aan Lindorff op dit forum gewijd is.
-
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 23 aug 2008 18:33
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
citaat:
nanah
Geplaatst op 25 Jan 2009 19:42 door nanah
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
met een superkorte betalingstermijn van 14 dagen
Bij de meeste bedrijven is het normaal dat de betalingstermijn 14 dagen is.
In dit geval staan ze ook wel in hun recht, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze precies op de 15e dag een incassoburo op een klant afsturen.
nanah
Geplaatst op 25 Jan 2009 19:42 door nanah
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
met een superkorte betalingstermijn van 14 dagen
Bij de meeste bedrijven is het normaal dat de betalingstermijn 14 dagen is.
In dit geval staan ze ook wel in hun recht, het lijkt me onwaarschijnlijk dat ze precies op de 15e dag een incassoburo op een klant afsturen.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 26 feb 2009 16:19
Re: belachelijke kosten herinnering / sommatie Intertoys
Ik wil hierbij aanhaken op het bericht van Jeannette. Wij hebben precies hetzelfde gehad na de aanmaningskostgen van in totaal 22,50 euro hebben wij een aangetekende brief gestuurd dat wij het hier niet mee eens waren.
Wij kregen toen een nietszeggende brief terug waarin ze verwezen naar hun algemene voorwaarden en dat zij vasthielden aan de door ons te betalen extra kosten van 22,50 euro.
Tot onze schrik kregen wij 1 dag later een brief van Lindorff dat de incasso inmiddels opgelopen was tot 59,50 euro en dat wij waren openomen in hun incassobestand.
Wij hebben toen direct onze rechtsbijstandverzekeraar (DAS) gebeld. De juriste daar zei dat hieraan helaas niets te doen was en zij raadde ons aan om nogmaals in overleg met Lindorff te gaan.
Dit hebben we gedaan en uiteindelijk hebben we 22,50 euro betaald.
Daarom mensen....niets bestellen bij Intertoys, want voor het weet zit je met een financieel probleem die enorm snel kan oplopen en waarbij jouw rechtsbijstandsverzekeraar je niet kan/wil helpen.
Geen zaken doen met Intertoys dus!!!
Wij kregen toen een nietszeggende brief terug waarin ze verwezen naar hun algemene voorwaarden en dat zij vasthielden aan de door ons te betalen extra kosten van 22,50 euro.
Tot onze schrik kregen wij 1 dag later een brief van Lindorff dat de incasso inmiddels opgelopen was tot 59,50 euro en dat wij waren openomen in hun incassobestand.
Wij hebben toen direct onze rechtsbijstandverzekeraar (DAS) gebeld. De juriste daar zei dat hieraan helaas niets te doen was en zij raadde ons aan om nogmaals in overleg met Lindorff te gaan.
Dit hebben we gedaan en uiteindelijk hebben we 22,50 euro betaald.
Daarom mensen....niets bestellen bij Intertoys, want voor het weet zit je met een financieel probleem die enorm snel kan oplopen en waarbij jouw rechtsbijstandsverzekeraar je niet kan/wil helpen.
Geen zaken doen met Intertoys dus!!!