LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHA

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Heidi00000000000

NHA

Ongelezen bericht door Heidi00000000000 »

Ik dacht er aan om aan de opleiding SPW 4 op MBO nivo woonbegeleiding te volgen via NHA. Dat is dus een thuisopleiding. Wie heeht er evaring met NHA

Alice12345

Re: NHA

Ongelezen bericht door Alice12345 »

Ik doe de cursus Roemeens voor beginners bij het NHA. Wel iets totaal anders dus dan jij wil gaan doen. Maar de cursus ziet er goed uit. En in tegenstelling tot het NTI hebben ze het in de losbladige cursus niet over "grammofoonplaten" of "cassettebanden", maar gewoon over cd's. Welkom in de 21e eeuw. Haha.

Eerder dus een cursus bij het NTI gevolgd. Was verder ook wel goed hoor, maar wel af en toe spelfouten in de tekst (en dat is niet handig bij een taalcursus (toen deed ik Duits)).

poppy2

Ongelezen bericht door poppy2 »

Ben bijna klaar met de MBO-opleiding doktersassistente van de NHA. Als je vragen hebt kun je de NHA altijd bellen. Er wordt door hen snel gereageerd
Huiswerk wordt binnen 10 dagen retourgezonden (per mail). Soms was het al na een uur gecorrigeerd binnen. Praktijkdagen waren wel druk en hectisch. Laatste tijd hebben ze de lesstof gemoderniseerd, dit was ook wel nodig. Heb goede ervaringen met de NHA en ze zijn het goedkoopste qua opleidingen. Ik heb natuurlijk alleen ervaring met de opleiding doktersassistente en niet met SPW. Ik weet ook niet hoe snel de leraren zijn van SPW met terugsturen van huiswerk. De instelling reageert dus wel adequaat op vragen en problemen. Wel gelijk bellen als er iets is of als je vragen hebt. Ze vinden dit echt niet erg en blijven vriendelijk.

chantalletje

Ongelezen bericht door chantalletje »

Ik heb SPW 3 daar gedaan richting onderwijs.
Ik doe nu de opleiding onderwijsassistent daar en ik heb heel goede ervaringen ermee. Goede leerkrachten die je echt verder helpen, goede info aan de telefoon als je vragen hebt. Hulp bij examens in zien enzovoorts. Kan geen negatief dingetje bij NHA vinden in de 5 jaar dat ik daar bij ben. Ook stagelopen is erg fijn al is een stage vinden wel moeilijker. Je krijgt heel goede begeleiding van een leerkracht die langs komt op je stage.
Ik stuur mijn huiswerk via de post en heb het binnen 7 dagen terug. Soms zelfs na 2 dagen al. Praktijkdagen heb ik zelf nog niet nodig gehad.
Examendagen zijn echt mega druk, maar wel gezellig. Je komt echt mensen tegen over het hele land en op de site is ook een forum waar je met medestudenten kan praten en overleggen.

buuren

Ongelezen bericht door buuren »

Hallo,
Ik heb ook interesse om bij NHA met spw 4 woonbegeleiding te beginnen. Ben je intussen al begonnen? En zoja hoe bevalt het?

Gr Avb

Sunshine80

Ongelezen bericht door Sunshine80 »

Ik wil de opleiding ´Medewerker Personeelszaken´ bij het NHA gaan volgen, maar wil toch wel wat meer ervaringen van mensen lezen/horen.

Patricia Stapel

Ongelezen bericht door Patricia Stapel »

Hallo Sunshine,

Ik ben de opleiding iets meer dan een jaar geleden begonnen en het is een prima opleiding. Zeer overzichtelijk doordat je alle lessen losbladerig in de bijgeleverde ringband kunt doen. Ik heb er zelf wel een universele ringband bijgekocht zodat je de cursus kunt splitsen en makkelijk kunt bladeren, en 10 tabbladen om de geadviseerde stof per maand te splitsen. Zo kon ik mijn tempo goed in de gaten kon houden.
De NHA heeft goede huiswerkbegeleiding, het is alleen jammer dat er bijna geen medecursisten waren om ervaringen uit te wisselen.
Ik heb geen goede ervaringen met de Associatie voor Praktijkexamens maar er is helaas geen mogelijkheid om via een andere instantie examen te doen. (Zie ook ervaringen met deze instantie op het forum van de Associatie voor Praktijkexamens) Als je niet perse een diploma hoeft te hebben zou ik gaan voor het getuigschrift van de NHA. Dat scheelt je echt handenvol geld.

