LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HE magnetron

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
gameronline
Berichten: 13
Lid geworden op: 14 jan 2009 09:04

HE magnetron

Ongelezen bericht door gameronline »

Hallo,

ik heb sinds 2 jaar een combi magnetron van het merk HE.
Gekocht bij de blokker.
Vanmorgen (was net wakker en dacht dat ik droomde) hoorde ik vanzelf de magnetron aanslaan. Kom de keuken in en hoor een raar geluid. Blijkt dat ding compleet oververhit half staan te draaien ofzo. Een zoem geluid, anders dan als je de magnetron of over aan hebt staan normaal.

Nu heb ik er geen garantie meer op volgens mij maar wil eigenlijk toch de mensen waarschuwen dat dit kan gebeuren !!!
Lijkt e harstikke gevaarlijk een tronne die zelf aangaat. Die van mij is duidelijk erg oververhit geraakt want is gloeiend heet aan de buitenkant.

Waar kan je daarvoor ergens terecht ?

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: HE magnetron

Ongelezen bericht door Ulbe »

Stekker uit het stopcontact nemen, en het apparaat laten afkoelen,

Zelf zou ik het apparaat gecontroleerd aan de stroom laten, en het apparaat in de gaten houden, wanneer ik thuis zou zijn,

Ik heb nooit meegemaakt dat een magnetron uit zichzelf ingeschakeld wordt, zit er niet een timerfunctie op het apparaat?, misschien per ongeluk deze functie ingeschakeld, en wanneer het apparaat leeg wordt ingeschakeld kan deze behoorlijk warm worden,

Even op onderzoek uit gaan,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: HE magnetron

Ongelezen bericht door trappist »

Het is inderdaad van hier uit lastig na te gaan op welke functie en door welke oorzaak het apparaat is ingeschakeld.
Maar als u even google gebruikt zult u zien dat HE/Boxford bekend staat om slechte service, en de kwaliteit zal overeenkomen met de lage prijs van deze apparaten, dus van de importeur is weinig medewerking te verwachten.
Het is ook geen bekende kwaal van deze apparaten, omdat gewoonlijk magnetronovens overdadig beveiligd en gezekerd zijn, het lijkt of de grill door een of andere kortsluiting is ingeschakeld, maar of Blokker na 2 jaar nog iets voor u kan betekenen...
Ik zou het toestel afvoeren en een andere aanschaffen van een iets betrouwbaarder merk.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: HE magnetron

Ongelezen bericht door D1RK »

De knoppen van bepaalde merken die ook voor HE maakte kunnen blijven hangen en dit veroorzaken!

Dus niet goed naar Nul stand gaan en dan heb je deze stroom vreter!

Als je voor de zekerheid de stekker telkens verwijderde is het probleem opgelost en kun je deze nog jaren gebruiken, reparatie is te duur voor deze zeer goedkope merken!

Gesloten