Pagina 1 van 1
Reclame
Geplaatst: 01 feb 2009 21:12
door Heidi00000000000
Sommige zenders bijvoorbeeld Net 5 hebben het idee om america na te doen met reclame. Dus korte reclame booschappen 2,5 min. Maar daarbij word het programma heel en heel veel onderbroken tot het iritante aan toe. Ik vind het in ieder geval iritant. Wat vinden jullie.
Re: Reclame
Geplaatst: 01 feb 2009 21:36
door Remster
Tsja, zoals het nu is, is het ook al veel te irritant.
Ik kijk eigenlijk alleen nog maar publieke omroepen en discovery / ngc, omdat ik gewoon geen plezier meer heb aan tv kijken met al die reclame.
Zolang de commerciƫle zenders nog kijkcijfers halen zal de reclame in ieder geval niet minder worden.
Re: Reclame
Geplaatst: 01 feb 2009 21:36
door Daddy Shortlegz
Ik heb zojuist een mailtje naar NET5 gestuurd:
Ik had er al van gehoord en had het al gelezen in diverse nieuwsberichten, maar nu ik het zelf heb ondervonden kan ik het niet laten om een klacht in te dienen over de idiote nieuwe reclameblokken (nu op zondagavond tijdens Ghost Whisperer). Wiens idee was dit? Een overmoedige stagiair? Of een nieuwe mediamangager die eens goed binnen wilde komen? Die gigantische banners die jullie bovenin beeld vertonen op SBS6 (binnenkort weer bij SBS: De Nieuwe (of is het nieuwe nieuwe) Uri Geller Show!) is al een drama, maar dit is alsof er een verschrikkelijk slechte 1 april grap te vroeg is vertoond. Echt, het is niet om aan te zien. Wanneer je net in het verhaal van de betreffende serie zit, komt er al reclame. En die is voor je gevoel nog langer dan dat het stukje serie dat je net gezien hebt. Jack Spijkerman maakte destijds over Talpa een sketch: "We nemen een groot reclameblok, en daar tussenin vertonen we een serie." Dit heeft iemand als geweldig idee gezien en heeft er het volste vertrouwen in dat dit geen kijkers gaat kosten. Hahaha, diegene moet eens nodig naar zijn kijkers gaan luisteren en de fora op internet eens goed gaan lezen, want dit gaat jullie zeker kijkers kosten.
Kortom: de reclameblokken van (soms wel meer dan) 10 minuten waren al erg, maar daarmee kon je in ieder geval nog een beetje in de verhaallijn blijven. Schrap deze idioterie!
Ik hoop graag een keertje de discussie met iemand aan te kunnen gaan.
Met groot misgenoegen,
Ik hoop dat er meer mensen zijn die een mailtje sturen naar NET5/SBS6 en dat we samen iets kunnen bereiken...
Re: Reclame
Geplaatst: 01 feb 2009 21:54
door flepp
Gewoon niet meer kijken i.pv. mailtjes sturen naar betreffende zenders,
geen publiek geen reclame inkomsten zo simpel is het.
Ze komen er dan van zelf wel op terug, we zijn geen america of australie waar de commerciele net zo erg zijn.
Re: Reclame
Geplaatst: 02 feb 2009 00:04
door D1RK
Bij RTL kun je diverse programma's online via computer kijken.
Bij Harry Mens wat elke zondag ochtend word uitgezonden van 11.00 bleef maar de helft over dus ik kijk wel even later online!
Ik mis alleen maar de plaspauze ....
de herhaling op PC is zonder reclame...
Re: Reclame
Geplaatst: 02 feb 2009 22:58
door Heidi00000000000
Ik heb een e-mail gestuurd en dit is hun reactie.