Met vr. gr. Patricia

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik heb ooit PDB via hun gedaan. Mijn gevoelens waren gemixed. Stof was helder en goed te volgen, maar er zaten wel foutjes in hun teksten.
En ik had graag de antwoorden bij de opgaven gehad. Maar dat was onmogelijk.

Over de cursus die vraagt kan ik dus geen antwoord geven, doch ik heb wel een vraag voor je. Bij een cursus woonbegeleiding zou ik zelf denken dat er nog een praktijkdeel bij hoort, hoe gaat men daar mee om?

Sunshine80

Patricia Stapel schreef:Hallo Sunshine,

Ik ben de opleiding iets meer dan een jaar geleden begonnen en het is een prima opleiding. Zeer overzichtelijk doordat je alle lessen losbladerig in de bijgeleverde ringband kunt doen. Ik heb er zelf wel een universele ringband bijgekocht zodat je de cursus kunt splitsen en makkelijk kunt bladeren, en 10 tabbladen om de geadviseerde stof per maand te splitsen. Zo kon ik mijn tempo goed in de gaten kon houden.
De NHA heeft goede huiswerkbegeleiding, het is alleen jammer dat er bijna geen medecursisten waren om ervaringen uit te wisselen.
Ik heb geen goede ervaringen met de Associatie voor Praktijkexamens maar er is helaas geen mogelijkheid om via een andere instantie examen te doen. (Zie ook ervaringen met deze instantie op het forum van de Associatie voor Praktijkexamens) Als je niet perse een diploma hoeft te hebben zou ik gaan voor het getuigschrift van de NHA. Dat scheelt je echt handenvol geld.

Met vr. gr. Patricia
Hoi Patricia,

Bedankt voor je reactie.

Mag ik alleen nog vragen waarom je een slechte ervaring met de Associatie hebt gehad?

Ik wil natuurlijk wel graag een diploma, als ik besluit die studie te gaan volgen.

Alvast bedankt!

Mvg,
Sunshine

Patricia Stapel

Hoi Sunshine,

Mijn ervaring met de Associatie is dat je enorm veel geld moet betalen voor de examens en aan de hand van de voorlopige antwoorden op de site kun je niet goed afleiden wat de uiteindelijke uitkomst zal zijn. Toen ik de eerste keer examen deed (a 185 euro per 3 examens in juni vorig jaar) ben ik geslaagd voor het onderdeel loonadministratie. Aan de hand van de voorlopige antwoorden (die het weekend na het examen al op de site worden geplaatst) zou ik echter voor het onderdeel Arbeidsrecht ook een 7 hebben gehaald. De uitslag komt echter pas 2 maanden later, en volgens hen had ik een 5. (ook voor P&O trouwens) Je kunt dan weliswaar weer een maand later wel inzage krijgen in de antwoorden (en hoe ze het beoordeeld hebben) maar daarvoor moet je eerst weer het bedrag van 35 euro overmaken, en vorig jaar moest je dan ook nog naar Amersfoort. (nu kan het geloof ik ook opgestuurd worden). Ik heb er dus voor gekozen om maar voor her-examens te gaan a 198 euro per 2 examens. (3 examens kosten een jaar later trouwens opeens 250 euro)

