LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten buiten de bundel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
M.G.

Kosten buiten de bundel

Ongelezen bericht door M.G. »

Hallo,

ikzelf heb een hi30 abonnement. Ik had voorheen een hi25, maar ik bel af en toe buiten mijn bundel. Wat als gevolg heeft dat ik een hoge telefoonrekening krijg.
Daarnaast ben ik halverwege deze maand dus overgestapt van een hi25 naar een hi30. Volgens de klantenservice, zal wat ik buiten de bundel heb gebeld verekend worden met de hi30. Na een sms met Saldo te hebben gestuurd naar 1244 kreeg ik te lezen dat ik nog 8% van mijn tegoed over had. Echter heb ik wel een rekening ontvangen van 50euro, rara hoe kan dat?

Daarnaast vind ik dat de tarieven buiten de bundel belachelijk hoog zijn ten opzichte van wat ik binnen de bundel betaal.

Ik heb mij ingelezen op het internet en ben tot het besluit gekomen dat mijn volgende abo zal worden bij tele2. Binnen en buiten de bundel hetzelfde tarief, alles gaat uit de bundel dus bellen/smsén/internet/mms/bellen naar 0900/ bellen naar buitenland etc. Ook betaal je hetzelfde tarief voor bellen naar mobiel als naar vaste nummers.
Wat jammer is dat je het tegoed niet mee neemt naar de volgende maand, maar als je je zelf goed inschat wat je per maand verbeld, dan maakt dit niet uit omdat je het dan opmaakt. En bel je wel buiten de bundel blijf je hetzelfde tarief betalen dus niet extreem hoog.

Wie heeft ook problemen met deze hoge kosten buiten de bundel?

D1RK

Re: Kosten buiten de bundel

Ongelezen bericht door D1RK »

Tele 2 heeft een bundel voor zover ik weet vanaf €18,-....

Maar Telfort heeft Sim Only 300 minuten voor 24 maanden voor slechts €7,95 en de extra minuten zijn dan wel flink duurder....

Tele2 is dus € 18,- voor 300 min, maar als je 25 cent extra moet betalen voor 40 min = €10,- extra is dus voor €17,95 340 minuten totaal.

Tele 2 rekende voor zelfde 340 min dus € 20,40.

Dus hoeveel bel je en mag je ongebruikte meenemen of niet?

De telefoon op 250 minuten een waarschuwing signaal laten geven en maandelijks resetten is ook veiliger....

jos12345

Re: Kosten buiten de bundel

Ongelezen bericht door jos12345 »

Tip: Neem net iets meer belminuten en smsjes dan je maandelijks gebruikt. Binnen je bundel is het namelijk veel goedkoper dan wanneer je over je bundel heengaat. Niet gebruikte minuten en smsjes kan je meestal één of twee maanden doorschuiven.

Op http://www.simonlyou.nl heb ik een onafhankelijke vergelijker van Sim Only abonnementen gevonden. Vul je gewenste looptijd in (12 maanden of 24 maanden) en het aantal minuten en smsjes dat je wilt. Automatisch komen dan de relevante abonnementen eruit rollen met de prijzen erbij. Succes!

Gesloten