Hypotheek aflossen bij Postbank/ING nog niet zo eenvoudig
Geplaatst: 27 jan 2009 14:40
In december Postbank gebeld:
Ik: "Hoe los ik mijn hypotheek af met eigen geld?"
Antwoord: "Gewoon het hypotheekbedrag overmaken op rek nr xxxxxxxx onder vermelding "extra storting".
Ik: "Verder niets?.
Klantenservice: "Verder niets"
Ik: Is dit boetevrij?".
Klantenservice: "Ja".
Begin (14) januari 2009 Postbank/ING gebeld:
Ik: "Wilt u mij schriftelijk meedelen hoe ik het best kan handelen om mijn hypotheek af te lossen, want ik wil geen fouten maken?"
Hypotheekafdeling: "Nou, u hebt wel een opzegtermijn van 1 maand en er moet een aflosnota worden opgemaakt".
Ik: "Opzegtermijn? Dat is mij een maand geleden niet verteld. Ook niet dat er eerst een aflosnota opgemaakt moet worden. Nu heb ik een maand verloren doordat ik verkeerd ben voorgelicht".
Hypotheekafdeling: "Tja, daar kunnen wij ook niets aan doen"
Ik: "Wilt u dan ogenblikkelijk een aflosnota maken en naar mij opsturen?"
Hypotheekafdeling: "Jazeker, kan dat, maar dan moet u ons dat eerst schriftelijk laten weten".
Ik: "Is goed, ik zal nu een verzoek schrijven met de datum van vandaag".
Verzoek geschreven en ook maar meteen een klacht aan de directeur van de klantenservice over de verkeerde voorlichting.
26 januari gebeld met de Hypotheekafdeling van ING:
Ik: "Ik ben niets meer gehoord van u. Ik heb 14 januari een verzoek gedaan om een aflosnota. Ik wil mijn hypotheek aflossen"
Hypotheekafdeling: "Hypotheek aflossen? Waarmee dan? Wanneer hebt u dat verzoek gedaan? 14 januari? Ja, mmmm, dat staat hier in de computer. Nee, we hebben dat stuk nog niet opgemaakt. U weet dat er een opzegtermijn van een maand is vanaf vandaag?"
27 januari gebeld.
Ik: "Ik wilde u even laten weten dat ik u aansprakelijk stel voor alle kosten die ik heb moeten maken vanaf 14 januari als u niet ogenblikkelijk mij de mogelijkheid geeft om mijn hypotheek af te lossen."
Hypotheekafdeling: "Eh, Uw opzegtermijn gaat 14 januari in. Is dat in orde zo?"
Ik moet de paperassen nog krijgen.
Hoe vreemd is de hypotheekwereld. Aan de ene kant is het verkrijgen van een hypotheek bijna onmogelijk geworden en aan de andere kant is het aflossen ervan net zo moeilijk.
Snapt u het nog?
Deze postbankklant is helemaal niet blij met de ING.
Ik: "Hoe los ik mijn hypotheek af met eigen geld?"
Antwoord: "Gewoon het hypotheekbedrag overmaken op rek nr xxxxxxxx onder vermelding "extra storting".
Ik: "Verder niets?.
Klantenservice: "Verder niets"
Ik: Is dit boetevrij?".
Klantenservice: "Ja".
Begin (14) januari 2009 Postbank/ING gebeld:
Ik: "Wilt u mij schriftelijk meedelen hoe ik het best kan handelen om mijn hypotheek af te lossen, want ik wil geen fouten maken?"
Hypotheekafdeling: "Nou, u hebt wel een opzegtermijn van 1 maand en er moet een aflosnota worden opgemaakt".
Ik: "Opzegtermijn? Dat is mij een maand geleden niet verteld. Ook niet dat er eerst een aflosnota opgemaakt moet worden. Nu heb ik een maand verloren doordat ik verkeerd ben voorgelicht".
Hypotheekafdeling: "Tja, daar kunnen wij ook niets aan doen"
Ik: "Wilt u dan ogenblikkelijk een aflosnota maken en naar mij opsturen?"
Hypotheekafdeling: "Jazeker, kan dat, maar dan moet u ons dat eerst schriftelijk laten weten".
Ik: "Is goed, ik zal nu een verzoek schrijven met de datum van vandaag".
Verzoek geschreven en ook maar meteen een klacht aan de directeur van de klantenservice over de verkeerde voorlichting.
26 januari gebeld met de Hypotheekafdeling van ING:
Ik: "Ik ben niets meer gehoord van u. Ik heb 14 januari een verzoek gedaan om een aflosnota. Ik wil mijn hypotheek aflossen"
Hypotheekafdeling: "Hypotheek aflossen? Waarmee dan? Wanneer hebt u dat verzoek gedaan? 14 januari? Ja, mmmm, dat staat hier in de computer. Nee, we hebben dat stuk nog niet opgemaakt. U weet dat er een opzegtermijn van een maand is vanaf vandaag?"
27 januari gebeld.
Ik: "Ik wilde u even laten weten dat ik u aansprakelijk stel voor alle kosten die ik heb moeten maken vanaf 14 januari als u niet ogenblikkelijk mij de mogelijkheid geeft om mijn hypotheek af te lossen."
Hypotheekafdeling: "Eh, Uw opzegtermijn gaat 14 januari in. Is dat in orde zo?"
Ik moet de paperassen nog krijgen.
Hoe vreemd is de hypotheekwereld. Aan de ene kant is het verkrijgen van een hypotheek bijna onmogelijk geworden en aan de andere kant is het aflossen ervan net zo moeilijk.
Snapt u het nog?
Deze postbankklant is helemaal niet blij met de ING.