Afgelopen januari hadden ze per abuis een verkeerde locatie op de oproep voor Zaandam geplaatst. (Ook voor de kandidaten van de examens MBA en JMB) De examenleider is ons gaan zoeken en heeft ervoor gezorgt dat we 45 minuten later alsnog konden beginnen, maar de nieuwe zaal was ook erg koud (en door de herrie van de heater kon daar niet op korte termijn iets aan gedaan worden) en we kwamen dus gewoon niet meer op temperatuur. (Hadden een uur in de sneeuw buiten staan wachten, want per mail was ons meegedeeld dat het onsdanks de weersomstandigheden gewoon door zou gaan en wie te laat was had pech en was zijn geld gewoon kwijt) Kan gebeuren, maar omdat wij dus allen inmiddels bevroren waren brachten we het er slecht vanaf. Normaliter zou je dan verwachten dat iedereen ter compensatie de examens op kosten van de Associatie over zou mogen doen, maar nee het viel volgens hen allemaal wel mee. Ze hebben de antwoorden vergeleken met andere locaties (?) en die weken niet zo zeer af, dus de klacht wordt niet gehonoreerd. Toen dit niet werd geaccepteerd door de kandidaten, gaven ze de hinder dan wel toe maar alleen bij de mensen met een 5 worden de antwoorden anders geintepreteerd en daar wordt nu een 6 van gemaakt. (De mensen met een 1 t/m 4 hebben dus gewoon pech?). Nou heb ik bij het middagexamen voor arbeidsrecht toch nog een 6 gehaald maar voor het ochtendexamen P&O een 4. Ik val dus buiten de gelukkigen en moet maar weer opnieuw 119 euro betalen voor het examen in juni a.s. (En dan maar hopen dat ze het dan wel gunstig beoordelen).

Die aantrekkelijk geprijsde opleiding heeft me nu aan examengeld dus al meer gekost dan het hele cursusmateriaal, maar als je dan uiteindelijk naar de geschillencommissie wilt kan dat alleen als je eerst weer 285 euro hebt betaald. (Dit werd mij meegedeeld door de NHA die ook nog moeite heeft gedaan om een oplossing te vinden voor het falen van de Associatie afgelopen januari, maar er verder ook niets aan kan doen)

Het probleem is dus dat er geen andere organisatie is die examens voor deze erkende diploma's afneemt, en je als klant dus overgeleverd bent aan de starre houding van de Associatie. Ik ben er dus ook nog niet helemaal uit of ik nog een poging ga doen in juni. Mijn gevoel zegt: Van mij krijgen ze geen cent meer!, maar eeuwig zonde nu ik mijn doel bijna heb bereikt.

Maar de opleiding is echt leuk hoor. Al is het maar voor je eigen ontwikkeling. Gewoon doen!

Succes.

Sunshine80

Hoi Patricia,

Jeetje mina! Wat slecht zeg!

Ik snap je punt dat je zoiets hebt; bekijk het maar. Maar ik zou toch als ik jou was dat examen in juni toch nog gaan doen. Wat je al zegt, je doel heb je al bijna bereikt!

De opleiding wil ik nog steeds volgen, maar je komt bij elke thuisstudie bij de Associatie uit, dat vind ik wel erg jammer. :(

Ik heb inmiddels via een paar sites tweedehands boeken over P&O van mensen overgekocht. Ik ben al goed bezig met mezelf verder te ontwikkelen. Maar ik vind het weggegooid geld als het bij mij ook zo gaat als dat het bij jou gaat/is gegaan.

Ik heb ook bij het NCOI gekeken (dag- en/of avondopleidingen), maar daar betaal je je helemaal scheel. :shock:

Ik denk er nog even over na. In ieder geval super bedankt voor je reactie!

Goed weekend!

Groetjes,
Sunshine

Patricia Stapel

Hallo Sunshine,

Ik heb me zojuist toch maar weer aangemeld voor het examen op 15 juni a.s.
Ik hoef alleen Personeel, Oragnisatie en communicatie nog te halen en dan ben ik klaar. Mijn medecursisten die nog 2 modules moest halen is helaas afgehaakt en gaat Sociaal Juridisch medewerkster doen. Heb jij de cursus inmiddels al besteld?

groetjes van Patricia

Gesloten