Beste kijker,
Hartelijk bedankt voor je email. Je hebt aan ons op 01-02-2009 per mail een vraag gesteld, het antwoord hierop is:
Vanaf 1 februari voert NET 5 een maand lang een proef uit met een nieuwe indeling van de reclameblokken, die mogelijk is dankzij een aanpassing in de mediawet. Op de zondagavond worden de reclameblokken tijdens The Ghost Whisperer korter en frequenter uitgezonden, maar met hetzelfde maximum van 12 minuten per uur. Er wordt dus evenveel reclame uitgezonden, maar de kijker hoeft per blok minder lang te wachten tot het programma hervat wordt. Deze proef wordt ook gedaan op SBS 6 op de donderdagavond tijdens The Mentalist en House.
Na afloop wordt deze proef geƫvalueerd. Daarbij wordt ook de mening van u als kijker meegeteld en daarom stellen we uw reactie dan ook zeer op prijs.
Je vraag was: Goedendag,
Zondagavond is het avondje van mijn man en ik om televisie te kjiken. Ghost wisper, moonlight en daare super natural. Jammer genoeg missen we moonlight vanavond in het programma. Oke kan! hopelijk komt moonlight snel terug.
Het ergste waar we ons dood aan iriteren. is die contenu reclame. We zijn hollanders hoor geen americanen. Wanneer komt het op dat we niet alles na hoeven te doen wat de amricanen doen en al helemaal niet dit iritante gedoe.
Vriendelijke Groeten
Heidi
Als je ook een klachtmail wilt stuuren dit is het e-mail adres.
[email protected]>
Zondag is de enigste dag dat we naar de commerciele kijken maar als dit zo door gaat dat houden we het bij radder en kassa kijken en de wereld draait door.
Re: Reclame
Geplaatst: 03 feb 2009 13:24
door ron1
We zijn Hollanders hoor en geen Amerikanen ?
whaha
Whaha,nah ja ik ga er niet verder op in ook.Enige wat ik wil zeggen is dat veel mensen vergeten dat DANKZIJ die reclame, JIJ naar die series en films kan kijken.Ik heb begrepen dat uitzendrechten van sommige series alleen al tientallen miljoen euro's kost.
Re: Reclame
Geplaatst: 03 feb 2009 19:07
door flepp
Re: Reclame
Geplaatst: 24 nov 2009 09:10
door ron1
Ik kijk inmiddels helemaal geen tv meer, reclame walg ik van, alsmede sms spelletjes en smshelderzienden, en voor geweld en agressie doe ik de voordeur wel open of stap een uurtje in de auto en observeer goed om me heen hoe de meeste mensen werkelijk zijn...........
Re: Reclame
Geplaatst: 25 nov 2009 10:26
door cjcats
Volkomen gelijk. Ik heb al een paar keer gereageerd op al die banners en aankondigingen. Nu ook weer op het forum (zie kwaliteit digitale tv) een stukje gezet in de hoop dat Radar er eens in duikt.. Naast die reclameterreur zijn ook de kleuren aan verandering onderhevig. Alles is hel blauw en rood (Advies UPC: TV aanpassen!) en flitst maar heen en weer. Op kwaliteit wordt niet meer gelet, het is een leuk speeltje voor technici zonder enig besef wat de consument wil. Schrijven helpt niet, dat wordt met een dooddoener afgemaakt door de zendgemachtigden en ook mijn provider UPC.
Re: Reclame
Geplaatst: 25 nov 2009 10:58
door ron1
UPC kan er ook wat van,ze douwen stiekum extraatjes in je UPC mediabox bij de gratis afdelingen, ga je er op klikken dan is er een wachttijd van 3 a 7 seconden, wacht je...dan zie je dat een programma zoals nu met uitzending gemist, je soms wel 50 cent kost, dan kun je denken ja wat is 50 cent, maar als 75.000 mensen dat elke dag doen ....loopt toch lekker op.allemaal enge sneaky dingen, heerlijk om ned 1 2 of 3 te kijken lekker nonstop en rustig een programma kijken